Én négyszer szedtem szét anno a habos olaj miatt. A szívó oldal volt tömítettlen, de nem tudom hol ,igazából. Mindent cseréltem amit lehetett, én is,aztán a negyedik után egyszer csak jó lett... :)
Üdv Hotib rég nem voltam itt. De sok volt a munka meg a traki is szivatott a hidraulikával szenvedtem már minden kivan cserélve és még mindig habzik az olaj benne! Véletlenül nem tudsz egy transzmisziós tengelyt ami még jó állapotba van?
Az eke egyébként eredetileg három fejes volt a harmadikfej le lett szedve róla.Egy bajom van vele az, hogy baromi nehéz. Viszont a 10 éve nem művelt földön ebben a szárazságban is bele megy a földbe és szépen lefordítja a gazt.Azt meg tudnátok mondani, hogy miért van az, hogy sokszor balra kitör az eke szántás közben? De olyan szinten, hogy majd le szakad a felfüggesztés és meg kell álnom megemelni, hogy vissza térjen a barázdába.Zoli ma mikor keltem énekeltek a Pacsirták! -) Most már akkor kezdő paraszt vagyok?-)
Találtam egyik ekéről egy régi képet,igaz ez 3-fejes.valahol van a másikról is majd megkeresem,és felteszem.Ezen a húzó tartója felfelé áll,de úgy emlékszem át lehetett fordítani.
A lazán illeszkedő csapággyal nem csak az a baj,hogy mozog a helyén,hanem az is,hogy itt megszökik az olajnyomás.Mivel a szivattyú közvetlenül ide nyomja az olajat.Egyszer egy érdekes esettel találkoztam:Az volt a hiba,hogy kiolvadtak a hajtókar csapágyak,az ÚE-28-as traktorban.A traktoros kérdésemre elmondta,hogy röviddel a hiba előtt megnőtt az olajnyomás???!!!Mikor szétszedtem,a gépet akkor derült ki,hogy az elülső csapágyra egy perselyt tettek,mivel a blokkot már felfúrták,de a csapágy még alapméretű volt.Ez a persely elfordult,és ezárta az olaj útját a főtengely felé.Az olajnyomás látszólag meg volt,mert oda eljutott az olaj,de a főtengely kenés nélkül maradt.
Nem mondom biztosra,hogy nem az,de szerintem a Román eke Szovjet licenc lehet,mert annyira egyformák.Apró eltérések vannak csak közöttük,pl:az ekefej öntvény kialakítása.
Annak kell örülni, hogy az első csapágy nehezen jön ki a blokkból, különben megfordulhatna a helyén. Borsodtól én távol vagyok, így főtengely köszörűlési helyet nem tudok ott. Összerakás előtti ötlet: a főtengelyben lévő vak dugókat érdemes kiszedni, kitisztitani a furatokat!!! Rengeteg olaj lerakódás tud maradni bent, így a hajtókar csapon lévő furat eltömődik, a csapágy nem kap olajat. Majd kezdődhetne a köszörűlés megint.
Nem akar olyan könnyen kijönni az az orrcsapágy előlről, ezért úgy döntöttem kibelezem a motort és rendbe vágom olyanra, hogy az nekem is tetszedjen. Ennyit még megérdemel. Tud valaki Borsod megyében olyan helyet, ahol ilyen főtengelyeket fel tudnak újítani és értenek is hozzá?
Most itt tartok, kicsit rossz fényviszonyok mellett:
Én amikor 971.ben kis takonyként a TSZ-CSÉBE kerültem.Sokszor tátott szájal néztem az öreg szakik találékonyságát.Ma traktort javitott,holnap Marika néni óráját,majd lovat patkolt.Sokukra Ma is csodálattal emlékszem rájuk.Nyugodjanak békében!
Szép estét mindenkinek.Ennek a kis vacaknak ugyan olyan az olaj nyomása mint a tiédnek.Nekem még van a TSZ.idökböl vastag C.olajam.Kicsi javitottam rajta.7literböl 3liter C.olaj.Most melegen is 1.5 az olaj nyomás.Kicsit gánya munka de jó.Nem sokat megy a traki.
Sziasztok! A nemrégiben vásárolt ue 28-om motorja éppen felújjításon esik át, mert gatya állapotban van, volt.
Gondoltam Én is teszek fel pár képet.
A nezetközi jelzés még mielőtt valaki félreértené nem felétek irányul, hanem ahozz szólt aki akkor éppen fényképezett, mert örült, hgy olajosak lettünk nyakig.