Keresés

Részletes keresés

Váltógyártó Creative Commons License 2014.02.24 0 0 4804

Passz! Én csak megkaptam a rajzokat, és építettem egyet próbából...

Előzmény: nazareth (4803)
nazareth Creative Commons License 2014.02.24 0 0 4803

És FREMO szabvány szerinti lesz az asztala?

Előzmény: Váltógyártó (4802)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.02.24 0 0 4802

Egy romániai Magyar modellezőtársunk kérte.

Előzmény: nazareth (4800)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.02.24 0 0 4801

Egy FKTT klub már alakulgat (igaz, nem FREMO, de jellegében elég közel áll hozzá) :)

Előzmény: nazareth (4800)
nazareth Creative Commons License 2014.02.24 0 0 4800

Hát ha időközben visszacsatolják Erdélyt, akkor simán jöhet :) Egyébként tudtommal "odaát" nem dívik annyira a FREMO, hogy önálló országként megjelennének egy találkozón... Szabad tudni, hogy magyarországi, vagy romániai asztalra lesz?

Előzmény: Váltógyártó (4799)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.02.23 0 0 4799

Ez megfelelne egy FREMO modulra? :-)

 

     

rezgaras Creative Commons License 2014.02.19 0 0 4798
Előzmény: rezgaras (4797)
rezgaras Creative Commons License 2014.01.16 0 0 4797

Nem értek a magyar nagyvasúti vágányépítéshez. De egy régi német vasútmagazinban két számon át is tárgyalták ezt a témát, a nagyvasúti vágánytengely távolságokat. Annyi volt/van belőlük, mint égen a csillag. Ott a németeknél biztosan nem lehet beszélni "a" vasúti vágánytengely távolságról. Majd valamikor előkeresem a cikket

Előzmény: GigantHU (4796)
GigantHU Creative Commons License 2014.01.09 0 0 4796

Szép napot az Uraknak!

 

de rég jártam erre:D nem vagyok egy nagy fórumozó...

 

Igen, a 46mm az a nagyvasúti 4,0m-es vágánytengely távolság pontos 1:87-es leképezése. Kizárólag nyílt vonalon alkalmazandó. Íves pályaszakaszon hagyományos (értsd: terepasztalos méreteket figyelembe véve) valóban hasznos lehetne a vágánytengely távolság növelése, de mint a szabvány is írja, meg némi szerkesztéssel, számítással belátható (megtettem), hogy a modulokon szokásos R>1000, netán R>2000 íveknél ez a vágánytengely távolság biztonságos egymás melletti elhaladást tesz lehetővé. (konkrétan 1000mm-es ívsugárnál egy 303mm-es személykocsi vége 21,7mm-re lóg ki a vágánytengelytől, és ugyan ennyit lóg be a hasa. ez még a legkedvezőtlenebb esetben is több mint 2mm távolságot ad a kocsik között)

Felvetésekre, hogy miként lehet kezelni az állomáson álló vonatot.. Nos, az állomási vágánytengely távolság 4,75m, újabban 5,0m a valóságban. Ennek az 54,6mm, ill. 57,5mm felel meg 1:87-ben. Ez plusz 10mm, ami nem mondom, hogy sok, de azért csak jobban kezelhetőek a cuccok. Ezen túlmenően tároló állomáson célszerű pont a kezelhetőség miatt nagyobb vágánytengely távot tartani.. és akkor még nem is beszéltünk a külföldi példákról, ahol a tárolón a vágányok közé még a kocsikártyák elhelyezésére szolgáló sínt is be szokták préselni:)

 

összefoglalva: nyílt vonalon a vágánytengelyek távolsága tehát 46mm, amit az állomási váltókörzetnél szoktunk tengelyugratással 55 vagy 57 mm-re növelni. És ennyi:)

 

G

Előzmény: Váltógyártó (4794)
burgeri Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4795

Előzmény: Váltógyártó (4794)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4794

"Egyébként a 46mm a nagyvasúton pontosan 4,0 méternek felel meg."

 

Ami pontosan a nyíltvonali vágánytengely-távolság.

Előzmény: rezgaras (4793)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4793

Cifra ez az egész. A NEM102 a pálya űrszelvényre (H0, B1 méret) 48mm-t ír elő. Tehát a kétvágányos pálya két űrszelvénye 2-2mm-re egymásba lóg.

 

A NEM 301 a járműszelvényre max. 40mm szélességet ír elő. Tehát a két jármű között 6mm lesz a távolság. Bizonyára nem véletlen, hogy a gyári pályarendszerek ennél jóval nagyobb pályatávolságokkal készülnek.

 

Egyébként a 46mm a nagyvasúton pontosan 4,0 méternek felel meg.

Előzmény: burgeri (4791)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4792

Egészen pontosan e94 modellezőtársunk! :-)

Előzmény: burgeri (4791)
burgeri Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4791

Ja, és Váltógyártó által idézett NEM szabvány társaival együtt elérhető magyarul itt:

http://www.booci.hu/index.php?p=nem_hun.html(Mert van, aki gondolt a csak magyarul olvasókra...)

Előzmény: rezgaras (4788)
burgeri Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4790

Biztos nem tervezet, mert az évekkel ezelőtt épített egyenes modulokon már eszerint fektettük le a vágányokat. A deltánkon viszont van íves kétvágányos rész, 46 mm-rel, és a legutóbbi kiállításon tűnt fel, hogy a gyorsvonati kocsik milyen közel vannak egymáshoz. Mivel most tervezzük a 2 vágányú íves modulok gyártását, a baklövés elkerülése miatt kíváncsiskodtam. A szabvány meg eszembe sem jutott. Jó, hogy vannak a fórumok.

Előzmény: rezgaras (4788)
HosszúPuska93 Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4789

Sziasztok!

Megosztok veletek egy linket, itt megtalálható egy-két fremo-s szabvány. Ebből ki is derül,
hogy tényleg 46 mm a kétvágányú modulon a két sínpár távolsága. 
Kelemes böngészést!

https://www.dropbox.com/sh/29bhl9t3decuop8/HdeQ1ONKd6

Illetve, ha már írok, akkor itt is szeretnék mindenkinek Békés Boldog Karácsonyt, valamint modellezésben gazdag Boldog Új Évet Kívánni!

Üdv:

Dani

Előzmény: rezgaras (4788)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4788

Ez honnét jön? Végignéztem a német Fremo oldalt, letöltöttem a szabványokat és nem találtam a kétváganyos modulszabványt. Vagy még csak tervezet?

 

A 46mm elég szűk. Ha áll egy vonat a szomszédos vágányon, kézzel nem tudod felemelni szükség esetén a kocsit. Hacsak nem igen vékony tolvaj-ujjaid vannak... :-)) Nem kevered össze az űrszelvénnyel? Az tényleg 46mm, de szerintem még nem jelenti azt, hogy a dupla vágánynál a tengelytávolság megegyezik az űrszelvény szélességével.

Előzmény: burgeri (4784)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.23 0 0 4787

A modellező népet szolgálom! :-)

Előzmény: burgeri (4786)
burgeri Creative Commons License 2013.12.22 0 0 4786

Köszi, Laci!

Már nem csak emlékezni, keresni sem tudok.

Előzmény: Váltógyártó (4785)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.22 0 0 4785

Tk. 1000mm-es ívsugártól nem kell.

 

NEM 112

Előzmény: burgeri (4784)
burgeri Creative Commons License 2013.12.22 0 0 4784

Nem emlékszem és nem is találom a választ.

Kétvágányos egyenes modulnál a vágánytengely távolság 46 mm. Ívben ez növelendő?

Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.15 0 0 4783

Egy "kis" XI-es hózentróger... :-)

923mm hosszú, a vágánytengely-távolság 57mm.

 

Album

 

  

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 4782

Uraim!

 

Legyetek türelemmel. A weboldal átalakítás alatt van, januártól újra üzemel a tervek szerint, ott minden infó elérhető lesz.

 

Andris

Előzmény: rezgaras (4781)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.09 0 0 4781

Kösz. Ezt is külföldről kell megtudni... :-))

 

Előzmény: talpfaszámláló (4780)
talpfaszámláló Creative Commons License 2013.12.08 0 0 4780
Előzmény: rezgaras (4779)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.06 0 0 4779

Van már valami hír, ötlet a jövő évi Pannóniáról?

 

Előzmény: Wolf27 (4778)
Wolf27 Creative Commons License 2013.11.17 0 0 4778

Ebből még nem tudható, melyikre mentek...

 

A jövőévi "versenynaptár" még nyitott kérdés....

:-)

Előzmény: burgeri (4774)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.11.15 0 0 4777

Ez így igaz, de ez csak egy alapfestés, viszont nehéz úgy lecsiszolni, hogy a vezetősínen megmaradjon a festék. Aki beépíti a kitérőt, a sínt úgy is újrafesti rozsdabarnára, és akkor a vezetősínek tetejét is be tudja festeni.

Előzmény: M63,008 (4776)
M63,008 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 4776

Egy apró észrevétel: a vezetősínek tetejét festés után nem feltétlenül fontos letisztítani, azon általánosságban nem jár kerék.

Előzmény: Váltógyártó (4775)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.11.15 0 0 4775

Nektek nem is mutattam! :-)

 

  

 

Több kép itt!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!