Keresés

Részletes keresés

etomcat Creative Commons License 2016.05.02 0 0 2523

Mennyire várható, hogy az úri közönség díszmagyarban, betyárnak vagy Willy Fogg-nak öltözve, ifjúság matróz uniformisban és egyéb korhű ruházatban jelenik meg?

etomcat Creative Commons License 2016.04.29 0 0 2522

Köszi a tippet, foglaltam is egy jegyet!

 

Viszont picit ijesztő, hogy a Milleniumi Sólymot ilyen hirtelen beosztották "kommunista műszakra". Bírni fogja a dupla terhelést a gép?

 

A másik, hogy szerintem a weblap és az értesítő levél lehetne felhasználó barátabb vagy szájba rágósabb megfogalmazású. Mivel az indulási időpontok röviddel éjfél előtt vagy után vannak, gyanítom néhány utas a lefoglalt időpont előtt vagy után 1 nappal fog jelentkezni a helyszínen - úgy, ahogy óra átállításkor is sokan elkésnek reggel.

 

Egyébként nem lehetne a reggeli kezdés előtt is futni? A leendő úttörő-vasutasok számára talán az megfelelőbb időpont lenne, mert gyerekkel nehéz éjjel egykor. (Persze ha fekve marad a kocsi, akkor elkerülhetetlen balhé lenne hajnaltájt, míg ha éjféli futásnál van baj, órákat lehet a segélyezésre fordítani...)

fegan Creative Commons License 2016.04.29 0 0 2521

Van egy olyan érzésem hogy a szervezők látják mi van itt és cselekedtek az érdekünkben. Vagy van itt valaki aki szólt a szervezőknek. Bárki is volt köszönet érte!!

Én kedden mentem volna, de ma derült ki hogy munkaügyben vidéken leszek, így tiszta ideg voltam hogy van jegyem, de mégse tudok menni. Most írtam a szervezőknek hogy a keddi jegyeimet tegyék szabaddá (2 darab). Nem tudom hogyan frissítik a rendszert vagy kapok választ, de akit érdekel, keddre elvileg felszabadul(t) két hely mex-vmtér irányban.

F.J.F.V.V. Creative Commons License 2016.04.29 0 0 2520

Nincs mit! :)

Egyébként én is szombaton megyek.

Előzmény: pistik100d (2519)
pistik100d Creative Commons License 2016.04.29 0 0 2519

Köszönöm, hogy szóltál! Eszembe nem jutott volna, hogy újra megnézzem.

Szombat hajnalban utazok, ha minden igaz :)

Egyébként a visszaigazolásban 0:15 van 1:15 helyett, de az elírás.

Előzmény: F.J.F.V.V. (2517)
FAV 20 Creative Commons License 2016.04.29 0 2 2518

Első útazásomnál az egyes jegyet elkértem.

Előzmény: pistik100d (2516)
F.J.F.V.V. Creative Commons License 2016.04.29 0 0 2517

Kedves mindenki!

 

Újabb időpontok kerültek kiírásra a BKV honlapján a nosztalgiázáshoz!

pistik100d Creative Commons License 2016.04.29 0 0 2516

Tudom, 1996-ban is ügyesen megoldottad :)
Kedvenc részem a filmből:  "Legjobb volt mikor kijöttünk az alagútból a sok hársfa, platánfa, jó levegő..." :)

 

Előzmény: FAV 20 (2515)
FAV 20 Creative Commons License 2016.04.29 0 1 2515

Rendes vagy, hogy segitenél. Majd kinézek, de lehet, hogy napközben. Valahogy bekéretszkedek. Biztos felkészítik az útra a járművet.

Mesélek valamit. 1996-ban nem tudtam utazni rajta. A Mexikói úton a végállomásnál amikor a garázsba ment a jármű nem engedtek felszállni rá. Utánna mentem az alagútba gyalog. Ekkor készítettem a filmet. Mennyire jól tettem. Megismételhetetlen.Még az üzemet is bejártam. Én megoldom nem kell félteni engem.

Előzmény: pistik100d (2513)
pistik100d Creative Commons License 2016.04.29 0 1 2514

Ha valaki végképp nem tud eljönni még fotózni sem annak vigasztalásul egy 3D-s kép Mexico-ból:)

pistik100d Creative Commons License 2016.04.29 0 0 2513

Csak óvatosan. Az elején mindenki lelkes aztán meg nem értem rá, lebetegedtem, stb... A 120ezret meg ki kell fizetni.

Akkor most marad a videózás, gondoltam megyek a Kodály Köröndre. Aztán ma reggel kattant be, hogy az erősen le lesz rácsozva. Akkor meg marad a két végállomás? Jó lenne legalább egy köztest nyitva hagyni...

Biztos vagyok benne, hogy lesznek felszabadult jegyek. FAV20-nak vagyis Józsinak aki tud intézzen léci egy oda-vissza jegyet a 100 éves kisföldalattis filmjével igazán kiérdemelte :)

Előzmény: GARFIELD (2512)
GARFIELD Creative Commons License 2016.04.29 0 0 2512

Most oda vissza egy menet 2000. Szóval a 2400 az már nem sokkal több. De jövőre szervezek. Szerintem el lehet adni 😃

Előzmény: pistik100d (2511)
pistik100d Creative Commons License 2016.04.28 0 1 2511

http://www.bkv.hu/hu/turisztika/nosztalgia_kulonjaratok

Ok 25 fő lehet az utas szóval az akkor 250 fő.

Egyébként meg bármikor!! 120ezer Ft egy menet bárkinek oda-vissza.
Ha kétszer 25 fővel számolunk akkor 2400-ből kijön egy menet hangsúlyozom BÁRMIKOR.
Oké a 2400 az sokkal több mint az 1000, de ha valaki nagyon akar menni lehet, hogy menne ennyiért is.
A lényeg az, hogy igazán gurulhatna minden év májusában 1000 Ft-ért a 11-es és akkor nem lenne 5 évenként ilyen hiszti.

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.28 0 1 2510

OFF

 

Esküszöm valahogy megoldom, hogy kimegyek minden menethez, és lefotózom a társaságot, akik ki illetve beszállnak, és utána megnézem, hogy hányan voltak azok, akik nem egy alkalommal voltak.

 

ON

Előzmény: GARFIELD (2503)
pistik100d Creative Commons License 2016.04.28 0 0 2509

Az 500-at csak tippeltem. Oda-vissza az 250 ember. Ennyi kisföldalatti barát szerintem nincsen.
Itt a fórumon van max. 50 aktív ember...

Előzmény: GARFIELD (2507)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.28 0 1 2508

10 menetet hirdettek meg, egy menetre maximum 25 fő regisztrálhat, ez minden csak nem 500 db jegy, és mint a mellékelt ábra mutatja egyáltalán nem elég ennyi, ahogy az sem elég, hogy 5-10 évente megy pár menetet.

 

Elhiszem, amit Hamster írt, hogy kényes jószág, meg melegszik, meg nem lehet a menetrendbe illeszteni, stb. de könyörgöm, évente nem lehet csinálni ilyen meneteket? (Bár egyes önző embereknek az is kevés lenne.)

 

Másfelől mint írtam a bizonytalanért dekkoljon ott az ember az aluljáróban, MUNKANAP 10-17 között ami normális embernek MUNKAIDŐ, hogy hátha valaki nem megy el érte?

 

Mellesleg pedig GARFIELD hiába mond bármit is, van egy nem is olyan kicsi csókos réteg, (ide most nickneveket is írhatnék, de nem teszem) akiknek mint írtam a hivatalos meghirdetés előtt már jó előre le volt adva a drót, hogy lesz, az is, hogy mikor, és valószínűleg a helyük is megvolt előre. Tökéletes kórképet adva kicsiben is arról ami nagyban megy mutyiország a mutyiországban.

Előzmény: pistik100d (2506)
GARFIELD Creative Commons License 2016.04.28 0 0 2507

500 jegy? Az nem oly sok. Ha ketten megyünk, oda-vissza akkor az rögvest 4.

Előzmény: pistik100d (2506)
pistik100d Creative Commons License 2016.04.28 0 1 2506

Először is nagy köszönet LoviGabinak, hogy önzetlenül kitette ide a linket!!!
Ha nem teszi ki én ma sem tudok a nosztalgia menetről.

Másodszor több mint furcsa, hogy kb. 500 db jegy hogyan fogyhatott el 24 óra alatt. Megmondom sehogy!
Valaki(k) ügyesen befoglaltak gondolom 20-30 jegyet jó esetben barátoknak a rosszabbikat nem írom le..
A jegyeket át kell venni a Deák téren. Biztos vagyok benne, hogy lesznek befoglalt, de át nem vett jegyek. Be kell járogatni a Deák térre. Én is ezt fogom tenni mert szeretnék utazni. Ez a 9-10 menet nem kevés, elégnek kellene lennie. Ennyi hardcore kisföldalatti barát azért nincsen. Azt sem gondolnám, hogy valaki 10ezerért minden éjszaka utazni szeretne. Ami reális az az, hogy sokan oda-vissza vettek jegyet. Ennyi menetnek akkor is elégnek kellene lennie.
Ha nem lesz jegyem marad a videózás. Remélem annyi rugalmasság lesz a szervezőkben, hogy a pórul járt kívül rekedteket nem zavarják el, hogy legalább videózni tudjanak.

Előzmény: LoviGabi (2478)
GARFIELD Creative Commons License 2016.04.28 0 0 2505

Elnézést kell kérnem? 

Ez nem így működik, hogy én elvennék bármit is bárkitől. Amikor megnéztem, volt szabad hely. Mea maxima culpa, foglaltam. Azért van, hogy utazzak rajta, ha van rá lehetőség.

Á inkább mégse, nehogy valaki elől elvegyem a helyet??? Ne máááár.

És 1973 előtt is utaztam rajta sokat. 

Előzmény: Törölt nick (2504)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.28 0 0 2504

De a földalattin mindig ott vagyok, ahogy most is leszek.

 

Látod, itt a baj, hogy olyantól/olyanoktól veszed el az esélyt, akik nem utaztak rajta még egyszer sem, mert bár tudod, hogy ritkán van alkalom az is korlátozott, de azért neked nem volt elég egy alkalom, miközben másik több ezer embernek egyetlen alkalom sem jut.

 

Mit írtam le amúgy, amikor Lovigabi kitette ide a linket, akkor hétvégi alkalom már nem volt.

Előzmény: GARFIELD (2503)
GARFIELD Creative Commons License 2016.04.28 -2 0 2503

Te, ne haragudj, de szerintem nincs igazad. Nem kell bennfentesnek lenni ahhoz, hogy utazhass rajta. Pont ugyanolyan átlag user vagyok, mint Te, és semmi közöm se a békákához, se a békávéhoz. És senkit sem ismerek ott. De a földalattin mindig ott vagyok, ahogy most is leszek. Figyelni kell, jobban, többet az ilyen időszakokban. Gyerekeim meg nekem is vannak. Éppen három. 

Valóban, senki sem fog Neked szólni, hogy Hééééé gyere, mert prolongáltunk egy helyet.

A nosztalgiavillamosokon már megismernek, mert szeretek az öreg szerkezetekkel utazni néha. De azért is oda kell menni, meg kell nézni, hogy mikor jár, honnan-hova?

Előzmény: Törölt nick (2499)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.28 0 0 2502

Köszönöm a kimerítő felvilágosítást.

 

Az igény biztosan nem lenne olyan hű de nagyon nagy rá egy idő után, de amíg új a dolog, addig igen, ahogy a villamosnál is történt.

 

Én még abban is benne lennék, hogy épüljön replika belőle, mondjuk egy acélvázas, ami jobban megfelel a kor követelményeinek, is, miközben megtartja az eredeti hangulatát, és akkor a kecske is jóllakhatna és a káposzta is megmaradhatna.

 

Vagy bármennyire is nem tetszene sokaknak, névhez, és személyi igazolvány számhoz kötött regisztráció, átvétel és felszállás, és természetesen ne legyen átruházható senkire a jegy, továbbá 10 - 15 menetes moratórium, aki egyszer már ment vele, az a következő 10-15 alkalommal nem igényelhet rá jegyet sem.

 

Nem rád gondoltam amikor azt a bizonyos csoportot leírtam. :)

Előzmény: Hamster (2500)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.04.27 0 0 2501

Akkor számodra az a megoldás, hogy kimész a Mexikói útra az utolsó menetrend szerinti járattal, és befelé a különvonattal: máris a Deák tér környékén hagyott kocsid közelében vagy.

Előzmény: FAV 20 (2498)
Hamster Creative Commons License 2016.04.27 0 1 2500

120 éves metrókocsi nem sok helyen van, szóval kivételesen nem lehet mutogatni, hogy mindenütt másutt hogy csinálják :) de ebből a kocsiból SZVSZ körülbelül ennyit lehet kihozni. Egy csoda az, hogy egyátalán valaki felvállalta, hogy meglegyenek az engedélyei, és hogy egy fokozott "veszélyességű" (alagút, biztber) üzemben közlekedhet egy ilyen régi, sok fát, ellenben nulla biztbert tartalmazó gépezet. Nagyon nem triviális dolog ez! Megoldás lehetne, ha lenne másik gép, pótkocsival: erősebb motorok, több férőhely, ha felváltva járnak, egyik se kopik túl. Azért persze van egy olyan problémám, hogy nem tudom, mekkora az igény - ha minden hónapban járna, mennyi utas lenne, mert SZVSZ kicsit ingerszegény az utazás: bentről minden megálló majdnem egyforma, az alagút fala is pont olyan, mint ganzból nézve, önköltséget fizetni meg nem biztos, hogy minden közlekedésmániás akarna. Ha rendszeresen járna, valszeg én is inkább a peronokról nézném, mert annak van egy hangulata, amikor bemormogja magát az állomásra, távozás után meg még a szomszéd megállón túlról is hallod a búgását. De ez nem fizeti ki az üzemben tartást.

 

Amit még írsz, azt értem - én senki elől nem fogom elfoglalni a helyet most :)

Előzmény: Törölt nick (2499)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 1 2499

Köszönöm a válaszodat.

 

Ez mind szép és jó, csak nem hiszem, hogy vigasztalni fogja azokat a közlekedés iránt érdeklődőket, akik valószínűleg soha nem utazhatnak majd vele az elkövetkezendő 30-40 évben, hiába lesz mondjuk 5 évente pár menet vele, ugyanaz a szűk bennfentes elit fogja kihasználni azokat az alkalmakat is. Lehet, hogy TWdoktor kislányának már sikerülni fog.

 

Ez pedig rámutat a hardcore közlekedésmániások egy részének mérhetetlen önzésére is, van egy sanda sejtésem, hogy akik most utazni fognak vele, azok 90%-a utazott vele Szakadáskapcsoló emlékei szerint 5 évvel ezelőtt is.

 

Ugyanezen ok miatt nem utaztam pl. az OFF topik IK180-al sem, bármennyire is szeretnék, mert ahhoz nincsen kedvem, hogy azok miatt a közlekedésbarátok miatt ne tudjam élvezni, akik egy nyár alatt 150-szer utaznak rajta végig, készítettek róla 2 millió képet ennyi idő alatt, de kell a 2 millió plusz 1.-ik kép is, és ott nyaliznak a sofőrnek, és tudod az a szomorú, hogy ezt egyesek minden évben eljátsszák.

 

Tavaly nyáron egyszer mentem el nosztalgiázni, akkor a 2624-el, igen, volt egy lehetőség, kihasználtam, de egyrészt nem éltem vele vissza, másrészt pedig nem önzőztem.

Előzmény: Hamster (2497)
FAV 20 Creative Commons License 2016.04.27 0 1 2498

A földalattival együtt öregszem. Csak a földalatti jobban bírja. Az éjféli menetekkel az a baj, hogy visszafelé is kell jegy, hisz én aki egy kicsit mozgássérült vagyok a kocsimhoz vissza kell jutnom. Ráadásul a jegyet 2 nappal előbb el kell hozni a múzeumból. Ez egy kék túra egy mozgássérültnek. Számomra meg van nehezítve ez az utazás. Azért megpróbálom lefotózni a járművet, ha éjjel leengednek a végállomásra. Persze akinek jobb fényképezője van az a sötétben jobb képeket tud csinálni. De az is lehet, hogy beérem más fotóival. Fiataloknak való ez a kiruccanás.

Előzmény: GARFIELD (2496)
Hamster Creative Commons License 2016.04.27 0 0 2497

Nekem se tetszik, hogy ilyen ritkán lehet mozogni látni, de érzésre tényleg elég gyengus jószágról van szó. Majd az itt jelenlevő, a témában nálam műveltebbek talán elmondják, hogy ez mindig is így volt, vagy a jelenlegi kialakítás miatt van*, de lomha és lassú a gép, és egy-egy kör végén valahonnan csak úgy ömlött belőle a forróság, gondolom a menet/fékellenállások melegedhettek fel (bár fogalmam sincs, igazából hol vannak, de vélhetően az alvázon), ezért kicsit pihentetni kellett. Nagyon hangulatos az utazás, egy kis ékszerdoboz a masina, de nem csodálom, hogy keveset járatják. A BKVT 418-ast se dobná be senki a Combinók közé a Körúton.

 

*arra gondolok, hogy nagyon régi és gyenge motorok vannak benne, vagy a későbbi Ganz Tr-ek, csak vissza vannak fogva esetleg. csak mert nehezemre esik elhinni, hogy ilyen teljesítménnyel pótkocsival elszaladgáltak évtizedszámra. "B" lehetőség, hogy csak alacsony fokozatokat szabad kapcsolni a sebesség visszafogása miatt, ez megmagyarázná az említett melegedést.

Előzmény: Törölt nick (2491)
GARFIELD Creative Commons License 2016.04.27 0 0 2496

Te, félreértesz. Nem én tehetek erről, ha minden héten lenne nosztalgia, akkor minden héten ott ülnék rajta.  Szerintem azért van ilyen ritkán, mert nehéz berakni a szűk menetrendbe. Nincs rajta vonatbefolyásoló rendszer, így rizikót rejt a közlekedtetése nappal. Éjjeli menet, ha beválik remélem többször lesz.

Előzmény: Törölt nick (2491)
FAV 20 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 2495

Közben megtaláltam a linket. Kiszúrta a szemem.

Előzmény: FAV 20 (2494)
FAV 20 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 2494

Hol lehet regisztrálni? Én nem találtam, pedig fél órát kerestem.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (2492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!