Keresés

Részletes keresés

Lensver_ Creative Commons License 2011.01.24 0 0 13398

Üdvöm. Lenne egy kérdésem. A Combinon van 220 volt? Mondjuk mobiltöltésre.

tezslam Creative Commons License 2011.01.21 0 0 13397

Mind a 3 szerelvényen...

tezslam Creative Commons License 2011.01.20 0 0 13396

Mind a szerelvényen megtalálhatók ezek a kis lépcsők...

Előzmény: Peti817172M (13393)
tezslam Creative Commons License 2011.01.20 0 0 13395

De az A végén, a 2. modulon is rossz...

Előzmény: Combihu (13392)
tezslam Creative Commons License 2011.01.20 0 0 13394

2016

Előzmény: Combihu (13392)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.20 0 0 13393

De a rerklám is érdekesen van föltéve. Vagy direkt nincs egyvonalban a szöveg  a képpel?

Előzmény: tezslam (13391)
Combihu Creative Commons License 2011.01.20 0 0 13392

hmm, ez fel sem tűnt. Melyik pályaszámú?

Előzmény: tezslam (13391)
tezslam Creative Commons License 2011.01.19 0 0 13391

Örülök, hogy legalább egy ember érzékeny az apróságokra is...

 

 

A Zsóka néninél a kerékszámozás fordítva van felrakva...Bocsi, a szemen mindenit...

Combihu Creative Commons License 2011.01.19 0 0 13390

Passz, a többihez képest semmi...

Előzmény: tezslam (13389)
tezslam Creative Commons License 2011.01.15 0 0 13389

Kis rejtvény! Mi az eltérés a képen?

grétisas Creative Commons License 2011.01.15 0 0 13388

/*OFF

Ne szórakozzunk már, hogy xy nem mer szólni, meg az utasok nem szólnak rá.

Azért merik megpróbálni a dolgokat az emberek mert a társadalom közönyös. Régen ha valami ilyesmi történt a kölköknek egy lapát kezű melós tuti kiosztott rögtön egy fülest, a felnőttekre meg olyan megvetéssel nézett a többi utas, hogy inkább maguktól leszálltak.

 

Én nem értem mitől lett ilyen nyúl ez a mai társadalom. És belegondolni se akarok milyen lesz akkor a következő generációkkal.

 

Nálam előfordult már nem egyszer, hogy dohányzásért, hangos zene hallgatásért, verekedésért, határozott erélyes fellépéssel rászóltam a rendbontókra. Az esetek 90%-ban a meglepetés ült ki az arcukra és rögtön elnézést kértek. Aztán van az a 10% akik ilyenkor csakazért is. És ő majd okosabb lesz, meg neki ezt lehet. Itt általában az észérvek felsorolása, esetleg egy két jogszabály felidézése, a büntetésről való tájékoztatás, segít. Általában hangnem váltás vagy halk zsörtölődés követi, de a rendbontás abbamarad. Azokban az esetekben ahol még ez is kevés, ott jön elő ráhatás módszere.

 

Rend csak akkor lesz ha mindenki tesz érte!

 

Ennyi.

ON*/

 

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2011.01.13 0 0 13387

Mert a mozgásérzékelők talán legelterjedtebb típusa az infra mozgásérzékelő, ezek szerint a T5C5K2-ben is olyan van.

Előzmény: BPatty (13385)
KHZ-884 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 13386

Én ilyet nem is olyan régen a fogason(60)-on tapasztaltam.4-5 db. kis 12-14 éves hülye gyerekek nemhogy csak cigiztek de még vodkát is fogyasztottak.A vezető nem mert szólni(persze megértem)mert nem ma barnult egyének voltak.

Előzmény: SzFeri (13383)
BPatty Creative Commons License 2011.01.13 0 0 13385

csak azt nem értem, akkor miért infrának nevezték el a felújításkor. egyénként tényleg mozgásérzékelő van benne, mert a finomhangolás után akkor is visszanyit vagy nem záródik be, ha kint az ajtó előtt elsétál valaki (pl egy hátulról leszálló utas)

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13371)
BPI-553 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 13384

Ellenpélda: múltkor az 50-esen történt ilyen. Egy diák kezdett el dohányozni, akire az egyik utas rá is szólt, hogy a villamoson ezt nem szabad. A diák utána el is oltotta a cigijét.

Előzmény: SzFeri (13383)
SzFeri Creative Commons License 2011.01.13 0 0 13383

Ma délelőtt bagószagot éreztem menet közben a 6-oson. A tükörből szétnézve a második ajtónál láttam füstöt terjengeni, ezért bemondtam, meglehetősen felháborodottan, hogy a dohányzást azonnal hagyják abba és szálljanak le. Ami legjobban megdöbbentett, hogy a tömegből egyetlen utas sem szólt rájuk, bezzeg, ha a járművezető pöfékel, azonnal világgá kürtölik. 

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.12 0 0 13382

Sziasztok!

 

Nem szerettem volna ebbe a vitába belefolyni, de amiket itt olvasok írásra sarkall. Azt gondolom, hogy tiszteletben kellene azt tartani, hogy egy több mint 800 millió forintot érő villamosról beszélgetünk. Nem játék ez, hogy kedvünkre szórakozhassunk vele. Arra is szeretném felhívni a figyelmet, hogy az automatikusan visszazáródó ajtókat is nekünk utasoknak találták ki azért, hogy utazásunkat kényelmesebbé tegyék, hogy nyáron ne melegedjen télen pedig ne hülljön ki a villamos. Felesleges itt a villamos vezetőket szapulni és vitatkozni. A villamos ajtajait rendeltetés szerűen kellene hasznáni és nem lenne semmi, de semmi probléma. El kellene tudni fogadni, ha egy villamosról lemarad az ember, hiszen nem kell órákat várni a következőre. petinek üzenném, hogyha nem feszegeted vissza a már záródó villamos ajtaját biztosan nem fog odacsukni. Nem akartam azzal senkit megbántani amit most írtam, csak úgy gondoltam annak fényében amiket itt most ezzel kapcsolatban olvastam, hogy énis megfogalmaznám álláspontomat. Ja és még valamit befejezésképpen. A körúti villamoson dolgozó és minden egyéb tömegközlekedési járművet vezető ember értünk dolgozik. Kérem, hogy tartsuk ezt tiszteletben.

 

Üdvözlettel: Bubó

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.01.12 0 0 13381

Most végülis konkréttan mi a probléma?

Kocso84 Creative Commons License 2011.01.12 0 0 13380

Bocsáss meg, ezekszerint több tapasztalatod van ezen járművel kapcsolatban. Ne haragudj, hogy kételkkedni mertem szavaidban, többet nem fordul elő! Sőt, ezentúl, ha hasonló eset mégis megesik bármelyik villamossal, jól leszídom, hogy Petike megmondta, hogy ilyen márpedig nem lehetséges!

Mégegyszer bocsánat!

Előzmény: Peti817172M (13379)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.12 0 0 13379

Hozzáteszem, ha a gumi elnyeli, akkor viszont ki is tudod húzni. Volvónál például még alkarra is gond nélkül rácsukódik végállásig az ajtó, viszont ki lehet húzni a gumi közül, mivel jó széles.

Előzmény: Peti817172M (13378)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.12 0 0 13378

Egy kezet nem tud elnyelni, legfeljebb egy csomag zsebkendőt, vagy más puha dolgot. A fogason szélesebb és puhább a gumi, mégis visszanyílt.

Előzmény: Kocso84 (13377)
Kocso84 Creative Commons License 2011.01.12 0 0 13377

Én nem tudom, mit is vársz egy villamostól..., de kezet csókolni nem fog. Mint említettem emberek tervezték embereknek, aztán idekerült hozzánk... . Ha az ajtók közötti akadály olyan "vékony", hogy elnyeli a gumi, és nem tartja vissza az ajtót a mozgásban, a két ajtószárny végállásba kerül. Ez szerencsére ritka, velem még nem esett meg, de még miondíg érdemes volna elgondolkodni azon, hogyha valami máshol akár 10-15 éve működik, akkor nálunk ugyanez miért nem? Én nem azt mondom, hogy aki renitens, azt végig kell cibálni a villamossal a körúton, de szerintem ott kéne kezdeni a probléma kivesézését, hogy minek az ajtót feszegetni.

Előzmény: Peti817172M (13376)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.11 0 0 13376

Nézd, ha egy kezet odacsukva zárt állapotba megy az ajtó, akkor ott valami nem jó. A fogason 1-2 centi vastaf akadályra is visszanyílik. Van is róla egy 4 éve készült videóm (természetesen végállomáson állva automata zárásnál):

 

Előzmény: Kocso84 (13374)
Combihu Creative Commons License 2011.01.11 0 0 13375

Már javítva lett mindegyik hibás matrica. Köszi :)

Előzmény: tezslam (13326)
Kocso84 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 13374

Hát nemtudom, nálunk valahogy semmi sem akar működni. Lehet, hogy velünk van a baj?! Pár ország jópár városában volt szerencsém combino villamossal utazni, és mindegyik ajtaja hasonlóképpen működik, a fotocellák ugynaott vannak bennük (mégse láttam annyi szerencsétlenkedést, mint itthon, (ezekből nagyon remek youtube videókat lehetne összevágni), azonban van pár fontos különbség abban is, ahogy "bevezették", és abban is ahogyan használják őket. Egyfelől biztos vagyok benne, hogy minden városban az üzembehelyezésük óta önműködően visszazáródtak az ajtók egyedi üzemben (tudom-tudom, nyugatabbra a népeknek már volt pár évtizedük megszokni az önműködő ajtókat, nem vagyok türelmetlen, csak nem szeretem az emberi hülyeséget), és nem volt előtte egy jó hosszú időszak, amikor az egyedinek semmi értelme nem volt, mert szinte lehetetlen volt vele haladni (nekem még volt szerencsém a legelső ajtószoftverünkkel dolgozni), másfelől, ami előtt értetlenül állok az az indítás jelző "tekintélyének" (ha még van neki) tiprása, mert nem értem, miért kell egy magától záródó ajtónak indításjelzést adni, ha a záródása utána  szerelvény még jóideig állva maradhat, sőt az ajtó újra kinyitható (ennél a megoldásnál jóval hatásosabb szerintem, amit a felújított T5C5K-kon és a TW 6000-en alkalmazunk), így az utas aztán nem tudja az indításjelzőt hallva, hogy az ajtó magától csukódik-e be, vagy sem; ellenben amikor én veszem el a nyitásengedélyt, a csukott ajtóknál csönd van, és a nagy csönd közepette egyszercsak a villamos elindul indulásjelés nélkül.

 

 

Előzmény: Peti817172M (13360)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13373

Lehet, hogy hülye ötlet, de mi van, ha az ajtógumiba építjük be a fotocellát? Most a hagyományos vízszintes fénysugárral gondolom.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13371)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13372

Akkor mozgásérzékelő kell rá, ha másképp nem megoldható.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13371)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13371

Na, itt a félreértés: a T5C5K2-n mozgásérzékelő van, tényleg nem kell hozzá más. A Combino-n viszont fotocella van, amihez mindenképpen kell egy érzékelő, ami vagy látja az ellenoldalon kibocsátott (infravörös?) fényt, vagy nem. (Mint régen a metró bejáratánál az a bizonyos összecsapódó valami.)

Előzmény: Peti817172M (13370)
Peti817172M Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13370

Nézs meg a kedves tátra fotocelláját. Egy van belőle, és nincs semmi eszköz a küszöbön.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13369)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13369

Akkor nem egészen értjük egymást. Az OK, hogy fent lenne a lámpa egy kicsit kifelé irányítva, de alulra meg kell egy érzékelő a küszöbre, ami rálát a lámpára. Sőt, mindebből legalább három kellene (vagy kettő, átlós vonalban) , mert elég széles az ajtó és bárhol lehet utasmozgás.

Előzmény: Peti817172M (13368)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!