"Átalakító nélküli használatnál előfordulhat, hogy a motor sokszor túl szegény, vagy akár túl dús keverékkel üzemel. Előbbi a motorra nézve, utóbbi a katalizátorra nézve veszélyes. Átalakító használata során azonban folyamatosan ellenőrizve van a keverékképzés, így jó beállítások esetén nem történhet károsodás a motorban és a katalizátorba."
"A bioetanol gyártásának alapanyaga általában vagy magas cukortartalmú növény (példáulcukorrépa, cukornád) vagy olyan anyagot tartalmazó növény, melyet kémiai-biológiai reakciók sorozatával cukorrá lehet alakítani (például keményítőtartalmú növények: kukorica, búza,burgonya stb., vagy cellulóz tartalmú növények: fa, fűfélék, gabonaszárak, szalma)."
Minden csak eljárás kérdése!!
És még egy-két érdekesség:
"2004 júniusában 100 bioetanolos benzinkút volt Svédországban - 2007 márciusára ez a szám 800-ra nőtt. 2009-re mind a 2300 kútnak rendelkeznie kell bioetanol töltővel.Magyarországon 2007 szeptemberében három E85 kút volt: Budapesten, Bábolnán és Győrött.
Előnyként említik azt is, hogy bioetanol nyersanyagát ásványkincsekben szegény, mezőgazdasági területeken is elő lehet állítani, így a kőolajban szegény országok (például Magyarország) importfüggősége csökkenthető, valamint a helyi munkaerő is nagyobb mértékben foglalkoztatható."
Mekkora király lenne, ha nem annyira függenénk az olaj árától.
"Igaza van opelnek.... senki nem javallja 50% felett az etanolt, átalakítás nélkül, és ha már valaki sajnál 1000 ft-ot a szűrőre... megérdemli !!!! (Ezek mindig mindenhol le vannak írva kérem!!! )"
Az interneten valóban mindet meg lehet találni, de valószínű, hogy az a "hüle" autós, csak annyit hallott (mert az ilyen net közelébe se megy), hogy megy a vas E85-tel is és látja, hogy az olcsóbb. Akkor durr tele a tankot és hasíthatunk olcsóbban. Ezért kéne valami tájékoztatás más médiában is. Mert ugye ha elmondanák, hogy olcsóbb, "DE" vannak egyéb hatásai és költségei is akkor lehet, hogy sokan átgondolnák, hogy mit és hogy kéne.
Sajnos megint napi, havi szinten számolunk, ami persze teljesen jogos, hisz így élünk. De szerinten évi 10-20 eFt megtakarítás is valami, viszont hosszútávon (környezeti hatások) biztos nagyobb a spor. Ha szakszerűen van beszerelve és használva a cucc akkor az autó sem fekszik ki. Szóval ha valaki össze tudja dobni az átalakító árát akkor hosszútávon minden bizonnyal megéri. Ezért kéne államilag támogatni és nem zsebre dolgozni. Persze ehez az kellene, hogy kormányzati szinten ne csak négy évre tervezzenek. Mert az szép, hogy eurpában a másodikak vagyunk kutak szempontjából, csak épp az autós semmilyen tájékoztatást, támogatást nem kap. Sokan szerintem azt se tudják mire van az E85.
"Nemrég volt a tv-ben, hogy az E85 emelkedése a kukorica világpiaci(tőzsdés) ára miatt van.
Drágul a kukorica."
Etanolt szinte minden nővényi hulladékból elő lehet állítani. Pl a Svédek a fakitermelés hulladékát használják fel. Ezért kicsit fura, hogy a kukoricát hibáztatják a drágulásért. Itt jönne be a szelektív hulladékgyűjtés ami nálunk szintén nem divat.
Khhmmm, szal már bocsánat, de aki hüle, az is marad :-)))) Igaza van opelnek.... senki nem javallja 50% felett az etanolt, átalakítás nélkül, és ha már valaki sajnál 1000 ft-ot a szűrőre... megérdemli !!!! (Ezek mindig mindenhol le vannak írva kérem!!! ) Tartok tőle, h az ilyen ótósok járnak télen is slick nyári gummával, mehogy spórolnak.... Eyzembe nem jutna akárcsak fél napig is 3 hengerrel járni a géppel... ehhhh.
Mellesleg az átalakító nélkül járó és lúzer felhasználók miatt adták ki a kutaknak ukázba, h nem lehet ezentúl az E85 pisztolyokat kiakasztani...teletankhoz, álljon csak mellette, és ha telenyomta, hát lehet mondani neki, h hüle vótál barátom :-)))))))
Nekem pl évente jóval több mint 100e Ft megtakarítást jelent. Mondjuk én megyek évente közel 40e km-t, és benzinnel is 10L-es átlagot produkál az autóm.
Viszont vannak még nagyon-nagyon sokan, akik hasonló számokkal "büszkélkednek".
Na ja. Ha már benne ennyire benne vagyok a matematikában, most kiszámoltam, hogy a jelenlegi árak mellett, éves szinten kb. 33-35.000 Ft a megtakarításom. Holnap megyek, és telerakom valami extra-hiper power-rel, végül is oly mindegy.:-))
Lehet, hogy tényleg nem ér annyit az egész, bár ha azt nézem, hogy 10 év alatt az már 350.000, és ha azt előre ideadná az asszony, hogy elkölthetem, akkor már egész jó a helyzet.:-)
Na kérem, bár senki nem válaszolt azért leírom a tapasztalataimat, hogy itt legyen. Tavaj nyáron már etanoloztam. Akkor nem volt vele semmi gond. Most a legutóbbi hsz-em óta kétszer tankoltam 2:1 arányban E85-öt. Második alkalom után nem sokkal leállt az egyik henger. Hamar kiderült, hogy a befecskendező szelep dugult el és nem kap benzint. Ettől függetlenűl elég kellemetlen volt egy napig 3 hengerrel járni. Érdekes wartburg hagnja volt a mikrának. :D
Szerencse, hogy szerelő ismerőseim ingyen egy kis pálinkáért cserébe kitakarították a befecskendezőt és hogy nem kellett új szelepet vennem 5000-ért. Ettől tartottam, hogy az etanol feloldja a mocskot ami aztán kellemetlenséget okoz. Szerencse, hogy nem valahol vidéken állt bele a görcs. Részemről ennyi volt a kisérletezés az etanollal megfogadtam a szerelőm tanácsát: "Ne tankolj bele ilyen fákin' üzemanyagot!"
A legfontosabb kérdés, megéri-e szórakozni vele így, egy 7-8l fogyasztású 1.4 átlagautót feltételezve a válasz erősen közelít a NEM hez. Száz km-enként 2,5 forintért ba...unk fillért? Nem. :-)
"266-288 E85 ár mellett 370-390Ft a benzin, lehet számolgatni."
Számolgattam, igencsak nincs 34-35 %, de még 33 % sem. A 370 Ft 33 %-a 247, a 390-é 260 Ft lenne. És a százalékos arány egy év múlva még rosszabb lesz. Ha mégis lesz 35 % a különbség, én fizetem a sört, meg fogja érni.:-))
Az átalakító beszerelését általában feleslegesnek tartom. Több tipus is szépen fut 2/3-1/3 arányban, a fogyasztás is kedvezőbb, mint átalakítóval. Ha nem gyilkolják a motort, az élettartama sem lesz kevesebb. Miért is gyilkolná, ha valaki spórolni szeretne?
Az átalakító jelentőségét abban látnám, ha szmogriadó esetén nem a környezetvédelmi matrica színe lenne a mérvadó:
Miért is az a néhány fekete matricás autó a szennyező, hiszen számuk elenyésző., illetve csak azon anyagokból szennyezőbbek a 'modern'
katalizátoros társaiknál, mely anyagokat mérnek.
Miért is kell egy 'modern' katalizátort vegyvédelmi ruhában cserélni? Vajon milyen anyagokkal szennyez, amit nem mérnek?
Szerintem az átalakítót be kelllene jegyezni a forgalmiba és környezetvédelmi kedvezményben(adó, vizsgadíj,stb) részesíteni ezen járműveket.
Tehát az átalakító jelentőségét a 'legalizálásban' látom, nem a gyakorlati hasznában.