Tuti nem kereskedelmi csomagolás, kozmetikumnál nincs olyan. A műanyagom nem szatyor, hanem flasek, abban van a sampon. Ettől úgyis kihullik a hajam...
(4) Termékdíjköteles termék értékesítésekor a termékdíjat közvetlenül az általános forgalmi adó felszámítását megelőzően kell a termék nettó árába beszámítani oly módon, hogy a termékdíj ne képezze az általános forgalmi adón kívül másnak az alapját.
Itten alább pont az ellenkezője hangzott el. Így már tudja a számlázóprogi kezelni, sőt a listát le is tudom kérdezni.
(5) A feltüntetett termékdíj, a hasznosítási díj, valamint a termékdíj-kedvezmény és termékdíjmentesség összegét nyilvántartással kell alátámasztani, amely tartalmazza a vevők nevét, adószámát és címét, valamint a számla sorszámát és kiállításának dátumát.
Ugye az a gond, hogy a számlázóprogi listázza a tételeket, de a tételekhez tartoznak termékdíjak, amiket kellene szorozgatni a mennyiségekkel stb.
Én még csak olyan számlát kaptam, hogy a termékdíj befizetve, semmi részletezés. Ha mindenki ezt csinálja, előbb-utóbb elfogadják? A TEÁOR.t is megcsináltattam, én marha, aztán visszavonták szépen.
mindent értek, csak az egészet nem. De főleg, hogy mi az a külön jogszabály, amelyik megmondja, mi a csomagolás.
Kozmetikai terméket gyártatunk, mi vagyunk az első forgalmazó, ez idág helyes. A termék papírdobozban van, ez is világos. A papírdobozban van 1 üveg, és két műanyag flasek. Azokkal mi van?
A számlán fel kell tüntetnem egyenként, hogy üveg 1 Ft, műanyag 2 Ft, papír 40 fillér, összesen 3,40 Ft?
Plusz ha nagykerbe megy gyűjtődobozban, akkor az külön tétel? Vagy csak a papír nem 40 fillér, hanem 80?
Negyedévente 0-s bevallást kell küldeni, ha nem adok el semmit? Ha meg igen, nyilván az értékkel (ami tuti 1000 Ft alatt lesz havonta).
A tömeg alapú csomagolások tekintetében a koordináló szervezet 100 %-os mentességet biztosít. Ennek megfelelően csak a koordináló szervezet felé kell hasznosítási díjat fizetni, a VPOP felé nincs termékdíj-fizetési kötelezettség. Természetesen az átvállalt mennyiségről bevallást kell készíteni.
A számla szövegezése ugyanaz mint a reklám táskák/ tasakok esetében azzal a különbséggel, hogy a szövegezés végén található forinthoz nullát írunk.
A 312sz. kérdésemre adott 313sz. válaszoddal kapcsolatban lenne még kérdésem, a tömegalapú termékdíj összege hány Ft, a koordináló szervezetnek fizetendő licencdíjon felül a VPOP-nek is fizetnem kell? A számlán való átvállalásnál milyen szövegezést kell alkalmaznom?
Eddig még nem értékesítettem így közvetlenül a gyártónak csomagoló anyagot, csak boltoknak kereskedelmi csomagolásnak számító szatyrokat ezért a naivnak tűnő kérdés. :)
Még konkrétumok nincsenek"folyik"a harc. A minisztériumból már keresték az én főnökömet is ez ügyben,hisz csak mi kapkodunk össze vissza. A minisztériumba is kell,érdemes panasz levelet írni.Ha ezt hagyuk,akkor több ezer munkanélküli lesz még,ami nem a válságnak tudható be.
Már azokon is túl vagyunk.Ezek a szervezetek kérték a segítségünket. Várható a törvény modósítás,de idő kell hozzá. Remélem addig senki nem megy tönkre.Bár elég nehéz a helyzet.Úgy nézz ki,hogy a lebomlót kiveszik a sorból.
Valóban nem lehettek átvállalók ebben az esetben. Termékdíj-fizetési kötelezettséget átvállalni a termékdíj-fizetésre kötelezettől lehet, ebben az esetben a patikától. Itt sajnos köztetek van a gyógyszer cég. Az átvállalást kizárólag a gyógyszercég kezdeményezheti.
SOS! Az alábbi kérdésem van: gyártók vagyunk,gyógyszer cégnek aladjuk a kis patika zacsit,ő gyógyszertárakba ingyen, reklám céljából adják nekik.
Nekem azt mondták,hogy mi ezért nem válalhatjuk át a termékdíjat a gyógyszergyártól!!!!! A gyárnak azt mondták,hogy mi nyilatkozunk. Na most mit tegyünk? Légyszíves válaszolj!Köszönöm!!
gondoltam arra a nehanyezer vamosra, termekdijtanacsadora- es szakertore, szakkonyvirora, oktatora es a mindezeket kiszolgalo kapcsolodo munkaerokre, es lassan kezdodik a termekdijugyintezokepzes, azokat is ki kell kepezni valakinek, akik vegeznek azoknak is fog adodni munkahely, de az o munkajukat is le kell valakinek ellenorizni akiket ki kell kepezni, oktatni, tanfolyamok, eloadasok... kva sok munkahely fog itten kepzodni, na.
Azt szeretném megtudni, hogy a ( GYÁRBAN) előre csomagolt szeletelt kenyerek és különböző sütő ipari termékek tasakjaira milyen díjtételek vonatkoznak, mivel nem a vásárlás helyén csomagolják be a terméket ? Nekem mint forgalmazónak, hogy kell kalkulálnom a számla kiállításánál?
Termékdíj-köteles tömeg alapon: a behozott termék csomagolása (üveg, papír) és a saját karton papír is. Amennyiben éves szinten a papír csomagolás kibocsátása 500 kg alatt, az üveg csomagolás 800 kg alatt van, termékdíj-fizetés alóli mentességi kérelmet lehet beadni. A mentességi kérelem illetékköteles és csak a fizetés alól mentesít az adminisztráció alól nem, sőt a dokumentáció mennyisége megnövekszik. A mentességi kérelmet tárgyévet megelőző év szeptember 30-ig lehet beadni meghatározott adattartalommal.
Nem biztos hogy megéri mentességet kérni!
Az alapterületi megkötés alapján járó mentességi feltételeket a tömeg alapú csomagolásoknál nem lehet alkalmazni!
Tehát a válasz az, hogy itt bizony termékdíjjal kapcsolatos feladatokat kell végezni.
Tökéletesen egyetértek Veled, mi PE csomagolóanyagot gyártunk forgalmazunk több mint 30 éve és pont a Te számításod miatt már hónapok óta húzzuk a vészharangot. Sőt ha továbbmegyek, hogy a vevőnk nem regisztrált az Öko-Pannonál a 0,80 FT-os HDPE tasakból vagy szatyorból 15.30 sőt nagyobb ürtartalomnál 35.30 is lehet. Ezzel a szabályozással a műanyaggyártók és kererskedők fele lehúzhatja a rolót mert a multik és az emberek nem fognak a 7 Ft.-os zsemlére még ugyanennyit ráfiztni a zacskóra. Minket azonban nem csak ez érint, elektronikai cégek, akik műanyag tasakba csomagolják a távirányítót, használati utasítást stb. nem fognak még + forintokat fizetni hasznosítási és egyéb díj címén egyszerűen külföldön becsomagoltatja és kész. A visszagyűjtés pedig nonszensz szerinted ha eladsz 100 db zacskót ki fogja azt visszahozni hogy 85%-al mentesülj egyáltalán hogyan kényszeríted rá?!
A lebomlót is megfojtották, mert 25%-al kitörölhetjük a valagunkat ennyiért az sem éri meg gyártani.
Beesik egy vevő hozzánk 10db zacskoért akkor azt nekünk kell adminisztrálni, bevallani. Arról nem is beszélve, hogy az 1000-sével tömbösített zacsakókat + azt raklapra téve zsugorsapkával letakarva pántszalaggal lekötözve. Adminisztrálni kell a 123000 db zacskó 123 csomagolóanyagát a zsugorsapkát + a pántszalagot ja és a kapcsot óráról órára. Hát hol élünk mi könyörgöm....???
Nem tudom felfogni, hogy ezzel az idióta, átláthatatlan és értelmezhetetlen szabályozással mi volt a céljuk, de az amúgy is visszaeséssel küzdő vegyipari cégeket nemhogy a válságtól de saját országuktól is kaptak egy akkora pofont ami, totál padlóra küldi őket. 800-1500%-os adót kivetni most már tasakra, zsákra a bevásárlótáskán túl "környezetvédelem" címén, olyan mintha holnaptól 1500-2000 Ft. lenne 1 l benzin. Ezzel további 1000-ek munkahelye kerül veszélybe !
Minden fórumon tiltakoztunk tűzzel vassal ezzel a szabályozással szemben (Miniszterelnöki Hivatal, Környezetvédelmi M, Országgyűlési Képviselők, Öko-Pannon, Vpop stb.) de süket fülekre találtunk.
Sajnálom, hogy a műanyagipari szervezetek, szövetségek, gyártók nem képesek összefogni . Az italkereskedők is el fogják érni, hogy visszamondják a standolást biztos vagyok benne és arra kérek minden érintettet, hogy ha más nem terjessze az igét mert csak így érhetünk el valamit!
Köszönöm a választ, azt hiszem, a nem hivatalosan javasolt eljárást fogom követni.
>Bejelentési kötelezettséged viszont van. Ez pedig hozza magával a GLN és a VPID számok beszerzését és az adminisztrációt.
Ez viszont nagy találmány: húsz deka papír → 60 Ft köztartozás → 4000 Ft regisztációs díj → admin napestig, és mindez a környezetvédelem nevében. Mintha a környezetet csak a papírzacskó terhelné, az ember és az informatika értelmetlen felhasználása nem.