Az eke egyébként eredetileg három fejes volt a harmadikfej le lett szedve róla.Egy bajom van vele az, hogy baromi nehéz. Viszont a 10 éve nem művelt földön ebben a szárazságban is bele megy a földbe és szépen lefordítja a gazt.Azt meg tudnátok mondani, hogy miért van az, hogy sokszor balra kitör az eke szántás közben? De olyan szinten, hogy majd le szakad a felfüggesztés és meg kell álnom megemelni, hogy vissza térjen a barázdába.Zoli ma mikor keltem énekeltek a Pacsirták! -) Most már akkor kezdő paraszt vagyok?-)
Találtam egyik ekéről egy régi képet,igaz ez 3-fejes.valahol van a másikról is majd megkeresem,és felteszem.Ezen a húzó tartója felfelé áll,de úgy emlékszem át lehetett fordítani.
A lazán illeszkedő csapággyal nem csak az a baj,hogy mozog a helyén,hanem az is,hogy itt megszökik az olajnyomás.Mivel a szivattyú közvetlenül ide nyomja az olajat.Egyszer egy érdekes esettel találkoztam:Az volt a hiba,hogy kiolvadtak a hajtókar csapágyak,az ÚE-28-as traktorban.A traktoros kérdésemre elmondta,hogy röviddel a hiba előtt megnőtt az olajnyomás???!!!Mikor szétszedtem,a gépet akkor derült ki,hogy az elülső csapágyra egy perselyt tettek,mivel a blokkot már felfúrták,de a csapágy még alapméretű volt.Ez a persely elfordult,és ezárta az olaj útját a főtengely felé.Az olajnyomás látszólag meg volt,mert oda eljutott az olaj,de a főtengely kenés nélkül maradt.
Nem mondom biztosra,hogy nem az,de szerintem a Román eke Szovjet licenc lehet,mert annyira egyformák.Apró eltérések vannak csak közöttük,pl:az ekefej öntvény kialakítása.
Annak kell örülni, hogy az első csapágy nehezen jön ki a blokkból, különben megfordulhatna a helyén. Borsodtól én távol vagyok, így főtengely köszörűlési helyet nem tudok ott. Összerakás előtti ötlet: a főtengelyben lévő vak dugókat érdemes kiszedni, kitisztitani a furatokat!!! Rengeteg olaj lerakódás tud maradni bent, így a hajtókar csapon lévő furat eltömődik, a csapágy nem kap olajat. Majd kezdődhetne a köszörűlés megint.
Nem akar olyan könnyen kijönni az az orrcsapágy előlről, ezért úgy döntöttem kibelezem a motort és rendbe vágom olyanra, hogy az nekem is tetszedjen. Ennyit még megérdemel. Tud valaki Borsod megyében olyan helyet, ahol ilyen főtengelyeket fel tudnak újítani és értenek is hozzá?
Most itt tartok, kicsit rossz fényviszonyok mellett:
Én amikor 971.ben kis takonyként a TSZ-CSÉBE kerültem.Sokszor tátott szájal néztem az öreg szakik találékonyságát.Ma traktort javitott,holnap Marika néni óráját,majd lovat patkolt.Sokukra Ma is csodálattal emlékszem rájuk.Nyugodjanak békében!
Szép estét mindenkinek.Ennek a kis vacaknak ugyan olyan az olaj nyomása mint a tiédnek.Nekem még van a TSZ.idökböl vastag C.olajam.Kicsi javitottam rajta.7literböl 3liter C.olaj.Most melegen is 1.5 az olaj nyomás.Kicsit gánya munka de jó.Nem sokat megy a traki.
Sziasztok! A nemrégiben vásárolt ue 28-om motorja éppen felújjításon esik át, mert gatya állapotban van, volt.
Gondoltam Én is teszek fel pár képet.
A nezetközi jelzés még mielőtt valaki félreértené nem felétek irányul, hanem ahozz szólt aki akkor éppen fényképezett, mert örült, hgy olajosak lettünk nyakig.
Nem szeretném le szólni a kreatív embereket és mivel faterom világ életében gépkezelő volt olyan gépeken mint voronyezs, sz-100, dt-75, Fadroma Bumar és a többi kgst gép ezért gyerek koromban sokszor láttam javítani és szükség megoldásokat kitalálni. De nem hiszem, hogy a zsírzás mellőzése meg a sarok köszörűvel szét darabolás szükség miatt történt.
Üdv!Mint valahol előbb már írtam én is dolgoztam TSZ-ben,sőt édesapám 25-évig volt ebben a TSZ-ben műhelyvezető.Nagyon sok szükségmegoldás született sok mindent másképp kellett megoldani mint a gyári.De ilyen BARBÁR megoldást soha nem csináltak-csináltunk.Volt összesen 14,DUTRA a TSZ-ben,de egyiken sem kellett ilyen" átalakítást" végezni.Az igaz,hogy 1 tömítésért nem ment az anyagbeszerző több-100,km-t,de akkor összeszedtek több minden ami onnan kellett és akkor már megérte elmenni.De egyébbként ezt nálunk úgy oldották meg,hogy átcsoportosították a gépeket.A hibás hidraulikával elküldték olyan munkára ahová nem kellett hidraulika.Nekem egyébbként az a tapasztalatom,hogy sokkal több BARBÁR megoldás készül mostanában,mint azelőtt a TSZ-ben.Elég sok helyre elhívnak gépeket megnézni vásárlás előtt,és hát amiket lát az ember!!???? Higyjétek el,ha az ember "megenné"megveszedne tőle!!!Észbontó megoldások léteznek gépeken,olyanok amiért minket annakidején minimum felnégyeltek volna.Nem védeni akarom a TSZ-időket,igaz,hogy megkövetelték,hogy menjenek a gépek,de nem mindenáron.Annak ellenére,hogy ma szinte minden beszerezhető a gépekhez inkább kókányolnak az emberek,mert sikerült valamihez"olcsón"hozzájutni akkor nem veszi meg pár forintért a gyári alkatrészt hanem fel kókányolja a gépre a nem oda valót.Még annyit hozzátennék,hogy a 14-DUTRA közül egyiken sem kellett hidraulika tömböt cserélni.Szivattyút,vezértömböt,tömítéseket viszont igen,de mindent a gyári alkatrészekkel pótoltak-pótoltunk.
.....fogadj velem, hogy az iharosberényi Novemberhét emgétéeszben a hiba időpontjában nem volt kisdutra hidraulikus munkahenger... és két nap múlva dolgozott a traktor tovább - kissé átalakítva. Dehogy felfüggesztett börtön járt a dologért... inkább dícséret.
Az lehet, hogy az Agroker pesti lerakatában lett volna, de egy hidraulika hiba miatt nem ment a beszerzőkocsi egy alkatrészért a naffaluba.
Szerintem mi az akkori Agrokeres és Néphadsereges készletek maradványaiból javítunk.
Az ilyen balhéért minimum felfüggesztett jár.Alkatrész dehogynemvolt,csak müködött a kommumista korrupció,tojás-hús,és a leghatékonyabb a reklámszatyor volt.Az anyagbeszerzők sem jártak üres kézzel.Ha akkor nem lett volna alkatrész akkor mi miből javítanánk.
Ez így igaz. Míg mühelyben dolgoztam megkérdeztem egy öreg szakit mennyire kell a CSEPEL hengerfejet lehúzni.Azt mondta 50cm-es csővel ahogy bírod és még egy félkör.A kerékanyákat 1-2 sör után megsempróbálták meglazítani,vagy dinamó vagy nagykalapács.
Van egy traktorod ami lesérült, hozzávaló alkatrész nyema, és a melót folytatni kell... sőt KELL.
Egy restaurátor leállhatott akkoriban is, amíg be nem szerezte a gyári hozzávalót, egy mai tulajnak a legrosszabb esetben mindent legyártanak, mert találni rá gyártót... de abban a múltban amikor ezt kókányolták, a "nincs" diktálta a feltételeket.
Dutra alkatrész nemvóót, MöTöZöalkatrész meg igen...
Monnyuk én alapból védem a Mekkelekeket, és ez a figura is tudta anno, hogy ki volt az a Micsurin...
:-)))))
Ha bazsi visszaalakítja a sajátját gyárira, tartsa csak meg a bazsevált alkatrészeket - jó pénzt adnak majd érte, ez fix.
Azért a TSZCS-ben téli unalomban sok földönkívűli dolog született, szerte az országban, főleg ha beverettek előtte egy kis fehér nohából. Amit 4éve vettem UE-28at kb 2 évig csak sallangot vágtam róla, aminek gyakorlatilag érdemi szerepet nem találtam. Ennél a traktornál a menő a rozsdamentes elektróda volt.(Valószínű abból volt sok). Villáskulcsot nem szerették elővenni a satupadból, a tarfó előlehett mindíg. Ami igazán szomorú az egészben, hogy az ilyen gányolások nagy része nem azért született, mert rá voltak szorulva. És még el is hencegték, hogy a termelőszövetkezet műhelyében készült amik azért a 70-es 80-as években is már fel voltak szerelve komoly gépészettel(kovács műhely, eszterga. . .
Igaza van DBAZSI-nak,én láttam élőben,a kezét forróvízbe kellett volna mártani mielőtt ezt alkotta.Ilyen kaliberű emberek jártak és javítottak DUTRÁT annó.Tisztelet a kivételnek.
Nem semmi ocsmányság az tény, de azt ne felejtsd el, hogy ezt nem kell szétszedned már soha többet ha így marad, max ha akkorát akarsz emelni, hogy leszakad a hátsó tömb. Azért egy gyári 28-as hidraulikának elég jól karban kell lennie, hogy minden körülmények között pontosan, megfelelően, erősen működjön. Ez meg örökös lesz mint a szegénység, ha jó szivattyúd van.