Hű, itt komoly gondok lehetnek. Vagy csak ennyire nem ismered a Deagostini módszereit? Én külön örülnék, ha neked lenne igazad, és a 80-ból lenne maximum két Jelcz, meg vagy 30 Csepel.
(Egyébként elég bunkó dolog nyilvánosan alpári módon leszólni másokat.)
Én ahhoz szóltam hozzá, amit te (esetleg kétértelműen) felvetettél, hogy ha a sorozatban megjelent Jelcz teherautókon kicserélnék a fülkét Csepel fülkére, akkor az nem lenne autentikus, mert a Csepel Autógyár nem gyártott olyan jellegű (alváz és felépítmény) teherautókat, mint amikkel a Jelcz modellek megjelentek.
De ha te jobban tudod hogy léteztek ilyenek, bizonyítsd be fényképekkel!
Persze lehetne a megjelent D750 fülkével még modelleket csinálni, de akkor alvázakat és felépítményeket is kellene gyártani hozzájuk.
És mivel a magyar sorozat címe "Legendás teherautók a múltból" ezért fenntartom az előzőleg leírtakat:
"Hogy összesen hány különféle Jelcz lesz a magyar sorban az kiderül majd a sorozat végén. Ezen kár most még vitatkozni.
Nem kimondottan magyar specifikus a sorozat, ezért van rá esély, hogy lesz több változat is (ha esetleg nem is annyi, mint a lengyel sorban), főleg mivel azokból már lettek legyártva."
A Jelcz (bár engem sem hoz annyira lázba) ugyan úgy beleillik a sorozatba, mint a ZIL, az URAL, a KAMAZ, a TATRA, a PRAGA, stb.
A Fórum címadó sorozatát ha megnézed, vagy akár a buszos sort, ugyan arra lehet számítani: tehát eltérő sorrendben , de ugyan azok modellek lesznek nálunk is kiadva mint a lengyeleknél...
A cég ugyan az , a módszer is ugyan az lesz , ehhez azért nem kell túl sok hogy az ember belássa...
De azért ha az autópályán túl sokan jönnek szembe, remélem nem hülyézel le mindenkit:)
Való igaz, a Csepel Autógyár vásárolt Jelcz és Star fülkéket a saját gyártmányaihoz.
Tapasztalatból tudom, hogy ezek csak alapok voltak (az eredeti kivitelekhez képest), voltak apróbb -látható- módosítások (nem csak a típusfeliratokban) és még ezeken is változtattak néha.
A modellek kapcsán.
Van egy Csepel D750 fülke készen.
Mutass olyan megjelent Jelcz teherautó modellt, amelyikre ezt úgy fel lehetne szerelni, hogy autentikus legyen a modell egy, a valóságban szériában gyártott Csepel teherautóval!
Mert -mint tudod- egy modell nem csak fülkéből áll, kellenek a kerekek, az alváz és a felépítmény hozzá.
Hogy összesen hány különféle Jelcz lesz a magyar sorban az kiderül majd a sorozat végén. Ezen kár most még vitatkozni.
Nem kimondottan magyar specifikus a sorozat, ezért van rá esély, hogy lesz több változat is (ha esetleg nem is annyi, mint a lengyel sorban), főleg mivel azokból már lettek legyártva.
Persze, hogy volt, ha a sofőr a csavaros kifli alján keresztül nézte az utat.
(a hidraulika áteresztő szem...) Optikailag egészen új megvilágításba helyezi nálam a Rába szeme, Rába szeme sötétkék nótát =:O
Valami volt benne, ami a korabeli KGST gépekben nem, de nem vezetési asszisztens, motorral kapcsolatos kellett, hogy legyen
>138448
Örvendek, remélem jófélét kapsz, ezt sokan megvették/berendelték most, aki, amúgy nem gyűjti a VW-t az is. Tető nélküli, csak bizonyos szögből a háttérkép miatt tűnik úgy, mintha fel lenne húzva a ponyva.
Két Rábát húztam be tőlük, a kiadós mellé, hogy legyen. Az egyiken minden csálé, a háromból tákolok össze egy élhetőt majd, a maradékból meg lesz valami.
Ahogy ránéztem a prémiumra elengedtem (a legjobb prémium, ami eddig a sorhoz járt, bár a cseheké sem rossz), a két nyerges lenne a lényeg, azok a legbizonytalanabbak, tűzoltó megvan 1:72, a hosszú fülkés érdekesebb lett volna rendőr helyett a 3T billencs jobban érdekelne. Persze, mind szép és hiánypótló, de az elmúlt évek tükrében nem teszek előre arra, hogy végig is tolom a sort, akkor meg a Liazként hirdetett Berliet billencsig sem jutok. Attól talán nem kell tartani, hogy letiltják, aztán az utolsó lemarad, inkább az érdekes, ha hosszabbítanak, akkor később érkezik?
Ahogy az Altaya HC szerelvény és a haditechnikai WWII gépek sem jöttek végül, úgy ezekből sem lesz a piacon, vagy horror áron 1-2 darab. A 833-as kabinját majd megpróbálom összekókányolni, a 853 érdekesebb lesz, persze nem álmodok nyerges változatokról.
Tele lesz Jelczekkel a sor, sok Csepel volt ilyen fülkékkel, Chausson is jöhetne, a gond az Ikarus és IFA donor kamu felnik, fotomaratások és matricák ára az átalakításhoz. Árul még valaki Ikarus kerekeket börzén? IFA kerék szettben meg nem is volt. A gond itt inkább a Pegaso féle mindenki által vágyott vackokkal lesz, meg, ami már a korábbi DeA és Atlas sorokból változtatás nélkül, egy az egyben újra jön, legfeljebb a színe más, vagy még az sem. A lengyeleket sem irígylem, hogy egy újracsomagolt volt náluk az első, a csehek, meg mi jobban jártunk.
Igen, így gondolkodtam eddig én is, viszont rákerestem a külföldi hirdetőportálokon a lengyel prémium modellekre, és nem sok eladót találtam, van, amelyikből egyet sem. Itthon biztosan kevesebb előfizető van, elvégre kevesebben is élnek az országban, ezáltal kevesebb is az előfizető, ebből következtetve lehet, hogy a magyar prémium modellekből még annyi sem lesz eladásra kínálva, mint a lengyeleknél. Bizonytalan, hogy egyáltalán lesz-e eladó, az pedig a másik nagy kérdés, hogy mennyiért!
Nem csak egyféle Jelcz létezik. Ponyvások, betonkeverők, kukásautó, veszélyesanyag-szállító, buszmentő, tűzoltók, több darab is volt a lengyel sorozatban.
Igen bizony, ezek voltak az Edék, amelyeknek a hajdani legenda szerint szemük is volt, vagy legalábbis volt valamilyen specális érzékelőjük... a legenda lényegét Moldova írta meg, de ő is csak a régi HC-s sofőrők tapasztalatait foglalta könyvbe. A könyvet annak idején amikor megjelent, olvastam, aztán pedig a YT-on meg is hallgattam, többször is.
"...Nyilván, azért nem rendeled be ingyen szállítással, mert hátha lesz a börzén, ezerötért..."
De bizony, hogy berendeltem ezt a hiányzó Karmann Ghiát még tegnap este és az általad adott linkről!! :-), és holnap már ki is szállítják. Úgyhogy innen is köszönöm!
Ezt a VW modellt szerintem tuti, hogy nem fogom látni 1500-ért egyik börzén sem, miután az ez előtti szürke Deás Karmannt sem láttam még feltűnni, nem hogy 1500-ért, de még drágábban sem.
Írtam még tegnap, hogy annyira azért nem zavart volna, ha lemaradok erről a modellről, ami szerintem az utolsó típus volt részemről ebből a sorból, de ennyiért, ingyenes szállítással(!), ingyenes utánvéttel(!) azért nem hagytam ki a lehetőséget. Viszont ezt a Cabriot most tetővel adta ki nálunk a Dea? Csak mert azon a másik linken, amit te is ismersz (szerintem az argentin honlap volt), na azon ez a modell tető nélküli. Én is onnan tájékozódtam erről a VW sorról.
Ééés bár mind a négy prémium kívánatos darab, de a legjobbat a legvégére hagyták, ami aggasztó lehet az előfizetőnek, hiszen nálunk valahogy( gondolom, alacsony rendelésszám okán) többször nem futottak végig az ilyen a sorok.
Akkor vajon mi lesz a beígért szép Rába szerelvénnyel?
Lesz benne Jelcz , meg jó sok olyan amit mi nem láttunk az utakon , és a kutyát se érdekli majd...
Kicsik vagyunk mi ahhoz hogy ilyen szinten hozzánk igazítsák az egész sort. ugyanakkor nagyon is hálásak lehetünk , hogy számba vették a magyar gyártmányokat, és azért elég szép számban.
Nemrég még mindenki lemondott róla hogy egyáltalán lesz e nálunk ilyen.
Aki prémiumot fizet az nem véletlenül teszi, csak arra a 4-6 modellre hajt mint ahogy én is, nem látom értelmét meg sok esélyét hogy vki majd megváljon tőle , mikor legalább 100 ropit kifizet érte pluszban , de ha a sallang modelleket is nézzük akkor még rosszabb a helyzet, úgy meg már nem jön ki a matek.
Azért 50-60E ftot nem fog sok mindenki adni egy modellért.
Nincs fekete leves mert a Lengyel és a Cseh sort kapjuk,talán egy-két eltérés lesz benne,de szerintem nem valószínű. Aki gyűjtő az nem hiszem,h megválna attól a négy prémiumos modelltől. Jól gondolkozol. Beszerezhetetlenek lesznek vagy irtó drágák. Persze személy szerint én is jobban örülnék sokkal több magyar utakon futott daraboknak,de hát nem mi magyar gyűjtők állítottuk össze a sorozatot,vagy legalábbis nem volt beleszólásunk. Én a prémiumot választottam.
Aztán miért lenne benne Jelcz, ha azt a fülkét már a második számban Csepellé alakították? Logikátlan! Ráadásul ott a többi Csepel fülke, Rába, stb. ZIL, IFA, TATRA, KAMAZ, meg legyen is benne a sorozatban.
A kihagyott felesleges darabok félrerakott árából megveszed a túlárazott ajándékszámos cuccokat. Ha sok lesz benne, kijön a matek. Ha kevés, akkor bukó a sztori.
Gondolkozom a prémium előfizetésen, tartok attól, hogy az ahhoz járó modellek beszerezhetetlenek lesznek, vagy csak irtózatosan drágán lesz eladó, ki tudja mikor.
Viszont attól is tartok, hogy az első 10, beetető(?) szám után jön a feketeleves tele Jelczekkel, Starokkal és hasonló, hírből sem hallott érdektelen darabok, amiket még eladni is nehéz lenne. Ti mit gondoltok, hogyan gondolkodtatok? Persze ha nektek azok is kellenek, akkor nem volt fejtörés. :)