Az egy biztosíték és már rá is jöttem mitől nem volt visszatolva a kis pöcök a végén.
Otthagytam a kulcsot még májusban hogy odébb tudjanak vele állni ha útban van vagy nagyon benőtte a fű.
Ugye a kis akkis lemerülve, erre az észlény megpróbálta volna bikázni és levette a híbrid akkuról a burkolatot, gondolván biztos ott kell bikázni, levehette a biztit a helyéről mert piros és azt hihetette hogy oda kell tenni a + bikakábelt, persze mögötte nincs saru csak egy csatlakozóban két kis érintkező, gondolom visszatette a piros biztit és nem tolta rá a pöcköt, ezután hívtak engem hogy nem indul a kocsi. Amikor először láttam akkor le volt szedve a hybrid akksi burkolata innen gondolom hogy ott babrált a jóember. Én is kivettem a biztit de mivel nem volt benyomva ezért én is ugyanúgy visszaraktam múlkor.
Most meg mentem a leírással és egyből levettem a burkot láttam hogy nincs benyomva a teteje, benyomtam, ráraktam a sarut a kisakksira és egyből pöcc röff illetve ready.
Diplomata rendszáma volt, de le van vámolva meg meg van az amerikai title is. Már volt egy ugyanilyen kocsi ami honosítottak, lassan utánajárok hogy legyen belőle valami. Árát még nem tudom de nem 2M hanem megpróbálok érte minnél többet kapni, persze ez manapság nem könnyű.
Amúgy nem javaslom, mert nem egy kevés km-es megkímélt darab.
100e mile van benne ettől eltekintve hibátlan volt eddig navis bőrös, ebből a fullos verzió. Az elej volt egy kicsit törve a jobb eleje, nem látszik semmi gányolás, minden cserélve lett és mivel karcos volt eléggé az oldala ezért körbe lett fújva, csak a csomiajtó meg a tető eredeti fényezésű meg persze belül a falcok mindenhol. Szép fényes kívül, belül sincs szétkopva simán letagadhatná a fele km-t.
Amikor mentem vele egy keveset akkor 6L-t evett.
Volt egy camry-m már németbe mentünk ki vele nem én vezettem és 7-8L között evett pedig kitolták a szemét 160-al vagy felette mentünk, városban is jól eszik, ki akarom próbálni csak induljon be.
Ilyen méretű autó ami benzines autómata és 6-8L-rel elmegy az nem rossz. De nekem nem tetszik, mert bár szépen finoman el lehet vele mászkálni, de egy buta amerikai jószág itt ott nem finom anyagokkal az utastérben és a futómű hangolás se a kedvencem.
Igen ezt én is olvastam már, meg a youtube-on is van róle egy videó hogy ha az laza akkor van ez a kód, most lehet hogy laza, mert kivettem a azt a biztit az akkuból hogy megnézzem és utána lehet nem toltam vissza, de előtte se indult, magától meg csak nem lazul meg.
Találtam egy pdf-et ami vezetett hibakeresésről szól ehhez a hibakódhoz 17ponton kell ellenőrízni meg méricskélni a dolgokat. Holnap kimegyek a kocsihoz és végignézem ezeket a pontokat egyesével, persze a piros biztosíték az egyes pont rajta, azzal kezdek, a toyota műszert is elég utána visszavinnem, hátha sikerül életrekelteni ezt a lomot.
Egy Prius-fórum szerint: "The traction battery has an orange safety interlock plug located on the left side of the battery case. The interlock plug contains a switch that tells the battery ECU if the interlock plug is not properly installed. Apparently the wiring to that switch was intermittent."
Többen azt írják, hogy ez az "interlock" csatlakozó (a csomagtartóból elérhető) működéséből fakadóan lehet laza/nem megfelelő. Elvileg ha leveszed a csatlakozót, látszik mi lehet a probléma oka (egyértelmű a működése).
Az alany egy 2009-es camry hybrid, tavaly nyáron került a gyámságom alá, mivel nem mentem vele állandóan lemerült a kis akksija, de a nimh akkunak semmi baja ami egyébként indítja a kocsit, csak a gyújtáshoz kell a kis 12v-os akksi.
Na szóval utoljára tavaly november körül raktam bele 8e ft-ért benzint és idén márciusban még beindult a dög járattam is hogy feltöltse a hybrid akksit mert ha az lemerül akkor van gáz. Erre május körül megpróbáltam beindítani és se kép se hang, persze mindig bikakábel vagy feltöltött kis akkuval(oda nem sok áram kell még egy modellautó 3 cellás Lipo-jával is van gyújtás. Gondoltam hogy ideje valamit kezdeni ezzel a lommal jó lenne életre kelteni mert a gazdája nemigen fog már eljönni érte és legalább némi kárenyhítés gyanánt eladnám, csak éppen nem indul, csak check hybrid system van hogy a fene vinné el.
Ma kértem kölcsön egy gyári toyota kézi diag műszert és megsasoltam vele, egy hibakód van csak P0A0D High voltage system interlock circuit high.
Pont ez az, hogy régen egy ilyen puntóval meg minden más még sokkal szarabb autókkal nyomtam mint a barom és így most utólag nem értem hogy hogyan is éltem túl.
Cikáztam 120-al a szentendrein a bp-i szakszon végig autópályán végig 160 vagy amit bírt hóban is nyomtam, pedig nem is volt téli gumi(sztem 4 szezonos volt mert egészen jól ment hóban) rajta.
Ma meg ennyi év után visszaülve egy ilyen lélekvesztőbe szinte félelmetesnek tűnik hogy ilyennel így mentem régen.
500-asnak elég masszív kis bódéja van 5* -os töréstesztje van ha jól emlékszem mivel drágább tipus ezért nem olyan elterjedt és talán nem raknak bele sokszázezer km-t lehet majd találni jó állapotú 1.4-est 10évesen olcsóért, kezdő kocsinak szerintem jó lehet.
Már tanítgatom vezetni bár még csak 9 éves lesz pár hónap múlva, de egészen jól megy ahhoz képest, egyedül tud menni kormányozni meg elindulni megállni finoman a solara-val, persze csak elhagyott úton nem a 11-esen.
Amúgy olyan dolgokat vársz el kisautóktól, amikre nem valók. 110-120 felett már illik elvenni ezeknél a gázt akkor is, ha tudna menni 150-160-nal. Pláne, ha hozzászoktál ahhoz, hogy nem úgy kanyarodik/lassul, mint elvárnád.
Még amúgyabb: Nem egyszer megyek régi vidéki utakon (frissjogsisan is jártam arra) aránylag elfogadható úttartású autóval, namost nem egyszer veszem el a gázt 100 körül ott, ahol régen lazán nyomtam 110-et is lényegesen kevésbé jó autóval.
Most így jobb autóból visszatekintve szinte hazárdjátéknak érződik jó pár manőverem.
Apám nőjének van egy punto2-je nagy lámpás, majd kipróbálom azt is milyen különbséget érzek a régihez képest. Egy új már csak sokkal jobb lehet, igaz drágább is, de majd lesz olcsóbb az is pár év alatt.
A lányomnak is ha felnő nem új autót veszek elsőre hanem 10évest.
Persze ez 8 év múlva lesz, akkor vezethet először jogsival.
Kap egy fiat 500-ast amik ma újak, aztán ha egyben marad lehet neki drágább.
Ma elvittem a gt-r -t szereldébe mert van két olajfolyás ami bosszantó az egyik a jobb turbón a betáp olajcsőnél, ami már 1 éve így van és ugyan nem sok folyik el nem kell rátölteni de pont annyi hogy a gumi alkatrészeket szépen lassan megeszi az olaj, pl féltengely gumiharang, kormányösszekötő gumiharang, szilentek, meg még pár dolog.
A másik a váltón egy apró folyás a legutóbbi összerakás óta, egyébként finoman működik minden. Na nem is ez a lényeg hanem hogy kaptam cserekocsit amivel haza tudtam jönni, így végre nem kell két kocsival menni a világ túlsó végére. Egy 1-es punto van 55Le-s gondolom. Hihetetlen hogy mennyire más dimenzió egy ilyen autóval menni mint akármilyen rendes kocsival.
Volt nekem is ilyen(csak az új és nem van) még 96-ban(apámé volt csak néha használtam) de már el is felejtettem. Először szinte 90-100-nál is félelmetes volt, mindenki megelőzött, aztán felbátorodtam és mentem 110-120-al is az m0-án. Odafelé meg gurultam 180-200-al tök nyugodtan stabil érzetre , meg se érzi a tempót a gt-r, de még az a8 is vagy a legszarabb kocsink a solara, az is egy használható biztonságérzetet adó autó egy kisautóhoz képest.
Nem is értem hogy tudnak emberek ilyenekkel menni, aztán ha törik akkor meg meghalnak benne, se futómű, se fék, se gyorsítóképesség, de legalább keveset eszik.
Gondolom egy régi stift még szarabb lehet. Viszont magam is meglepődtem rajta hogy a mech. váltós autót is tudom még vezetni abszolút nem éreztem idegennek vagy hasonló, pedig nem is tudom hány éve nem vezettem már semmi olyat amiben van kuplung pedál.
Ettől még nem kéne váltós kocsi, jó nekem az autómata vagy a duplakuplungos.