Keresés

Részletes keresés

eurodav Creative Commons License 2012.03.12 0 0 1456

 

Pénteken és szombaton is fog dolgozni, de nem a debreceni szakaszon, hanem Erdészlak előtt.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1455)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.03.12 0 0 1455

Munkába állt-e ma a kisvasúti aláverőgép a vasúton?

Pénteken dolgozik-e a masina?

egy vasútbarát Creative Commons License 2012.03.07 0 0 1454

Köszönöm az információt!

-d.p- Creative Commons License 2012.03.06 0 0 1453

Az aláverőgép 12-én hétfőn délelőtt érkezik,ledaruzás a fűtőház és az új állomás között,az inflexiós ív elején.

Utána azonnal kezdés a 18+40-ben.

 

Néhány mai kép.

Panoráma útnál.

 

   

 

Sámsoni út mh.

 

 

Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2012.03.05 0 0 1452

Debrecen-Fatelep állomáson nem lesz.

9+25-től kifelé mindenütt kell majd, ahol bolygatták a pályát.

Csak a többi szakasz legalább fele még sehol se tart...

 

 

Előzmény: _karika (1451)
_karika Creative Commons License 2012.03.05 0 0 1451

A többi szakaszon is leszgépi aláverés? Tudom az nem hozzátok tartozik, de csak tudsz vaamit róla :).

Előzmény: -d.p- (1446)
egy vasútbarát Creative Commons License 2012.03.05 0 0 1450

Köszönöm az információt. Várom a további híreket !

Előzmény: -d.p- (1446)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.03.04 0 0 1449

Köszi az infót jobb lesz, ha a jövő héten viszek magammal kerékpárt Debrecenbe, vagy taxit rendelek.

Előzmény: -d.p- (1448)
-d.p- Creative Commons License 2012.03.04 0 0 1448

Egyszer,vagy másfélszer,+ egy sor az irányítás.Emelés nagyságától függően 80-100m óránként.

Elég húzós az óradíja,ezért a durva hibák kézzel már kilettek szedve.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1447)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.03.04 0 0 1447

Egy szakaszt hányszor fog aláverni? Ja, és óránként mekkora szakaszt képes aláverni?

Előzmény: -d.p- (1446)
-d.p- Creative Commons License 2012.03.04 0 0 1446

Ha meglesz a pontos érkezés,és a lerakás helye,akkor majd leírjuk ide.

Tájékoztatásul néhány infó.

Az aláverőgép a 18+40 szelvényben,az útátjáró után fog kezdeni,a 30+10-ig.

Utána a 66+00-Erdészlaki kitérőig,majd a 82+00-92+40-ig.

Utolsó etap lesz Sámsoni út mh.

Hamarosan a 82+00-92+40 szelvények között zkő anyagolás is lesz,Uba kocsikból.

Előzmény: egy vasútbarát (1444)
szaunas Creative Commons License 2012.03.03 0 0 1445
még pihenés közben is a Zsuzsit reklámozzák...:)
Előzmény: Nyírség IC (1443)
egy vasútbarát Creative Commons License 2012.03.03 0 0 1444

Az nem lehetne kérni ha lesz pontos ídőpont és hely az érkezéskor az megosszátok velünk is . Csak a fotózás kedvéért, kérném .

Előzmény: -d.p- (1440)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.03.03 0 0 1443

Beálltak a fűtőházba? :-))

Előzmény: eurodav (1442)
eurodav Creative Commons License 2012.03.02 0 0 1442

Ketten vannak - két vonógép is van. :)

 

Előzmény: -d.p- (1440)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.03.02 0 0 1441

Köszönöm az infót, március idusán, vagy 16-án el fogok látogatni Debrecenbe!

Előzmény: -d.p- (1440)
-d.p- Creative Commons License 2012.03.02 0 0 1440

A felújítás keretében a Zsuzsi új  "vonógépet" is kapott:-))

 

 

De komolyra fordítva a szót,akit esetleg érdekel.

Kedden vagy szerdán Jászkisérrel közösen megvizsgáljuk,hol lehetne az aláverőgéppel leállni a kisvasútra,ha ez közvetlenül nem lehetséges,akkor hol lehetne ledaruzni.Az aláverőgép pénteken,v. hétfőn fog érkezni,tréleren.

12-ike után aki akarja,fotózhatja munka közben.

Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2012.03.02 0 0 1439

http://www.zsuzsivasut.hu/?file=kop33.php

 

Kicsit változott a link.

Szóval Zsuzsi Erdei Kisvasútért Alapítvány, 1 %, 2012.

 

Köszönjük!

Előzmény: Lényegében lényegtelen (1433)
szaunas Creative Commons License 2012.02.28 0 0 1438

:)))

Előzmény: modell13 (1436)
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.28 0 0 1437

Mi pedig köszönjük hogy elkészítetted! :))

Előzmény: modell13 (1436)
modell13 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 1436

Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2012.02.28 0 0 1435

Az épületet a kisvasút által kezelt telekre lehet építeni.

Tehát az épület a kút vonalától a focipálya felé eső tisztáson lesz. (A diófa lehet ugrik.)

 

A régi faház placca, körben a tuják és az esőbeálló a Nyírerdő Zéerté tulajdona, nincs tudomásom arról, hogy ők hozzá akarnának nyúlni.

Előzmény: Erdőspusztai horg.portál (1434)
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.28 0 0 1434

Köszönöm a válaszod, valóban sok olyan dolgot megtudtam belőle amivel ezelőtt nem voltam tisztában. /hogy kik a döntéshozók./

 

Ezek után tudatosult bennem hogy jelenleg is olyan emberek döntenek a kisvasút dolgaiban, mint anno a tönkre tételekor. Akik számára teljesen idegen, max három vagy négy évente utaztak rajta egyszer. Semmi közvetlen kötődés nem fűzi őket a Zsuzsi vasúthoz. Annyi kölömbség van a mostani vezetés és a régen vasútfelszámoló között, hogy ezek legalább építenek valamit. Igaz eszetlenűl, és minden ízlést mellőzve.

 

Ezek után meg sem merem kérdezni, hogy mit tudsz arról, hogy mi lesz a sorsa a tisztáson meglévő gyönyörű több tizéves tujasornak, és a már a Zsuzsivasút történelméhez kötődő kis fa menedékház sorsáról?

Ezek után már azt is elképzelhetőnek tartom, hogy az építkezés miatt azt egészében kivágják, a menedékházat pedig lerombolják..

 

Előzmény: Lényegében lényegtelen (1432)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2012.02.27 0 0 1433

Aki szeretne segíteni az Alapítványnak SZJA 1% ügyében, itt olvasgasson:

 

http://www.zsuzsivasut.hu/?file=kop8.php

 

Köszönjük!

Előzmény: Lényegében lényegtelen (1432)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2012.02.27 0 0 1432

Szegény Nonprofit Kft., aminek 1, azaz egy fő vezetése van, meg van áldva különböző feljebbvalókkal is.

Ott a komplett DKV Zrt. és a Debreceni Vagyonkezelő is.

Ez több irányból jó, de néha rossz is.

Ráadásul van a projektnek és a klf. részprojekteknek is felelőse, műszaki ellenőre, akiknek ezen kívül túl sok köze nincs a Zsuzsi mindennapjaihoz.

 

De amíg a pálya és járművek vonatkozásában körülöttünk és néha velünk történnek a dolgok, addig a végállomás épületének ügyeit az Önkormányzat intézi! Ezt sem mi találtuk ki, hogy így legyen.

 

Mi vagyunk ebben a rendszerben (mint végrehajtók) a legkisebb hal, és bár látszólag a kisvasútnak és utazóközönségének épül a beruházás, de ne hidd, hogy komolyabb dolgokba beleszólhatunk, vagy a nagy kérdések igazán rajtunk múlnának.

 

Ez éppen olyan, amikor valmilyen építés közbeni, a közutat zavaró tényező miatt a Magyar Közút írogat felszólító leveleket és tervez szankciókat a kisvasút ellen, amikor a pálya jelenleg Építési Naplóbejegyzéssel a főválalkozó és kivitelezői számára átadott munkaterület. Magyarul nekünk mi közünk van hozzá? Mi szóltunk, hogy ez nem lesz jó. Hallgattak ránk? Nem. Akkor tessék... Más területeken is hasonló a helyzet.

 

"döntési mechanizmussal, amely a Zsuzsivasút utazóközönségét kizárta ennek véleményezéséből. "

 

A Zsuzsivasút teljes személyzetét is kihagyták ebből, tehát véleményezés tükrében mi egy szinten foglalunk helyet.

 

Az épület szerintem sem odaillő és szerintem sem szép.

De mindössze annyit tehetek, hogy ha megépül, majd örülök neki, hogy legalább ennyi is lett, így a korábbi hozzászólásaimat fenntartom.

 

Remélem érthető voltam.

 

Előzmény: Erdőspusztai horg.portál (1430)
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.27 0 0 1431

Bocs!... Most nézem, ez egy kicsit bő lére sikeredett!.. Megigérem legközelebb vissza fogom magam! :)))

Előzmény: Lényegében lényegtelen (1427)
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.27 0 0 1430

Látom neked az lényegében lényegtelen, hogy ezzel a jövendőbeli állomás épülettel valójában senki nem szimpatizál. Mindenki úgy beszél róla mint egy olyan lóról, aminek ne nézd a fogát.. Igen ám, csak az ajándék lónak nem szokták nézni a fogát!   Ennek az épületnek a tervrajzát viszont a tervező nem hiszem hogy ajándékba adta volna a kht-nak. Gondolom nem egy  háromhetes "Zsuzsis" bérlet, és két karamellás rágógumi volt a fizetsége a tervező úrnak, hanem igenis a zsebbe kellett nyúlni amikor kifizették neki a számla alján lévő végösszeget. /legalábbis nem hallottam róla hogy felajánlás lett volna a tervezés,/

Ebből kifolyólag pedig már nem áll fenn az a közmondás hogy "ajándék lónak ne nézd a fogát" ! Tehát igenis olyan tervet kellett volna a tervezőtől megkövetelni, elfogadni, amely nem a holdbéli, vagy marsbéli Hármashegyaljára lesz építve, hanem ide a földre, az erdőspusztára, egy történelmi kisvasút végállomásaként.

 

Idéznélek:

 

"

Nem akarok senkit védeni, de áruld már el, hogy miért írsz le olyanokat ide, amiről halvány fogalmad sincs? És nem első eset...

 

Honnan tudod, hogy ez úgy működik, hogy hoznak egy tervet, a kisvasút vezetői meg azt mondják, hogy megáldjuk..."

 

Arról valóban nincs információm hogy ez nálatok hogy megy.  De te ezt majd biztos elmondod nekünk.... Viszont arról van fogalmam hogy általában ezt hogyan bírálják el. Egy ilyen beruházás alkalmával általában több látványtervet is szoktak készíteni amelyek közzül  az illetékesek kiválasztják a számukra legmegfelelőbbet. Hangsúlyozom nem egyet, és eszitek, nem eszitek nincs más!... Sőt, több esetben, a terveztetést is meg szokták pályáztatni, és azok közzül választják ki a legmegfelelőbbet.

Akik pedig igazán adnak a nagyközönség véleményére, és így lett volna illő ebben az eserben is, ezt úgy kellett volna, hogy legalább két három tervvariációt megadni, és megszavaztatni interneten, vagy bármilyen más fórumon, újságok által, akár a rádió bevonásával is.

És ez tudod miért lett volna jó?

Mert így azok az emberek döntötték volna el,  akik majdan 40-50 évig használják, és akikért épült ez az épület. Nem pedig egy két izlésficamos benfentes ember rácsap a hasára, és dönt teljesen önkényesen, és ráadásúl hibásan.

 

Lényegében mondjuk ez is lényegtelen, de szerintem te egy elég rendes csőlátásban szenvedsz. Jó hogy te benne vagy abban a csapatban akik a kisvasutat üzemeltetik, és véded a főnökeidet, de ezt ne elvakultan tedd!

 

Idéznélek:

 

"Röviden mondanám, de aki akar és tud, utánanéz: hatalmas csoda!, hogy ez az (vagy bármilyen ottani) tervezett épület addig jutott, hogy egyáltalán legyen nyertes kivitelezője!"

 

Igen csoda, csak látod a hatalmas csodák fényét is el lehet nyomni felületes, és az utazóközönség véleményét teljesen kizáró, döntésekkel. 

 

Remélem levelem nem volt számodra sértő, ugyanis nekem nem veled van bajom, hanem ezzel az épülettel, és azzal a döntési mechanizmussal, amely a Zsuzsivasút utazóközönségét kizárta ennek véleményezéséből. 

 

Előzmény: Lényegében lényegtelen (1427)
akóR Creative Commons License 2012.02.27 0 0 1429

A viccet én úgy ismertem, hogy faggatja az állatorvos a " rendes " orvost:

 - Te hogyan állapítod meg a diagnózist ??

 - Jól kifaggatom a beteget !!!

Jaaaa....., 

 - Úgy könnyű :-((

Amúgy azt a növényt komolyan gondoltam / még ha nehéz is elhinni tőlem:- ) / !

Előzmény: _karika (1428)
_karika Creative Commons License 2012.02.27 0 0 1428

Gondolom ismered azt az örökbecsűt, amikor az építész, meg az orvos beszélgetnek:

"Könnyű neked - mondja az építész - , te a tévedéseidet eltemeted, az enyémek meg évtizedekig fennmaradnak, maximum befuttatom növénnyel."

 

Nekem - építészként - egyébként tetszik az épület, de valóban nem az erdő közepére való.

 

Előzmény: akóR (1426)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2012.02.26 0 0 1427

"Elég szomorúan veszem többek közt azt is tudomásul, hogy ezt a tervet, a kisvasút felelős vezetői szó nélkül elfogatták, és áldásukat adták a kivitelezés végrehajtására."

 

Nem akarok senkit védeni, de áruld már el, hogy miért írsz le olyanokat ide, amiről halvány fogalmad sincs? És nem első eset...

 

Honnan tudod, hogy ez úgy működik, hogy hoznak egy tervet, a kisvasút vezetői meg azt mondják, hogy megáldjuk...

 

Röviden mondanám, de aki akar és tud, utánanéz: hatalmas csoda!, hogy ez az (vagy bármilyen ottani) tervezett épület addig jutott, hogy egyáltalán legyen nyertes kivitelezője!

Előzmény: Erdőspusztai horg.portál (1424)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!