Öööö... a gázártámogatás "sávos", tehát (tudomásom szerint) akkor is megkapod (az első 2000m3 után), ha te éppen 5000m3-t fogyasztasz. //Persze jövedelemfüggően// -> Így ez az érv nekem sántít.
én még egy picit árnyalnám a témát ha lehet. sajna a fórumok sajátossága, hogy nagyon ráfokuszál egy dologra és mást figyelmen kívül hagy. szóval szigorúan az én véleményem (nyugodtan le lehet hülyézni nem sértődöm meg): 1., az ember amikor lecseréli a 18 éves kocsiját nem biztos hogy csak a gazdaságossági szempontok vezérlik (fogyasztás) mert akkor valóban nem térül meg soha a beruházás (én kb 20% gázfogyasztás csökkenést tartok reálisnak a fég-hez képest, ez ugye sok év alatt hozná meg a befektetést de addigra lehet már ez a készülék is kuka lesz...) 2., jajj nálam ennyi meg annyi lenne a csere: ez megint helyspecifikus, egy ismerősömnél a kazáncsere volt tokkal vonóval 170 000.- (ebből a kombi sd kazán volt 112 000.- bruttó) persze nála a rendszer jó volt nem kellett berhelni 3., nála 2 okból volt csere: be voltak szarva a régi kazántól hogy öreg szar sokat fogyaszt és veszélyes (ezt mindenki döntse el mennyire igaz de ők ezt érezték) de ami sokkal fontosabb: pont átestek a gázártámogatás felső korlátján, viszont a 20% megtakarítással meg visszakerültek bele ergó kb 40%-al kisebb gázszámla
hja és az hogy nincs őrláng + van füstérzékelő az új készülékben nekik lelkileg nagy megnyugvást hoztak (ezért ugye van aki fizet van akit nem érdekel) co-riasztók megbízhatósága hát finoman szólva sem tökéletes.
szóval gondold át hogy mik a te szempontjaid azok mennyibe kerülnek és döntsd el hogy akarod e. az biztos hogy csak egy kazán cserével nem lesz 50% fogyasztás csökkenés hiszen a lángnak égnie kell ha meleget akarsz........
Köszönöm a válaszokat! Ezért érdemes kérdezni. A legutóbbi fogyasztás 400 m3 volt, a ház tetőtérbeépítéses, összesen kb. 135 m2. Ez sok vagy kevés? Van hőszigetelés, bár csak 5 cm (utólag belátom, több kellett volna). A hőmérséklet 20-21 fok. A bejárati ajtó húz nagyon, hideg is van az előszobában, a cirkó is onnan szívja a levegőt. A kémény nincs bélelve. De amiket írtok, a szerint marad a Fég. Nem éri meg a beruházást. Ráadásul zárt rendszernél hivatalosan csak a kéményen keresztül mehetne a cső, az meg rohadt drága. Van értelmük a falba/ablakba beépíthető légbevezetőknek, pl. aereco? Vagy ugyanazt csinálná, mint egy huzatos ajtó/ablak?
Igen meg az a 1,5 milla, amibe az került a szervizesnek, hogy egyáltalán "portalaníthassa" a berendezésedet! :) És öt évente hosszabítás!!!!!
ha egyáltalán jogsivalrendelkezik. De a cégekmár e nélkül szóba sem állnak velünk. hozzáteszem teljesen jogosan!
"A Fég szervízigénye annyi volt, hogy évente ki lett pucolva, és le lett vakarva a kénpor (vagy mi), 'osz jónapot.
Valóban ezeknem is kértek mást, csak azt, hogy a hőcserélő tiszta legyen. Egy mai zárt rendszerű, "okos" kazánnal mi lehet probléma?
Pl.: az, hogy egy szeem gázzal sem fogyasztkevesebbet (hacsak nem kondenzációs) nint a régi! Miért? Mert a régieknél mindig teljeslángon, működött, vagy nem égett. Tehát a legobb hatásfokon tudott csak az égő dolgozni, fűteni. De egy mezítlábas modulációs égővel bírő kazán, ha legtöbbet alacsony lángon megy, ot olyan szoáré a hatásfoka, hogy avégösszeg nem biztos, hogy tetszik a fogyasztónak!
Nyilván több alkatrész, több lehetőség a hibára. De azért megéri még így is a csere? Fogyasztásban annyiban jobbak, hogy úgy saccolom 2-3 év alatt behozza a költséget.
Erre mint fent írtam ne végy mérget!
Nehogy a szervízköltség elvigye a nyereséget...
Ha egyáltalán képződött? Mennyire megbízható egy alap szintű 24kW-os Immergas, Westen, Beretta, SD, stb.?"
Én, fa, pellet, és gáz témában "mesterkedem"! Behzatalának első percétől vagyok Westen szervizes. "Sajnos nem szervízes barát" készülék. Évekig megy hibanélkül. Így rendre elfelejtik a Fogyasztók a karbantartásokat is, de ezt már szinte rendjén valónak alálhatjuk. A többi berendezésről ír majd az, aki szerződő partnere e cégeknek.
Az SD-ről annyit, baromi rága a szervizeltetése, ha anyaghányad s van benne.
És mit gondolsz, a kondenzációs kazán szervizigénye több?
Szerelő jött, szétkapta az égőt, teljesen tiszta de illendőségből elrántja fölötte a drótkefét, a gyujtóelektróda is tiszta de hozzáérinti a drótkefét és ellenőrzi a szikrahézagot majd összepakolja, a kazánt begyujtja és megméri a füstgázkoncentrációt, ez is rendben volt majd kért egy porszívót, kiporszívózta a dobozt. Az egész kb 15-20 perc. Ennyi a szervizigény.
A különbég annyi hogyha ebben tönkremegy az elektronikapanel 40 000 Ft, a FÉGhez meg 4 000 Ft.
A Fég szervízigénye annyi volt, hogy évente ki lett pucolva, és le lett vakarva a kénpor (vagy mi), 'osz jónapot. Egy mai zárt rendszerű, "okos" kazánnal mi lehet probléma? Nyilván több alkatrész, több lehetőség a hibára. De azért megéri még így is a csere? Fogyasztásban annyiban jobbak, hogy úgy saccolom 2-3 év alatt behozza a költséget. Nehogy a szervízköltség elvigye a nyereséget... Mennyire megbízható egy alap szintű 24kW-os Immergas, Westen, Beretta, SD, stb.? Üdv!
Sokat számít hogy hol szerelik össze a kazánt? Látom egy csomó olasz cég van, tudtommal helyben szerelnek. Az Immergas biztosan. De a Baxi is olasz. Ha ott szerelnek SD kazánokat, az baj?
Mennyire megbízhatóak a mai kazánok? Az öreg Fég lassan 20 éves, és soha nem volt baja. Tudok tönkrement Radiantról, meghibásodott SD-ről, de nagyon drágán megjavított Junkersről is. Nem tudom miért van ekkora árkülönbség azonos tulajdonságú cirkóknál, ha a drága is elromlik.
Az éves fogyasztásom 4000 m3 volt a C30-assal és 2400 lett az Ecosy-val.
Ha levonok napi 2 m3 főzés-melegvízre akkor fűtésre 3300 helyett 1700 lett.
Nekem a kondenzációs kazánhoz ideálisak a körülmények, 220 m2 fűtöttem 100 m2 padlófűtés és 120 m2 12 kw teljesítményű radiátorokkal.(nem egyszerre megy, hanem egy váltószeleppel felváltva, igény szerint)
Én amikor belevágtam a kazáncseébe, nem volt ennyi információm mint most neked. Láttam egy brosúrát, hogy kondenzációs kazán 107% hatásfok. Tanultam fizikát, mondom ez biztos csak valami reklámfogás, ilyen nem létezik. Nézem az én C30-asom leírását 86%. A gázszámlánk meg sok.
Van a közelben egy SD bolt és szerviz, bementem, gondoltam megnézem már ezt a kondenzációs kazánt. Beszélgettünk az eladóval és megértettem mi a dolog lényege. Megtudtam hogy megy a kazáncsere, beüzemelés, stb. Számoltam és léptem. Megvettem az Ecosy F 28 E AS kondenzációs kazánt. Az iszapleválasztót velem is megvetették, mondván régi rendszerbe lesz beépítve. 3 év alatt egy gramm iszapot sem szűrt ki, de be van építve, jól mutat. Semmi problémám nem volt sem az iszappal, sem a vascsövekkel, sem a radiátorokkal. Prímán működik és a karbantartást végző szerelő 106% hatásfokot mért.
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat! Még több infó, még nagyobb bizonytalanság:-) A németek nekem drágának tűnnek. A többi meg szinte mind olasz. Meglepő hogy az olaszok mennyire ott vannak a fűtéstechnikában. A szerelő, aki időnként a C-21-et karbantartotta, az Immergas-t javasolta. De az Immergas-os overálját elnézve nem biztos hogy elfogulatlan... De olyan magas árat mondott a beszerelésre, hogy próbálok más megoldást nézni.
Néztem a Vara-Fég-et, mert mégiscsak magyar, de eddig egy vélemény volt róla, negatív. Valaki itt tud ezekről valamit? Egy barátom a Saunier Duval-t ajánlotta. Az milyen? Látom francia, a Vaillanthoz tartozik. A bojlerünk Vaillant, nem volt vele semmi baj. A kazánjuk (nekem) drága. De a Saunier Duval elérhető árú. Jónak tűnik a Westen, meg az Ariston is. Adatai alapján a Radiant meg a Beretta is. Néztem a Hajdút, de nekem nem kell kondenzációs. Olyan 150e körüli turbós készüléket keresek, szeretném durván 250-300e-ből megúszni a cserét (szereléssel együtt, a bojler helyére kerülne, víz ott van, fűtéscső is van, 60/100-as cső mehet oldalra ki a falon).
Közvetlen padlófűtésre, kizárólag a kondenzációs kazán köthető a mai ismeretek szerint. Persze régebben tették vonzóbbáa berendezéseket azzal hogy lehet, de ez nem volt a gyakorlatban bizonyított.
Természetesen iszapleválasztó nélkül új berendezést kötni egy régi rendszerre nem szoktunk, tehát ez elemi érdeke a fogyasztónak.
Azt előírni, hogy nem lehet vasalapú szerelvény, a fogy törv. pofonütése, és nevetséges. Ezt tekinthetjük blöffnek, de az eladást csak minuszban befolyásolhatja.
A jótállási jeyeen lévő, és a kezelési utasítások tartalmát igen kevés helyen lektoráltatják szakemberrel. Ennek levét aztán isszák.
Kár, pedig jónak tűnnek a paraméterei. Ja és kombi is egyben 230-250 körüli áron.
Mindegy.
A kéményt akkor meg kell nézni, de elvezetésnek biztosan jó lesz, max új csővel benne. A beszívott levegő csöve kb. olyan 130-150 cm-re lenne a földfelszíntől, mert a pince ilyen félig a talajszint alatt félig felette jellegű.
A korrózióval mi van? A SD például azt írja a közvetlen padlófűtésről, hogy:
"... Ezt azonban csak akkor javasoljuk és akkor
vállalunk garanciát, ha
• semmilyen vas alapú cső vagy szerelvény nincs a fűtési rendszerben..."
Majd írja még, hogy
"Amennyiben meglévő, régi vascsöves fűtési rendszerre kapcsoljuk a kazánt, hatékony szennyfogó ill. szűrő beépítését javasoljuk." Itt sincs garancia akkor mert vascső van? Nem egészen világos.
(Szóljatok ha sokat kérdezek, de hát ha egyszer van kitől... :-))
A vegyes kör gravitációban való működtetése kétségtelenül "üzembiztos", de egyáltalán nem gazdaságos. Az energia közlekedtetése mindig belekerül egy kis költségbe, ha nem villany akkor fa, vagy egyéb.
De ha van rá lehetőség én is meghagynám a gravit, de tennék be ker. szivattyút is.
Hogy a kémény jó lessz az új kazánhoz arra azért ne vegyél mérget, mert ha alu béléscső van (volt) benne, az 10 év után nem mindig van már jelen.
Egyszerűen elfogy!!!!
Ha kondis kazánt veszel, annak MA égéstermék elvezető csövét lehet hogy engedik a meglévő kéménybe függőleges elvezetésnek beszerelni. Az oldalról szívott légbevezetés esetén azt azért úgy kell védeni, hogy egy 30 cm-es hó nehogy betakarja!
Nekem is ez volt a helyzet, hogy 5 m volt a szintkülönbség és 6 m kellett volna, ezért kellett kiiktatni a nyomásmérőt. De mint írtam már vannak kazánok amelyiknél 0,4 bar a min nyomás, csak én ezt nem tudtam.
Pontosan hol kell mérni a szintkülönbséget? Nekem az SD-ben a kazán aljától kb 15 cm-re van a nyomásmérő gomba, a kiegyenlítőtartálynak meg az aljától mérném, azért mert nem jó annyira kicentizni mert ki tudja hogy mérnek ezek a gombák, lehet gyártási pontatlanság is egy fél métert simán csalhat. Az számít hogy mit mutat.
A biztonságot meg egy másik nyomásmérős kapcsolóval is meg lehet oldani, sokféle ilyet lehet kapni, a mosógép/mosogatógép szintkapcsolója csak egy a sok közül.
Én 20% megtakarításra számítottam és 45% lett a C30-asomhoz képest. Padlófűtésem van és nagy radiátorok. 47 fok előremenő vízzel fűtök,ez megfelelő hőfok a padlóba és a radiátorokba is és ez a legnagyobb hidegben is elég volt.
Hőcserélőt 20 éve akart beszerelni a fűtésszerelő még a C30-ashoz, de nem jött be mert nem ment át megfelelően a meleg rajta, megpróbálta hőcserélő nélkül és így lett jó.
Most a pincében van a kazán így gondolom, a mostani 130-as kémény az új kazánhoz is jó lenne. (Persze, olyat kell választanom). A levegőbevezetés vízszintes megoldása könnyen kivitelezhető lenne.
Úgy szeretném megoldani, hogy a vegyes kör mindenképpen tudjon üzemelni gravitációsan, mindenképpen nyitott rendszerben, külső segítség (keringető szivattyú) nélkül ahogy eddig. Viszont szeretnék egy modern, a mostaninál nagyobb hatásfokú, gazdaságosabb gázkazánt is. Ezt kellene valahogyan olcsón, okosan és jól megoldani. :-)
Ha van gázfűtésre alkalmas kémény, mely leér a pincébe, abban az esetben oda is lehet tenni a církót. A függőleges elvezetését a turbósnak úgy is meglehet oldani, hogy vízszintesen bevezeted a levegőt, és függőlegesen az égésterméket!
Természetesen én magamtól és szabályellenesen nem fogok kicserélni semmit, mert nem kockáztatom a családom testi épségét. Csak tájékozódok, hogy a lehetőségeimhez képest legjobban járjak.
"Westen" megbízható, nem drága, és legalább ott gyártják, ahonnan a születési anyakönyvi kivonata származik. Aránylag jó szervize van. Budapest és környékén egészen biztosan.
Van, turbós, kondenzációs, tartályos.
Ha kéred küldök helyet ahol jó áron veheted, és fel is szerelik!
Nekem a mostani kazán a pincében van. A kiegyenlítő tartály pedig a padláson. A távolság olyan 4-5 méter. Bár nem tudom pontosan, hogy honnan kell mérni, mert a kazán lenn van a pincében, a kiegyenlítőt tartály pedig a fél-emeletre (szint eltolásos a ház) bejövő előremenőből megy fel a padlásra.
"Eddig FÉG C18-asod volt. Hány évig volt? Eddig hányszor ment el a kazánról a víz?" Én is ezen gondolkodtam, hogy miért ne lenne víz?