Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Mit válasszon az ember?Jó kérdés-nincs rá jó válasz-mindenkinek mi a jó,és mit ad érte.Amennyiben szeretsz és tudsz is szerelni,a munkád ráér,ha kidől a gép,ha a kényelmetlen munkavégzés nem számit,kinai alkatrészeket be tudod gyorsan és olcsón szerezni,be is épited magadnak-akkor válassz valami kinai gépet.Relative olcsó,de használható.egyszerű,az ezelőtti kb harmadik vonal szintjén van a gép,amiről másolták őket..tehát a tudását,munkaképességét ehhez a tényhez nézzük.. benzintemető,ráz,mint a kettőhusz,kényelmetlen kormány.. de használható.aztán ezeknek a gépeknek a tovább kozmetikázott,más ruhás,esetleg kicsit finomitott verziói-a közös jellemző bennük a viszonylag nagy motorhoz képest kicsi teljesitmény,és alacsony végfordulatszám..aztán,hogy a hatóság átbaszása miatt van benne drótgubanc,vagy nincs,az más téma..
Aztán vannak a jobb klónok,amik már jobbak,mint az előző szint-pl mint Desko gépe..de még annyi sok tapasztalat nincs róluk,mint az elődeikről-sem tudásban,sem minőségben,sem árban nincsenek az előbbi gépek szintjén..felettük állnak.Aztán vannak a mai felső kategoria elődmodelljei-amik kiforrott,jó gépek,de az értelmetlen előirások miatt nem forgalmazhatóak nálunk..pl az általam igen sokra tartott Stihl 400-450..kicsit olcsóbbak,mint a mai csúcsmodelek,de nincsenek feleslegesen agyon bonyolitva,és már bizonyitottak..sajnos elég drágák,csak külhonból hozhatók be..
A felső sorról nem beszélek-a hivatalosan ma is kapható gépek a szakkereskedésekben,pl..mint nálam okosabb fórumtársak irták,a nevet veszed csak meg-én meg,a viták és sértődések miatt inkább ebbe bele sem megyek..
Ahogy nem megyek bele a Stihlen kivüli csúcsmárkák,mint a Husi,mint az Oleo gépeinek az elemzésébe-nem akarom ilyenekkel rontani a hangulatot,mert ugy sem fogadjátok el tőlem a véleményt,mert én stihles vagyok,és ezért.
Én saját magamnak is vettem kinai gépeket,használom is őket,már sok mindent leirtam róluk,meg sok ismerősnek is van,tehát azért gyűlik a tapasztalat.. ezért mondom,ha csak a pénz számit,a többit megoldod,irány a kinai gép..és jó szerelést.mert lesz benne részed valószinűleg..és jobb hiján lehet azzal is dolgozni..
Egy cimbora nagyon utálja a Stihl gépeket(bár soha nem volt neki),és nagy kinai párti-van is neki három kaszája,hogy mindig tudjon dolgozni-alap dolgokat megtanitottam szerelni neki,vetettem vele sűrűn romló alkatrészeket,szimering,gyújtás,berántó,porlasztó,meg bontott gépeket is tart-hogy a háromból egy mindig menjen-mert ilyen a koma felfogása-látod,más meg évekig dolgozik velük,baj nélkűl..ez ilyen dolog..
Saját tapasztalat demon jó mondjuk nekem már meg van több éve nem ipari használatra 2 ha. Szőlő 1 ha gyümölcsös azért nem volt kímélve plussz tarr vágás elhagyatott területeken körfűrész lappal eddigi hibák : kormány törés saját hibám ,benzin tank csere, benzin cső csere évente plusz a gumi dugó sajnos mind piaci beszerzés volt majd beszerzés a péter láncfűresztől érdekes azóta harmadik éve nem kellett cserélni most kellett szöghajtást illetve meghajtó tengelyt cserélni mert ledarálódott a gép kb kilenc éves motorjához még nem kellett szerelni a karbit se kellett még cserélni másoktól hallom már az újjabb verziók nem olyan jók ez érvényes minden kínaira nikkari kawasaki fűkaszával barátkoztam valahogy netes felületen nem lehet rendelni nincs forgalmazó márkás kaszák abban a kategoríában 250- 340 ezer meg a csillagos ég .Sokan dicsérték a villager bc 2700 xce tipust vettem kellett egy biztos kasza ami nem pont vasárnap romlik el egyszóval lehet rá számítani a demont is felújitom majd ha meg adja magát v elkopik bár az alkatrész árak elszabadultak a villager működik szépen hiba mentesen eddig kb 5-6 tank ment ki a tartósság meg a jövő zenéje és tényleg meg van a 2.7 le érzésre én megvagyok elégedve vele a praktikerben vettem kedvezménnyel 115 ezer a péter lánc fürésznél talán 160 ezer v ilyesmi.
Csak ugy saját tapasztalásból..Hecht-ami ugye eredeti cseh-de amugy kinai-mindjárt kérjél mellé tartalékba kpl berántót is.Stiga-szereti a porlasztó és a henger közötti közdarabot eltörni,azt is kérjél mindjárt melléje.Alko BC 4535 kollégának gari idő alatt ft közép elment,vitte a hengert is.Természetesen nem ment át garinak..Kasei szereti a benzintankokat elrepeszteni.Solo szép ruhás kinai..
És ezek a jobb nevű kinaiak..
Ez nem azt jelenti,hogy szarok-de ne dugd a homokba fejed,mert valakinek a szomszédja vett ilyent.és az milyen jó..természetesen lehet,hogy jó,de azért nem minden tökéletes ott sem..
Természetesen az ár a meghatározó a legtöbb esetben-de tudomásul kell venni,csodák csak kevés helyen vannak ebben a szakmában..vannak,de nem az a jellemző.. sajnos.
Külföldi rendelés nálam alapból felejtős, sajnos még komolyabb dolognál is.
Ma amúgy vettem egy Hairun hengerszettet. Majd kiderül. Face csoportokba dícsérik.
Illetve vettem a másik kaszámhoz a lóggó csapszeg helyett egy dugattyút.
Ami érdekes, hogy lehet én várok el sokat ezektől az alkatrészektől.. A hairun is és a plusz dugattyú csapszege is könnyedén becsúszik... Eddig amivel volt dolgom, husqvarna fűrész, simson, pannónia stb. Összerakás előtt fagyasztóba szoktam tenni a csapszegeket, de még úgy se mentek be szabadkézzel...
Szóval, lehet ezek ilyenek....
Aztán közbe, közbe gondolkodom, hogy kéne venni valami normálisabb kaszát, no, de mégis melyik legyen az?
Annyiféle dícsért márka van a nagyokon kívül is. Hecht, kasei, Ruris, Stiga, Al-ko, stb.
Vagy még megpróbálkozok egy Demonnal, sokan azt is dícsérik.
A Stihl olyan lenne mint 10-15éve, lehet nem is vacakolnék, de már az se az igazi.
Azóta vettem egy deytost, sokan dicsérik (ez volt még itt helyben) Nekem nem jött be sajnos. Vacak az illesztése a csapszegnek. Szabadon csúszkál a dugattyúban. Így van egy kis lógása is. Működni működik, de nem biztos, hogy így egészséges használni.
Hát ez még nem is ment ahogy látom és már is kész a motorja ? Azok a húzások mitől lettek még csak nem is kormos ,levált valami sorja a résről ? Jól meghúzta a rés két oldalát ! Előfordul hogy elengedi a nyomást ott a húzásokon !
Én írtam ! Csak azt hittem először körbenézel és beteszed ide mit találtál és mondtunk volna valami véleményt róla esetleg ! Menni fog csak gyenge lesz mint a harmat ,tapasztalatom van benne sajnos ! Portolni sem érdemes mert a bevonat a csatornákban is benne van és lesúrolod, akkor igen rövid lesz az élete . Mindkét fajta hengerem van és a két gép közt ég és föld a különbség ! Mindkettő megy teszi a dolgát csak az egyik inkább csak tartalék gépnek jó erőtlen ,és a benzin adag emelésével sem lett jobb eddig ,nem jó helyen vannak a hengeren a rések és kicsik is !
Aha. Én szóltam időbe, hogy mire készülök. Valaki azt írta, hogy azt vegyem aminek van valami bevonata, vagy valami hasonlót. Most nem olvasok vissza. Bele nem látok. Szóval kb. mindegy volt ezek alapján.....
A farmertec se túl gyakori egyébként.
A Deytos jobb lett volna? Amennyiben a farmertec a legroszabb akkor biztos gondolom. Azt olcsóbban be tudtam volna szerezni a helyi zsibis árusnál, ráadásul az a csomag tartalmaz tűgörgőt talp tömítést is.
Hát jobb lett volna szólsz itt még mielőtt veszel valamit ! Sikerült a legszarabbat venned hozzá ! Dolpima-t kellett volna venni az egy jó féle ! Motor fűrészen van mind kettő a de a Dolpima veri bőven ! A farmertec a gyakori de csak portolás után használható másként egy gyenge vacak erőtlen! Ilyen az egyik motorfűrészem is sajnos ! Jobbnak látszódott de nem is azt rendeltem de olyat küldtek . Szépen idúl megy is üresen de a terhelésre csak szerencsétlenkedik ! Valahogy a henger talp tömítést is ki kellett volna mérned és a lehet ő legvéknyabbat tenni alá . Régi füzet borítóból szoktam nyírni bele .
Annyira nem figyeltem a rendelésnél. Sajnos tűgörgőt nem tartalmazott a csomag és talp tömítést se, így görgő a régi került vissza, tömítést pedig vágtam klingeritből. Kicsit lehet vastagabb mint a gyári, talán nem veszít jelentősen a kompresszióból.
Nincs olyan ereje, berántóról itélve mint volt, de talán majd bekopik. Járni jár szépen.
Másik. Gyorsan sikerült vennem egy AL-KO BC 4535 II.t jó áron, jó állapotban.
Csak annyit szeretnék kihozni belöle, hogy sokak szerint átverés a kínai kaszáknál a sok köbcenti és nincsenek ötven köbcentisek.
Szerintem vannak, legalábbis az al-ko gyengébb mint a másik két kínai kaszám amik 52köbcentisnek vannak írva. Al-ko 43csak.
Amúgy szinte ég és föld. Az Al.ko sokkal kifinomultabb, kényelmesebb.
Én is kireszeltem a Sthilből a belevert anyagot ,megsmilgliztük ,új dugó új gyűrű oszt 3 rántásra indult a gép ((::!! Ereje nem nagyon volt de üzemelt ,ez volt a kérés hogy indítható legyen ! Stikában használták ,nem volt kecmec ,gondolom kivitte a területre kivágott vele valami fát és mondta hogy meghalt a gép ,és elvitték megint szervízbe ! Tuti ez volt !
És pont a hideg,a szivó oldalon,a gyűrűk elfordulás ellen biztositó stiftelésnél van a baj.. ha koszos levegőt vesz a gép,akkor először ott szokott a kosz megállni,majd később leeszi a szivó oldalt-de ezen nem,ezen csak szépen ott felkenődött valamitől.
Egy ilyen "szántást" nem feltétlenül idegen test okoz.
Ha /feltételes mód/ elégtelen a kenés, vagy a hűtés, esetleg nem csúcsminőség a dugattyú anyaga, netán mindezek együtt, akkor képes a dugó anyaga rákenődni a hengerfalra. Az meg aztán mint a lavina, súlyosbítja saját magát.
Ha csak egy kicsit elnézted a keveréket, vagy csak a szokatlanul meleg időben túlhajtottad, netán a valami útbaesett a hűtőlevegőnek, meg is van a baj.
A dugóról, gyertyáról, stb leeső kox /nem is koxos/ úgy röppen ki a kipufogón mintha ott sem lett volna.
Ezer esetből egyszer...... sem okoz ilyet.
A hengerből, ha vashüvelyes, akkor rézszőrű drótkoronggal, ha alu /nikasil/ finom, olajozott hónolóval le lehet szedni a felkent alumíniumot. Kicsit megvakarni a dugattyút, aztán lehet hogy új gyűrűvel mehet tovább....... de ehez látni kell.
Persze, sem a drótkoronggal, sem a hónolóval hozzáadni már nem lehet, csak elvenni. :)
Régen ez divat volt. Ragadós motort szétszedték, és ahol "fogott" a dugó ott, kicsit reszelővel megsoványították.
A henger képén a teteje felé lévő nyílásnál nézd meg a nyílás szélén lévő darabos holmit mi az lehet onnan jött valami darab . Erős lámpával bele kell világítani és tüzetesen mindet átnézni a nyílásokba is kintről is bele kell tekinteni .
De a dugattyúdat már letisztogattad így már mit tudnánk meg állapítani ! Vagy ha ez ilyen volt kivételkor akkor sajnos az van a kevesebb olajmennyiséggel okoztál kárt a gépedben ,feloldotta a sűrübb keverék okozta lerakódásokat az lehet volt benne olyan darabka is ami a gyertya környékéről levált és bevitte . Azokat a húzásokat meg kell nézned mennyire mélyek, ha akad a köröm bennük akkor csak a csere segít . A dugattyút mindenképp cserélni kell .
Az pont annyi lesz mint a gyűhézaga ,lehet furcsa de az el tud mozdulni ,pulzálhat is akár menet közben . A henger se biztos körkörös ,mi több a jó dugattyú sem kör de még nem is hengeres ,sok motorban ! Egy jó dugattyú kb 3 szögletessen kör és kissé kúpos a teteje irányában ! Pl a simson dugattyúja is ilyen volt az eredetiek az esztergált meg már nem sokat ér az tojás általában !