Csakhogy azt nem szabad elfelejteni, hogy amíg az M3-on fekete az alagútfal színe, addig ez az M4-en már fehér, ami külön megvilágítás nélkül is jobban látszik! Úgyhogy valóban megérné a panorámás kialakítás, ami nem utolsó sorban a biztonság érzetét is növelheti, hiszen így ha valami futás közbeni hiba történik (pl. tévesen zöld jelzés, ha csak egy-két jelzővel van előrébb az előtted lévő vonat), azt az utas így előbb észreveheti, mint maga az automatika, és időben meg tudja ilyen esetben állítani a vonatot a vészfékkel!
Csak ugye a fülkében sötét van, nem tükröződik a szélvédő, ha odatapadsz az ablakhoz, akkor valóban jobb lesz a kilátás, de ugye ha a lekapart lyukon nézel, akkor ott a fényszóró is, automatánál viszont csak helyzetjelző.
Néha felkapcsolják most is az alagút világítást főleg késő este az utolsó vonatoknál. És a régi metróknál is ha van egy lyuk kaparva az ajtón akkor azon belesve lehet az alagutat látni. Ha meg ott a panorámaablak annyit akkor is biztos lát majd az ember.
Megállni megáll a nyitott peronos rendszernél is, mert a MEH azonnal 0 lesz, ha a biztonsági sáv pálya felőli szélén átmegy valami. Tehát egyből vészfékez a vonat, ha bármi a pályára kerül. A gond az, hogy egy pályára fújt zsebkendő is vészfékezést válhat ki (habár huzatmentes állomások lesznek, tehát kicsi az esélye, hogy utas beavatkozása nélkül kerüljön valami a pályára), meg ugye először még jó poénnak fogják tartani a hülyegyerekek, hogy ezzel játsszanak.
Mondjuk azért attól nem kell úgy elájulni, hogy látni lehet az alagutat. A valóság az, hogy nem sokat látni. Az utastérvilágítás tükröződik az üvegen, plusz ha nem lesz felügyelő, akkor nyilván csak a helyzetjelző fog világítani, az alagútvilágítást meg nem fogják csak azért bekapcsolni, hogy az utas kilásson. Így marad az állomásba behaladás az egyetlen látványos elem. Főleg ha még egy gázolást is láthat premier plánban az utas :)
A vonat kapott típusengedélyt, az még nem jelenti, hogy engedélyezni fogják a felügyelő nélküli utasszállítást. Mondjuk nem lesz túl nehéz meló, ha mindent a felügyelő csinál. Viszont ha neki kell veszély esetén beavatkozni, akkor nem lehet teljes körűen tesztelni a rendszert, szóval ördögi kör. Gondolom azért a felügyelőnek hozzá kell járulnia a vonat indulásához, ha másért nem, azért, hogy nélküle ne mehessen el a vonat.
Utánanéztem. Ha adott időpillanatban kiállsz, akkor valóban 9 után fog ismétlődni, ha jókor állsz ki, akkor 10 után. Viszont összesen 11 dolgozik, csak nem egyszerre, tehát elég sokáig kint kéne lenni, hogy mind a 11 meglegyen. Ezért is nem jegyzem a szerelvényeket hétvégén. Hétköznap 16 és 18 óra között mind a 18 délutáni kint van, akkor jól lehet írni, péntek már neccesebb, mert elég rövid az az intervallum, amikor mind kint van.
Aszongya, ha jól számolom: 110-114 (?), 135-139, 149-150 és 165-169 Barbi, 160-164, 170-174, 180-184 Ev, 220-224 Ev3, a többi már csak Alstom. Ez összesen 8 forgalomba adható orosz metrószerelvényt jelent M2-n.
Az is lehet, hogy mi vagyunk a hülyék. A srác nem mennyiséget, hanem arányt írt. Tehát 11 vonatból 3,666 vonat Ev, 3,666 vonat Barbi, és 3,666 vonat Alstom. Mit nem, lehet ezen érteni? :O :D