Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Persze, persze mindenféleképpen jobb, csak a tisztesség kedvéért morgok.
Már az is nagyon király, hogy nem kell 1/2 óránként tenni a tűzre, a 32kg is majdnem befért egyszerre, 2 hasábot kellett kb. a 3.órában rátenni, mert nem fért elsőre.
Még arra leszek kiváncsi, ha beindul a szezon és nem 20c-ról kell felfűteni a pufikat, hanem 35-40C-ról, akkor hogy alakul a "hatásfok", bár akkor meg a lakás fűtés huuza meg.
A fa 2 éves csont száraz, műszer 0% nedvesség tartalmat jelez, szellős vízmentes helyen volt tárolva,a "cipő 42-es méret csont száraz volt".
ESBE 60C van beszerelve, így a kazán visszatérő végig 60c-vel üzemelt, a pufi visszatérő az utolsó 1/2óráig 20-22C volt, akkor kezdett emelkedni 60C-ig.
Na most akkor hol van a beharangozott 80-85 %-os hatásfok, ez is csak egy parasztvakítás.
A cipőnek mekkora volt a nedvességtartalma, és mennyi az energia tartalma ? :-))
A fáé azért fontosabb lenne...
Jobb lett volna több helyen mérni a hőmérsékletet, .... a puffer visszatérőt is jó lett volna tudni...mert ugyi nem tudjuk, hogy a 60 fokos hőmérő alatt hány fokos volt tulképpen a víz hőmérséklete !
Lehet, hogy végig 60...vagy hidegebb.
Mind1 60 fokkal számolva:
Ha a fát száraznak, és 4,2kwh/kg energiatartalmúnak vesszük, és ugyan úgy számolunk mint régen -csak a puffer vizére leadott teljesítménnyel számolunk, és nincs benne a felfűtési veszteség, csövek, puffer vas stb - akkor 65 % a hatásfok.
KB ennyi szokott lenni általában az elgázosítóknál.
Nálam talán kicsit kevesebb volt (60-61%)....de az lehet, hogy a cipő miatt van ! :-))))
Vagy lehet azért mert aránylag kicsi a puffer (DC22 vs 970liter), ezér arányaiban nagyobb a felfűtési szakasz a tényleges pufferre dolgozási szakaszhoz viszonyítva...így ha nagyobb a puffer - mint nálad - a hosszabb, már jó hatásfokó szakasz javít az össz hatásfokon...
A mult pénteken felfűtöttem a pufikat (főpróba) (1400l) 20-20-20C-ról, 80-80-60C-ra, mértem 32kg bükkfa fogyott + "1pár cipő". 3,5-4 óra kellett a C30S-nek. Lakásfűtés ugye még nem volt, csak egy kis melegvíz készítés.
Attól függ, hogy mennyi meleget kér közben a ház..
ÉS kérdés , hogy hány fokról ? Ami ugye függ, hogy hány fokos vízzel tudsz még, fúteni, tehát hány fokos az előremenőd, és ezáltal meddig hül le a puffer.
Fűtés korszerüsítésbe kezdek!Régi szilikát 10x10m es családi ház semmi fűtés csak minden helyiségbe 1-1 kémény!
Központi fűtést szeretnék!puffertárolóra meg radiátorokra gondoltam!
alul 5 cm lépésálló nikecell lesz+a födémben 20cm üveggyapot!90m2 nettó terület 2,6m belmag., 234 m3 kell befűtenem a kazánház ebbe nincs benne de oda nem is tennék radiátort.
A probléma hogy hétköznap 5-17 óráig nem vagyok otthon!
És jólenne ha a maradék otthontöltött időt nem a kazánban kéne töltenem!
Ezért kellene egy jól vezérelhető fűtés!Én 1000 literes pufferre és egy atmos DC 32 S-re gondoltam!????
Ha 17 órára hazaérek mikkorra fűtöm ki a tartályt?
Ha pl 17kor megrakom a tüzet + 22kor telepakolom reggelig 04:45 lessz e parázs hogy újra csak rakni kelljen rá!
Esetleg nappal is kibír e 12 órát parázsal hogy este se kelljen tüzetrakni?
Hogy kell fűtenem hányszor kell egy ilyenre kazánra fát rakni?
Vagy az az egyszerűbb ha reggel nem is teszek rá mert a puffer úgyis meleg, és csak délutántól estig (22kor megrakom)?
Ha a Laddomat 21 kopogó hangot ad ki, azt szinte minden esetben a visszacsapó szelep okozza, ami időnként, vagy másodpercenként kinyílik, majd visszazáródik.
Tapasztalatunk szerint ezt mindig egy, vagy több, a rendszerben ragadó légbuborék okozza.
Amikor a Laddomat 21 szivattyúja beindul, vagy a hőszabályzó szelep kinyílik, nyomáskülönbség jön létre, és az így keletkezett légbuborék rugóként működik, így a visszacsapó szelep kinyílik, majd visszazáródik.
A levegő gyakran a kazán, a tartály, vagy a hősugárzó-kör szellőztetetlen részein szorul be. A padlófűtés-rendszerek különösen problémásak ilyen szempontból, mivel a csövek nem mindig vannak azonos magasságban elhelyezve, így sok az olyan hely, ahová beszorulhat a levegő.
Légtelenítse a padló alatti hurkokat úgy, hogy egyszerre csak egyet indít be, a lehető legnagyobb szivattyú-sebességgel.
Nyomástartó tágulási tartállyal rendelkező rendszer
Gyakori okként nevezhetjük meg továbbá azt, hogy a nyomástartó tágulási tartállyal rendelkező berendezések üzemi nyomása túl alacsony. A tartály gumimembránja ellennyomást fejt ki a tartályban lévő légbuborékra. Ezt úgy tudjuk ellensúlyozni, hogy feltöltjük a rendszert vízzel, az üzemi nyomást körülbelül 0,2bar = 2mvp-re emelve.
Hideg gyűjtőtartály esetén az üzemi nyomásnak minimum a nyomásmérő és a legmagasabb hősugárzó felső része közötti magasság-különbség + 2mvp egységnek kell megfelelnie (ld: ábra).
Az üzemi nyomás megnövelését követően ellenőrizni kell, hogy a tartály elég nagy-e, hogy a biztonsági szelepnek ne kelljen működésbe lépnie, amikor a tartály teljesen fel van töltve.
MEGJEGYZÉS: ÉVENTE EGYSZER ELLENŐRIZZE, hogy a nyomástartó tágulási tartály elő-nyomási értéke helyesen van-e beállítva.
Ha a légtelenítés nem segít
Egyes esetekben, különböző okok miatt, lehetetlen megoldania légbuborék-problémát. Légbuborékok a kazán és a tartály olyan részein is kialakulhatnak, ahol nem lehet légteleníteni.
A kopogó hang megszűnését úgy is el lehet érni, hogy növeljük a visszacsapó szelep kúpjának súlyát. Ezt a legkönnyebben úgy tehetjük meg, hogy beszerelünk egy visszacsapó szelep alátétet (www.puffertartaly.hu alkatrész-szám: 412006). Ennek a megoldásnak a hátránya azonban az, hogy befolyásolhatja az ön-keringetést.
Kösse be a SPIROVENT légtelenítő készüléket közvetlenül a kazán után. A SPIROVENT egy erőteljes légtelenítő készülék, ami mikrobuborék-leválasztó technológiájának köszönhetően a rendszer olyan részeiből is eltávolítja a légbuborékokat, ahol a hagyományos légtelenítési eljárásokkal nem boldogulunk. A SPIROVENT 1-3 hét alatt távolítja el az összes légbuborékot.
A SPIROVENT működéséhez minimum 0,4bar üzemi nyomás szükséges.
Küön kérésre razot is tudok küldeni ino@puffertartaly.hu
Cgabesz nálam is felmérte a házat s a VIGAS 25 kazánt ajánlotta. Teljesen rábíztam a szakmai részt ő a szakember. Most már azért várom, hogy élesben is kipróbáljam mennyivel másabb lesz egy ilyen kazánnal a fűtés!
Azért ma már nem csak az a kérdés, hogy lambda vagy nem lambda?
Megjelent a piacon a két klasszikus márka (ATMOS, VIGAS) mellett a Szatmári kereskedőház faelgázosító családja, (ezek a reklámjáról ugye nem is érdemes szólni, mivel a szerelői százával mérhetőek) melyek árfekvésben igen előkelő helyen vannak, és szintén nem "nyugati" márka. Aztán ott van a DEFFRO aki még nem nagy számban de már jelen van a piacon, aztán az EDILKAMIN az ÖV égőterével, mely igen csak meggondolás tárgyává teszi az "árértrék" arány átgondolásást. És természetesen a BUDERUS, Hercz, amelyekre van fizető képes kereslet szintén. (egyéb kicsikről nem is szólva)
A SK.-ból behozott berendezések? 1 év jótállás van arra is, mert a csere alkatrészt a gyár MO.-ra is biztosítja. De azért nem bíztatnák senkit a "Whatáron túli" vásárlásra, mivel csak egyszerűbb minden utazgatás, nyelvi nehézség nélkül it elintézni az esetleges gondokat.
Javasolnámm még, hogy vásárlás előtt a márkaszervizek megkeresését. Szinte mindegyik foglalkozik tanácsadással, (telefonos, helyszíni, vagy esetleg a székhelyén való fogadás) értékesítéssel, nem utólsó sorban, kivitelezéssel.
Tehár itt az ősz és lehet szemezgetni az ajánlatok és lehetőségek sorában.
-Érdemes-e(vagy megéri-e) ezt a fajta kazánt venni az egyzserübb nem lambdaszondás kazánhoz képest?
Oxigén szonda, avagy lambda. Az a lényege, hogy a kilépő füstgáz O2 tartalma alapján, egy belimó motor által mozgatott, csappantyúval szabályozza a primer-szekunder levegő arányát, a minnél tökéletesebb égés elérése miatt. Ezt a szabályozást (mármint levegő arány) alkalmazzák nagy kazánokban is (több megawatt)!
-Ha igen akkor hol tudom beszerezni a legolcsóbban
Pl nálam!
esteleg szlovákiában?
Gari?
-egyenlőre puffer nélkül fogom-e tudni normálisan(gazdaságosan üzemeltetni?
Igen, mert ez a típus alapból (S-es) tudja a teljesítmény szabályozást 5- 31 kw között!
Helló! Nekem most a nyarán szerelte be a szerelő a Vigas25s-t. Igaz 35 fokban csináltunk próba fűtést, tehát éles bevetése még nem volt, de baromi korrekt áron szerelte és csak szuper latívuszokban tudok beszélni róla! Hihetetlen normális és segítőkész a srác! Mind emellett még nagyon korrekt is, nem beszél félre! Csak ajánlani tudom!