Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.12.07 0 0 3056

Yamaha F-130P

 

bocs

 

Roland F-130P

Előzmény: Törölt nick (3055)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.07 0 0 3055

Várj lehet, félreérthető volt.

 

Ebben az árkategóriában ezt ítélte a legjobbnak - billentésileg, illetve amit egyáltalán ki tudtunk próbálni. Feljebb voltak azért jobbak is természetesen. És persze biztos ez is valamennyire szubjektív. Én laikusként nehezen tudnám megmondani.

 

Yamaha F-130P lett a választás (írtam is). Egyrészt jó áron volt, egyrészt kb semennyire sem használt. Egyelőre tökéletesen elégedett vagyok vele, 200ért hoztam el meg egy széket is, de ez lényegtelen.

Előzmény: djuice (3054)
djuice Creative Commons License 2021.12.07 0 0 3054

S neked a zongorista ismerős nevezte a Korgot legjobbnak billentésileg vagy Te?

 

Rolandból akkor végül melyiket vetted meg használtként?

Előzmény: Törölt nick (3053)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.07 0 0 3053

Szia!

 

Én vagyok itt a legkevésbé kompetens személy ebben a témában, csak hasonlón mentem végig, mint amit te írsz.

 

A különbség annyi, hogy nekem hobby célra kellett, és az árkategória teteje volt a 200ezer, ami neked az alja.

 

Rengeteg összehasonlító tesztet videót cikket olvastam adott kategóriában. Nálam is az elsődleges cél a billentés milyensége volt, minél inkább valóságközeli legyen, a többi másodlagos szempont volt.

 

Mivel én mint laikus néztem körbe, viszont van közeli sokszoros mindenféle díjas igen komoly szinten zongorázó ismerősöm, megkértem segítsen a választásban, és együtt elmentünk több zongoraszalonba is.

 

Sokminden ki lett próbálva, részletekbe nem mennénk, de azt mindenképpen megjegyezném, billentésben  Korg LP380 modellje ebben a kategóriában mindent vitt. Nem szerintem, hanem más szerint is. Viszont a hangja már nem volt annyira jó, mint pl hasonló árkategóriás Yamaha, Roland, stb. Pl alsó két oktáv között feltűnően más a hangja, amikor oktávot váltasz, a belső zengetője vagy minek nevezzem, emulálva a húr rezgését (nem tudom a pontos szakszerű megnevezést), szerintem az is förtelem kategória. Viszont a billentése első osztályú, messze kategória feletti. Sajnos új árban most ez nem fért bele, használtan nem láttam, így maradt egy Roland használtan, amit nem bántam meg. Érdemes nézni a használt dolgokat (tudom ez idő, energia), nagyon jó áron kifogható ez az. Amit én is vettem gyakorlatilag teljesen új hangszer, gyereknek vették, csak aztán pár hónap után kiderült, mégse lesz használva.

Érdemes felmenni youtube-ra is , vannak ilyen videók, hogy best 10 zongora adott pl 1000 dolláros kategóriában, stb. Bár ezek elég szubjektív esztek, támpontnak jók tudnak lenni, és ebből kiindulva ki lehet próbálni párat a valóságban is.

 

 

Előzmény: Törölt nick (3049)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.30 0 0 3052

Állványos alatt azt értem, amikor a billentyűzet egybe van építve az állvánnyal így. A tanácsaidat köszönöm, átgondolom..

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (3051)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.11.30 0 0 3051

Nem teljesen értem, mit értesz állványos alatt. A gyári szetteket érted alatta, nem a dupla X vagy Z állványokat?

 

Jól sejtem, hogy a klasszikus zongora tanulás a fő cél? (feltételezem)

Mennyire sokat tervezitek a zongorát a saját hangszóróival használni (vs. fejhallgatóval vagy külső erősítéssel vagy számítógépen VST-vel)? Na ennek mentén más zongorákat ajánlanék kipróbálásra.

 

Minél gyakoribb a várható saját hangszórós használat, annál inkább érdemes a komolyabb bútor, elsősorban:

  • Kawai KDP-120
  • Korg LP-380
  • Roland RP-102
  • Yamaha YDP sorozat, ott az YDP-164-et tudom legjobb szívvel ajánlani
    (persze ott az YDP-144 is olcsóbban, meg az S-54, S-34 nagyon hasonló az előző kettőhöz)

Ha alig lesz saját hangszórón át használva, akkor jó eséllyel jobban meg fogja érni a hordozható gyári állvány + szett. Itt elősorban a következők jutnak eszembe:

  • Kawai ES-110
  • Korg D1 -- amihez plusz hangszóró kell, ha nem csak fejhallgatóval, külső erősítéssel használjátok --
  • Roland FP-30X (esetleg FP-60X)
  • Yamaha P-125.

Ha viszonylag gyakori lesz a fejhallgatós használat akkor vigyetek egy nem gagyi fejhallgatót a zongorák kipróbálásához (mindenhova ugyanolyat).

 

és persze jönnek az egyéb szempontok, milyen hangszínből mennyi, USB-re mentés, hagyományos MIDI csatlakozó vs. USB, milyen gombok hol, garancia hossza stb.)

 

(Ami egy külön történet az a használt piac, ott van-e valami ígéretes...)

Előzmény: Törölt nick (3049)
djuice Creative Commons License 2021.11.30 0 0 3050

Budapest Zongoraszalon, Intermuzika Zenegaléria, Tajti Hangszer Pláza, Hangszeráruház, Tutto Hangszer.

Itt biztos lehet nézelődni...

Előzmény: Törölt nick (3049)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.30 0 1 3049

Sziasztok!

 

 

Digitális zongorát szándékozom vásárolni a gyerekeim részére a meglévő pianínó helyére vagy melléje, hogy csengesebben is tudjanak gyakorolni. A gyerekeim kb 5-6 éve tanulnak zongorázni, nem lesznek profik, nem az a cél, azonban szeretik csinálni és szeretnek foglalkozni vele.

 

Arra gondoltam, hogy a legfőbb dolog egy digitális zongoránál a billentés milyensége (a hangzás szerintem másodlagos, mert abban talán nincs akkora különbség illetve a billentés fontosabb). Ezt úgy gondoltam eldönteni, hogy elviszem őket egy ilyen boltba, ahol végig tudják tesztelni a szóbajöhető példányokat. Ez lenne az egyik szempont, a másik pedig az ár, amire gondoltam (kb 200-400 ezer között gondolkozom).

 

Egyelőre egyértelműen állványos és pedálos változat mellett gondolkozunk, nem fontos, hogy hordozható legyen, illetve az állványos jobban néz ki és a pedálok is jobbak, ha fix a helyük.

 

 

 

Mint laikus, ennél többet meg tudok tenni a jó döntés érdekében szerintetek?

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.11.30 0 0 3048

Persze, a megrendelő dönt ilyen kérdésekben... :)

A kétmlliós határ sajnos választás elé állít, miben szeretnék azt az extra értéket.


llyen zongorákat amúgy nehéz próbálni, főleg most pandémia idején, de amúgy ez lenne az első tanácsom most is: próbálni, próbálni, próbálni...
Ebbe fér bele az alternatív ajánlás, érdemes lenne fizikai soundboardosat is próbálni.

Előzmény: djuice (3047)
djuice Creative Commons License 2021.11.29 0 0 3047

2M az árhatár. Az dönt, nem az extra featurek. +kell a reprezentatív érték is vele.

Sztem a hangrendszere már nem a gagyi 2 hangszórós irány mégsem, mint pl. ennél a külföldön talált Kawainál, hasonló árban. 

https://www.thomann.de/hu/kawai_dg_30.htm 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (3046)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.11.29 0 0 3046

Bocsánat, a Yamaháknál a TransAcoustic említésével slendrián voltam. A CLP-775 és CLP-785 már bír transducerrel és soundboarddal. Az ellensúlyok miatt inkább hajlanék az utóbbira. A CLP-795 GP meg hozza a stílust is, de kicsit drágábban...

Előzmény: djuice (3044)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.11.29 0 0 3045

A stílussal önmagában semmi bajom, de a magam részéről a vizuális élményhez képest előnyben részesíteném az akusztikát, és inkább pl. a Yamaha TransAcoustic vagy a Kawai CA99 / NV5 soundboard irányában gondolkodnék -- persze ízlések és pofonok különbözőek :)

Előzmény: djuice (3044)
djuice Creative Commons License 2021.11.29 0 0 3044

Pofon egyszerű: az mutat jól és illik oda. :) Stílus!

Az igazival szemben még sem kell hangoltatni.

De valószínűleg ez lesz véve: https://m.youtube.com/watch?v=3IiMIDP-SVI

Előzmény: ÁsítóSárkány (3042)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.11.29 0 0 3043

A legfontosabb tényezőt, "nincs olyan mértékű kontroll" már említetted.

Technika tanulásánál, különösen kezdőknél vagy új technikánál ez nagyon is lényeges lehet.

 

Ebből az online tanfolyam nagyon nem szerencsés, az online zongoraóránál is jó kérdés, hogy az adott zongoratanár az adott kamera adott elhelyezése mellett mit vesz észre és mit nem.

Előzmény: Törölt nick (3040)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.11.29 0 0 3042

Nem egészen értem a felvetést. Digitális zongora esetén minek a koncert zongora kivitel meg a nyitható tető? Mármint a parasztvakításon túl...

Úgy sem a fedő alatti húrok szólalnak meg...

Előzmény: djuice (3039)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.28 0 0 3041

Ráadásul most komoly black friday akció is van a díj tekintetben, nem ezen múlik, de jól jöhet.

Előzmény: Törölt nick (3040)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.28 0 0 3040

Igazából nem szorosan fórum téma, de ide köthető: zongoratanulás.

 

Adott az esetem, egy nagyon hektikus időbeosztással, ami ráadásul összevissza változik - és emellett még két kis gyermek nevelése is feladat. Huszonéve tanultam utoljára intézményesített zenét, azt is más hangszeren. Bár volt zongora é szolfézs óra  is, de be kell vallanom, mára abból semmi nincs meg. Ilyen körülmények között kellene valahogy zenét tanulnom, ráadásul a billentyűkkel tölthető időm is elég kevés és véges.

 

Az irány részemről nem is a klasszikus és komoly zene lenne, bár tisztában vagyok vele, aki komoly szinten szeretne eme hangszeren játszani, annak ez nem kerülhető meg semmilyen szín alatt. Nálam viszont más a cél: inkább hobbi szórakozás kategória, nem a komolyabb mély elhivatottsággal a magasabb szint elérése.

 

Ilyen pozícióból indulva elkezdtem nézni a lehetőségeket. Sajnos a környéken a tudomásom szerint egyetlen magántanítványt fogadó tanár elköltözött.  Emellett nehézzé teszi a helyzetet az is, hogy nem tudom azt mondani, hogy hetente, két hetente adott napon és órában ott tudok lenni órán, mert sok más dolog gyúrja nap mint nap az időbeosztásomat. Tudom ez így magában nehéz helyzet, és el kell döntenem tényleg akarok-e zongorázni tanulni. Önmagában igen, csak az időbeosztásom hektikus és szűkös . A napi fél egy órát rá tudom áldozni, hétvégén többet is, ez a kiindulási alap - nyilván ez prognosztizálja a fejlődési lehetőségeket és annak ütemét is.

 

Az alábbi lehetőségeket találtam ebben a  szituációban:

 

-1: végignézte a hazai palettán található nyomtatott zongoraiskolákat, voltam több zeneműboltban, néztem az online katalógusokat. A tankönyvek jellemzően ilyen téren mind komolyzenei irányzatúak, és iskolai tanári feldolgozással sajáttíthatóak el. Találtam egy két nyomtatott példányt, Keyboard iskola, stb, amik talán alkalmasak valamilyen szinten otthoni feldolgozásra, de csak elég korlátozott módon, így azt kilőttem, hogy ezeket otthon egyedül feldolgozva tanulok meg zongorázni.

 

0. Élő zongoraórák magántanárral. Ez az időbeosztásom miatt eléggé nehézkes. Kb két hetente tudnék egy alkalmat venni, akkor egyszerre akár olyankor többet / dupla alkalmat is, hogy legyen mit csinálni itthon. Ezt is késő este, amikor már más nem biztos, hogy órát adna. Azt is látom, hogy vagy eljutnék adott időben az órára, vagy nem. Plusz mivel nálunk nem igazán van jelenleg tanár, az oda vissza utazgatás sem utolsó szempont, hogy ezzel mennyi időm energiám megy el.

 

1. Online zongoraórák tanárral. Azaz itt ültök egymás mellett 50km-rel. Nem tudom ez így mennyire működik vagy nem.

 

2. Sokat kutattam online zongora tanfolyamok környékén annak ellenére hogy fenntartással kezelem a dolgot. Hazai összerakott komplex ilyen anyagot nem leltem fel, max csak néhány leckét, viszont találtam egy elég sokak által pozitívan értékelt lehetőséget:

 

https://www.skoove.com/en

 

Előnye hogy az én időbeosztásomhoz tökéletes, akkor csinálom akár csak fél órát is amikor ráérek, nem függök ilyen szempontból mástól (pl. tanártól). Tényleg lépésről lépésre halad a legalacsonyabb szinttől is lehetséges kezdeni, és emellett párhuzamosan a zeneelméletet, szolfézst is átveszik. Árban is a nagyon elfogadható kategória, ami szintén nem utolsó kategória, bizony ha valaki magánórákat akar venni rendszeresen, nem is olyan filléres dolog már. A 0 szintről indul, ami nekem fontos, hisz én is kb. 0 szinten vagyok. Nem - csak - komolyzenei irány van, hanem könnyűzenéből is lopkod innen onnan, ami a sikerélmény szempontjából bizony nem rossz. Nekem ez a része kifejezetten tetszik, hogy nem a Kis kece lányom, Süss fel nap  és egyéb népdal jellegű dolgokat kell felnőttként magamévá tenni és elsajátítani - természetesen nem lebecsülve azok hatását és értékét.

 

Amiket eddig a negatív oldalon érzékelem elsőre (de biztos van több is):

 

- nincs olyan mértékű kontroll, mint egy jó zenetanárnál. Azaz pl. technikai kérdésekben nincs visszajelzés, hogyan billentesz hogyan közlekedsz a valóságban, ilyenekre nem képes, és ez kritikus dolog. Ezt a részét szépen elmondja, megmutatja, de kérdés, hogy vajon tényleg jól csinálod-e. Márpedig esetlegesen egy korai időszakban rosszul berögzült technikát utólag elég nehéz "kinevelni".

 

- sajnos minden csak online megy. Azaz pl egy dal kotta stb amit megtanul(na) valaki, nem lehet letölteni, elmenteni. kinbyomtatni (ők azt állítják ez főleg a jogdíjak miatt van így).

 

Így kettős érzés kavarog. Bár nekem időben térben jelenleg ez lenne a legjobb minden szempontból, nem tudom hogy a valóságban ez esetleg mennyire "viheti" félre a technikai dolgokat, amit nem is észlelek tudatlanságom miatt.


Van esetleg valakinek tapasztalata véleménye akár konkrétan erről akár konkrétan hasonlatos online zongora tanfolyamokról? Mind negatív mind pozitív értelemben?

 

Köszönöm mindenkinek előre is a véleményét, gondolatait ezzel kapcsolatban

 

(elnézést, ha túl hosszú lett....)

djuice Creative Commons License 2021.11.25 0 0 3039

Kérdés:

Kultúr intézménynek (nem túl gyakori, inkább eseti használatra) milyen digitális, koncert zongora kivitelű (3 láb, nyitható tető) hangszert ismertek ajánlhatóként esetleg, max. 2 millióig?

 

Yamaha/Roland itthon a választék úgy nézem (pl. Kawai nincs ilyen árban!).

Nemzetközi vélemények mit mondanak pl.?

 

Köszi!

(én ilyen magasságban még nem repültem) :)

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.20 0 0 3038

Elhoztam a Yamaha F-130P zongorát.

 

Laikusként az első gondolatok, más típussal összehasonlítva.

 

A hangja a kategóriájában szerintem a legjobbak egyike lehet talán. De nyílván csak a saját kategóriájában kezelve. Nekem kifejezetten tetszik. A gyári beállításokon kicsit módosítottam, de ezért a pénzért ez kifejezetten a fullos kategória.

 

A billentés az kicsit nekem elmarad egy két típustól. Ilyen a korábban leírt Korg L380. Ahhoz hasonlítva ez elég gyenge, de a saját kategóriájában nézve a jobbak felé hajaz. Jelenleg 200ezres ár környékén szerettem volna vásárolni (kicsit több volt), a másik kinézett Korg az már jóval 300 felett jár újonnan, használtan meg hónapok óta nem láttam sehol. Annak a billentése szerintem szuper, viszont a hangja annyira nem volt tetszetős, főleg, hogy kb oktávonként máshogy szól meg "rezeg". De a billentése szuper annak a GV vagy milyen mechanikának.

 

Úgy gondolom nem csináltam rossz vételt. Főleg mivel egy próbahobbi az egész, ez is bőven jó, netán ha komolyabbra fordul idővel a dolog, akkor esetleg lehet érdemes beruházni egy jobbra. de most bőven jó a 0 tudáshoz.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.11.18 0 0 3037

Mondjuk aki nagyon akarja, az EU-n belülről úgyis beszerzi, csak az a kérdés, hogy milyen garanciával.

Előzmény: djuice (3036)
djuice Creative Commons License 2021.11.18 0 0 3036

Nem rég egyébként itthon is a Rolandnál már úgy van, hogy nincs azonnali raktárkészlet, hanem havi 2 alkalommal rendelhetnek az épp javítandó dolgokhoz a belgiumi központból. Az új tulajdonosi klientúra teljesen átszervezte a céget pár éve, ami még bizonyos termékkategóriák megszűntetésével is járt. (Pl. a felső kategóriás arranger keyboardjaik, a BK7 modell kipörgésével már nem elérhetőek. Ugyanígy pl. az Atelier orgona kollekcióik is...)

Előzmény: ÁsítóSárkány (3035)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.11.18 0 0 3035

Simán lehet, hogy egész eltérő az alkatrészellátás hozzáállás a tengerentúlon, a piac sok más szempontból is egészen más...

Előzmény: djuice (3034)
djuice Creative Commons License 2021.11.18 0 0 3034

Köszi! Beraktam a google fordítóba, de a vpiano esete nem tiszta így sem Anotherscott tollából. Érdekesen fogalmaz a fickó, mert a blogját is szoktam fürkészni és ott is nagy katyvaszokat hoz legtöbbször a fordító. http://sandsoftwaresound.net/ 

 

Az FP4 esete már érthető.

Ez különös amúgy! Lehet az usaban akkor jobban kizsigerelik a tulajdonosokat? Én minden esetre hiszek a hazai Roland szerviznek is, bár az usa piaca nyilván sokszorosa az itteninek. Lényegét tekintve, az is típusonként változik, mihez milyen cserealkatrész biztosítható adott ideig és ez tényleg függ a tervezett darabszámtól. Pl. főpanelek, kijelzők is van, hogy jóval a termék életciklusa és támogatási idején túl is elérhetők (pl. partner szervizek raktárkészletéből akár stb.)

De olyat is mondtak már, ami egyedi tervezés és alkatrészeire nem épült más típus is később vagy párhuzamosan, hogy ha nem lett keresett modell, akkor az alkatrész utánpótlás se nyúlt túl hosszúra.

Egy klaviatúra azért mégis más és egyébként a termék árának tetemesebb részét adja. Nem véletlen, hogy ma szinte mindenütt ezen tudnak legjobban spórolni az olcsó vételár érdekében.

Pl. Yamaha GHS, egybe fröccsöntött, saját anyagán rugózó billentyűk.

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (3033)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.11.18 0 0 3033

Csak pár példa egy gyors keresés kapcsán, a kontextus kapcsán Rolandra szűrve:

 

http://forum.pianoworld.com//ubbthreads.php/topics/1761764/re-roland-fp-4-deteriorating-keys.html#Post1761764

http://forum.pianoworld.com//ubbthreads.php/topics/1874085/re-roland-v-piano-key-replacements-not-available.html#Post1874085

 

Valószínű nem mindegy, hogy az adott zongora hol tart a termék életciklusában, már kifutott-e az utolsó eladott példány a garanciából stb.

Ha jól értem, egy idő után az egész billentyűzetet adják csak el... aztán lehet, hogy azt sem (vagy tartalákolják a VIP ügyfelek cifra javításaira).

Előzmény: djuice (3031)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.17 0 0 3032

Küöszi az in fókat mindkettőtöknek.

 

Közben elolvastam pár forum ot, ami kifejezetten ezt a típust tárgyalja ki, pl:

 

http://forum.pianoworld.com/ubbthreads.php/topics/2308707/1.html

 

Meg van ezen az oldalon még vagy 20 fórum.


Azt hiszem ez lesz a választás, elvileg péntek szombatron elhozom.

djuice Creative Commons License 2021.11.17 0 0 3031

"Ami szintén régen szívás lehetett, ha alkatrészként csak a teljes billentyűrészt lehetett kapni, azt a 2 darab apró műanyagdarabkát ami konkrétan elfáradt, épp nem... voltak ilyen sztorik"

 

Ez viszont engem most felizgatott kissé, mert pont mikor egy jól bevált kalapácsmechanika kapcsán utánajártunk, hogy hangszer és más sallang nélkül csak a pucc  beépíthető billentyűzetet a scan boarddal hogy lehetne beszerezni.

Saját midi billentyű építéséhez akartuk felhasználni eredetileg persze, de nyilván azt mondtuk indokként, hogy szállításkor leesett, meg ráment a teherautó stb... Nos, akkor elutasítottak, hogy még oktávnyi terjedelem cseréjére sem volt sosem példa egyben, komplett billentyűzet pótlását meg a gyár teljesen elutasítja. (Itt a külön logisztikai költségek, és egyéb árszabások, mint egyedi eset, állítólag azonos árban volnának egy teljes új vagy csere hangszer értékesítésével, ill. meg is haladhatnák.) A javaslat tehát az volt, hogy próbáljunk inkább a használt piacról ilyet beszerezni, netán elektromos hibával eladó azonos modellt vagy egy jól működő másik példányt, mert komplett klaviatúrát külön biztos hogy nem lehet beszerezni, még külföldi bontásra megmaradt hangszereket is jobban megéri alkatrészként kiárulni (pl. csak a billentyűk, rugók, gombok, kijelző stb. - lásd: syntaur.com).

Úgyhogy ez most kíváncsivá tett amit írsz, na nem mint ha épp beszerzésen gondolkodnék. :)

Előzmény: ÁsítóSárkány (3030)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.11.17 0 0 3030

a digi zongorák öregedése az utóbbi évtizedekben elsősorban arról szólt, hogy a kb mindenkori ~5-10-15 évvel ezelőtti prémium modelleket utolérték a belépő szintű modellek, és a kategória aktuális modelljeihez képest egy 6-7 éves modell messze elavultnak tudott számítani.

Kb. 2012-2013 óta ebben talán egy kis lassulás figyelhető meg, amiben persze a koronavírus miatti ellátási lánc gondok és azok árfelverő hatása alighanem benne van vastagon, de abban is van valami, hogy a korábbiakhoz képest messze jobban sikerült megközelíteni az akusztikus zongorákat. Gondolom X év múlva az akkori belépő modellek lesznek közel a mai prémiumokhoz, de hogy ez az X kb 5 és 30 között hol lesz, azt ki tudja...

 

Ezzel együtt természetesen van anyagfáradás, öregedés, de valóban, már nem annyira gyakori...
(Ami szintén régen szívás lehetett, ha alkatrészként csak a teljes billentyűrészt lehetett kapni, azt a 2 darab apró műanyagdarabkát ami konkrétan elfáradt, épp nem... voltak ilyen sztorik)

Előzmény: Törölt nick (3028)
djuice Creative Commons License 2021.11.17 0 0 3029

Egyszer, 6-8 éve akartam venni egy nagyon olcsó, alkalmi vételű, kis hibás Roland RD600-ast...

Körbejártam, érdeklődtem Roland szakszerviznél én is, hogy ilyen olyan állapotú régi hangszereknél kb. mire kell számítani hadználtak esetén, mert kb. az ezredfordulón volt aktuális modell az RD600.

Alapjában azt a választ kaptam akkor Kui István szervizestől, hogy elenyészően minimális számú digitális zongorát kellett javítaniuk az évek során, azaz a Roland nagyon jó minőségben gyárt billentyűzeteket, inkább elektronikai oldalon voltak meghibásodások, jellemzően azok is nyomógomb vagy potméter cserék, szóval semmi komolyabb.

Az RD600-nál azonban még voltak olyan anomáliák, hogy az alkalmazott műanyagok az idő során, igénybevételtől függően, de hajlamosak voltak elérni és elrepedni a billentyűk alatti mechanizmusokban. Ezt a fajta tervezési elgondolást azóta ők is megváltoztatták, lényegesen másabb konstrukcióban készülnek 15-20 éve már hangszereik. Ellenben, pont minap futottam bele újból egy RD600 hirdetésbe 100000-ért, tehát 20 év elteltével is működnek.

Persze azóta sajnos együtt kell élnünk a tervezett elavulás tényével is! Egy ismerősöm végzős gépészmérnök fiának az volt a vizsgafeladata, hogy a megtervezett kéziszerszám gépet dolgozza át úgy, hogy 5 év múlva biztos hogy tönkremenjen.

 

A Rolandnál én ennyire nem látom sötéten még a jövőt, úgyhogy szerintem bátran választhatod azt a modellt, jó hangszerre tehetsz szert velük.

Ha az a kérdés, hogy jobb lehet-e egy LP380, azt senki sem tudja megmondani neked pontosan itt, mert ki kell próbálni és a benyomásod dönti majd el. Ez már absz. szubjektív innen. Volt itt akinek korábban a Korgot ajánlottuk, mint bestbuy kategória és mikor megvette csalódott volt, hogy a billentyűi össze vissza álltak a vízszintes síkhoz képest (egyik lejjebb másik feljebb), amire a forgalmazó illetve a szerviz is azt mondta, hogy ilyet még nem látott. Úgyhogy új hangszernél is bármi előfordulhat gyártásból szállításból stb. adódóan. Kipróbált, látványosan nem elhasznált hangszernél már lényegi meglepetés nem érhet, ha a gazdája meg volt vele elégedve idáig és látszik is, hogy megkímélt a hangszer. Ha csak időközben nem adja meg magát hirtelen, de mint mondtam a Rolandoknál nem tudok róla hogy ez jellemző lenne.

Előzmény: Törölt nick (3028)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.17 0 0 3028

Még egy kérdés - ezen kategóriájú digit zongorák mennyire "öregednek"?

 

Mármint értem ez alatt pl a mechanika (billentyűzet) időbeli (és nem használatbeli) fáradását. Amik most szóba kerültek, ezek 5-7 éves modellek. Ha meg is van kímélve, mennyire lehet számítani ilyen korban bárminemű problémára? Nyilván nem az örökkévalóságnak kell, de nem szeretném, ha 1-2 éven belül napi 1-2 órás gyakorlás mellett "szétesne". Manapság mindehol költséghatékonyság van, itt nem tudom mennyire jellemző.

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.17 0 0 3027

Illetve elolvastam végig a fórumot, amit ajánlottál, sok infó van még benne. Köszi mégegyszer, azt hiszem maradok a 130R-nél.

 

Ennyiért (200 körül kb hibátlan állapot) hirtelen ez tűnik a legjobb választásnak. De ha van más gondolat, azt is meghallgatom ;-) (Korg LP380 volt még képben)

Előzmény: ÁsítóSárkány (3024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!