Még két nap 2005. 12. 20-ig amikor a GÜ végleg feladja a legendás NoHAB (M61_es sorozat) mozdonyoknak 20 éven át otthont adó fűtőházat. Itt az idő átgondolni hogyan lehet megmenteni.........
Talán Fűtőház Múzeumként?
Háát nem peregnek az események annak megfelelően ahogy elgondoltam. Egyrészt a lelkes hozzászólások az ügyhöz a topik nyitásakor nagyon lelkessé tettek, másrészt a szándéknyilatkozatok nem érkeznek, mintha félnétek attól, hogy leírjátok és megerősítsétek azt amit itt a topikon már egyszer megtettetek! Miért? Mi a gond? Nincs idő letölteni a honlapról a nyilatkozatokat?
AZÉRT SÍROK MERT MOST EZEKRE IGEN IGEN NAGY SZÜKSÉGEM LENNE!
Munkával elvileg tudok-e hozzájárulni, ezt én nem tudom. A többi majd talán alakul, az előbb leírt látogatást azért fönntartom. Addig azért csak nem lopják szét a füttőházat, ÜDV: Blokki, Peti!
Adja Isten hogy Neked legyen igazad. Tavasszal, majd amikor már nem kell síkosságtól tartani, egy barátommal majd ellátogatunk a tapolcai fűtőházba, nekem sajnos kell kísérő, azóta, hogy Rákosrendezőn a 'B' toronynál a beérkező váci személy levitte a bal lábamat. Életben maradtam, de min. 1 bot kell a lakáson kívüli gyalogos közlekedésemhez. Távolabbra, jobb ha van velem megbízható kísérő.
Ilyen okok miatt nem jártam mostanában a budapesti pályaudvarokon, ettől függetlenül az infók eljutnak hozzám.
Szívesen látok a topikon bármilyen témát, sajna a fűtőház bezárása éppen elég aktualitást ad a további bezárások találgatására.
DE:
Most nekem sokkal fontosabb lenne ha érkeznének lassan a támogató nyilatkozatok mert csak a TI felajánlásaitok lesznek azok amin elindulhatunk felfelé. Addig amíg nem tudok támogatókat felmutatni mit kezdjek a tapolcai önkormányzattal? Kellene valami, hogy nem lennének egyedüli támogatók, hanem többen is vagyunk. (Természetesen az élő munka felajánlások éppen olyan értékesek mint a kp felajánlások!)
Úgyhogy a honlapról töltögessétek bátran és küldögessétek..........
Véletlenül másztam bele a MÁV-portál egy részébe, amin tételesen ki voltak listázva a 2005. évi fejlesztési előirányzatok, meg azok is, amik ebből megvalósultak.
Tételesen szerepelnek a kiadási oldalon a kifizetett pénzek, a megvalósult oldalon a beérkezett összegek. Érdemes megnézni, ami jelenleg folyamatban lévő beruházás, az Rákospalota-Újpest állomás biztosítóberendezésének korszerűsítése. Az hogy mennyibe kerül, vagy hogy miért olyan sokba, az rejtély számomra, pedig eléggé benne voltam ebben a szakmában.
Jelenleg amilyen viszonyok vannak semmit sem tartok elképzelhetetlennek, de remélem nem szüntetik meg egyik pu.-t sem. Bár lehet hogy az érdekek mást kívánnak.
Sem a Délit sem a Nyugatit nem igazán lehet kiváltani. A Keleti már így is túlzsúfolt, Kelenföld úgyszintén, Józsefváros már nincs, Fradi nem igazán alkalmas erre, Köki sztem úgyszintén nem.
Budapest Déli pu.-ról már lehetett hallani hogy megszüntetik, de eddig még semmi nem lett belőle. Egy időben azt is lehetett hallani hogy beépitik, úgy mint a Nyugati egy részét. Azt hogy még ebben az évben megszüntetik, abban én nagyon kételkedem mert Kelenföld jelenleg nincs olyan állapotban hogy ott olyan szolgáltatást lehessen biztositani, mint amilyen jelenleg a déliben van /pedig az se valami magas/. Szerintem a 4-es metró megépüléséig megmarad a Déli pu..
A Nyugati pu. megszüntetéséről, ill. eladásáról nem most hallok elöször, még 2003-ban mv. tanfolyamon is említették hogy vannak ilyen tervek.
Hát, én már vagy tíz éve nem jártam Kő-Kispesten, de dupla csatlakozóvágánya van Ferencváros 'C' állítóközpon felé, v.-mint a Nyugati felé(ez a Ceglédi fővágány). Kő-teher pu., Városliget-elágazás és Kő-Kispest között van, a ceglédi fővonalon. Városliget-elág csavarja a Nyugatiba a Cegléd felőli érkező vonatokat, a Nyugati kettes áll. közp. segítségével. Ide érkeznek Dorog felől (mármint a nyugati ketteshez) Rákosrendezőről a sínvonatok, valamint a váci vonatok is.
A Városliget-elág az ún. 'e' vágányokon keresztül minden további nélkül átcsavarja a váci vonatot a ceglédi vonalra, u.ez visszafelé is igaz. Így kiesik Zugló megállóhely, és a Nyugati. Rákosrendező viszont mindenképpen megmarad, mert ez a Nyugati pu.-nak a "kelenföldje". Ha nem hiszed, járj utána, ezen a területen voltam bizt. beres, csak megismertem a vonalat. A Délit is sajnálom, de a Nyugatit még jobban, hiszen ott voltam blokkos.
következő a Nyugati pu. lesz, ennek a személyforgalmát Kőbánya-Kispest pu fogja átvenni. A teherforgalom ott sem lényeges, ezt elvileg Kőbánya-teher pu. megoldja.
Kösz, pedig már nem akartam írni, de belém bújt a 'kisördög', inkább írom.
A Bp-déli pályaudvart ebben az évben szándékoznak a MÁV vezetői megszüntetni, vagyis eladni a területet. A Déli szerepét Kelenföld veszi át, mind a személyforgalom, mind a teherforgalom lebonyolítására. Igaz a Déliben már nem nagyon volt árufuvarozás.
A következő a Nyugati pu. lesz, ennek a személyforgalmát Kőbánya-Kispest pu fogja átvenni. A teherforgalom ott sem lényeges, ezt elvileg Kőbánya-teher pu. megoldja.
A Keleti egyenlőre marad, mert azért mégis csak kell hogy legyen egy fővárosnak békebeli pályaudvara.
Figyelem várom azok jelentkezését, akik részt vennének a Budapest Józsefváros Állomás Emlékmúzeum alapítványának megalapításában, hogy a Pályaudvarból Múzeumot hozhassunk létre.
Igazad van, a Balaton északi oldala tényleg nincs villamosítva.
Tévedni emberi gyarlóság, velem is előfordult, hogy a Bp-déliben lekéstem a 15 ó. 00 perckor induló szombathelyi gyorsot. A következő 17 ó. 25-kor indult, a 13. vágányról. A nagykanizsai gyors, az meg a 9.-ről, 17 ó. 20-kor. Én a holtidőben meglátogattam egy ún. böcsületsüllyesztő helyet, vettem 4 sört az útra, úgy is gondoltam, hogy ha elalszom a vonaton, akkor is fölébredek, amikor Cellbe becsattog a vinári torony előtt.
Én basztam el a dolgot, ugyanis a kanizsai gyorsra szálltam föl. Kelenföldön már kérte a kalauz a jegyeket, én arcképes szabadjeggyel utaztam, eleve nem is tudta a jegykezelő hogy Szombathely felé igyekeznék.
Sz-fehérvárig elvileg nem is lett volna bajom, ha nem aludtam volna el Agárd vagy Gárdony környékén. Amikor fölébredtem, egy idősebb úr ült szembe velem, kinéztem az ablakon, láttam, hogy jobboldalon nagy víz van, azt hittem hogy még a Velencei-tónál járunk, ránéztem a karórámra, ekkor döbbentem rá, hogy elvileg már Sárváron kéne lennem. Megkérdeztem a Bácsit, hogy hol járunk, a következőt válaszolta, hogy kb. tíz perce hagytuk el Siófokot. Akkor jöttem rá, hogy a Déliben rossz vonatra szálltam föl, kénytelen voltam kanizsán éjszakázni, 'igaz a forgalmi irodában bizt-bereseknek néha megengedték'.
Ekkorát is lehet tévedni, arról viszont nincs tudomásom, hogy a Nohabok a Kanizsai fűtőházhoz tartoztak-e?
Pesten a Hámán Kató fűtőház mint honállomás az igaz. Különben meg tök mindegy, minek nevezzük a gyereket. Létezik Landler Jenő Járműjavító, Meg olyan is van, hogy Istvántelek, a kettő egy és ugyanaz.
Ennyi, a fárasztó dumából, ami a Füsti, az volt az Északi járműjavító, Józsefvárosból iparvágánnyal "nem is kettővel". Üdvi: Blokki!