Ján Kavan cseh exkülügyminiszter szerint évekkel ezelőtt nyílt titok volt a cseh politikai elit között, hogy számos befolyásos prágai honatyát megvesztegettek a BAE Systems/Saab megbizottjai. A brit-svéd konzorcium így akarta bebiztosítani, hogy a cseh légvédelmi erők korszerűsítésére kiírt nemzetközi tender során az általuk gyártott, Jas-39 Gripen katonai repülők megvásárlását szorgalmazzák az amerikai Lockheed Martin és a Boeing, továbbá az Eurofighter konzorcium, valamint a francia Dassault Aviation ajánlataival szemben – vallotta be a volt cseh külügyér.
Jan Kavant az elmúlt napokban a svéd közszolgálati televízió munkatársai ugratták be, akik a BAE Systems biztonsági ügynökeiként mutatkoztak be és a korrupció részleteiről érdeklődtek. Erre ő állítólag számos fontos részletet kifecsegett. Szavait a svéd tévések rejtett kamerákkal rögzítették és kedden sugározzák. A Mladá fronta Dnes legnagyobb példányszámú cseh napilap keddi száma részleteket közöl az esti órákban műsorra kerülő oknyomozó riportból.
Jan Kavan tulajdonképpen beismerte azt, amit a Financial Times néhány napja megszellőztetett. Ő is úgy tudja, hogy a konzorcium lobbistái révén 540 millió svéd koronával (15 milliárd forint) vesztegetett meg cseh politikusokat. A társaság állítólag más országokban is hasonló módszereket alkalmazott. A csúszópénzeket brit BAE társaság egyik szaktanácsadója, Alfons Mensdorff- Pouilly osztrák nemes és még három lobbista vette fel, majd az összeget a saját járandóságok levonása után az adóparadicsomokban bejegyzett off-shore cégeknél helyezték el, ahonnan a cseh politikusok külföldi bankszámláira utalták.
Azok a gépek az elöregedő MIG29-esek lecserélésére kellettek. A hazai légtér megvédésére.
De ami a lényeg: az utólagos felszerelés környékén is volt mutyigyanú anno. Ha már vizsgálódunk akkor azt sem ártana megnézni... Persze mindezt csak a 3x-os áron épült autópályák, az eladott majd visszabérelt Pécsi autóbuszpark, a síkság közepén felépült völgyhíd, a testreszabott motorvonattender, a 300 ezer forintos postásbiciklik és a többi "költségtakarékos" beruházás/privatizációs tranzakció után.
Bocs, de az origo.hu-nak (az internet népszavája) azt sem hiszem el, amit kérdez.
másrészt, ha volt cég, amely bizonyíthatóan korrumpált, hát akkor az a Lockheed-Martin (pl. Selmeczi-féle ügy) volt.
harmadrészt meg, a Gripen-döntést általános megelégedés fogadta, keress rá a neten, ha érdekel, mondom, van örvendező Népszabadság-vezércikk, támogató Juhász Ferenc-nyilatkozat, miegyéb.
az MSZP nem is tette témává a kérdést a kampányban.
csak mikor sározni kell Orbánt, akkor ettől a borsosalma-klónsereg eltekint.
Szeretném megjegyezni, hogy ez az ügy még annyira sem érdekli az embereket mint a gyűlöletbeszéd törvény vagy a Magyar Gárda, pedig az is 0 alatt van jócskán.
Az embereket jelenleg az érdekli, mikor takarodik el a baloldal és mikor élhetnek demokratikus jogukkal, hogy a baloldalt elhajtsák az elkövetkezendő 10-20 évre.
Szép is az, amikor ATV-n feltüzelt orbánfób cekkeres nyugdíjasok "feljelentenek". A topiknyitót majd szétveti a düh, hogy nem bírja ezt az Orbánt börtönbe juttatni. Legszebb öröm a káröröm: Orbán Viktor Miniszterelnök Úr jövőre tesz esküt.
Tehát a Grippen - gynusigatásokat az USA kezdeményezte Bosszúhadjáratot inditottaK A cSEH ÉS mAGYAR VÁSÁRLÁSOK ELLEN KORRUPCIÓ VÁDJÁT TALÁLTÁK KI mert nem a legszarabb usa gyártmányt VETTÜK MEg VALAMI f--AKÁRMI SZART 50 ÉVES TECHNOLÓGIÁT. Van ugye nekik a prima lopakodó gépük De ők a náluk is kiszuperált szar ócskavasat akarták a nyakunkba varrni. KUSSANAK A KURVA... ba.
Na ugye most ilyen hihetetlen komcsi fejbasznádok totál barmoik feljelentgetnek bizonyitékok nélkül Tehát ez a téma aszály van, jó ez ilyenkor a hazug semmirekelő aljadék ujságiróknak.
Miből gondolod, hogy az MSZP nem érintett vastagon?
(most nem fogom ideráncigálni, de olvasván már a témáról, tudnék neked hozni Aczél Endre-cikket, Mécs Imre, meg Juhász Ferenc nyilatkozatot is a Grippenek mellett.
ezt persze nem szokta hangsúlyozni a drága Bolgár úr:)
Mennyi ideig tarthat az eljárás?
mert arra szvsz ne számítson senki, hogy jön a svéd ügyészségtől a bizonyíték, mely szerint Orbán kenőpénzekből vette a házát.
Vannak feltünésiviszketegségben szenvedő napóleonmániás őrültek Bizonyiték nélküli feljelentésért nyakukba jöhet 1 rágalmazási per és néhány milliós birság.
Már van feljelentés. A Vasárnapi Hírek információja szerint egy magánszemély – bár elképzelhető, hogy nem csupán ő egyedül, mert mások is vérszemet kaphattak „Gripen-ügyben” – már a Fővárosi Ügyészségi Nyomozó Hivatal elé terjesztette azt.
Az ok: a magyarországi Gripen vadászgépek és harcászati tartozékaik beszerzése körüli visszásságokról, a megvesztegetésekről szóló, már a nemzetközi és hazai médiában megjelent különféle anyagok nyomán közérdeklődésre számot tartó kérdésekké lettek.
Miután a brit BAE Systems és a svéd SAAB mintegy pénzért „megváltotta” a maga megvesztegetési bűnét a brit és az amerikai hatóságnál, de minden eddigi kinti nyomozás a Magyar Köztársaság irányába is mutat. Ha tehát van der Kwast főügyész gyanúja nem alaptalan és voltak magyar megvesztegetettek – az osztrák Alfons Mensdorff-Pouilly, a Gripen-ügy lobbistája állítólag azt javasolta, hogy 12 millió euró kenőpénzt kapjon öt magyar állampolgár – akkor a T. Ügyészségi Nyomozó Hivatal szíveskedjen elrendelni a vizsgálatot e tárgyban, hiszen a nemzetközi sajtó éppen elég „hivatalos tudomásszerzés” a bűncselekmény elkövetésének egyszerű gyanújához – így a feljelentés. Az, hogy a parlamenti Gripen-vizsgálóbizottság nem talált kellő alapot, jogilag nem releváns – a bizottság nem nyomozati intézmény, mint ahogyan nem az a Nemzetbiztonsági Kabinet sem – áll a feliratban. 2008 nyaráig a magyar országgyűlés öt-párti vizsgálóbizottsága nem talált az Orbán-kormánytól a szocialista-szabad demokrata koalíciós kabinetig átívelő beszerzések tájékán korrupciógyanús ügyletekre utaló nyomokat – még „nyomokban” sem, erre utal a jegyzőkönyvük. Így mindezek után nyomozás nem indult, noha nem csupán mendemondák világa szólt a szerződések létrejöttének körülményeiről. Skoda Gabriella a VH-val közölte, amennyiben a feljelentés a hivatalhoz beérkezik, az érkeztetéstől számítva három dolog történhet – három napon belül. Ha semmi sem utal bűncselekményre, elutasítják a megkeresést. Ha úgymond „lehet benne valami”, 15 napnyi időre, feljelentés kiegészítésre szólítják fel a (be)-(fel)jelentést tevő állampolgárt, amennyiben a gyanú megalapozottnak tűnik, elrendelik a nyomozást az ügyben. Az úgynevezett Gripen-ügyben Magyarországon nincs folyamatban nyomozás és korábban sem volt – válaszolta Borbély Zoltán, a Legfőbb Ügyészség szóvivője két hete a VH kérdésre. Vizsgálat viszont volt, miután tavaly nyáron a parlamenti Gripen-vizsgálóbizottság elküldte a megállapításait az ügyészségnek. A jelentés adatai között konkrétumokat, ami bármilyen bűncselekmény – például a korrupció – gyanújára okot ad, kerestek, de ilyet nem találtak. „Mi eddig csakis a sajtóból értesültünk arról, hogy más külföldi hatóságok nyomoztak emiatt a Gripen-ügyben. Ám kizárólag a sajtóból szerzett információk alapján a magyar ügyészség soha nem indít nyomozást.” A svédek – bár lezárták –, a britek – bár speciális „fizetős, kivásárlós vádalku történt – s a csehek indítottak nyomozást. Hogy Magyarországon is úgy döntsön az ügyészség: nyomozást indít, ahhoz elég lenne a bűncselekmény egyszerű gyanúja. De az egyszerű gyanúhoz is több kell, mint „sajtóhírek” a szóvivő szerint. Egyszerű, jogban nem különösképpen járatos honpolgárok – a VH-hoz jött telefonok, levelek szerint – nehezményezik, miért nekik, civileknek kellene „bizonyítékokat szállítani” egy nyomozáshoz? Netán azért, mert a politikai elit érdekelt?
HVG. hu szerint a terhelt vallomása! 2001-ben ki volt kormányon? Kinek a személyes javaslatára döntöttek a nem NATO kompatibilis Gripen vásárlása mellett?
Az osztrák gróf az egyre erősödő gyanú szerint a British Aerospace cég kijárójaként eurómilliókkal érte el, hogy Magyarország és Csehország Gripen harci repülőgépeket vásárolt 2001-ben, 2002-ben légterének védelmére a konkurens, elsősorban amerikai ajánlatokkal szemben. Ausztriában pedig neki tulajdonítják, hogy az ország Eurofightereket rendelt a favorizált F-16-osok helyett.
Az év első hónapjaiban átmenetileg vizsgálati fogságba is került „Ali gróf”, aki anyai oldalról magyar származású, s a magyar 12 millióval szemben a csehek esetében 68 millió euró szétosztását tartotta szükségesnek az Österreich című osztrák napilap szerint. A pénzt összesen - állítólag - 20 személynek kellett folyósítani.
Egy újabb homályos gyanú semmire se elég. Attól nem fog csökkenni a korrupció. Menjen szépen börtönbe, aki oda való, akkor a többi majd elgondolkodik. Remélem, egy ekkora jelentőségű ügyben a külföldi nyomozó hatóság nem fogja eltitkolni a neveket.
Tizenkét millió euró kenőpénzt kapjon öt magyar állampolgár. Ezt javasolta az osztrák fegyverlobbista, Alfons Mensdorff-Pouilly, akinek iratait most hozta nyilvánosságra a TV2 svéd televízió, brit nyomozati adatokra hivatkozva.
Az osztrák gróf az egyre erősödő gyanú szerint a British Aerospace cég kijárójaként eurómilliókkal érte el, hogy Magyarország és Csehország Gripen harci repülőgépeket vásárolt 2001-ben, 2002-ben légterének védelmére a konkurens, elsősorban amerikai ajánlatokkal szemben. Ausztriában pedig neki tulajdonítják, hogy az ország Eurofightereket rendelt a favorizált F-16-osok helyett.
Az év első hónapjaiban átmenetileg vizsgálati fogságba is került „Ali gróf”, aki anyai oldalról magyar származású, s a magyar 12 millióval szemben a csehek esetében 68 millió euró szétosztását tartotta szükségesnek az Österreich című osztrák napilap szerint. A pénzt összesen - állítólag - 20 személynek kellett folyósítani.
"A cikk szerint Magyarországról az áll a jelentésben: "sokkal egyértelműbbek a politikai célú kifizetésekre való utalások". Egy 2001. október 3-i megbeszélésről szóló feljegyzésre hivatkozik, amelyben "a szocialistáknak való 7,5 százalékos kifizetésre" utalnak."
És az, hogy Medgyessy rárakott egy lapáttal a vételi árra azt tudjuk.
Néhány részlet Bauer Tamás 2001 október 15-i parlamenti felszólalásából:
"Az országgyűlési képviselők egyetlenegy alapon döntenek: elhiszik a kormánynak, hogy ez a legjobb megoldás. Hozzáteszem, néhány nappal a döntés előtt még egy sorozat nyilatkozatot kaptunk, amely azt magyarázta, hogy miért nem jó a Gripen, miért csak az F-16-os a jó. Ez televízióban, újságokban, mindenütt szerepelt; aki nézi a televíziót és olvas újságot. Én elhiszem, hogy ez a legjobb megoldás, de nem tudom, miért, nem tudom, hogy a közvélemény üdvözli-e; lehet, hogy őt sikerült meggyőzni, de nem tudom, mivel."
"Lehet, hogy az a megoldás, tehát a MiG-ek további üzemeltetése valóban nem elfogadható megoldás, de hogy tényleg nem elfogadható-e, erről nem tudunk semmit. Azt tudjuk, hogy szerencsére ezeket a MiG-eket még az Antall-kormány idején szerezték be, nem lehet azt állítani, hogy az előző kormány szovjet orientációjának következménye, hogy ezek a gépek itt vannak nálunk, mert nem az előző kormány szerezte be őket. Még azt is hozzáteszem, hogy az Antall-kormány döntése akkor, emlékezetem szerint, egyfajta konszenzusra épült, ezt a parlamenti pártok akkor helyeselték, elfogadták. Az egy hosszabb időre szóló megoldás volt, e gépek repülési idejének még egy nagyon jelentős része hátra van, hátra lenne. De nem!"
"Még egyet hozzáteszek: volt a miniszterelnöknek körülbelül egy évvel ezelőtt egy olyan kijelentése, hogy ebben a ciklusban nem lesz döntés gépvásárlás ügyében. Egy határozott ilyen kijelentése volt, és most mégis lett döntés. Lett döntés fél évvel a választások előtt. Nem tudjuk, hogy miért, senki nem tudja, hogy miért. Nem mondták meg, hogy miért."
"A kormány annak tudatában dönt ennek az összegnek az elköltéséről, hogy a jelenlegi ciklusban ebből egy fillért sem kell kifizetni, ezt most hallottuk a kormánypárti képviselőtársaimtól; tehát - hogy így mondjam - más kontójára vállal kötelezettséget."