Keresés

Részletes keresés

msmks Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1238
ugyan. mindenki érezte már úgy, hogy a villanykörte létezik.
Előzmény: Iván Gábor (1237)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1237

Például egy villanykörte

Előzmény: msmks (1236)
msmks Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1236
"Isten pontosan csak egy emberi érzelem."

mi nem az?
Előzmény: Iván Gábor (1235)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1235

Többféle írásmód elfogadott a nevével kapcsolatosan.

Isten pontosan csak egy emberi érzelem.
Előzmény: msmks (1234)
msmks Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1234
ha jól vettem ki, Isten egy érzelem.

(amúgy Ockhamtól még borotvát se olvashattál, mert akinek borotvája volt, azt nem így hívták. mennyire lehet komoly egy teória, amelyikben nemlétező emberekre hivatkoznak?)
Előzmény: Iván Gábor (1233)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1233

Mellé írsz!!!!!:-)

Érvelj világosan és egyenesen!!!!

Előzmény: msmks (1232)
msmks Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1232
te Gábor!

és a borotván kívül mi mást olvastál még Ockham-tól? :-)
Előzmény: Iván Gábor (1231)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1231
Előzmény: msmks (1230)
msmks Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1230
az igazolás egy zárt körön belül történik. nincs bizonyítható állítása arról, ami a zárt körön kívül van.

Isten nem az elme terméke, hogyan is lehetne tehát logikai úton bizonyítani?

de te tudod.
Előzmény: Iván Gábor (1229)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1229

Nem nem.

Ezt tudni lehet.

A tudás igazolt vélekedés.

A hit pedig elfogadni biztosnak a bizonytalant.

Előzmény: msmks (1228)
msmks Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1228
az tökjó. még egy elmélet, amiben hinni lehet.
Előzmény: Iván Gábor (1227)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1227

Persze, ez csak Anzelm bibliai Istenérvének butaságára mutat rá.

Az Általános Isten létezése tudományos tény.
Előzmény: msmks (1226)
msmks Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1226
ezt már én is magyaráztam, de ettől még az sincs bizonyítva, hogy létezik Isten.
Előzmény: Iván Gábor (1223)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1225

Ezt már kb. kéttucadszor igérted.

Az utolsó mondatodat önjellemzésednek értékeljük.


Előzmény: Törölt nick (1224)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1224

Gáborkám!

 

Újra felhívom a figyelmedet arra az apróságra, hogy soha, sehol nem írtam virtuális érzelmekről, érzelmi betegségekről. Tudom, téged az ilyen "apróságok" egyáltalan nem zavarnak, de engem igen.

 

És arra is szeretném felhívni a figyelmedet, hogy egyszer már válaszoltam a kérdésedre. Hányszor kell még megtennem?

 

 

Íme, a 1213-as hozzászólásom.

 

 

 

Gábor!

 

Inkább kiszállok a topikodból, csak hagyd abba a hülyéskedést!

 

 

 

Ezt írtam: "Te definiáltál egy marhaságot (amelyben összemostál egy virtuális entitást az általa keltett érzelmekkel)."

 

Ha nem jöttél volna rá, ebben a mondatban egy virtuális entitásról (Istenről), amely valós érzelmeket kelt, és nem virtuális érzelmekről van szó.

 

Aggasztó, hogy egy ilyen egyszerű szöveget sem vagy képes már megérteni.

 

 

 

Tényleg elgondolkodhatnál az elmeállapotodról, és/vagy légyszíves, olvasd el azt, amire válaszolsz.

 

Előzmény: Iván Gábor (1211)

Nos, ígéretemnek megfelelően kiszállok a topikodból. A hozzád hasonló beszűkült mániákusokhoz nincs már türelmem.

Előzmény: Iván Gábor (1221)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1223
"Több mint hét évszázad elteltével Kant cáfolta meg ezt az istenérvet. A tiszta ész kritikájában (1781) rámutatott arra, hogy Anzelm különböző kategóriákat kevert össze azáltal, hogy a nyelvtani egységet (a "lenni" állítmányt) lételméleti (ontológiai) értékként kezelte. Ha azt mondjuk, hogy egy dolog "van" vagy "létezik", akkor Kant szerint semmit sem teszünk hozzá. Sokkal inkább azt erősítjük meg a kijelentéssel, hogy valami valóságos dolog megfelel a róla alkotott elképzelésünknek. Ha azt mondjuk, "ez a szék létezik", akkor semmit sem teszünk hozzá, csak egy kijelentést teszünk róla, mégpedig azt, hogy tapasztalataink szerint a szék valóságos. Csak azután mondhatjuk, hogy valami "van" vagy "létezik", ha már tapasztalatot szereztünk róla. Az ilyen kijelentések igazságtartalma a szó vagy az elképzelés és a valóságos dolog közötti megfeleléstől függ.

Röviden: ha Isten nem létezik, akkor nem lehet azáltal "jobbá tenni" vagy tökéletesebbé, hogy létezéssel ruházzuk fel, hiszen hiányzik "az", amihez hozzá lehetne tenni valamit. Ha a "létezni" állítmány eltűnik, akkor eltűnik vele az alany - "Isten" - is (ill. "az elgondolható legtökéletesebb lény" vagy az e helyütt álló alany). Isten ezért nem is tüntethető el azzal a kijelentéssel, hogy "Isten nem létezik", mert csak azt mondjuk, hogy nincs ilyen lény, "Isten", aki eltűnhet. Ebben az esetben "Isten" nyelvtani és nem valóságos alany."

forrás: http://konyv.uw.hu/isten.htm
Előzmény: holatt (1222)
holatt Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1222

Mi az amiről állítasz valamit? A létező(k)? Mit állítasz róluk? Azt, hogy léteznek. Ezért azt kapjuk, hogy a létezők léteznek (sic).

 

Mint mondtam, a "létezők" kifejezés a dolgok, tárgyak, entitások, objektumok összességét jelentő szó. Azt állítom, hogy a dolgok léteznek. Így a "létező(k)" kifejezés akár ki is iktatható (De ha akarod, akkor mondhatjuk azt is, hogy tautológikus jellegű az állítás. Ez esetben csak annyit teszek hozzá, hogy állításommal szemben legfeljebb azt lehet felvetni, hogy nem túlságosan informatív, viszont nem lehet azzal vádolni, hogy hamis. Egy tautológiai nem lehet hamis.) De még jobb, ha a "létező(k)" szót nem is használjuk, hanem helyette "dolgok összességé"-t mondunk. Legfeljebb így nem rövidítünk.

 

A „létezik olyan egyenes” a létezők, a húzható olyan egyenes a nem-létezők halmazát növeli.

Mint az előzőben mondtam, nem tartom értelmezhetőnek a "nem-létezők halmaza" kifejezést. Halmazt csak létező dolgok képezhetnek, ez esetben a halmaz, bizonyos dolgok meghatározott szempont szerinti összességét jelenti. nem-létezők nem alkothatnak halmazt. Ami nincs, az csoportba foglalva sem válik létezővé. Ha a zsebedben nem léteznek pl. százforintos érmék, akkor ezeknek a halmaza sem fejezhet ki valami létezőt. 

Tudniillik a „húzható olyan egyenes” kifejezés a létezők lehetőségét és nem valóságát jelenti. Amikor meghúzzuk az a valóságos (létezés).

Amikor meghúzzuk az egyenest, akkor sem válik létezővé "az egyenes". Ami ebben az esetben létezni fog, az pl. bizonyos krétanyomok egy táblán, vagy grafitdarabkák ill.  tintanyomok egy papíron, vagy bármi, amivel ezt megjelenítjük. És csak ezek a dolgok fognak létezni, de sosem lesz "egyenes" nevű létező. (Egyébként a "húzható olyan egyenes" kifejezés csak egy művelet - ami végső soron egy folyamat - elvégezhetőségét jelenti, és nincs semmilyen ontológiai vonatkozása. Ezért is alkalmaztam a "létezik olyan egyenes" kifejezés helyett.)

 

Így nem merül fel az a probléma, hogy a létezők léteznek és nem-léteznek.

Előzmény: 7fő (1205)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1221

Ja és nem válaszoltál!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Az emberi érzelmek és emberi érzelmi betegségek mitől is virtuálisak?????

Például:

Mitől virtuális szerinted a klausztrofóbia?????
Előzmény: Törölt nick (1213)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1220

A klausztrofóbia már nem kelt érzelmeket, az maga az érzelem.


Ennyire nem érteni ezt az egyszerű dolgot.

Előzmény: Törölt nick (1213)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1219

Elég elmenni bármely általános iskolába, sőt óvoda, vagy bölcsőde is elég hozzá.

A tanulás folyamata egyfolytában definíciók igazolása, és cáfolata.

Ha valaki rosszul definiál valamit, vagy rosszul azonosít be, az hibás, téves.




Előzmény: Törölt nick (1214)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1218
Ugyan az a gond az állításoddal, mint egy másikkal. Ott is azt írtad, hogy azt sem lehet sem bizonyítani, sem cáfolni. Emlékeztetőül:

"Isten egyértelműen kívül fekszik a tudomány hatókörén"

Mi is a fő gond ezzel a kijelentéssel, állítással? Ez ugyebár egy olyan állításnak kíván látszani, amely betartja a tudományos módszertant, azaz ezt egy tudományos és logikus állításnak kívánják egyesek beállítani. Ilyen állítást viszont ( a tudományos módszertan szerint) csak pontosan definiált dologra lehet ugyebár tenni. Tehát ez azt jelenti, hogy az állítónak pontosan, tudományosan, és ellentmondás mentesen meg tudnia nekünk magyarázni, hogy mi is az általa használt "Isten" szó jelentése. Mire is tartja pontosan érvényesnek ezt az állítást? Tehát eljutottunk egy Gödel nevű gondolkodó nem kifordított, hanem helyes elméletének az értelmezéséhez. Mert ugyebár, ha az állítás igaz, akkor annak önmagára nézve is igaznak kellene lennie, de ha az így van, akkor az azt jelenti, hogy az állítás hamis.

Tehát ha egy krétai kijelenti, hogy minden krétai hazudik, abból a helyes megállapítás az, hogy egy rendszer nem igazolhatja és nem is cáfolhatja bizonyos esetekbe önmagát, mert ahhoz külső vizsgálat szükségeltetik. Tehát a biblia nem lesz attól igaz, mert az írja magáról, hogy minden szava igaz. Ezen elv alapján az "Isten egyértelműen kívül fekszik a tudomány hatókörén" állítás szintén egy ilyen körbezárt logikai elvet hozott létre. Tehát ezt az elvet, mint hibás dogmát nyugodtan elvethetjük. A körbezárt logika ugyan is nem tartozik az elismert tudományos módszertan, érvelés és bizonyítás elemei közzé.
Előzmény: Törölt nick (1214)
msmks Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1217
nem biztos, hogy ez a vitához tartozik, mert ahogy a múltkor kijelentetted, téged ez a része nem érdekel, ti. hogy mi zajlik le a fejünkben, most meg megkérdezed, hogy mi van még az elmén kívül :-)

kérdés: változott-e a gravitáció attól, hogy helyesen értelmezzük? :-)
Előzmény: Törölt nick (1216)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1216

"...botorság lenne pusztán az elmére hagyatkozni..."

 

Mire tudnánk még ("hagyatkozni")? Mire gondolsz?

 

A műszereinkben még (talán végtelen) sok tartalék van, de az azok által észlelt dolgokat értelmezni is kell. És mire hagyatkozhatnánk az értelmezésben, ha nem az elménkre?

 

Például az emberek (sőt, az állatok nagy többsége is) mindig is érzékelte a gravitációt. A helyes értelmezés elég soká tartott (és meg vagyok meggyőződve róla, hogy az általános relativitás elmélet sem a "végső" értelmezés).

 

Megjegyzés: Valószínűnek tartom, hogy a számítógépek egy sor területen lassan átveszik az értelmezés feladatát, mert képesek lesznek tetszőleges adatok alapján konzisztens modellek generálására (vagy éppen annak kimutatására, hogy az adatrendszer alapján konzisztens modell nem hozható létre), de tekintsük a számítógépeket az elménk "meghosszabbitásának".

Előzmény: msmks (1215)
msmks Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1215
én csak olyan értelemben használtam ezt a hasonlatot, hogy vajon minek foglalkozunk olyan dolgokkal, amelyek nem vezetnek el a megoldásig. persze foglalkoznunk kell vele, csak szerintem botorság lenne pusztán az elmére hagyatkozni.
Előzmény: Törölt nick (1208)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1214

"A definíciót - definíció szerint - nem lehet sem bizonyítani, sem cáfolni.

Ez úgy ahogyan írtad ökörség."

 

Először ne minősíts, hanem indokolj (utána jöhet a minősítés)!

 

 

 

Ha jól értem, akkor szerinted egy definíció bizonyítható, és cáfolható.

 

Kérek erre vonatkozólag egyetlen elismert filozófustól, matematikustól, fizikustól, ismeretelmélettel foglalkozótól (stb.) egy hivatkozás (csak az a hivatkozás ne Iván Gábor legyen, "őt" csak egy saját mániájába szédült dilettánsnak tartom).

Előzmény: Iván Gábor (1212)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1213

Gábor!

 

Inkább kiszállok a topikodból, csak hagyd abba a hülyéskedést!

 

 

 

Ezt írtam: "Te definiáltál egy marhaságot (amelyben összemostál egy virtuális entitást az általa keltett érzelmekkel)."

 

Ha nem jöttél volna rá, ebben a mondatban egy virtuális entitásról (Istenről), amely valós érzelmeket kelt, és nem virtuális érzelmekről van szó.

 

Aggasztó, hogy egy ilyen egyszerű szöveget sem vagy képes már megérteni.

 

 

 

Tényleg elgondolkodhatnál az elmeállapotodról, és/vagy légyszíves, olvasd el azt, amire válaszolsz.

Előzmény: Iván Gábor (1211)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1212
"A definíciót - definíció szerint - nem lehet sem bizonyítani, sem cáfolni"

Ez úgy ahogyan írtad ökörség.

Előzmény: Törölt nick (1210)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1211

Az emberi érzelmek és emberi érzelmi betegségek mitől is virtuálisak?????

Előzmény: Törölt nick (1210)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1210

Gáborkám!

 

Nem tudsz csendben maradni?

 

Ez a vita még mindig sokkal "tudományosabb", konstruktívabb, gondolatébresztőbb, mint a te "általános istenkéd" körüli tökéletes katyvasz.

 

Okfejtéseddel van egy-két bibi:

 

  1. Az általad Általános Istennek kikiáltott valaminek a "létezése" sem nem tudományos, sem nem tény.
  2. Te definiáltál egy marhaságot (amelyben összemostál egy virtuális entitást az általa keltett érzelmekkel).
  3. A definíciót - definíció szerint - nem lehet sem bizonyítani, sem cáfolni.

A többi stimmel, kivéve azt, hogy valaki is megfogta volna Istent (legfeljebb a "lábát").

 

A többi BINGO!

Előzmény: Iván Gábor (1209)
Iván Gábor Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1209

Különösebben nem akarok belefolyni a szerintem erősen áltudományos, metafizikai szintű értekezésbe a LÉTEZÉS fogalma körül.

Erről már sokszor és pontosan leírtam az álláspontomat.

Az Általános Isten létezése tudományos tény.

Definiáltam és bizonyítottam a megfelelően megadott pontos körülmények közötti létezését.

Most itt továbbra is az a kérdés, hogy ezt tudja-e valaki érdemben cáfolni, vagy alapvető logikai hibákat kimutatni benne.


Mert ha nem....


akkor ugyebár.....

Isten megvan fogva és BINGÓ :-)



Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!