Hamvas Béla Hét bölcsről írt gondolatai alapjaiban mutat rá a Mózesi születésről írt mitosz eredetiségének valótlanságára. Mint írta, Egyiptomi beavatási regula volt, a beavatáshoz tartozó férfiasság bizonyítékául születő csecsemő vízre bocsátása, és a csónak útjának követése. Amennyiben a templom mellé sodródott, az isteni jel volt, és a csecsemőt így is nevelték a továbbiakban, ám ha elúszott, akkor az az isteni támogatás hiányát jelezte és közönséges életre predesztinálta a csecsemőt. Ennek fényében, látható, hogy Mózes születésének rejtelmeit, titkait az igazság nem ismerete tette lehetővé. Egyszerűen kölcsönözték a szokásrendet egy másik nagy civilizációtól, ahogyan történt ez a Babylon fogságban is, a sumír-asszir mítoszok kölcsönzéséhez hasonlóan.
Ma már ismerjük a Sámuel főpap Jeruzsálem elfoglalásának igazi projektjét a kusita Dávid királlyal és békeszerződését a Jebuzitákkal. Tudjuk, hogy miért csak Salamon építhetett templomot a farizeus főpapoknak. Dávid miért nem vitte be a szövetség ládáját a kőtáblákkal Jeruzsálembe.
Tudjuk, hogy a Gecsemáné kertjében volt a botrány helye, azaz Astarte Boldogasszony temploma, ahol Jézus gyakran töltötte éjszakáit.
Tudjuk, hogy Qumrán szerzetesei az ÉletfaZÁDOK gyermekei voltak, innen a Sádók nevü főpap rontott névalakja.
Számomra az is érthetetlen, hogy miért nem történik genetikai vizsgálat, és azoknak nyilvánosságra hozása a"Szentföldi ásatásokon talált ásatag csontleleteken?
Évek óta Vörös Győző rekonstruálja Machaerus Heródes várát, és átadja vizsgálatra Izraelnek a csontleleteket. A projekt világhírű de a genetikáról nem esik szó. Miért?
Csak nem az látszik, hogy nincsenek héber leletek?