Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2017.04.24 0 0 13811

Naperszehohymeginthülyeségetírtam. :-/

 

Szóval a Walthers csinált autószállítókat Auto-Train és Amtrak színezésben is, persze már régen out of stock. És volt egy limitált szettje, amiben volt egy "Auto-Train lounge" + egy Deluxe Sleeper - az első azért van idézőjelben, mert csak egy diner feliratozás, nem tömött be két ablakot és vágott hat másikat. Pedig a "betömés" csak ezüstre festett üveget jelentene, ahogy pl. a coach-baggage-nál meg is csinálták.

Előzmény: RhB (13802)
CanGuru Creative Commons License 2017.04.24 0 0 13810

De hogy 4-500 ember használja napi szinten, utaztatva (jó pénzért) az autóját egy olyan országban, ahol természetes az autóbérlés....!!!

 

Az egyik dolog, hogy 855 mérföld, azaz 1376 km a távolság a két végpont között. Ez szinte annyi, mint a Budapest-Brüsszel táv, ami feszítetten vezethető le egy nap alatt úgy, hogy végig van autópálya, és komoly stau nincsen.

 

Biztos van az Auto Train vonalával párhuzamosan autópálya, de nem tudom, hogy kint mennyi a sebességhatár. A németeknél ugye lehet menni sok helyen, máshol 130 km/h (81 mph) a max. tempó.

 

 

A másik dolog, hogy Floridába sok nyugger költözik le, de tudtommal sokan mennek le csak huzamosabb időre is, nem állandóra. Ők a keleti parti otthonukat nem hagyják fel, ergo mindkét helyen kell autó. Nekik, akik hónapokat töltenek Floridában, valószínűleg nem érné meg az autóbérlés, illetve az, hogy az év egy részében áll az autójuk valahol használaton kívül. Tippem szerint ez tartja életben az Auto Train vonatot.

Előzmény: manta66 (13803)
manta66 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13809

Kit érdekel mennyi volt itthon a kenyér...

A vonatjegy árával hasonlítottam össze.

Előzmény: róbertke (13808)
róbertke Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13808

"Nem is volt olyan eszméletlenül drága az aut szállítása:"

 

Ne a mai fizukat hasonlítsd az akkori árakhoz..

 

1981 -ben 3 Ft 60 fillér volt 1 kg kenyér ..... 2 Ft 60 fillér egy zacskós kakaó. 

Előzmény: manta66 (13807)
manta66 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13807
Előzmény: RhB (13806)
RhB Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13806

Itt még voltak emberi léptékű szerelvények is. :-) Qjvajó az a caboose. :-) És nézted az autószállítók előtt a E8B fűtőizét? :-)

Előzmény: manta66 (13804)
manta66 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13805

Ezt kinyomtatom a gyerekeknek, és addig nem nyugszom, míg fejből helyesen ki nem szinezik ! 

http://www.rr-fallenflags.org/atc/at-colbk.pdf

 

:-)))

Előzmény: manta66 (13804)
manta66 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13804
Előzmény: manta66 (13803)
manta66 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13803

Dehogy vagyok meglepődve, hogy ismered, ez érdekes téma!

Nekem is megvan a jelentés :-)

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Reports/RAR0302.pdf

 

Vágánykivetődésen siklott, és sajnos négyen belehaltak a trehányságba. :-(

Szerencse, hogy 60-as lassújel volt a személyvonatoknak is , mert ha 79-cel siklik nagyobb gubanc lehetett volna.

 

Ez érdekes:

The inside curve rail was 132-pound rail made by Tennessee Steel in 1971 and installed at this location in 1993.

The outside curve rail was 136-pound rail made by Bethlehem Steel in 1994 and installed in 1995.

 

Más méretű sineket használhatnak a vágányban.

 

Tényleg spéci autorackek vannak benne....

És régebben?

Régebben nem ment valami hagyományosabb teherkocsikkal?

Elég régi vonat.

 

De hogy 4-500 ember használja napi szinten, utaztatva (jó pénzért) az autóját egy olyan országban, ahol természetes az autóbérlés....!!!

Előzmény: RhB (13802)
RhB Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13802

Hát hogy a fenébe ne izgatna. :-)

 

Lehet, hogy meg fogsz lepődni, de ismerem a sztorit. :-) Anno videókat is nézegettem, van cikk valamelyik Trains-ben talán, és megvan a 2002-es kisiklás (Crescent City, Florida) balesetei jelentése, benne a kisiklott 23 kocsi (16 Superliner és 7 autószállító) pályaszámmal és típussal. A maradék 17 autószállító nem siklott - ez egy gyenge 40 kocsis vonat volt.

 

A modell consist probléma ott kezdődik, hogy az autószállítókat nem csinálják H0-ban (N-ben azt hiszem a Kato). És pár kocsit kéne "picit" bütykölni ill. matricát csinálni, van két kimondottan ide csinált kocsitípus - a deluxe sleeper és az Auto Train lounge.

 

Superliner II Deluxe sleeper #32500-32505 -  külsőre nincs eltérés (más belső berendezés, normál kocsinál 1 deluxe room, ebben mind az), csak pályaszám kell (matricából egyszerű, a lounge-nál is) és név (ehhez kell matricát csinálni*)

 

http://trainweb.org/DOMEmain/picAMT32501.jpg

 

Auto Train lounge #32100-32104 - Superliner I dinerből átalakítva, egy felső ablakot kell betömni valamint alul 3 új ablak és más belső berendezés

 

http://trainweb.org/DOMEmain/picAMT33104.jpg

 

*A Phase IV-es modellhez lehet, hogy adják, nekem nincs ilyenem, a PhaseIVb-nél már nincs név, így matricán sincs. Lehet, hogy a pályaszámot adják is, most nincs kéznél

 

Ja és csak a Walthers jön szóba, a Kato egyelőre csak Superliner I-est csinál.

 

 

A 2002-es balesetes vonat, mind Superliner II (kivéve a lounge-ok) - a + az végleges selejt

 

P42

P42

Transition Sleeper - nem siklott

Deluxe sleeper - nem siklott

Sleeper +

Sleeper +

Deluxe sleeper  +

Auto Train Lounge +

Diner +

Deluxe sleeper

Sleeper +

Sleeper

Coach

Coach +

Coach +

Coach

Auto Train Lounge

Diner

+ 24 autorack (a 7 siklott kocsi a pályán maradt, nem borult)

 

 

Előzmény: manta66 (13800)
manta66 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13801
Előzmény: manta66 (13800)
manta66 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13800

Ez nem szerelvény, ez a normális consist ennél a vonatnál.

Eszméletlen, mit művelnek, különösen Stanfordban, ahol még a személykocsikat is kétfelé kell szedniük, mert rövidek a vágányok. 

És még az autorackeket is 4-6 felé szedni és a rámpához állítani....

Marha jó!

 

RhB, egy real consist nem izgat ebben a témában?

:-)

Előzmény: manta66 (13799)
manta66 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13799

Ez már a hossza miatt érdekes lehet fékes szempontból.

Nem véletlenül van maximálva a vonathossz személyszállító vonatoknál (nálunk)

Nem normálisak :-)))

Ez a "rendes" Auto-train, ami expresszvonat?

Vagy valami szerelvényvonat?

 

Előzmény: Conrail (13798)
Conrail Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13798

Fotó: Joe Garnett; 2017.04.21. 

As it does on a daily basis, Amtrak's Auto Train rolls south through Fredericksburg with a P40-P42 pair and 49 cars on this particular evening. 

https://www.flickr.com/photos/122821165@N06/33374420803/in/dateposted-public/ 

 

 

Conrail Creative Commons License 2017.04.12 0 0 13797

Frank Keller, Paonia, Colorado, USA. 

róbertke Creative Commons License 2017.04.06 0 0 13796

Fotó: Mike Robin; 2017.03-04.;

róbertke Creative Commons License 2017.04.03 0 0 13795

Sehol nem írtam, hogy a tetőjárdán menet közben mászkáltak !! :-(((((

Előzmény: RhB (13793)
paca664 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 13794

A második kép készítője O. Winston Link, aki nagyszerűen örökítette meg fővonali gőzöskorszak utolsó éveit. Volt tőle egy falinaptáram, innen ismertem fel.

https://en.wikipedia.org/wiki/O._Winston_Link

Előzmény: GOLAZ111 (13788)
RhB Creative Commons License 2017.04.02 0 0 13793

Nem csak a Class A, hanem az Y6-osok is mentek plusz szerkocsival. A tetőjárdán nem menet közben mászkáltak.

Előzmény: róbertke (13789)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 13792

Na igen, ez Angliában életveszélyes lenne.

Előzmény: róbertke (13791)
róbertke Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13791

Kimondottan csak víz szállításához kellett.... Tetőjárdán közlekedtek rajta...

 

Előzmény: GOLAZ111 (13790)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13790

A Norfolknál nem tudom, hogy miért jártak 2 szerkocsival, de az angolokról hallottam, hogy ők is jártak 2 szerkocsival. Ezekben a szerkocsikban volt egy folyosó a személyzetcsere miatt, csak így kevesebb szén fért be, ezért kellett 2 szerkocsi.

Előzmény: róbertke (13789)
róbertke Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13789

Több képen is láttam már ezt a N&W 2-6-6-4 gépet dupla szerkocsival....

Előzmény: GOLAZ111 (13788)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13788
róbertke Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13787

Foto: Bob Vogel 

róbertke Creative Commons License 2017.03.31 0 0 13786

Foto: Eric Kruse

BN 2525 GP35 (ex-CB&Q) leads the Yakima to Ellensburg, WA.

local turn westbound through the Yakima River Canyon in March 1984.

 

ZésZoli Creative Commons License 2017.03.22 0 0 13785

Sziasztok!

 

Az előző képhez egy ki videó:

 

Előzmény: róbertke (13784)
róbertke Creative Commons License 2017.03.15 0 0 13784

Amtrak Veteran's Unit 90221

Fotó: Greg Mross 

Eredeti szöveg: Amtrak Veteran's Unit 90221 has been bucking snow as it leads Hiawatha #338 thru Franksville, WI on March 14th, 2017 on the ex-MILW C&M Division. Areas of SE Wisconsin got up to 20" of snow from this storm. 

 

 

róbertke Creative Commons License 2017.01.22 0 0 13783
róbertke Creative Commons License 2017.01.14 0 0 13782

Köszönöm, de közben már megkaptam a kérdésemre a választ mTTamas -tól:

A tűz segítségével a téli hidegben megrövidült sínszálat felmelegítik és megnyújtják hogy utána össze lehessen kötni. 

Előzmény: róbertke (13781)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!