Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni. Vásároltam egy 2.1 es cherokeet. Szép és jó de amikor hoztam haza kátyús, rossz minőségű utakon azt tapasztaltam, hogy mintha kihagyna gyújtás vagy pillanatra elvenném a gázt. Elkezdett bedadogni. Sík úton minden rendben volt vele. Valaki tudja mitől lehet? Válaszokat előre is köszönöm.
Erőteljesen kacsintgatok az XJ felé, és bár olvastam róluk hideget meg meleget, mivel gyerekkorom óta hihetetlen mód tetszenek, úgy néz ki egyre inkább megfertőz a történet!
A jelenlegi sztenderd családi és egyben munka autómat cserélném le. Mindenképp napi használatra lenne a gép, 60/40% város/országút. Néha hobbi céllal egy kis földút, de szigorúan csak esős időben :).
Én a mostani autómat is ilyen arányban használom napi szinten (persze földúton nem, hisz nem terepjáró). Kinőttem az állatkodásból, nem hajtom, városban normálisan a forgalommal, országúton 100-110, pályán - amikor épp oda kerülök, ez évente max 2 alkalom - 120. A bónusz erő a jelenlegiben is csak tartalék, mert szeretem, ha van mire számítani, ha úgy alakul egy egy előzés, akármi...
Az USA autókban kb képben vagyok.
Azt kinyomoztam, h a diesel nekem felejtős, mert a 2,5 forr, ami nekem nyáron az x fokban forgalommal araszolva nem épp optimális, a 2,1 meg kevéske erőben, + a turbó javítása esetlegesen nem épp fogamhoz való.... meg hát USA autó dieselben valahogy nekem ... neeeemmm.
Így maradnék a 4.0L-nél, és innen jön a kérdésem:
Hogy viseli a gázosítást? Azt hallottam, h ez az egyik 'legjobb' étvágyú, de talán a legigénytelenebb motor is, jó értelemben. Állítólag nagyon elvan a gázzal, és azért ha kb annyira kijövök vele anyagilag gázból, mint a mostanival (9-10L benyából csak városban nyáron/télen), akkor azt tudom tartani, etetni napi szinten.
Szal a keresztkérdés, valóban olyan jól bírja ez a sor6os a gázt? A szelepek gondolom azért egy idő után +érzik, kérdés, h mennyi ez az idő kb futásteljesítményben?
Segítségeteket, véleményeiteket, hozzászólásaitokat előre is köszöntem.
Sajnos nem nagyon van időm gép előtt sokat időzni. Keress telefonon +36/209 374 194 vagy e-mailben istermag@gmail.com! Szívesen segítek tapasztalatokkal, szerelési könyvvel stb.
Sajnos nem nagyon van időm gép előtt sokat időzni. Keress telefonon +36/209 374 194 vagy e-mailben istermag@gmail.com! Szívesen segítek tapasztalatokkal, szerelési könyvvel stb..
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Nem rég vásároltam egy Jeep Cherokee 2.1 td-t. Az egész egy romhalmaz de szeretném megcsinálni magamnak, utcai használatra. A gép jövő héten meg lakatoshoz padló csere, külső belső küszöb javítás. Sok kérdésem lenne köztük az első hogy mindenhol találtam 2.5 öshöz való kipufogó rendszert de 2.1 eshez valót nem. Ugyan az lenne a kettő vagy csak rosszul kerestem. A segítséget előre is köszönöm.
'96. Grand Cherokke ZJ Nappali menetfénnyel szerelve
Sok gondolkozás és internetes utána járás után hoztam meg ezt a döntést.
A hiedelemmel ellentétben energiát spórol. Mivel nem kell a teljes világítási rendszert működtetni. Összesen 2x5W energiát használ a rendszer. A tapasztalatok alapján, érdemes autó villamossági szerelőknél be szereltetni. Nem én voltam az első, akinél az első, ill. 2 elektronika sem volt megfelelő. Vagy a rádiót zavarta vagy nem engedett át megfelelő feszültséget a másik lámpának stb… Ha én rendeltem volna meg neten, szívhattam volna a visszaküldésekkel, reklamációkkal.
Az olajszűrőt le lehet tömíteni víz-gáz szerelő boltban kapsz tömítő szalagot amit a menetre szokta tekerni.
Nálam le lett cserélve VW üzemanyag szűrőre.
- Valahol a váltón látszik folyás. Van valami tipikus hibája?
Érdemes le mosnod alaposan a motort és a váltót is, hogy meglásd a pontos olajfolyás helyét. Nem jellemző a váltó hibája hacsak nem gyilkolta le az előző tulaj. Nálunk (Fegyvernek) a szerelők már rutinosan szerelik le a váltómat, meg a motort is. :-) Elég jó áron dolgoznak, én meg vagyok velük elégedve. Az biztos, hogy szeretek a nyakukon ülni és segíteni. Sokszor be is jön nekik, mert már jól felkészülve érkezem hozzájuk adatokkal és egyéb infókkal a netről és terepjárós barátoktól.
- A difikre azt mondták a szervizben valami spéci olaj kell bele. Ez igaz?
75/90 váltó olaj való bele
A MOTUL-nak az olaját használom, nagyok meg vagyok vele elégedve, mind a motorba és a váltóba is ezt a márkát ajánlom. Igaz a szerelők többsége hülyeségnek tartja, mert valamivel drágább mint a CASTROL, de annyival jobb is a véleményem szerint.
- Kanyarban való elindulásnál valamit hallok a hátsó futómű felől. Valami ötlet?
Emeld meg a hátulját fogd meg a gumit alul és felül mozgasd meg befelé-kifelé (mintha le akarnád szedni a kereket) ugyan így a jobb ill. bal oldalát a keréknek. Ha kotyog akkor csapágyas lehet a kerék.
Ha nem akkor érdemes aknára állni és átvizsgálni alulról is. Nálunk van rázatópad is ami a futóművet teszteli.
- Hallok valami hangot a bal elejétől 90-95 között. De alatta és felette semmi. Valami ötlet?
Elsőnek a gumikat ellenőriztesd nincs-e szál szakadás rajtuk, majd újra centiroztatnám őket. Ha utána is hallod akkor érdemes a futóművet is átnézni.
- Nem melegszik a motor igazán 60-70 fok fölé. Mitől lehet?
Termosztátot kellene elsőnek megnézni, mert annak 82 foknál kellene nyitnia, ha kell akkor csere. Utána jöhet a hűtő rendszer vízkő kipucolása. Ez már nehezebb ügy, de nem vészes. Vannak már erre szakosodott cégek. Gyorsak és nem drágák.
- A szellőző potija megy, de mindig csak meleg levegő jön be. Ez mit mozgat? Hol találom?
Autóvillamosság :-)
Remélem tudtam valamennyire segíteni. Keress meg e-mail-en (istermag@gmail.com) és feltudlak venni az alakuló közösségi e-mailbe ahol hasonló Grand Cherokee-k vannak, mint a mieink. Össze tudlak velük is hozni.
Sziasztok!
Kinéztem magamnak egy 1996-is 4.0L HIGH OUTPOT-Cherokeet.
A kérdésem az lenne hogy mit jelent a HIGH OUTPOT kivitel? Miben más mint a sima 4.0L? Jobb vagy rosszabb?
Érdemes-e vele foglalkozni egyáltalán?(gondolok itt arra hogy esetleg ritka kivitel és emiatt problémásabb alkatrész ellátás vagy hasonló)
Esetleg ha valakinek van bármilyen tapasztalata kérem ossza meg!
Meg egy olyan kerdesem van ,hogy az autom belgiumbol lett hozva es forgalmi hianyaban jelenleg szarmazas ellenorzes folyamataba van,viszont a elso forgalomba helyezeskor pontosabban az elso muszakira mar ugy szeretnem vinni az autot hogy benne van a gaz! Mivel a kulfoldi forgalmiba nem szerepel a gaz gond lehet a muszakinal ? Nem szeretnem ketszer muszakiztatni!
Kerdesem hogy tudtok olyan tartalyt szerelni mint az angoloknal ,a meglevo benzin tartalyt kissebre cserelik es melle szerelik a gaztartalyt?gyakorlatolag a helyen marad az uzemanyag ellatas!