Keresés

Részletes keresés

trabzonspor Creative Commons License 2017.01.10 0 0 3056

Sziasztok! Pár nap alatt elolvastam az egész topicot--nem volt egyszerű-és igyekszem olyanokat kérdezni,amiről még nem volt feltétlenül sok szó.

 

Ahogy látom egész jól beindult a topic,gondoltam bepróbálkozom :)

 

Június végén-július elején megyünk Pekingbe,Mongólia felől érkezünk repülővel. Hétfőtől a következő péntekig lesz gyakorlatilag 12 napunk.

 

Pekingre 3 napot gondoltam nagyságrendileg,ezzel a "kötelezők" kilőhetőek talán.

 

Egy teljes napot szánnánk a Fal-ra,a Jinshanling-Simatai szakaszt gondoltam megtenni,--ha az "itteni nagyok" is ezt ajánlják legjobban-szépen nézelődve,kényelmesen. Az eljutás kérdése még nem tisztázott,tömegközlekedéssel mennyire megoldható? Esetleg egy taxissal-sofőrrel megbeszélni,hogy kitesz az egyik helyen,és felvesz a másikon? Ez nem tudom működik e,és melyik a legjobb verzió három emberre.

 

Egy nap a Jingdong Stone Forest-Shilinxia Scenic Area, karsztbarlang,van ott egy kerek üvegkilátó,az bakancslistás. Valaki volt már ott? Ez 100 km kb Pekingtől,tömegközlekedéssel is megoldható?

 

Ahová mindenképp szeretnénk még eljutni,a Zhangye Danxia-színes hegyek. Talán WL írt róla pár sort ha jól emlékszem.

Repülőt Zhangye-ba nem nagyon találtam,csak Lanzhouba,onnan vonat. Ezzel kapcsolatban minden ötletet tanácsot szívesen veszek,megéri e elmenni,tényleg legalább fele olyan szép,mint a képeken? Pekingből a legjobb eljutás módja,ami pénztárcabarát is?

 

Gondolkozunk egy Xian megállón oda vagy visszafelé. Erről aztán olvastam hideget-meleget. Igazából "csak" az agyaghadsereg miatt érdemes oda elmenni,van e ott más ami kihagyhatatlan,vagy annyira turistacsapda az egész,hogy inkább felejtős?

 

Amit így terveztem,ez nagyjából 8-9 nap. A fennmaradó napokra mit ajánlotok,akár Shanghai megér e egy misét,vagy valami "vidéki" hely,ahol látható az "igazi Kína"?

 

Megmondom őszintén,amikor tavaly Japánban voltunk az tűnt nagy kihívásnak,de ott helyben engem is meglepett,hogy minden mennyire egyszerűen és jól szervezetten ment.Viszont tudom,hogy ez Kína....

 

Ezért is kérem azt,aki tud bármi jó ötlettel,segítséggel lenni,ne tartsa magában :)

 

 

 

 

 

Kamelas Creative Commons License 2017.01.10 0 0 3055

(Pankalanka +1 fojekent)

 

Koszi a reszletes valaszt!!!

Azt gyorsan tisztaznam, hogy a 200e Ft-os terv csak a szallasra vonatkozik, 10e/ejjel szamolva. Es akkor ez realis lehet a 7e-res atlagotokhoz kepest. Ugy erzem nehez lesz beloni a budzset, de jo lenne utazassal, szallassal Kina-Tajfoldot bejarni 1 - 1.3 millio forintbol. Ugye csak az utazas maga 350 ezer Ft, es Tajfold dragabb lesz mint Kina, ezert fontos, hogy belso Kinara mennyit koltenenk.

 

Belepok

Zhangjiajie a videok/leirasok alapjan szerintem megeri a penzet. A gond az, hogy nem lehet mindent elore kiguglizni :) Tripadvisoros ertekelesek mukodnek ilyen latnivalok eseteben?

 

Remelem az apro kerdesekkel is tudtok segiteni, az ajto nelkulo guggolos wc tema pl nagyon erdekel XD

 

Előzmény: debramorgan (3049)
Viki900414 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 3054

Köszönöm az infókat, inkább maradunk a reptéren, ki tudja lehet késik a gép eleve..:)

Előzmény: Kivágni 1 fát heringgel? (3051)
Viki900414 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 3053

Köszönöm a választ! Igen, inkább biztos, ami biztos, maradunk a reptéren!

Előzmény: vgera (3050)
kb. Creative Commons License 2017.01.10 0 0 3052

Mivel egyre többen utaznak Magyarországról pekingi átszállással DK-Ázsiába és szeretnének a tranzit alatt várost/Nagy Falat nézni Pekingben, igyekszem egy posztban összeszedni a lényeget erről.

 

1. A legfontosabb, ha érdekel Peking, akkor használd ki a lehetőséget, hogy Pekingen át repülsz! Foglald/vedd úgy a jegyet, hogy ne az első, hanem a másnapi vagy még későbbi járattal repülj csak tovább, hogy legyen időd körülnézni Pekingben. Egy ilyen 1-2 napos megálló általában nem vagy minimális plusz kiadást jelent a repülőjegy árában és a 72 óránál rövidebb tranzit esetén elég a reptéren intézni vízumot (erről bővebben: http://www.chinaembassy.hu/hu/lsyw/vizum1/t1422635.htm ) Ennél nem igazán lehet egy 2-3 napos pekingi városnézést olcsóbban csinálni! 2-3 nap alatt pedig Peking legfontosabb látnivalóit meg lehet nézni.

 

2. Ha ez valamiért nem jöhet szóba, a 2630-as hozzászólástól volt szó korábban 15, majd mostanában 7-8 órás tranzitidővel arról, hogy be lehet menni ennyi idő alatt a városba és/vagy a Nagy Falhoz, érdemes elolvasni a korábbi hozzászólásokat

 

A 15 óra sok mindenre elég, de 7 órás tranzitidővel nem sok mindent lehet kezdeni és az is bizonytalan. Eleve késhet a gép, így ha előre szervezel idegenvezetőt, sofőrt, ám késik a géped, akkor elbukod a kifizetett kauciót, díjat. Ha nincs késés, akkor is minimum 1 óraval kell számolni amíg átmész az útlevélkezelésen, ellenőrzésen és pénzt veszel fel egy ATM-ből (a pénzváltás ennél csak lassabb, ha van idegenvezető, sofőr aki vár, érdemes vele megállapodni, hogy legyen nála költőpénz, hogy ne együtt kelljen a váltással értékes időt tölteni). Legalább másfél, de inkább két órával az indulás előtt érdemes visszaérni a reptérre, így 7 óra esetén elméletben marad 4 óra minden másra (és ez az ideális eset, ennél könnyen lehet kevesebb).

 

Ahogy debramorgan írta a 3045-ös hozzászólásban, vannak erre specializálódott cégek, de azok is inkább 8 órától felfelé tudnak mit ajánlani (Google link). Érdemes rákérdezni, hogy mi van akkor, ha az ő hibájukból nem éred el a csatlakozást.

 

Saját szervezésben 4 óra alatt elvben pont belefér elrohanni a Nagy Falig és ott max. 1 órát eltölteni majd visszarohanni a reptérre, de nyilván rizikós. Elég egy kis késés, dugó az autópályán és nem lesz időd megnézni a falat vagy nem éred el a csatlakozást. A reptértől 1 óra 20 perc a Badaling és a Mutianyu Nagy Fal is (az első 80, a második 60 km távolság). A városban is csak max 2 órát tudsz eltölteni egy 7 órás tranzit alatt.

 

3. Ha érdekel Peking, az 1-es pontban írtakat ajánlom inkább. 

Kivágni 1 fát heringgel? Creative Commons License 2017.01.10 0 0 3051

Ahogy alattam írták, a Nagy Fal nem fog beleférni, ez 100%.

A 7 órátok se nettó 7 óra, mert ugye elvben leszáll a gép 12:40-kor (ha nem késik), de akkor még immigration, akármi. Meg visszaérni is erősen ráhagyással ajánlott ugye.

 

De én azért bemennék Pekingbe, pláne, ha még nem voltatok. A reptéri vasúttal viszonylag gyorsan be lehet jutni a központba, onnan néhány metrómegálló a Tienanmen tér. Esetleg a Beihai park fér még bele a közelben, de számolni kell vele, hogy ott már kell azért gyalogolni (és belépő is van). Készüljetek, gyűjtsetek infót, legyen nálatok offline térkép, és nagy ráhagyásokkal számoljatok időben!

Előzmény: Viki900414 (3047)
vgera Creative Commons License 2017.01.10 0 0 3050

Nem, sajnos nem fér bele a Nagy Fal. Őszintén, én a városba se nagyon mennék be 7 órás átszállási idővel - de lehet, óvatos vagyok...

Előzmény: Viki900414 (3047)
debramorgan Creative Commons License 2017.01.09 0 0 3049

Tényleg elég sok a kérdés, majd folyamatosan mennek a válaszok. 

 

Először is, az anyagiak. Nem, ez a 20-30 napra 200.000 ezer két főnek nagyon durván alulkalkulált!

1. Szállás

Eleve 10.000 Ft/éj árú szállodáról írtál, ez önmagában 200.000 lenne 20 napra.

Mi 36 napot voltunk, átlag 7.000 Ft-os szállásokkal (ebben benne van a Hongkong 25.000 Ft/éjszakás szállása is), teljesen rendben voltak. Ajánlom a 7 Days Inn láncot, olcsó, tiszta. 

 

2. Kaja

Lehet enni 15-20 yuan/fő/étkezésért is, és jóval drágábban is, ez igény-és pénztárca függő. Étteremben kb. 70-100 yuan körül lehet jól lakni két főnek. Számolj 5.000 Ft-ot az összes napi étel-italra. Persze biztos lehet ettől olcsóbban is, de akkor az főként rizs és leves lesz. Mi nem bírtuk egy idő után a csak kínait, csaltunk Mekivel, főleg a végén. Egy BigMac kb. 25-35 yuan volt tartományonként eltérő áron futott. Menüben ott is 70 körül volt 2 főnek a számla vége.

 

3. Utazás

Nem olcsó, mert minden képzeletet felülmúló távolságok vannak. A bullet train kifejezetten drága, de gyors és kényelmes. Repülő 30.000 Ft/fő/út ár körül mozgott két város között. A sima vonatjegy átlag 5.000-10.000 Ft volt távolságtól függően.

 

4. Belépők

Ez sem olcsó! Zhangjiajie meg végképp nem! Csak a parkba szóló 4 napos belépő valami 15.000 Ft/fő volt, és onnantól még külön repkedtek a 100-200 yuanek a felvonókért, liftekért. Ami AAAAA tehát kiemelt jelentőségű látnivaló, azért bizony egész Kínában ki kellett nyitni a pénztárcát. A park-és felvonó belépők voltak talán a legpofátlanabb árképzésűek. Az UNESCO látnivalók is horror áron futottak. Szóval átlagosan napi 5.000 Ft/fő belépőre simán elmegy alsóhangon. Ettől lesznek jóval olcsóbb és drágább napjaitok is.

 

Szóval amit írtál árat, azt legalább dupláznod, ha nem tripláznod kell, nyilván annak függvényében,  hogy 20 vagy 30 nap, és mennyit mozogtok. 

 

Persze fogunk tudni olcsó és jó (pl. Chengdu) meg drága és jó (Zhangjiajie, Guilin) helyeket is ajánlani... minél inkább lemész a térképről, annál olcsóbban jössz ki, mondjuk ott meg már a kommunikációval lesznek bajok...:)

 

Kína fantasztikus hely, de jóval drágább sajnos, mint gondoltad...

Előzmény: pankalanka (3048)
pankalanka Creative Commons License 2017.01.09 0 0 3048

Sziasztok!

 

Mi augusztusban mennénk Kínába és Thaiföldre a párommal, összesen 45 napig utaznánk. Sanghaiba érkeznénk Pestről, onnan verekednénk el magunkat Bangkokig, ahonnan szól a repjegyünk haza Budapestre. Kínában kb. 20-30 napot töltenénk, aztán Thaiföldön kóborolnánk kicsit, motorbérléssel, grasszálással.

 

Kínából a Zhangjiajie Nemzeti Park az fix, oda biztos megyünk, a többi még szervezés alatt van, de ami kb. listán van, de variálódhat, az egy teaületvény megnézése (Huangzhou mellettire gondoltunk), Huangzhou, Fenghuang, meg ugye Sanghai. Nyilván vonatoznánk a városok között, aztán valahonnan elrepülnénk Bangkokba. 

 

A költségeket próbáljuk belőni, tudnátok segíteni, hogy a kaja-szállás tekintetében:

 

- lehet útközben szállást találni - vagy legalábbis mennyre problémás? vagy inkább előre foglaljunk?

- milyenek az árak? Mennyiért mit kapsz? (mi nem feltétlenül vágyunk luxusra)

- kaja árak per nap per fő hogy jön ki (nyilván mindenhol más, ezért is írtam, merre fordulnánk meg)

- az internet mennyire működik? pl booking megy? mi az ami tuti beválik, és jó megoldás ár-érték arányban? 

 

Mi kicsit úgy kalkuláltuk, hogy szállásra (két főre per éj 10 000 ft árkategória (ezért lehet kapni normálisat, útközben?) ), meg éjjel vonatoznánk, tehát olyankor szállás a vonatjegy ára, plusz kaja kettőnknek 20-30 napra olyan 200 000 ft-ba jönne. Ez reális? 

 

Mire érdemes tartalékolni? Rászámolni?

 

Más apró kérdések:

 

- oltás mi javasolt ennyi időre? (Hepatitis B-t, vérhast ajánlották)

- tényleg olyan borzalmas a wc-szitu Kínában? (guggolós mindenhol, gyakran ajtók nélkül?)

- hasmenésre lehet számítani? (riogatnak vele)

- mennyi idő a regenerálódás repcsizés után? Illetve milyen kellemetlen tünetei lehetnek az augusztusi melegnek, párának? 

- Milyen gyógyszert vigyünk mindenképp?

 

Bocsi a csillió kérdésért, csak ez lesz az első nagyobb utazásunk, és mindenre igyekszünk felkészülni. :) Előre is köszi  válaszokat! :)

 

Viki900414 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 3047

Sziasztok!

Mi is utazunk februárban Pekingen át Thaiföldre, kb. 7 órás átszállási idővel: február 16-án (csütörtök) helyi idő szerint 12:40-kor szállnánk le Pekingben eredetileg. Aznap 19:40-kor indul a másik gép tovább. Ez idő alatt szerintetek a Nagy Falhoz egy túra beleférne?

Air Chinával utazunk végig, a repjegyet Phuketig vettük meg, így gondolom a transzfer során a csomagokat nem kell felvennünk (Ferihegyen Phuketig csekkolnak be minket)?!

Ugye jól tudom, hogy Pekingben 72 órás vízummentességet élvezünk?

 

Köszönöm előre is a segítséget! :)

kb. Creative Commons License 2017.01.06 0 0 3046

Ha a közeljővőben nem tervezel kínai utat, akkor nyilván érdemes legalább beleszagolni egy kicsit Pekingbe, meg addig sem a reptéren rostokolsz. 

Ahogy Debramorgan írta, igazából a taxi Nagy Fal és reptéri expresszel belváros (ami lehet a Tiltott Város is akár) közül tudsz egyet választani. Olvass vissza, 2-3 alkalommal már volt szó pekingi stopoverről, talán az ott írtak között is találsz hasznosat. 

Magyar vagy angol tudással keresel idegenvezetőt? Ha megírod melyik nap, akkor rákérdezek ismerősöknél.

Előzmény: Jbarbi91 (3044)
debramorgan Creative Commons License 2017.01.06 0 0 3045

Szerintem nem igazán érdemes, mivel Peking állati nagy, ebből adódóan a távolságok is, és a városba beugrás elég sok időt elvesz, oda-vissza 3 órát alsó hangon. De most a válasz kedvéért tételezzük fel, hogy érdemes.

Jó lenne tudni, hogy milyen napra, és napszakra esik az ottlétetek.
Ha nem ünnepnap, nem hétvége, és esetleg a kora délutáni órák, akkor egy fokkal jobbak az esélyeitek. Tapasztalataink szerint ugyanis hétköznap kora délutánra, délutánra "kiürülnek" a látnivalók.

A bejutás:

- Airport Express (25 Yuan/fő/út) - erre külön jegy kell, a Line 2 (sötétékék) Dongzhimen megállóig visz be, ott át kell szállni a metróra. (Ez nem könnyű mutatvány, mivel egyáltalán nem beszélnek angolul, és x óra repülés után kell ráérezni a logikájukra.)

 

Ha a Tiltott Város érdekel:

A metróba belépéskor veszel 1 jegyet a Line 1 (piros vonal) Tian'anmen East vagy West megállójáig (kb. 4-5 Yuan/fő/út).

Onnan nem tudsz eltévedni, csak követni kell a csordát és hosszú cammogás, ezer átvilágítás és ellenőrzés után a híres téren találod magad, ahonnan már tényleg csak kb. 20 perc araszolás és eléred a Tiltott Várost. Ahol további fél óra sorban állás után (ezért érdekes a nap és napszak) már bent is lehetsz. Irtó nagy, nem túl érdekes, cserébe rohadt sokat kell menni. Onnantól, hogy kijöttél, még inkább, mert a kijárat közelében nincs metró megálló. Taxi, vagy tuktukhoz hasonló járgány igen, azzal esetetekben mindenképpen rá kell segíteni. De én ezt nem ajánlanám, max. ha bakancslistán szerepel a Tiltott Város és nagyon ki akarja valaki pipálni.

 

Ha nem látnivalót akartok kipipálni, akkor érdemes egy forgalmas részt kinézni, és oda bemetrózni. Csak leülni egy padra és bámulni az embereket is hatalmas élmény. Ezer kérdőjel fog a szemetek előtt megjelenni, mert Kína totál eszement hely, amit vagy imádsz, vagy utálsz. Kettő központi részt javasolnék:

- Wangfujin Street (Line 1 metróval a Wangfujingig): bevásárló és kaja utca - garantált a kultúrsokk, jó fotótéma a sok fura étel, ha nyitottak vagytok, szeretitek a gasztronómiát, nem zavar a tömeg, akkor ide érdemes ellátogatni. Enni nem érdemes, csak a hecc kedvéért a bizarr sült dolgokat. pl. skorpió, tengeri csillag)

- Qijanmen (Line 2 metróval (átszállás nélkül): ez szintén egy sétálóutca sok kis étteremmel, ahol megkóstolhatjátok a város egyik legfinomabbjának tartott pekingi kacsáját vagy más híres kínai ételt. Ez nem bazári jellegű, nem is annyira sokkoló, viszont finomabbak, olcsóbbak és tiszták az ételek.

 

Ha pedig nem bíztok magatokban, vagy nagyon biztosra akartok menni, akkor válasszátok a Nagy falat. Egy csomó cég szervez 6-8 órás átszállásokra programot 120 dollár/fő körül (pl. Airport Layover Tour). Ott is oda-vissza 3 órás úttal kell kalkulálni, tehát a falon lehet, hogy nem marad csak 1 óra, de ha valahová érdemes menni, hát az a Nagy Fal. (Persze itt is nagyon számít a nap és a napszak.) A reptéren helyben biztos találnátok olcsóbb megoldást (pl. egy önjelölt taxis elvisz), de tapasztalat és kínai nyelvismeret nélkül én semmiképpen nem ajánlanám.

Előzmény: Jbarbi91 (3044)
Jbarbi91 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 3044

Sziasztok!

Februárban utazunk Thaiföldre Pekingi átszállással. Az átszállási idő majdnem 8ora. Ezért arra gondoltunk a reptérről vonat segítségével 2-3ora is belefér a gördülékeny atszallashoz. Szerintetek érdemes? Persze szaladas az egész. De ha már ott vagyunk nem hagynám ki legalabb 1 nevezetesség megnézése ha belefér. Vki vmi tipp esetleg? Köszönöm szépen. Esetleg idegenvezetot ajanlani a pár órára?

kpop Creative Commons License 2016.12.28 0 0 3043

Kedves Mindenki!

Köszönöm a tapasztalataitok megosztását.Moszkvában elvileg 2 és 1/2 órám lesz a csatlakozásig.Csak oda biztos az időpont mert a kinti kollégiumba akkor van beiratkozás. Január elején veszem meg a jegyet ezért érdeklődöm ilyen intenzíven. Remélem azért ennyi várakozási idő elegendő, hogy ne késsem le a járatot. Még egyszer köszönöm a segítőkészségeteket.

 

Előzmény: kb. (3040)
W.L. Creative Commons License 2016.12.28 0 1 3042

Hat ez nem semmi.

Szerencsere en meg sosem kestem le Moszkvaban a csatlakozast, es igy nem volt reszem ilyen szallodai szobafogsagban.

De a tranzit ott nem egy kellemes elmeny anelkul sem. A biztonsagi ellenorzesen atjutni tenyleg maceras lehet,neha jo messze van a csatlakozo kapu, es maga a tranzitvaro szerintem borzalmas. Szuk, tulzsufolt, gyakran ulohelyet alig talaltam. A boltok unalmasak es meregdragak. Par orat ki lehet birni ott siman, de azert Dubajtol bizony nagyon messze van.

Előzmény: kb. (3040)
kb. Creative Commons License 2016.12.28 0 0 3041

Bocsánat a hibákért: Az egyetlen...ott ragadás...stb.

Előzmény: kb. (3040)
kb. Creative Commons License 2016.12.28 0 1 3040

Repültem többször Aeroflot és Emirates járattal is. 40 % árdifi esetén és ha nincs napra kiszámolva a visszaút, akkor én is Moszkvát választanám. Ez egyetlen komoly baj az Aeroflottal a reptér és a csatlakozás. Elég gyakran előfordul, hogy nem éri el az ember a csatlakozást és ott ragad egy éjszakára Moszkvában, még olykor abban az esetben is, ha nem késik sokat a géped SVO-ig, mert a nagyjából egyszerre beérkező tengerentúli járatok összes utasát egyetlen kapun át engedik be a tranzitba... Az ott rakadás meg jellemzően úgy néz ki, hogy (mivel nincs orosz vízumod) olyan reptéri szállodába dugnak, ahol őr ül a szobád előtt a folyosón és még a kaját is a szobába kapod, a szállodai étterembe sem engednek le. A reptéri wifi annyira gyatra, hogy 2 éve nem, hogy az ingyenest, de fizetőst sem tudtam használni, mert 3 ország SIM kártyájával és többféle bankkártyával, nemzetközi online fizetési accounttal egyikért sem lehetett fizetni, orosz meg nekem nem volt. 

 

Shanghai esetében ráadásul van még egy érv az oroszok mellett, 2x23 kg poggyászt adhatsz fel (nem minden kínai városba, de Shanghaiba pont igen): http://www.aeroflot.ru/ru-en/information/preparation/baggage/allowance 

Előzmény: kpop (3035)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.12.28 0 0 3039

Dubai max. akkor van előnyős, ha hosszú a csatlakozasi idő, mert ugye ott, Moszkvával ellentétben, ki tudsz menni a reptérről, sőt, adott esetben az Emirates még ingyen hotelt is biztosít. SVO-n meg nagyon nincs mit csinálni s még a WiFi is elég gyatra. Az Aeroflot amúgy szerintem is korrekt, bár számomra az Emirates a szimpatikusabb, de 40%-kal többet én se adnék ki csak miattuk.

Előzmény: kpop (3035)
W.L. Creative Commons License 2016.12.27 0 0 3038

Szerintem bizony sokkal rosszabb a dubajinal, de azert annyival nem, hogy 40%-kal tobbet megerje fizetni.

Vegtere is csak oar ora tranzitban, kibirod. A kiszolgalas a gepeken viszont nagyon sokat javult az Aeroflotnal az elmult evekben.

Előzmény: kpop (3035)
kpop Creative Commons License 2016.12.27 0 0 3037

Köszönöm a reagálását. Én is arra gondoltam, hogy miért lenne rosszabb mint más, de kaptam ilyen információt.Megnyugodtam, hogy az "olcsó" nem feltétlenül rossz. Köszönöm

Előzmény: pannn (3036)
pannn Creative Commons License 2016.12.27 -2 0 3036

A moszkvai reptérrel az ég világ semmi baj nincs. 2x szálltunk át Moszkvában, mindkétszer pont ugyanolyan volt mint bárhol máshol a világban. Gondolom semmivel nem rosszabb mint a Dubai reptér (nem voltam és nincs is rá késztetésem).

Előzmény: kpop (3035)
kpop Creative Commons License 2016.12.27 0 0 3035

Februárban megyek Sanghaiba. Aeroflot-tal mennék (ők a legolcsóbbak) Moszkvai átszállással. Viszont sok negatív kritikát olvastam a Moszkvai reptérről. Kinek mi a véleménye, megéri inkább Dubaj-on keresztül menni Emirates-sel? Ők kb. 40%-al drágábbak. Köszönöm

 

 

ancsa190 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 3034

Sziasztok! Van egy eladó vadiúj  angol nyelvű Lonely Planet China útikönyvem ha esetleg valakit érdekel. 

 

ancsa190(kukac)gmail.com

Zoli049 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 3033

Köszönöm! :-)

Előzmény: kb. (3031)
W.L. Creative Commons License 2016.12.18 0 0 3032

kb,

 

Nezz ra erre a topikra es szolj hozza a kinai reszhez:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9233990&la=142121007

kb. Creative Commons License 2016.12.17 0 0 3031

Megnéztem neked mi a kínai szabvány, hivatalosan 220V. Amúgy 230-240 között szokott lenni amikor nincs leterhelve a hálózat.

Előzmény: Zoli049 (3030)
Zoli049 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 3030

Köszönöm a válaszod!

Annyiból kell(ene) a védővezető, mert a notebook táp/töltő ahhoz képes veszi a referenciafeszültséget. (működik persze enélkül is, de ez nálam szakmai ártalom, villanyász vagyok) Van dugvillám, majd arra teszek egy "F" alzatot és akkor meg van oldva. Amennyiben van a felső két érintkező, abba valóban bedughatóak a további töltők, a "C" típus, de csak az EU2. Hivatalosan mekkora feszültség van, én 240V-ot olvastam? Annyiból lényegtelen, hogy mindenem "travel-táp" (100-240V) 

Előzmény: kb. (3029)
kb. Creative Commons License 2016.12.15 0 0 3029

Ez a tipikus fali csatlakozó a szárazföldi Kínában (Hongkong, Makaó, Taiwan nem ilyen). Ebbe a fenti helyre belemegy a Magyarországon használt villásdugó (tehát a hengeres és a lapos villa is jó bele).

Olyan otthoni eszközt ne dugj bele amihez kell a védőföldelés is, mert azt Kínában az alsó (az általad csatolt képen is látható) háromágú módon oldják meg. Átalakítóra így nincs szükség otthoni eszközhöz (olyan átalakítót amúgy sem láttam eddig, ami a földelést is átvinné, ha mindenképp kell a földelés, a legegyszerűbb átszerelni arra az időre a villásdugót. Hongkongba, Makaóra viszont kell átalakító.  

Előzmény: Zoli049 (3028)
Zoli049 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 3028

Sziasztok!

Nagyjából végigörgettem a fórumot...

Egy kérdésem lenne, mert sok helyen sok mindent írtak! :-)

Ez a csatlakozó elterjedt Kínában? (Peking)

Előre is köszönöm!

 

kb. Creative Commons License 2016.12.13 0 0 3027

Sajnos sokan belefutnak abba, hogy a hongkongi vagy makaói kiruccánás miatt plusz kínai belépés kell a vízumba vagy ezért nem a szárazföldi Kínába, hanem HK-ba vagy Makaóra érdemesebb inkább repülni elsőnek. Sokan nem néznek utána ennek és csak itt szembesülnek vele. Van aki a shenzheni szállodából csak átsétál napközben HK-ba pár órára és csodálkozik, hogy nem tud visszajönni a korábban beszerzett, de épp feéhasznált egyszeri kínai vízumával vagy jobb esetben még a határátlépés előtt figyelmezteti valaki erre és akkor inkább lemond az ottani városnézésről, mert túl sok macera/pénz lenne a plusz vízum beszerzése rövid idő alatt.

Ezért is szóltam, neked szerencsére rengeteg időd van tervezgetni még és nem fogod elfelejteni, hogy kétszeri belépéses vízumot kérj (hogy még bonyolítsam, ha az egyik alkalommal repülővel érkezel Pekingbe és máshova repülsz tovább 72 órán belül, akkor erre a belépésre elég a reptéren kérhető landing visa is, így ebben az esetben nem kell a kétszeri).

Nyilván el lehet tölteni tartalmasan két hetet Pekingben, van bőven időd, majd kitalálod mit szeretnél, remélem a könyv segít benne. 

Előzmény: rip666 (3023)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!