Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2016.05.09 0 0 13612

Az Amtrak nem zavartatja magát, még a távolsági expresszeket is megállítja az állomás közelében, üzemi okból. 1999-ben láttam, hogy a St. Louis-ból érkezett expressz megállt néhány száz méterrel a chicagói Union Station előtt, leakasztották a gyorsáru kocsikat, aztán az expressz elegánsan begördült az állomásra.

Előzmény: gw (13611)
gw Creative Commons License 2016.05.09 0 0 13611

Amtrak 7 Empire Builder Minotban (Észak Dakota). Potom 40 perccel értünk ide hamarabb, mint kellett volna, a tavaly még szorgoskodó olajszállító vonatokból egy sem volt  a pályán, csak konténerszállító tartott  fel minket egyszer-egyszer. Minotban egyébként fél órát állt volna a vonat (így több mint  1 órát),  személyzetcsere mellett tankolni is kell, de ilyen korán még nem ért ki a tartálykocsi sem. A második tankolás Havreben, Montana, is érdekes volt, az állomás előtt nem sokkal megállt a vonat, ott volt a töltőállomás, aztán pár száz métert előregurultunk, ott lehetett leszállni, illetve ott töltötték fel vízzel a kocsikat.

 

Minot, ND

redben Creative Commons License 2016.04.26 -1 0 13610

sziasztok ujabb kerdesem van. Van eloiras a ket folegvezetek (MRP es MBP) elzaro vegszelepeinek (LH3) a szineivel kapcsolatban? Mi a bevett szokas? MRP feher es BP piros?

 

Koszi elore is!

róbertke Creative Commons License 2016.04.21 -1 0 13609

Ha egyszer valami jól bevált....

Hajózásban évezredek óta használják a kormánylapátot...

Előzmény: segélyvonókészülék (13608)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13608

OFF :)

Persze, szerintem még annál ősibb göncöket is legyártanak, ha kell.

Azért még rengeteg masina üzemel az ötvenes években (vagy még azelőtt) fejlesztett, és aztán nagyon széles körben, és hosszú időn át meghatározó szerepet betöltő fékalkatrészekkel.

 

ON

A féktől elrugaszkodva, épp a GM motorjai kapcsán merült fel, hogy gyakorlatilag a harmincas évek óta készülnek termékcsqládok ugyanazzal a blokkal.

Ahogy az öreg brit alkesz mondta anno: Never change a winning team! :)

Előzmény: manta66 (13607)
manta66 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13607

De hogy még gyártják a Knorr D2-t, hihetetlen!

Előzmény: segélyvonókészülék (13605)
manhattani Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13606

Nemrég szó volt itt a caboose szeményzet ruhájáról. A Classic Trains newsletteréből:

 

Egész otthonos lenne, ha nem rázna az a kurva vonat...

A sapkát persze itt sem tesszük le, mert szolgálatban vagyunk!

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13605

Ezzel szemben azokon az amcsi típusokon egy mezei forgócsap van a szelepen, vagy alatta, se kulcs, se semmi.

 

Ilyen megoldás itthon is volt.

 

És nem mindenhol van kulcsmánia, sokhelyütt a mi kulcsos zárainkat egy egyszerű stifttel helyettesítik.

 

Egy tök OFF lengyel gyártó honlapja, az Örlikon csak pöckös. Bár bizonyosan készítik kulccsal zárhatóra is (lengyelek, jugók pöckösen használják, az osztrák pl. zárja):

http://koban.com.pl/katalog/glowne-krany-maszynisty/

 

Ez igazából vasúti hagyományok, meg kultúra, illetve a beidegződések kérdése.

Nálunk szvsz picit szélsőséges már a rengeteg reteszeléshez, meg zárhoz való ragaszkodás.

Az újaknál meg úgyis már mindent a technika intéz. Úgy az ó-, mint az újvilágban.

Ott az az érdekes, hogy a villamos vezérlésű fékkezelő szervek esetén is megtartották az oldschool morfológiát, azaz ugyanolyan sonkákat kell lökdösni, mint 70 éve is, csak nem tolattyútükröket tekerget az ember vele, hanem mikrokapcsolókat pöcköl.

Előzmény: manta66 (13604)
manta66 Creative Commons License 2016.04.20 -1 0 13604

Nem a fékezőszelep kiiktatása a félelmetes, hanem a módja.

Az általam "ismert" D2, D12, fékezőszelepeken kulccsal történik a nyitás, zárás, vagy a ZBr-nél fékkarral, de azt hiszem, a Knorr hatállásúaknál is van valami biztosítás, ahol kettő van/volt belőle felszerelve.

Ezzel szemben azokon az amcsi típusokon egy mezei forgócsap van a szelepen, vagy alatta, se kulcs, se semmi.

Számomra ez a "félelmetes" :-)

OK, hogy szándékosan nálunk is lehetne partizánkodni a fékekkel, mert fékkulcsom több is volt, és talán még ZBr karom is, de elméletileg feledékenységből nem maradhatna töltő-oldó állásban a hátsó vezetőálláson a fékezőszelep, amikor vezetőállást cserélnek. Odaát a régebbi utasításokban nagyon sok mindent hagytak a mozdonyvezetőre.

De semmiképpen sem kell általánosításnak venni a meglátásomat, eléggé laikus és magánjellegű vélemény. Ezer ellenpéldát lehet minden szavamra találni.

Előzmény: segélyvonókészülék (13603)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13603

Féknél "vonatszakadás" értelemben olvastam eddig ezt a kifejezést.

 

Gondoltam rá, de ha szakad, akkor egyáltalán nem biztos, hogy "csak" kétfelé, ezért elsőre nem az ugrott be.

Köszi!

 

MU üzemben a csatolt mozdonyok (trailing unit) fékezőszelepeit elég félelmetes módon kiiktatják egy elzáró váltóval.

 

Ez egyáltalán nem félelmetes. Van az eltérő típusoknál az a "handle off", vagy hasonló, ami a "suppression"-nak felel meg, magyarul a "zárt", "előfogati", "semleges", vagy hasonló a neve. Nyilván típusonként eltérő, hogy kulccsal, pöcökkel, kar levételével, külön elzáróváltóval, kapcsolóval, vagy csak úgy marad ott a kar, ahová tettük, illetve záródik ki a fékezőszelep.

Gondolj bele!

Ha a vezérelt masinán nem zárnánk el a fékezőszelepet, akkor te elöl csapolsz, azok meg hátul igyekeznének utántáplálni a "veszteséget", ami nem igazán kedvező a fékhatás kialakítása szempontjából. Szóval valójában az lenne félelmetes, ha nem zárnánk el azokat a fékezőszelepeket. Újabb masinákon ez automatikusan szokott megvalósulni, általában van egy mágnesszelep, ami a vezetőállás aktiválásakor a fékezőszelepet is üzembe helyezi, inaktív gépen pedig leválasztja (legyen vezérelt, vagy vontatott, vagy csak előfogatolt).

Bizonyos vasutak utasításai elő is írják, hogy fékpróba (a befékezett állapot vizsgálata) alkalmával a mozdony fékezőszelepét bizonyos ideig semleges állásban tartva meg kell győződni arról, hogy nincs-e a vonatban olyan fékezőszelep (egyéb hiba okán bármi), ami "visszatölt", azaz a csökkentett nyomást "igyekszik" valahol növelni.

 

A posztszovjeteknél bizonyosan használják azt a megoldást, hogy a közbesorozott mozdonyok fékezőszelepét a vonat fővezetéke vezérli elő (tömlőkapcsolat a fővezeték, és a csatolt gép fékezőszelepének vezérlőtere között), azaz hosszú vonat esetén a fővezetéknyomás csökkentése határozottabban tud megvalósulni a vonat "hátsó" felében is.

Hatását tekintve hasonló eredményt mutat az európai kontinentális vasutakon alkalmazott közvetett EP fékvezérlés, de ez már messze van, meg OFF is.

Előzmény: manta66 (13602)
manta66 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 13602

Féknél "vonatszakadás" értelemben olvastam eddig ezt a kifejezést.

 

MU üzemben a csatolt mozdonyok (trailing unit) fékezőszelepeit elég félelmetes módon kiiktatják egy elzáró váltóval.

(Vagy kiiktatták, mert én elsősorban a régebbi cuccokat nézegetem)

Vannak jó kis táblázatok, hogy különféle gyártmányú mozdonyokon hogyan kell állítgatni a különféle csapokat, ha 26 vagy 24 típusú fékezőszelep van az elsőn, vagy a kapcsoltakon, és ennek számtalan kombinációja, ráadásul típusonként eltérő módon.

Előzmény: segélyvonókészülék (13601)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.04.19 0 1 13601

Nekiálltam, aztán meguntam, annyi azonban kiderült, hogy

egyrészt nagyjából az a szitu, amire gondoltunk,

másrészt van pl. egy húsz másodperces késletetés, amennyiben - ha nulla szakmai angolommal jól sikerült dekódolni - az utántáplálást ugyan megszűntetik, de a vezérlőteret továbbra is nyomás alatt tartják, (gondolom azért,) hogy ha vaklárma volt, könnyebb legyen oldani. Ha húsz másodperc múlva sem áll vissza a penalty brake app, akkor megy az atmoszférába minden.

Telefonon néztem, az ábrák azon elég használhatatlanok, a leírásból agyalok csak.

 

Mi a túró az a "Break in two" fícsör?

Ezzel lehet a kapcsolt mozdony fékezőszelepét is bevonni a melóba?

Azt már lusta voltam átbogarászni, ha csípőből megy a megoldás, lődd már meg, légyszi!

Ha nem, majd legfeljebb holnap bogarászom tovább.

Előzmény: manta66 (13599)
manta66 Creative Commons License 2016.04.19 0 0 13600

A linkeken is vannak ábrák, és elég jól lehet találni a neten is fékutasításokat, leírásokat.

De az itthoni megoldás nem jó? Nálunk is van kényszerfékezés, vörös meghaladásakor, vagy ha az éberségi leold.

A biztberes fórumokon el is magyarázzák a működését részletesen.

 

 

Előzmény: redben (13597)
manta66 Creative Commons License 2016.04.19 0 0 13599

Általában a fékezőszelepek gyors állása nem membrános-vezérlőteres, hanem közvetlen, mechanikus.

Jogos! Ott a pont, erre tényleg nem gondoltam. A második linken a 26-os fékezőszelepen is ott van a mechanikusan mozgatott szelep.

Ezek szerint biztosan mást vezérel az a P-2 szelep.

 

Érdemes lenne mégiscsak megnézni azokat a fékábrákat.

Én nem szeretném. Hajrá! :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (13598)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.04.19 0 2 13598

Érdemes lenne mégiscsak megnézni azokat a fékábrákat.

A penalty break szvsz saját légkibocsátó szelepre hatva működik, a mozdonyvezetői fékbe max. annyira avatkozik bele, hogy az utántáplálást megszüntesse (vonathosszokat, levegőigényt tekintve indokolt, ill. logikus megoldásnqk tűnik). Általában a fékezőszelepek gyors állása nem membrános-vezérlőteres, hanem közvetlen, mechanikus.

Ha mégse, akkor az egy európai vasutas fülének nagyon szokatlan megoldás.

Rákérdezek délszláviából, ők használnak a 661-esen eredeti amerikai fékezőszelepet.

Előzmény: manta66 (13578)
redben Creative Commons License 2016.04.19 0 0 13597

Halas koszonet!

Engem pont a reszletek erdekelnek. Milyen fekabrakrol irtal? Fekkel foglalkozom es ez az elso FRA projektje a cegnek. Az eddigiek nem FRA szerelvenyek amely privat palyan mozognak igy kb azt csinaltunk amit a vevo kert.

Előzmény: manta66 (13578)
róbertke Creative Commons License 2016.04.19 -1 0 13596

Google és a Wikipedia segítségével nézz utána ha annyira érdekel. Engem személy szerint nem izgat, se spanyolul, se portugálul nem tudok.

Előzmény: GOLAZ111 (13594)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.04.18 0 0 13595
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.04.18 0 0 13594

A Rumo is az ALL - hoz tartozik? 

 

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=371525

 

http://mobile.1080.plus/?aj68tMCQqfk.video

 

Így már érthetőbb. Viszont azt nem tudom, hogy a brazil vasút hogy működik? Ott nincs pályavasút? Valahogy nem tűnt fel.

Argentínában mintha lenne, de, hogy mi a szerepe azt nem tudom.

Előzmény: róbertke (13593)
róbertke Creative Commons License 2016.04.18 -1 0 13593

América Latina Logistica (ALL) ne egy síkban gondolkodj ennél a konzorciumnál!

 

Előzmény: GOLAZ111 (13592)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.04.17 0 0 13592

Ja, értem, szóval olyan, mint az M62, vagy a Tatra villamosok. Át lehet építeni, de nem két perc.

 

Hát nem tudom, mit csinálnak ennyi nyomtávval. Leginkább az 1676 mm lenne értelmes mindenhol.

 

Paraguayban nem nagyon hiszem, hogy jár az ALL, mert ott csak egy rövid vonalszakasz üzemel, az argentín határ mellett.

 

Azt is olvastam valahol, hogy Argentínában az Urquiza vonalon már nem járnak.

Ez az a vasútvonal, ami Brazílai felé vezet, felfelé, de 1435 mm - es. A kép is ott készült.

Előzmény: róbertke (13584)
róbertke Creative Commons License 2016.04.16 0 0 13591

Kép: Jeff Wecker 2016.04.15.

Abilene, KS, Amerikai Egyesült Államok

róbertke Creative Commons License 2016.04.15 -1 0 13590

http://www.thedieselshop.us/Data%20U13B.HTML

 

GE U13B 

 

Rede de Viação Paraná-Santa Catarina    Brasil  1000mm

Estrada de Ferro Leopoldina                   Brasil   1000mm

Occidentales Railways                           Cuba    1435mm

Előzmény: GOLAZ111 (13582)
róbertke Creative Commons License 2016.04.15 -1 0 13589
Előzmény: GOLAZ111 (13582)
vrobee Creative Commons License 2016.04.15 0 0 13588

Váltóknál lenne vicces...

Előzmény: manhattani (13585)
róbertke Creative Commons License 2016.04.15 0 0 13587

GE U13C különböő nyomtávokra készült: 

 

Ferrocarril Roca                                Argentina   1676mm

Ferrocarril Urquiza                            Argentina   1435mm

Empresa de Ferrocarriles del Estado   Chile          1000mm

Ferrocarriles Nacionales de Colombia  Kolumbia     914mm 

Pakistan Eastern Railway                   Pakisztán    1676mm

Comilog                                           Gabon        1067mm

 

Előzmény: GOLAZ111 (13582)
róbertke Creative Commons License 2016.04.15 0 0 13586

Kattints rá a fénykép alatt a  GE U13C feliratra (more...)

Normál nyomtávú gép: csavarkapcsos oldalütközős

Keskeny nyomtávú gép: önműködő középütközős

 

Előzmény: GOLAZ111 (13582)
manhattani Creative Commons License 2016.04.15 0 0 13585

Lehet, hogy négy kereke van egy tengelyen.

Előzmény: GOLAZ111 (13582)
róbertke Creative Commons License 2016.04.15 0 0 13584

ALL (América Latina Logística) tagjai: Argentina, Brazilia, Chile, Uruguay és Paraguay.

Mint látod, ez a Dél-Amerikai kontinensen működő több országot összefogó szállítási társaság.

1997-ben alakult, azóta folyamatos a fejlődése, a partnerek csatlakozása.

Három nyomtávval rendelkeznek: 1000mm; 1435 mm; 1676 mm. Mindegyik országban más az elterjedtebb. Egy mozdony egyszerre csak egy nyomtávot tud használni, itt inkább arról lenne szó, hogy egyazon típus többféle nyomtávra készül, mint pld. a Záhonyi körzetben használt Szergej.

Facebook oldalukat 2012-től böngészem, egyik-másik mozdonyvezető meseszép képeket tud készíteni.

 

 

Előzmény: GOLAZ111 (13582)
róbertke Creative Commons License 2016.04.15 0 0 13583

Nem, csak a fényképgyűjteményedbe tedd be. :-))

Előzmény: RhB (13581)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!