Szinte minden járaton utazik a Chippendale csapat néhány tagja ( :-) ), akik a biztonsági vizsgálat és útlevélkezelés után a tranzit informácó előtt húzzák föl a nadrágjukat. Hogy miért éppen én és nem a határőr lányok vannak megtisztelve ezzel a produkcióval, nem tudom.
Bár már a minap én is szóltam, ha nem ellenkezőleg csinálnák a dolgukat, behívnám a kolleganőimet is.
Vagy kiárusítást tartanak Skodából. Úgy van, hogy ha visztek 300-an egy Boeing 777-est, azt beszámítják használtan és mindenki kap egy szintén használt 120L-t.
A hölgyhöz csak annyit, hogy a 2003-as Zeltwegi AirPower-en, testfestett meztelen lányokat fotóztak a zónában F-16-os belga vagy holland gépeken. Este a hángárbulin ugyanezek a lányok testfesték nélkül, de semmi egyébbel testükön a függőleges vezérsiknál lovagoltak a Falcon törzsén. szuper látvány volt, sajnos fotózni nemigen lehetett, mert teljesen zárkörű volt a buli. Csak átmentünk a nyitott hangár elött.. Kele
Hmmm, mi egyszer nappal kimentünk 31R küszöbhöz. Volt ott egy autó. Gondoltuk spotterkednek, aztán közelebb mentünk, és tekintve gyermekeim zsenge korát, visszafordultunk.... Olyan látvány fogadott, mintha egy lenge uniformisu hölgy pilótát látnánknk aközben, hogy a dunakeszi igen nagyon rázós talajára teszi le a gépet.......
A verzió:"Cica! Legközelebb vagy bugyit ne vegyél fel, vagy farmert! Mert nem tudjuk eldönteni, hogy most öltözöl vagy vetkőzöl." B verzió: "Hölgyem, megengedi, hogy ezzel a gyönyörű fehér-kék ElAl géppel a háttérben készítsek magácskáról egy fotográfiát?" : ))
Most az egyszer vitába szállok veled. Tényleg csak udvariasságból mentem oda a hölgyhöz. Mikor már én felfedeztem a terasz férfi lakossága már a középen ülő nöi testrészt nézte. Lehető legóvatosabban körbe irva mondtam el neki amit meg is köszönt.
Most esik le, hogy ti mekkora ganék vagytok. :))) Előbb lefotózzátok, majd még jól beégetitek azzal, hogy nem további vetkőzésre, hanem öltözésre kéritek fel. Piszok alakok. :)))
Miután fél órája tekergek Magyarország Légiforgalmi térképe (VFR) felett egy Jeppensen vonalzóval gondoltam felnézek már a fórumra.
Jé és emlegetnek :)) Ugyérzem,hogy ilyenkor büszke vagyok magamra :)) Angolul elmagyarázni, hogy a hölgy mit csináljon nadrággal és még legyel is hozzá udvarias :))))))
Én inkább nem vonnék a kettő között párhuzamot :-)
Meg sosem tudok rangsorolni, hogy akkor most a d*gás vagy a repülés kerüljön az első helyre, mint legélvezetesebb dolog. Ez ember néha döntésképtelen. :-)
Nem unatkoztam éjfélig, az biztos. Mondanám nagyképűen, hogy csak a dolgomat tettem, nem rohangáltam, de ez így ebben a formában finom csúsztatás lenne. Szóval mentem, mint a mérgezett egér. :)))
Miért..... miért?! Repülőt vezetni, azért az elég komoly, és összetett dolog, na meg persze kellemes is. A Gépek nézegetése, kattingatása viszont ebből csak a kellemes élmény.
Namost hasonló párhuzam levonható a másik tevékenység vonatkozásában is: a project kezdeti előkészítő fázisa az egyértelműen kellemes, a későbbi dolgok már kissé összetettebbek :)
A fiamnak igen ( hiába a vér nem válik vízzé :) de a barátja nem volt annyira oda. A 31R "küszöbje" látványosabb nekik, közelebb vannak a gépek, meg nagyobb a tér.
hali! Mi csak szintén kis fotomasinával, meg 2 gyerekkel, a szomszédságotokban. A képeket, amiket nagyon-nagyon kezdőként csináltam rájöttem, hogy olyan szép képeket, mint amiket az airliners.net-en lehet látni nem lehet az én masinámmal. Már értem, hogy miért van olyan gép. aminek többszörös az ára.....
üdv... ma cargodombon elég sokan voltak.. volt közületek valaki? én anyummal meg a hugommal felmentem a 16:45-ös amsterdamból érkező gépet megnézni amivel a fater jött haza... aztán bementem érte a 2A-ra..
volt egy pár 350D:) meg filmes canon is az egyik srácnál.
üdv.
-télleg valaki csinált jo képet az amszterdamiról? mert az én gépem nem volt nálam csak egy kis kompakt..
Én ma voltam (azaz mostanra már tegnap) és még jobb is az út, mint volt. De csak Vecsés felől lehet menni, a 4-esről nem. Ezt azért írom, hátha valaki ugyanúgy bízik benne, mint én, hogy van az új útról is lehajtási lehetőség, de sajnos nincs.
Mi a helyzet az I-es teraszával? Még nincs nyitva vagy nem is lesz?
Másik kérdésem: most vettem észre, mert tavaly ősz óta sajnos csak most először jártam Ferihegy felé, hogy hopp, elkészült az új út.
Most Vecsésre a temetőhöz hogyan lehet eljutni, ha legközelebb 31R leszállókat néznénk? Mert ezt nem sikerült megfigyelni. Az aurportal.hu-n pedig még ugyanaz a szöveg mint tavaly.
Nem ugy értettem a "rendes"-t.Csak azért írtam mert így legalább tudja ,hogy milyen gyártmány és még véletlenül se fogja azt mondani:"nézzd csak egy Boeing Tristar".
Amugy meg nem értem miért hülyéztek már megint le!Ha azért mert 1 o betű kimaradt akkor nem értem ezt a reakcót.De mind1 megbocsájtok.:)))
Van neki rendetlen is? : ) Na akkor szépen: Lockheed L-1011-385-(1/1-14/1-15) TriStar (1/50/100/150/200/250) és a nagy testvér: L-1011-385-3 TriStar 500 Az eredeti 2870 mérföldes hatótávot az 500-asnál 5260-ra növelték, rövidebb törzset és nagyobb fesztávot kapott.
Azt most fejből nem vágom, hogy vasárnap van-e cargolux, de sokszor nem is lehet kiszámítani, hogy mikor ér ide, mert HKG-ban eléggé el tud csúszni a dolog és ehhez hozzájön a tankolás is valamely "kúton" így néha 12-14 órákat is késhet vagy megjöhet pár órával előbb is!
Valakinek van valami infója arról, mikor lehet valami impozánsabb vasat látni, ami rendszeresen megfigyelhető ferihegyről? Régebben vasárnap 3-4 óra között szállt le a Cargolux 747-es, létezik még ez a járat? Vagy változott az időpont?
Délután lesz valami különlegesség?? Esetleg RCH B753 vagy Tristar???
Jah: és még egy kérdés: Valaki tudna infót adni hogy milyen állapotban van most a Cargodomb???Rég voltam már arrafelé és sokmindent hallottam róla... Érdemes ilyenkor kinézni arrafelé??
Jelenleg A330 van írva, de tegnap óta többször változtatták a típust. Viszont előtte, 1510LT jön az ex Travel OK-TVD Malaysian festéssel, de Travel matricákkal.
tegnap délután 7 óra körül szállt fel valami mocskos nagy jószág, tuti hogy ruszki volt mert olyan csíkot húzott a négy légcsavaros gázturbinája, mint a mig29 maxforszázson... durva volt, a pillangó utcai metrómegállóhoz caplattam éppen mikor felfigyeltem a HANGra... hirtelen valami antonovnak néztem... lehetséges, hogy an22 volt? ugyanis arra hasonlított nagyon, de a farkára nem emléxem... meg lehet ezt valahonnan tudni?
Tegnap ferihegy felé koricáltam a reggeli órákban. Jött egy Aeroflot T-154-es - végre egy igazi gép, nem egy szokásos repülő mogyoro.. Szépen füstcsikk ahogy kellett. Elég távolt a skanzennél voltam. Aztán mikor mentem hazafelé és ahogy baktattam az uton a buszhoz akkor gurult ki. Iszonyú szakadtan nézett ki, piszkos is volt, meg kopott is, és rohadt büdös keroszagot nyomott. (különben imádom a kero illatot). Már töbször láttam, tudom, hogy szombat délelött jön, de most jó volt itt látni..
És itt az Air Baltic.... tudom, volt már róla szó, itt a teljes hír:
AirBaltic introduced a summer schedule, valid through Oct. 28, featuring nine new destinations available from its Riga and Vilnius bases. From Riga it launched six-times-weekly flights to Warsaw and thrice-weekly service to Bergen on March 26. It will start twice-weekly service to Simferopol on April 11, twice-weekly flights to Tbilisi on May 2, twice-weekly flights to Baku the following day and four-times-weekly service to Liepaja later in the month. Frequencies to 10 cities will increase and flights to London will land at Gatwick rather than Heathrow.
From Vilnius, the addition of a 737-500 will help with service increases including six-times-weekly flights to Stockholm (launched March 26), twice-weekly flights to Budapest (started yesterday), daily service to Warsaw and thrice-weekly flights to Dusseldorf, both starting in June.
Hello!
Az a baj, hogy vidéki vagyok, aztán csak ma lenne időm kimenni!
Úgy láttam a menetrendből, hogy 4-5-ig van nagyobb érkező forgalom.
kösz a segítséget!
üdv 5563
Na szóval:-) holnap egész termékeny nap lesz: BBD B733 0710 VEA An12 LZ-VEC (vagy más) 0745 VIZ An12 UR-CBF (vagy más) 1030 VEA An12 1545 YR-BEA 1705 WindJet A320 1900
Nem. De ki lett dolgozva rá egy eljárás. Lényeg, hogy mindenképp 2-es pálya, B5 holdingon kiszolgálás. Gurulásra is csak a pályát, A9-et, X-t, K-t, és B5-öt használja. (ha jól emléxem) (lehet, h B5-N-A7-8-9-en végig mehet.)
Pesze hogy tudom. Az előbbi idézetem nem csak a Tanú c. filmre érvényes: Te vagy sárga az irigységtől, savanyú a szőlő, mert nem te fotóztad és ezért ferde szemmel nézitek a képet. :))
Akkor direkt a te kedvedért rakok az autó alá egy vastag vízszintes dobozt. Nem is olyan lejtős a pálya. Lehet, hogy egyenes háttal kéne ülnöd a monitor előtt? Hány Unicum után nézted? :)))
Ez nem tavaly ilyentájban volt? Akkor az Antonovék elkértek mindenféle teherbírási adatot, amit elküldtek nekik, a végén még csak nem is válaszoltak. Persze attól még idén jöhetnek.
Van egy jó rég összeállt/összeszokott FS -es baráti kör, ott mondta az egyik srác, aki Ferihegyen dolgozik, hogy várhatóan márc. 28 -án ide is eljön a vasak királya.
ON
Mivel nemigen ismerem Őt, ezért nem tudok semmit utánakérdezni, és ezért jöttem ide, hátha valaki tud valamit.
Egy bezárt reptéren többnyire nincs túl sok gépmozgás. A China Airlines Cargo B747-esük FRA-ba ment, a kisebb távú járatok pedig fel sem szálltak, MA820 is törölve van.
Havazás? A műholdkép nem mutat túl sok felhőt... Egyébként a prágai reptér szerint egy sharm-al-sheik-i és egy tel-aviv-i járat van Ferihegyen. Mi lehet a harmadik?
Ahogy én hallottam, a kedden leszálló gép időben indult, csak vissza kellett fordulnia LUX-ba. Ott egy gyors hajtóműcsere, és indulhatott a kör újból. Így lett az érkezésből szerda délután.
Érdekes, mert régebben repültek nekik bérelt gépekkel, és abszolut menetrend szerint, pl. Air Atlanta Icelandic, vagy mi, régi 747-esekkel. Hogy most egy gép kiesése ekkora kuplerájt csináljon...
Én is megálltam megnézni, szintén Pók utcáról, a Cargoluxot, baromi alacsonyan jött be, ráadásul 13R-re, pedig általában, én úgy emléxem, a 13L-t használja.
Óbudáról láttam valami nagyot, négyhajtóműveset, már csak nagyon hátulról, megközelíteni. A függőleges vezérsíkra piros zászlót vizionáltam, mint a régi Aeroflot, de nyilván az nem lehetett, csak én néztem lehetetlen szögből. Szerintem mire beírtam ide, max 1 perce lehetett leszállásig, ha ugyan nem gurult már.
Neked is. Egyébként hót hülye vagyok a borokhoz. Ez olyan mint az autó, vagy a röpülő, vezetni jó, nem pedig szerelni és tök mindegy, hogy mitől megy, csak jól menjen. :))
A lényeg az, hogy valaki volt itt. Vagy Zepujka nénit, a Kreml első számú taksinénijét küldték ide, mint megtévesztési felelőst. A kományzati Audik meg üresen rótták a köröket a városban, mert a nénét már tegnap sikerült elveszíteni valahol. Azóta viszont megmagyarázhatatlanul ragyog a budi a 2A érkezőn.
Senki nem mondta, hogy Prágába fog menni... A többi igen, a három gépel együtt. De Ő nem... Ő terelgeti a kispolszkit hazafelé, amit majd otthon elcserél egy mikrohullámú sütőre.
Nem akartam ebből vitaműsort indítani:)de ugy gondolom,h az IL-96-ot nem 1 autó kísérné amikor rajta van az orosz elnök...meg arra gondoltam,h az IL-96 elterelő hadművelet a többi 31R felszállóval együtt...és végül a 31L pályát lezárták,ennek ellenére a 2 db.IL-62 onnan szállt fel az elsőn nyilván nem volt rajta,mert akkor még el sem indult a belvárosból...persze ezek csak találgatások,mindenesetre nekem szép napom volt...:))
Kedves Sportrepülők, kedves Repülés-barátok,
tisztelt Mindenki,
aki a repülést akár sportként, akár magánemberként,
akár hivatásként űzi!
Az elmúlt évek során szokássá vált immár,
hogy a Polgári Légiközlekedés-biztonsági Szervezet
lehetőleg az éppen legaktuálisabb repülő-téma
gondjait-sikereit, jelenét és jövőjét
egy nyílt szakmai fórum keretében
az érintettek elé tárja,
a megvitatásra is módot nyújtva.
Most, hogy a PoLéBiSz átalakult KBSZ-é,
(azaz:
Polgári Légiközlekedés-biztonsági Szervezetből
a vasút és a hajózás eseményeinek vizsgálatát is felvállalva
Közlekedésbiztonsági Szervezetté vált),
ezt a szokását továbbra is meg kívánja tartani.
Különösen jó alkalmat kínál erre az a felajánlás,
melyet az OMSZ repülésmeteorológiával foglalkozó osztályát vezető,
általunk jól ismert és nagyra becsült osztályvezetőnőjétől,
Sándor Valikától kaptunk.
Ő az OMSZ szakértő munkatársainak bevonásával
az alábbi előadásokat kínálja:
Az OMSz felépítése, gazdasági háttere, a repülésmeteorológiai szolgálat helyzete
Meteorológiai mérések, megfigyelések (felszíni, magaslégköri, műhold, RADAR, windprofiler, villám
Hogyan készül az előrejelzés?
Nowcasting, veszélyjelzés
Az Országos Meteorológiai Szolgálatnál készülő repülésmeteorológiai előrejelzések, produktumok, az ezekhez való hozzáférés
Repülésre veszélyes időjárási jelenségek Magyarországon és Közép-Európában (köd, St, gravitációs hullámok, rotor, zivatar, helyi szelek, az orográfia hatása, hó, jegesedés, szélnyírás)
Zivatarok, szupercellák, tornádók
A szélnyírás
és mi az előadások dolgában elsősorban a lehetőség közhírré tételében vagyunk csak illetékesek.
Mivel a tapasztalatokból úgy tűnt, hogy igazán a kisgépesek azok,
akik ebben a repülő ember életét meghatározó örökzöld topic ismeretében érdekeltek,
ezért a nyílt szakmai fórum az alábbi címet viselné:
A METEOROLÓGIA ÉS AZ ÁLTALÁNOS REPÜLÉS
és az előadások irányultsága is a General Aviation felé mutatna.
Az előadásokra az OMSZ épület előadó termében
(Budapest, II. Kitaibel Pál u. 1.)
2006. március 18-án, 10.00 órai kezdettel kerülne sor,
és a teljes program mintegy 4 órán át tartana.
Valika azt is felajánlotta,
hogy ő az érdeklődőkkel tenne egy látogatást
az előrejelző szolgálat munkatermében.
Részletesebb program készül!
A Fősárkány
ja bocs.. ez elég off volt. el vagyok tévedve:) a <a href="http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9128561" target="_blank">Hazánk felett átrepülőbe</a> szántam...
A kedd délután az szerintem olyan 13.00 körül lehet, mert a Sándor-palotánál 14.00-14.15 körül van a hivatalos fogadása! (legalábbis a jelenlegi állás szerint).
"február 28-án, kedden délután" jön Putyin és csapata három repülőgéppel . Szerintem szinte minden le lesz zárva. Szerintetek, honnan lesz érdemes figyelni és meglőni a gépeket (nem légrak-kal, csak fotomasinával :-)
Köszi, ismét egy darab közelmúlt a minapi DC-8 után:-)
Félig off, de most néztem a rötölö híradót, és egy "érkező vason" akadt meg a szemem. A sárospataki - ki tudja hogy a SZU-ba került - könyveket, ha jól láttam a tvben, stílszerűen a HA-LOP lajstromjelű madár "csente" haza:-)
A nyolcvanas évek vége felé volt a járat. Azután nyitották, hogy az Alyemda megszüntette. Ha jól emlékszem csak egy nyarat bírt ki. Az 1980-as nyári menetrendtől gyűjtöttem a Malév menetrendeket. Ebben az időben még az idegen légitársaságok járatai is szerepeltek benne. Majd felnőttem és a kilencvenes évek elején kidobtam őket, de még emlékszem. Sőt mindkét jemenit láttam is a repülőtéren.
Hozzád fordulok a mai szép látványért: mi szép madár volt a ma 13,00 körül érkező naaagy, szééélestörzsű, háromhajtóműves csodamadár?:-) Ritka - bár az utóbbi években sűrűsödő látvány a 767-nél nagyobb gép...
Legmélyebb 10teletem, engem érdekelne mikor volt ez a periódus amikor járt Ferihegyre a Yemenia. Magam a nyolcvanas évek végén röpködtem velük, de akkor csak ciprusi vagy kairói átszállással lehetett eljutni Sanaa-ba. Iszonyat lepusztult 727-eseik voltak, csak a farok felöl lehetett megközeliteni a kabint, a folyosó közepén csomagok, stb.
Ráadásul még egy közbenső leszállást is beiktattak rendszeresen Taizz-ban (sacc/kb 2500 m tszfm., körülötte csak hegyek.) Azóta is ők viselik a "Most scare-the-shit-out ride" megtisztelő cimet nálam.:-)
az alyemda amennyire emléxem, leginkább 707-essel járt. Valahol otthon talán van is 1-2 fotóm róla abból az idöböl, amikor elkezdett érdekelni a repülés (86-87-88).
Meg van még ferihegyi fotóm Concorde-ról, és észak-koreai il18-ról is...
Pontosítok. A Yemenia San!a-ból járt egy rövid ideig. Alig hosszabban járt ide az Alyemda Adenből. Ha jól emlékszem mindkét cég 732-est használt ezen a vonalon. A hatvanas évek végén vagy a hetvenes évek elején a KLM üzemeltetett egy charterláncot az USA-ba (főleg Cleveland) DC-8 63-sal. És úgy halottam, hogy rövid ideig a Pan Am is repült menetrend szerint New York-ba 707-sel. Aztán a nyolcvanas években a Pan Am európai részlegének gépei (732, 722) menetrend szerint jártak FRA-ba és LHR-ra. Ez utóbbi nem valami különleges, inkább az, hogy az Iberia is megfordult itt a menetrendszerű DC 9-esével a hetvenes években. Én azonban a SYRIAN Caravelle-jét szeretem nagyon, ami a kilencvenes évek elejéig járt. Mintha az első 747SP is szíriai lett volna, amit Budapesten láttam a kilencvenes évek végén. (?)
Továbbiak: Vickers Viscount, Bristol Britannia, DC-8, DC-9 (van egy olyan, direkt a Malévnak készített kiadványom, amiben azt vezetik le, hgy mennyivel jobban megéri 3 DC-9 üzemeltetése 2 Tu-154 helyett), BAC 3-11 !, Boeing 707, 727. Gondolom volt még néhány.
Nem tudom menyire off. Lehet, hogy rákszolnak, de folytatom. Teherán is tervben volt legalább egyszer. Érdekes lehet még, hogy milyen gépeket ajánlottak fel a Malévnek a gyártok. Amikről tudok: Trident, BAC 1 11, L 1011-1/100 a hetvenes években (az Aeroflotnak is), MD-80 először 85-ben, majd 94 körül az Alitalia (MD-82), 747-es bérlése a nyolcvanas évek végén, amikor a Boeing 85-ben megtudta, hogy az MD-t ajánlgatják ő is ezt tette a 733-assal. Természetesen az orosz típusok valamennyi jelentősebb képviselőjét, mint az IL-62, TU-204, Yak-42, stb. És számos komolytalan egyéb ajánlat. (MD-11, stb)
Szép gyűjtemény, köszi. :o) Kíváncsi volnék, kik utaztak annak idején pl. Bahreinbe, Katarba, vagy az akkor még biztos nem világváros Dubaiba. A (nyilván) technikai Aeroflotot még értem, de a Malév célállomások...
Sok hasonlót. Lehet, hogy nem ez a topic a legmegfelelőbb de most már mindegy. A Malév repült Dubai-ba a kuvaiti járat meghosszabitásaként, Abu Dhabiba, Bahreinbe, Dohába, Algirba, Luxemburgba, Sochiba (Szocsiba), Simferopolba, Bagdadba, stb. Járt ide a Yemenia Adenből, az Iraq-i Bagdadból, az Aeroflot pedig számos afrikai célállomás felé meghosszabbította budapesti járatát, pl. Casablanca, Tunis, Bamako, Ouagadougau, Dakar felé, és a franci Marseille-be.
Helló, most olvastam egy airliners.net-es fórumon, hogy valamikor jó régen az Aeroflot repült Moszkva-Budapest-Dakar-Buenos Airest. Volt még valami hasonlóan egzotikus úticél, amit el lehetett érni Budapestről és már régóta nincs oda járat? A '96-os olimpia idején volt menetrend szerint Budapest-Atlanta (bár lehet, hogy a Delta-é volt), illetve valahol olvastam, a Malév repült menetrend szerint Budapest-Kuwait vonalon. Tudtok még hasonlókat?
Nem tudod,mi ment el ma reggel 9 körül talán a 31L-ről. Nem láttam semmit belőle,de olyan hangja volt a felszállásnak/ha az volt,és nem hajtóművezés/,hogy az hihetetlen. Kb egy percig lehetett hallani a dübörgést,és a kocsimban minden alkatrész külön-külön beremegett tőle...
aztatatatat nagyon szép nagy szárnyfelületű lassan haladós, égről majdnem lepottyanós csodamasinát én is láttam, majdnem az elöttem menő bánta meg, ugyanis autóból - tetőablak híjján - majdhogynem ablaktörlőlapáttal a számba előrehajolva nézegettem.
szép volt
ruszlánt megnéztem volna de sajna nem volt időm rá, esetleg valaki készített képet, amit be tudna ide linkelni ?
Kérdésem, hogy mi jött ma úgy 16,20-16,30 között? Nagy, négyhajtóműves, Airbusra jellemző vékonynak tűnő törzs, és marhanagy:-) Még sosem láttam, pedig 8 éve nézegetem az Angelfield felett bejövőket. Nem tudtam kivenni, miféle társaságé. Menetrend szerinti, vagy csak egyedi eset?
Jövő szerdától péntekig Genfben leszek és a Hotel NH Geneva Airport szállodában fogok megszállni, ami a google-earth szerint 400 m-re leszünk a pálya végétől. Esetleg volt valaki már ott, hogy tudjam, mennyire láthatók a leszálló gépek?
Na ja, én is tök fölöslegesen(képletesen értve, merthát ugye volt sok gép de nekem csak egy bizonyos kellett volna) egyensúlyoztam egy kukán 4 órán át... :-( A legrosszabb az volt, amikor ma meghallottam 10kor a jó kis Ruszlán-dübörgést... brühühü. Sebaj, legközelebb kiköltözök a pálya mellé egy hétre. :-)
Ma találkoztam két belga sráccal a cargodombon. Ugráltak örömükben, mikor kimondtam azt, hogy "Ilyushin seventy-six". Az An-124-estől és a DC-8-tól a szemük sem rebbent. Ja, EBOS mellől jöttek :-)
31es iránynál a Ruszlán akárcsak a Jumbo szinte biztos 31R. A 18as állóhelyet csak Bravo1-en tudja megközelíteni, nem gurulhat az előtéren, így 31L-ről csak Delta, Charlie, pálya B1 lehet gurítani, ráadásul ha az 1-es állóhelyen áll vmi, akkor ott egyáltalán nem fér el. 13-as iránynál, hétvégén zajvédelmi okokból a "kevésbé csendes" gépeket balról viszik el, és érkezőnek - különleges helyzeteket kivéve - nem használják 13L-et.
Gondolom ez holnapra nem sokat segít.:-(
de fondolom lesz kint olyan, aki tudja a mobilomat, majd időben elsusmusolom a koncepciót :-)
Nem tudja vki - itt leginkább kiskockasra gondolok -, hogy múlt hét hétfőn, 13-án hogy keveredhetett egy 762-es BUD-WAW útvonalra? Bedöglött egy F70-es vagy NG?
A holnapiakkal kapcsolatban azt még ugye nem lehet tudni, hogy milyen irány lesz, de azt lehet-e tudni, hogy adott irány mellett jobb vagy bal pályára jönnek-e? Pl. szombaton 31-nél a CLX 31R-re jött le, a Brightot (az elsőt) meg 13-as iránynál L-ről indították. Én magamtól fordítva gondoltam volna...
Ja, és nem tudja valaki, végül is mikor jött le a második szombati Bright AN12?
Szerintem sem lehet 2 óra alatt megcsinálni,és talán nem is a közlekedés miatt, hanem a vámolás, rakodás stb. De szerintem az egészet sötétben végzik el, valszeg elöbb indulnak stb...
Engem inkább a leszállás érdekel, egy pár hülye kérdés: -A holnap 1500 tuti? +/- hány óra? -Szerény tapasztalataim szerint a nagy dög cargók a 31R-t preferálják. Fordított szélnél ezek szerint 13L vagy oda nem engedik a csúnya hangos stb vasakat, és inkább marad a rövidebb 13R? -Lehet-e elővételben jegyet kapni a spotter-helyekre? :-) Múltkor egy tu154+dc8 leszállásnál is alig fértem el. Előre is kösz.
És mennyibe időbe kerül még a kaputól beérnek a gépig, megkapják az engedélyt a berakodásra, berakodnak, biztosítanak, papírokat töltenek, számításokat csinálnak?
Miért nem? Sztem nem lehetetlen. 38-40 km az út a Currustól Ferihegyig, ha Isaszeg-Maglód felé mennek; és felvezetéssel simán megfutják a néptelen úton a 40-es átlagot... szerintem.
(persze, tudom, ez itt Magyarország, nem úgy történik, ahogy józanul gondolja az ember; na, oké... :-) )
Sajnos az A124-es felszállása tökmindegy. 6 órakkor még nincs fény!!! Max video-val lehetne a felszálló Ancsát lekapni. Pedig a felszállás nem lesz semmi.. Tele Btr-el gondolom aránylag lapos lesz a szög és a temető felé fog nagy valószínüséggel elröppenni. Igaz, jómagam már láttam Ruszlán fel és leszállást és műrepülést is Párizsban (LeBourget) meg a fedélzetre is fel lehetett menni. A titkosságról meg annyit, hogy tavaly elött volt Kecson egy AWACS amely az akkori AWACS erők dandártábonoki beosztást viselő pk-ját hozta. Ott voltunk, de csak honvédségünk akkor pk-ja mehetett fel "ugymond a titkosság miatt". Két hétre rá Berlinban az ILA-n meglátták a kitüzőt és simán 'felinvitáltak' és eléggé részletesen bemutatták a gépet, az operátori helyeket és a pilótafülkét is. Ja és végig lehetett kattintgatni...
6 db BTR-80/A-t visznek ki Kabulba február 21-én 06.00-kor Ferihegy I-ről AN-124 Ruszlánnal. A gépek kb. 04.00-kor indulnak a HM CURRUS Zrt.-től Gödöllőről.
Elég érdekes és mifelénk ritka egy hardver-párosítás lesz ;-)
Én már unom is az éjszakai szolikban a QANTAS-t (persze Te sose' vagy itt...), de közben intéződött egy BA 772 is...bizonyára láttad a fórumozók hozzászólásait. Headwind miatt jött le pár napja...Te + csak telelsz állandóan :)))
Hallgatja valaki az irányítást? Remek az idő! szél 210/07, havazik, fékhatás 31R-ra 0,18-0,22-0,28, 31L-et lezárták takarítás miatt, 2 MAH, 1 Alitalia és egy Air France gép várakozik TPS felett...
Hááát Adeak barátom végre egy téma amiben igazán kiélheted magad:) 777esek:) és, hogy picit irigykedj rám láttam ma suliban és rögtön rád gondoltam... British+777 igaz nem 777/300Er de a tied:D:D:D
igen a malevos esetet mar tanulmanyoztam, mondta mas is, valoban igy lehet. koszi! az, hogy nincs eleg nafta BLR-en azt nehezen tudom elkepzelni, de elofordulhat biztos... azt viszont nem tudom elkepzelni egy 777-esrol, hogy takarekosabb vele leszallni es utana megint felszallni, mintsem jol telerakni naftaval... majd kiderul, koszi!
Ezt az információt kaptam az illetékesektől, hogy tankolni szálltak le. De terhelés alapján elképzelhető, hogy egy repülőgép nem tud kellő mennyiségű üzemanyagot vételezni az indulási repülőtéren és ezáltal vhol megszakítja az útját emiatt. Természetesen a kereskedelmi terhelés csökkentésével az üzemanyag mennyiségét növelni lehet. Az is előfordulhat, hogy nincs kellő mennyiségű kerozin egy reptéren!
Lásd a Malév 737-800-as ugráló charterein is azért van súlykorlátozás, mert hazafelé teljes kapacitással nem lenne képes leszállás nélkül megtenni a HKT-DXB vagy RGN-DXB útvonalat. Nem is olyan régen a MA081-es hagyott árut BKK-ban, mert olyan erős szélbe kellett hazarepülniük, hogy IST-ban kellett volna leszállnia tankolni, mert a MTOW-ot túllépték volna.
Az amadeus.net flight info-ja szerint 12:04-kor szállt le 211 utassal a fedélzetén,és 13:23kor szállt fel.Annyi volt még írva,hogy passanger convenien-ez nem tudom mit takarhat.problémás utas talán? De az angolnem igazán az erősségem:)
Én is láttam az iskolámból,de nem akartam elhinni, hogy 777British... sztem valamilyen kényszerleszállás lehetett mert menetrendszerint nem álltak volna itt meg... de ez csak az én szerény véleményem. ha tud valaki valamit informáljon
Ha jól értem,az airport slotról van szó. Nos menetrendi időszak előtt min fél évvel már megvan az igények nagy része, amire nem hatóság, hanem toronyban székelő Airport Operation szolgálat osztja ki a slotokat. A "jól bevált" gyakorlatnak megfelelően, gyakorlatilag mindenki a kért időt kapja meg. Ennek köszönhető a nyári három csúcs naponta, mikor is tavalytól jellemzően "airport capacity" miatt kell korlátozni. És idén is ez várható.
Akkor mesélne nekem valaki a slot-osztogatás elveiről Ferihegyen? Gondolom, hogy ez nálunk is úgy van, mint másutt: a légitársaság közli, hogy mikor szeretne járatot üzemeltetni, a hatóság meg megadja neki azt az időpontot, amikor lehet.
ha az volna: egy gep menne (legalabb) ket jaratszammal, azonos idoben, stb stb szerintem azert jon akkor a DL, mert 1. ekkora kapott idot :) 2. ezekkel az idopontokkal lehet legjobban az atszallokat begyujteni
Nem hiszem, hogy ez nagyban befolyásolja, hogy mit csinálhatott Ferihegyen. Persze az sem garantált, hogy tényleg ILS-t gyakorolt. Csak mint eshetőséget írtam.
Tévedés! Az AN-26 szálltószázad már nem Szolnokon van. Áttelepültek Kecskemétre. Egyetlen JaK-52 gépekkel felszerelt iskolaszázad jelenti a Szolnokiaknak a merev szárnyú repülőeszközöket. (Szervezetileg Ők is kecskeméthez tartoznak és ebben az évben ők is átköltöltöznek.)
Korábban szó volt a Delta új budapesti járatáról. A hírek szerint a B777-eseket Frankfurt, London, Párizs és Tel Aviv látja/láthatja, Ferihegyre meg a B763ER jut.
Háromszor olvastam el, mire megértettem, mit akarsz közölni. Szóköz, befejezetlen és rosszul leírt szavak, következetesen rossz helyre tett vessző, hiányzó névelő, a budapesti szó nem nagybetűvel kezdődik, a ragozásod meg egyszerűen pocsék.
Egyszóval: siralmas. Ne csúfold meg ennyire szép anyanyelvünket!
Es a Cargolux FDO elmondasa szerint a 2 meteres kinai kozben meglokte veletlenul a hidraulika kapcsolot,amit egyebkent ki kell huzni es elforditani......
Mai újságban volt, hogy valami magyar politikus szaud-arábiában tárgyalt, és a kereskedelmi kapcsolatok bővítése mellett felvetődött egy riyadh-bp járat lehetőségének megvizsgálása is.
Múltkor sikerült elkapni két olyan gépet, amiket semmilyen adatbázisban nem találtam meg, de kiváncsi lennék rá, hogy mik is ezek pontosan. Talán valaki tus segíteni.