Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LADA Creative Commons License 2011.03.11 0 0 829

egy érdekes cikk:http://www.dat.de/e10liste/e10vertraeglichkeit.pdf

 

lista hogy melyik autóban használható az E10, külföldön már van!

csibi826 Creative Commons License 2011.03.11 0 0 828

Nyilván aki sokat megy, az megatakarít vele. (Más kérdés hogy gázzal még jóval többet takarítana meg, de azt már egyszer kibeszéltük)

Előzmény: opel16v_ (814)
FOMA Creative Commons License 2011.03.11 0 0 827

Konkrétan 2005-ös Swift 1,5 GS-hez volt ennyi, nem Swift I.-hez.

 

Azon meg valóban kár vitát níyitni, hogy 390-hez képest mennyi a -35 %.:-))

Előzmény: opel16v_ (812)
puki_erik Creative Commons License 2011.03.11 0 0 826

De jó nektek, nálunk az AGIP kúton már vagy két hete 280 körűl van

Előzmény: Törölt nick (825)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.11 0 0 825

Üllői út 280 nál.271 re emelkedett az etanol.

puki_erik Creative Commons License 2011.03.11 0 0 824

"egyébként átalakítóval miért nem lesz baja?"

 

"Átalakító nélküli használatnál előfordulhat, hogy a motor sokszor túl szegény, vagy akár túl dús keverékkel üzemel. Előbbi a motorra nézve, utóbbi a katalizátorra nézve veszélyes. Átalakító használata során azonban folyamatosan ellenőrizve van a keverékképzés, így jó beállítások esetén nem történhet károsodás a motorban és a katalizátorba."

Előzmény: BIGYO4 (822)
puki_erik Creative Commons License 2011.03.11 0 0 823

"A bioetanol gyártásának alapanyaga általában vagy magas cukortartalmú növény (példáulcukorrépa, cukornád) vagy olyan anyagot tartalmazó növény, melyet kémiai-biológiai reakciók sorozatával cukorrá lehet alakítani (például keményítőtartalmú növények: kukorica, búza,burgonya stb., vagy cellulóz tartalmú növények: fa, fűfélék, gabonaszárak, szalma)."

 

Minden csak eljárás kérdése!!

 

 

És még egy-két érdekesség:

 

"2004 júniusában 100 bioetanolos benzinkút volt Svédországban - 2007 márciusára ez a szám 800-ra nőtt. 2009-re mind a 2300 kútnak rendelkeznie kell bioetanol töltővel.Magyarországon 2007 szeptemberében három E85 kút volt: Budapesten, Bábolnán és Győrött.

 

Előnyként említik azt is, hogy bioetanol nyersanyagát ásványkincsekben szegény, mezőgazdasági területeken is elő lehet állítani, így a kőolajban szegény országok (például Magyarország) importfüggősége csökkenthető, valamint a helyi munkaerő is nagyobb mértékben foglalkoztatható."

 

Mekkora király lenne, ha nem annyira függenénk az olaj árától.

Előzmény: petike23 (819)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.11 0 0 822

 

Gázzal sincs baja a katakazitornak, egyébként átalakítóval miért nem lesz baja?

Melyik suzukiba kerül annyiba?

Ne táplálkozz mások naivitásából.

Előzmény: opel16v_ (804)
F1DO Creative Commons License 2011.03.11 0 0 821

Már ne haragudj, de idejöttél, (azt hitted hogy) jól megmondtad a tutit itt mindenkinek, közbe meg Te voltál a hülye barétom.

 

Hát no comment, Viszont nem látásra itt inkább..

Előzmény: Törölt nick (809)
puki_erik Creative Commons License 2011.03.11 0 0 820

"Igaza van opelnek.... senki nem javallja 50% felett az etanolt, átalakítás nélkül, és ha már valaki sajnál 1000 ft-ot a szűrőre... megérdemli !!!! (Ezek mindig mindenhol le vannak írva kérem!!! )"

 

Az interneten valóban mindet meg lehet találni, de valószínű, hogy az a "hüle" autós, csak annyit hallott (mert az ilyen net közelébe se megy), hogy megy a vas E85-tel is és látja, hogy az olcsóbb. Akkor durr tele a tankot és hasíthatunk olcsóbban. Ezért kéne valami tájékoztatás más médiában is. Mert ugye ha elmondanák, hogy olcsóbb, "DE" vannak egyéb hatásai és költségei is akkor lehet, hogy sokan átgondolnák, hogy mit és hogy kéne.

Előzmény: KOCZKY (816)
petike23 Creative Commons License 2011.03.11 0 0 819

"Etanolt szinte minden nővényi hulladékból elő lehet állítani. Pl a Svédek a fakitermelés hulladékát használják fel"

 

Abból inkább csak metanolt.

Előzmény: puki_erik (818)
puki_erik Creative Commons License 2011.03.11 0 0 818

Sajnos megint napi, havi szinten számolunk, ami persze teljesen jogos, hisz így élünk. De szerinten évi 10-20 eFt megtakarítás is valami, viszont hosszútávon (környezeti hatások) biztos nagyobb a spor. Ha szakszerűen van beszerelve és használva a cucc akkor az autó sem fekszik ki. Szóval ha valaki össze tudja dobni az átalakító árát akkor hosszútávon minden bizonnyal megéri. Ezért kéne államilag támogatni és nem zsebre dolgozni. Persze ehez az kellene, hogy kormányzati szinten ne csak négy évre tervezzenek. Mert az szép, hogy eurpában a másodikak vagyunk kutak szempontjából, csak épp az autós semmilyen tájékoztatást, támogatást nem kap. Sokan szerintem azt se tudják mire van az E85. 

 

"Nemrég volt  a tv-ben, hogy az E85 emelkedése a kukorica világpiaci(tőzsdés) ára miatt van.

Drágul a kukorica."

Etanolt szinte minden nővényi hulladékból elő lehet állítani. Pl a Svédek a fakitermelés hulladékát használják fel. Ezért kicsit fura, hogy a kukoricát hibáztatják a drágulásért. Itt jönne be a szelektív hulladékgyűjtés ami nálunk szintén nem divat.

Előzmény: FOMA (810)
KOCZKY Creative Commons License 2011.03.11 0 0 817

Ha adnának neked benyát valahol a közelben pl 350-ért ... (280*1,25) odamennél tankolni???? na pl kb ennyit jelent az a 2,5 ft/km....

Előzmény: csibi826 (808)
KOCZKY Creative Commons License 2011.03.11 0 0 816

Khhmmm, szal már bocsánat, de aki hüle, az is marad :-)))) Igaza van opelnek.... senki nem javallja 50% felett az etanolt, átalakítás nélkül, és ha már valaki sajnál 1000 ft-ot a szűrőre... megérdemli !!!! (Ezek mindig mindenhol le vannak írva kérem!!! ) Tartok tőle, h az ilyen ótósok járnak télen is slick nyári gummával, mehogy spórolnak.... Eyzembe nem jutna akárcsak fél napig is 3 hengerrel járni a géppel... ehhhh.

 

Mellesleg az átalakító nélkül járó és lúzer felhasználók miatt adták ki a kutaknak ukázba, h nem lehet ezentúl az E85 pisztolyokat kiakasztani...teletankhoz, álljon csak mellette, és ha telenyomta, hát lehet mondani neki, h hüle vótál barátom :-)))))))

Előzmény: Törölt nick (809)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.10 0 0 815

1: ha az ajánlás szerint a benzinszűrőd időben cserélve lett volna, nincs ilyen gondod

2: kifejezetten nem ajánlott átalakítás nélkül 50:50 arány fölé menni

 

ha valaki nem veszi figyelembe a használati szabályokat, nem is értem, miért veri nagydobra a saját hülyeségét.

Előzmény: Törölt nick (809)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.10 0 0 814

Nekem pl évente jóval több mint 100e Ft megtakarítást jelent. Mondjuk én megyek évente közel 40e km-t, és benzinnel is 10L-es átlagot produkál az autóm.

Viszont vannak még nagyon-nagyon sokan, akik hasonló számokkal "büszkélkednek".

Előzmény: csibi826 (808)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.10 0 0 813

Számolni tudni kell... 400/296.

És nem kell lovagolni azon, hogy fordítva számolok, már ezerszer le lett vezetve... nincs kedvem matekot tanítani minden nap :)

Előzmény: FOMA (807)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.10 0 0 812

Az lehet hogy a swift 1-hez ennyi, csakhogy a vvt-s m13a motorhoz kicsit drágább (leömlőben).

Előzmény: FOMA (805)
Omaga A Creative Commons License 2011.03.10 0 0 811

Azért egy üzemanyagszűrőbe beruházhattál volna..

kb 1000-os tétel,és akkor nem kéne itt szidnod az etenolt,mondjuk túl sokat nem is kellett volna keresni az ehhez szóló jótanácsokat.

Persze ilyenkor jön hogy az etenol az szar.

Előzmény: Törölt nick (809)
FOMA Creative Commons License 2011.03.10 0 0 810

Na ja. Ha már benne ennyire benne vagyok a matematikában, most kiszámoltam, hogy a jelenlegi árak mellett, éves szinten kb. 33-35.000 Ft a megtakarításom. Holnap megyek, és telerakom valami extra-hiper power-rel, végül is oly mindegy.:-))

 

Lehet, hogy tényleg nem ér annyit az egész, bár ha azt nézem, hogy 10 év alatt az már 350.000, és ha azt előre ideadná az asszony, hogy elkölthetem, akkor már egész jó a helyzet.:-)

Előzmény: csibi826 (808)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.10 0 0 809

Na kérem, bár senki nem válaszolt azért leírom a tapasztalataimat, hogy itt legyen. Tavaj nyáron már etanoloztam. Akkor nem volt vele semmi gond. Most a legutóbbi hsz-em óta kétszer tankoltam 2:1 arányban E85-öt. Második alkalom után nem sokkal leállt az egyik henger. Hamar kiderült, hogy a befecskendező szelep dugult el és nem kap benzint. Ettől függetlenűl elég kellemetlen volt egy napig 3 hengerrel járni. Érdekes wartburg hagnja volt a mikrának. :D

Szerencse, hogy szerelő ismerőseim ingyen egy kis pálinkáért cserébe kitakarították a befecskendezőt és hogy nem kellett új szelepet vennem 5000-ért. Ettől tartottam, hogy az etanol feloldja a mocskot ami aztán kellemetlenséget okoz. Szerencse, hogy nem valahol vidéken állt bele a görcs. Részemről ennyi volt a kisérletezés az etanollal megfogadtam a szerelőm tanácsát: "Ne tankolj bele ilyen fákin' üzemanyagot!"

Benzines autóba benzin való!

 

Üdv!

Előzmény: Törölt nick (703)
csibi826 Creative Commons License 2011.03.10 0 0 808

Jól levezettétek a százalékokat:-)

A legfontosabb kérdés, megéri-e szórakozni vele így, egy 7-8l fogyasztású 1.4 átlagautót feltételezve a válasz erősen közelít a NEM hez. Száz km-enként 2,5 forintért ba...unk fillért? Nem.     :-)

FOMA Creative Commons License 2011.03.10 0 0 807

És a közelgő 400 Ft-os benzin átlagár esetén, 35 %-os árkülönbségnél az E85 átlagára 260 Ft lehetne. Ehhez a jelenlegi áraknak csökkennie kellene...

Előzmény: FOMA (806)
FOMA Creative Commons License 2011.03.10 0 0 806

"266-288 E85 ár mellett 370-390Ft a benzin, lehet számolgatni."

 

Számolgattam, igencsak nincs 34-35 %, de még 33 % sem. A 370 Ft 33 %-a 247, a 390-é 260 Ft lenne. És a százalékos arány egy év múlva még rosszabb lesz. Ha mégis lesz 35 % a különbség, én fizetem a sört, meg fogja érni.:-))

Előzmény: opel16v_ (803)
FOMA Creative Commons License 2011.03.10 0 0 805

"Ezt mondd annak is, aki 270e-ért cserélt a suzukijában katalizátort"

 

Az nagyon nagy hülye, mert 130 ezer körül cserélnek Suzuki márkaszervizben katalizátort.:-)

Előzmény: opel16v_ (804)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.10 0 0 804

"Tehát az átalakító jelentőségét a 'legalizálásban' látom, nem a gyakorlati hasznában."

 

Ezt mondd annak is, aki 270e-ért cserélt a suzukijában katalizátort, mert túl nagy arányban sikerült az E85 tankolás...

 

50-50-ben olyan minimális a megtakarítás (ha van), hogy már a kúton dupla melót sem éri meg. Persze már úgy is

zöldebb az autó, ezért örülök ha sokan ezt a módszert is használják.

Előzmény: BIGYO4 (802)
opel16v_ Creative Commons License 2011.03.10 0 0 803

Jelenleg az E85 előállítása kb fele annyiba (se) kerül, mint a végfelhasználói ára. Mivel mesterségesen van igazítva a benzin

árához a megszabott árelőnnyel, ezért most egy elég szép extraprofit van a gyártónál és a kutaknál. Ebbe az extrapfrofitba

fog beleférni a jövedéki adó majd. Az árelőnyét nem fogják megvágni, mert a piac nincs kötve az E85-höz, egyszerűen nem

tudnák eladni. Mivel tisztán piaci alapú az E85 gyártás és forgalmazás, pont ez a garancia az árelőnyhöz.

 

Eddig is 34-35% volt az előirányzott árelőny, és most is annyi.

266-288 E85 ár mellett 370-390Ft a benzin, lehet számolgatni.

Persze hetenként változik kicsit a helyzet, ahogy a benzin mozog (az E85 nem követi olyan

gyorsan), lehet hogy néha csak 33% az árelőny, viszont sokszor meg megvan a 40% is.

 

Előzmény: csibi826 (797)
BIGYO4 Creative Commons License 2011.03.10 0 0 802

Az átalakító beszerelését általában feleslegesnek tartom. Több tipus is szépen fut 2/3-1/3 arányban, a fogyasztás is kedvezőbb, mint átalakítóval. Ha nem gyilkolják a motort, az élettartama sem lesz kevesebb. Miért is gyilkolná, ha valaki spórolni szeretne?

 

Az átalakító jelentőségét abban látnám, ha szmogriadó esetén nem a környezetvédelmi matrica színe lenne a mérvadó:

Miért is az a néhány fekete matricás autó a szennyező, hiszen számuk elenyésző., illetve csak azon anyagokból szennyezőbbek a 'modern'

katalizátoros társaiknál, mely anyagokat mérnek.

Miért is kell egy 'modern' katalizátort vegyvédelmi ruhában cserélni? Vajon milyen anyagokkal szennyez, amit nem mérnek?

 

Szerintem az átalakítót be kelllene jegyezni a forgalmiba és környezetvédelmi kedvezményben(adó, vizsgadíj,stb) részesíteni ezen járműveket.

Tehát az átalakító jelentőségét a 'legalizálásban' látom, nem a gyakorlati hasznában.

Előzmény: puki_erik (799)
klachaza Creative Commons License 2011.03.10 0 0 801

Simán lehet LPG-vel menni.

http://youtu.be/BUZ-v--8vWI

2 perc 30-nál köti le az az pumpát.

ÁLLAT:)

klachaza Creative Commons License 2011.03.10 0 0 800

Nemrég volt  a tv-ben, hogy az E85 emelkedése a kukorica világpiaci(tőzsdés) ára miatt van.

Drágul a kukorica.

De szerintem is fura hogy mindig 100 ft a különbség a benzinhez képest.

Pedig ezt kéne inkább támogatni, mivel környezetbarát.

Ha csak ilyen kocsik mászkálnának pesten......

Kötelezővé tenném az új autókba gyárilag beszerelését.nagytételben max10-20e. ft lenne a +költség autónként.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!