Azt hiszem, félreérthető voltam. Azt tudom, hogy WM beütés a vázban azt jelenti, hogy a Weiss Manfréd Művekben készült. Arra lennék kíváncsi, hogy azon belül milyen típus lehet? A sárvédőn a W embléma mit jelenthet? Esetleg nem eredeti a sárvédője? Ja, és azt is tudom, hogy az egyik pedál egy szovjet gyártmány, utólag rátett.
Ne zavarjon meg hogy a leírásban szerepel a PY10 is,a két váz gyakorlatilag ugyanaz,a festésük és a felszereltségük volt eltérő. Az egy '74 körüli darab,ha a tiéden pl a fék a "sima egy forgáspontos patkó" akkor egyértelműen újabb modell.
Ez egy PX10-es országúti a 70-es évek közepe-végéről. '79 előtt szinte lehetetlen pontos évjáratot kibogarászni a vázszámból,a peugeot nagyon szétszórt volt 79-80-ig. A narancs szín viszonylag ritka,illetve a króm hiánya a villáról szintén,de ez egy PX10.
Ami segíteni szokott az eredeti matricázás a vázon,és a rászerelt alkatrészek típusa,pl a kerékagyakba be van ütve a gyártási év(4 karakter,gyártás hete/gyártás éve ebben a sorrendben) és a típus,és a rajta lévő cuccok úgymint hajtómű,fékek,kormánystucni,váltórendszer.
Keresd meg a vázszámát és azonosítsd be pontosan a típust. A francia országúti gépeknek komoly tábora van kint és nagyon jó a dokumentáltsága. Ha megvan a típusa biztosan találsz hozzá alkatrészt. Esetleg az egész gépről tegyél fel egy képet(ahogy már javasolták) és jobb eséllyel lesz segítség..
A nyak rúd (kör keresztmetszetű rúd a villa fölött) görbült meg. Úgy gondolom, ezt nem lehet teljesen egyenesre visszaalakítani. A görbülés nem nagy mértékű, de jól látható. A szétszedés előtt nem is tudtam róla, pedig nyilvánvalóan a felső és az alsó csapágyak ferdén forogtak.
Készítek rövidesen képeket.
A rúd hossza ~200mm, de még megmérem pontosan. Valahol azt olvastam, a Peugeot-nál ez (volt?) a szokásos méret.
Belefutottam egy pofonba, hátha van valakinek ötlete.
Van egy öreg Peugeot, országúti bringám. Használtan vettem, elég régen. Elkezdtem felújítani, kisebb átalakításokkal (a váltókart a kormányra szerelném, stb.) A szétszedés nem ment könnyen, és utána derült ki, hogy az első villa rúdja meg van görbülve. Feltehetőleg az előző tulaj belerongyolt valami nagyon keménybe. Ezt nyilván nem lehet visszaegyengetni, kell helyette egy másik villa.
Van egy másik bringám, az is régi, abból akartam kivenni a villát. De kiderült, hogy a rúdja sokkal rövidebb. Mit lehet tenni? Hol lehet még ilyen régi villát beszerezni? A Guglit már kipróbáltam. De gondolom az Interneten amúgyis kockázatos ilyesmit beszerezni, hiszen van még 3-4 mérete, ami eltérő lehet.
(a másik biciklit azért nem akarom felújítani, mert a váza nekem kicsi)
Sziasztok! Ma került hozzám egy 28"-as egyenes vázas női Csepel Mondial, egész tűrhető, megkímélt állapotban, de tárolási körülményei miatt nem kevés rozsda van rajta. Első fékje már bovdenes nyomófék. Ötjegyű vázszám szerepel rajta. Valaki meg tudná ez alapján becsülni, milyen idős lehet az öreglány?