Nem feltétlen mentalitás kérdése, ha haladhatok úgy hogy azzal másokat nem zavarok, nem hozok hátrányba, sőt inkább pont folyamatossá teszem azt aminek eleve is folyamatosnak kellene lennie, akkor miért is ne tegyem azt?! Kevered a gondolkodó és a tolakodó fajtájú embertípusokat ;-)
Az mentalitás kérdése hogy ha valaki kérés nélkül elém akar bevágni egy sorban, a mentalitásom miatt keresztbe is teszek neki ott ahol tudok, amennyiben megkér hogy engedjem előre mert bármi ok miatt lekésheti a gépét, nyilván megteszem, ha én akadok el bármi nehézség miatt (tablet előbogarászása, más olyan dolog keresése melyet eleve elő kellett volna készítenem,stb) akkor én szoktam jelezni a mögöttem állónak hogy menjen nyugodtan addig, ne én akasszam meg a sort (bár ez nem fordult még elő, csak mert előre gondolkodok)
Szóval ne azt szóljuk már meg aki épp rugalmas, aki időben cselekszik, aki pont a folyamatosság miatt már előre megfelelően kikészít mindent ;-)
Egyszer Lengyelországban kerültem hason szituációba, igaz nem repülőtéren. Egy női személy elállta az utat, szerintem tök feleslegesen. Mindenki békésen megvárta, amíg elmegy dolgára. Egyedül csak én dünnyögtem, de csak magamban, mert láttam, hogy a többiek milyen békésen elvannak. Szóval mentalitás kérdése is ez.
Már bocs, de ha valaki szerencsétlenkedik, megakasztva egy esetlegesen nem kis sort és azt kerüli meg valaki,az nem tolakodás szerintem, sőt mind az UB személyzetnek, mind a többi sorban állónak csak előnyére van, hogy nem torlódik fel nagyobb sor. Ez esetben ez korántsem tolakodás, nem hoz hátrányba másokat, sem azt akit kerül, sem a többi sorban állót.
Jah igen, a Debreceni UB-sek volt főnöke a panaszokat egyszerűen kezelte, szerinte a szabály az szabály és ennyi. Nos ilyen főnök esetén akinek hiába magyarázom hogy nem a szabályok betartása és betartatása a gond, hanem a modor, és az hogy teljesen más kérni egy utast mint mogorván utasítani, akkor a beosztottaktól se várjunk nagy csodát és emberséges hozzáállást.
Pedig örömmel tapasztaltam hogy BUD-on nagy fejlődés ment végbe az UB ellenőrök hozzáállását és modorát illetően a 7-10évvel ezelőttihez képest. Sajnos ez nem mondható el még jelenleg DEB esetén. Viszont remélhetőleg és az ígéretek szerint megpróbálnak itt is tenni valamit ez ügyben. Tudomásul kell venni hogy az ide érkező és az innen utazó első és utolsó benyomása az pont a reptéren alakul ki, ez nagyban meghatározza az egész országgal és az itteni emberekkel kapcsolatos véleményét.
hát pedig teljesen igaza van. amikor én dolgoztam ub-sként, akkor is voltak már ilyen emberek, gondolom a helyzet nem javulni kezdett az elmúlt években, ahogy folyamatosan romlottak a munkakörülmények.
de, hogy mondjam, annak a minimumnak kellene lenni, hogy emberek egymással tisztességesen beszélnek. nem csak ellenőr-utas, hanem X-Y viszonylatban is.
persze világos, hogy Magyarországon erre nincs általános igény, hanem mindenki élvezettel dörgöli bele a frusztrációját a másik arcába, de ne az legyen már a hülye, akinek ez nem felel meg, hanem az, akinek ez így jó.
azért elmesèlem, bár tudom, hogy nem a te portfoliód... Majd lesznek, akik biztosan ugranak a sztorira.
elörebocsátom, hogy a BUD UB eddig legtöbbször átlagon felüli értékelést kapott tölem, bár volt a régi múltban pár eset.
viszont ami a múltkor történt, azért említést érdemel:
2A oldal, közepes forgalom. Fiatal (max. huszonéves) leányka az UB-n, munkaköri leírása szerint az utasok ellenörzésének elösegítése (lenne), a kézicsomagok átvilágításának elökészítése, stb.stb.
No hassle, van vagy 4 órám az indulásig. Elöttem egy hölgy, megáll a sarkon, keres valamit a táskájában, pakolgat. Mögöttem néhányan a sorban. Nekem, rutinos utazónak, a kezemben az övem, iPad és toiletzacskò már a kèzben. Látva a hölgy matatását a sarkon, beállok a töküres szalag mellé, pakolom a cuccaimat a ládába, mire a huszonéves UB-s hölgyike megnyilvánul: "azt hittem, hölgyeké az elsöbbség!"
Elsö gondolatom, hogy valszeg rosszul hallok. Ránézek, és egy pillanatra átvillam rajtam, hogy viccel, vagy mi? (A nevezett utastárs még mindig matat a csomagjában a sarkon, mögötte vàrakozó utasok.)
Szó nélkül hagyom.
Ekkor már a hölgy felé szól az UB-s leányka (nincs pasija?) következö megnyilvánulása: "Ladies first..."
Megnevezett utastárs nem érti, fel sem tünt neki, komótosan keresi a cuccait.
UB-s huszonévesem erre rátesz egy lapáttal: "laptop, Ipad.....nem értem, miért nem érti, hiszen angolul mondtam..." Megjegyzem, a hölgy utastársam magyar volt....
Ekkor jutottam odáig, hogy ha még egy szót szól, hívom a fönökét....
Nem is konkrétan ez volt a módszer, de már többször is igen kellemetlenül éreztük magunkat. Jön,nyomul, lepattinthatatlan, majd miután hangnemet váltok ő van megsértődve és felháborodva.
Soha még annyi utas nem fordult meg Ferihegyen, mint júliusban.
Minden korábbi utasforgalmi rekord megdőlt júliusban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: még sohasem fordult elő, hogy egyetlen hónapban az induló és az érkező utasok száma meghaladta volna az 1,3 milliót - írta honlapján a Budapest Airport.