Ikarus Fanok!! Azt hallottam hogy Széles Gábor alakarja adni az Ikarus-t a kínaiaknak és ez ellen én is Csimu barátom aláírást gyűjtést szervezünk és aki segítene kérem jelentkezzen fel is vehettek msn-re címem: ikarusbusz@freemail.hu!! Segítsetek megmenteni a gyárat! Előre is köszönöm mindenkinek!
Nem tudok sok infót, de a Népszabadságban olvastam, hogy Széles nem fog buszokat gyártani sem Magyarországon, sem Kínában. De a legrosszabb a cikk végén van: Ha nem lesz hamarosan egy 30 db-os Volán tenderes E94 vagy E95-ös megrendelés akkor nagyvalószínűséggel bezár az Ikarus legutolsó auóbuszgyára és az Ikarus végleg eltűnik a piacról. Ha ez így lesz (nem kívánom) akkor a topic-ot át is nevezhetnénk ,,MENTSÜK MEG AZ IKARUSOKAT"-ra. Ha a gyár végleg megszűnik legalább a prototípusok maradjonak meg, amik legtöbbször a világ legnagyobb újításait hozták az autóbusziparban.
Hát, még tudok egy harmadikat is, de az nekünk nem okozott tragédiát. Kicsinálták a KAROSA-t is. Hát ahogy elképzelem, milyen szép darab lenne abból az E94FG-ből!
Túl sok pézük van azoknak, így az Ikarus EAG szerintem nem bír belőle kiválni. De a nagy Ikarus-t megvette Széles Gábor és remélhetőleg újra Magyarország kedven buszai lesznek az Ikarusok. Te erről az új buszról tudsz valamit amit tavaly márciusban mutattak be? Én csak annyit, hogy a busz nem Ikarus Nova, vagy HB (Hungarian Bus talán) Nova lesz.
Szörnyű, hogy itthon nem igazán kelendőek az EAG-k :( Pedig korszerű és elegáns járművek.
Ami az Ares-t illeti: csak fotón láttam, és tetszetős darab. Ennek ellenére - ha rajtam múlna - megtiltanám az Irisbus-termékek importját. Rühellem az Irisbust, 2 okból is: 1. Kicsinálták az Ikarust 2. Nem engedték megcsinálni az E94F csuklós változatát.
Én is nagyon sajnálom az öreg vasat, de annak örülök, hogy láthatom minden nap, mivel Salgótarjánban lakom. Szerintem addig van jó helyen amég a Nógrád Volán telephelyén ,,pihen,, mertha egy olyan illető kezére jutna akkor lehet, hogy kirakná bódénak, vagy lehet, hogy szét is barmolná, vagy a legrosszabb: tyúkól vagy nyúlól lenne belőle. No azt nem szeretném. Idén már 20 éves és ha még ott ellenne 10 évig 2017-ig akkor már veterán lenne, és, hogyha majd akkor is rendeznek Tatán veterán találkozót akkor oda is lehetne vinni.
Igazad van. A jó magyar Ikarus EAG termékei a magyar piacnak nem is kell. De Volvo!
Utálom! A Finn piacon jól bevált 3 tengelyes E94-est el tudnám képzelni a Nógrád Volán 3 tengelyes Irisbus Karosa Ares-ei helyére, sőtt az még alacsonypadlós is és nem kellene lépcsőzni, de az Irisbusokkal sincs semmi bajom.
A kocsi ki van selejtezve,és kivonták a forgalomból.Ahogy én tudom eladnák ebben az állapotában ahogy van,de nem igazán kell senkinek.Szétvagdalni biztos nem fogják,mert már a kivonása óta -majdnem két éve- megtehették volna.Ami a kocsi sajátosságát adta (műszerfal,ülések,belső tér) az most is úgy van benne ahogy letették.A használható dolgait viszont (motor,lámpabúrák,tachográf...stb) már áttették még futó kocsikba.Ez van egyenlőre.Sorsa bizonytalan.
Köszi szépen a képeket, de sajnos semmivel sem tudom meghálálni, hogy lefényképezted. De adjunk dícséretet is a Nógrád Volánnak, hogy megőrizték ezt a járgányt. Nem tudsz róla valami olyan dolgot, hogy kiselejtezik? Csak azért, mert szerintem többet ér mint ócskavas eszmei értékben. Ez nem egy ,,sárga-busz,, hanem egy darabka történelem, amilyen történelemmel nem sokan foglalkoznak. Köszönöm még egyszer.
Gondolom biztosan hallottatok a világ legnagyobb buszáról a Neoplan N138 Jumbocruiser-ről. Ez egy csuklós-emeletes autóbusz. Szerintem az Ikarus EAG is megbírná csinálni a legnagyobb buszát. Ez lehetne az Ikarus EAG E99G. Milyen jól mutatnának a Volánbusz nagyforgalmú nemzetközi útvonalain ez a csuklós-emeletes, tolócsuklós autóbusz. Szerintem, ha a Neoplan megbírta csinálni akkor az Ikarus is megbírná. Találtam a buszról egy képet, csak sajna fotomontázs. Szerintetek hülyeség az ötlet? Megadom a kép címét: