Nézd csak, senki nem mondta ezt. Trlala és kgaboroo (látom, hogy ő részben már válaszolt) arról beszélt, hogy mi mindent kell figyelembe venni, ami egyébként egy nagyon bonyolult és hosszú téma. Ezek között maga az objektív csak az egyik tényező. A legtöbb témába vágó fórumon/tesztoldalon legalább egyszer elmondják, hogy nincs kompromisszumok nélküli fényképezőgép/objektív. Csak egy példa: azok a fényerős objektívek, amiket említettem fix objektívek, a Sonyn pedig egy jó zoom objektív van. Nem vitás, hogy a Sony RX10 IV nagyon jó fényképezőgép. kgaboroo a témát inkább profi szempontból közelíti meg, azt hangsúlyozva, hogy egy profi igényekkel fellépő fotósnak mit érdemes vennie. Amit nem hangsúlyozott az az, hogy vajon Neked mik a legfontosabb szempontjaid (bár a második hozzászólása már inkább erről szól). Lehet, hogy az a profi felszerelés, amit ő ajánlott a figyelmedbe megfelelne Neked, de az is lehet, hogy több okból nem. Ha szeretnél egy olyan gépet, amelyik amatőr szempontból a lehető legtöbbet tudja, és nem zavar, hogy egy méretes és elég súlyos (több mint egy kiló) gépet kell cipelned akkor lehet, hogy ez a Te géped. Olvassál minél több tesztet (itt, meg itt, meg itt)alaposan gondold meg, hogy amit dicsérnek benne az mennyire fontos Neked, és mennyire zavar az, amit kritizálnak.
A második helyen említett teszt pl. nincs befejezve (ezt a hozzászólók szóvá is teszik), ezért pl. az optikával kapcsolatban érdemes megnézni, hogy az az oldal mit ír az előd optikájáról. Ott azt fogod látni, hogy jó a makró képessége, azt persze nem teszik hozzá, hogy egy négyharmados makró objektívhez képest már más a helyzet. Sajnos mindenkinek saját magának kell eldöntenie, hogy melyik az ő gépe, és nem véletlen, hogy több tapasztalt fotósnak több(féle) gépe is van, illetve, hogy pl. az Olympus mintaboltnál van úgynevezett tedd próbára lehetőség, hogy magad otthon kipróbálhassad az adott gépe/objektívet.
Az említett imaging resource oldalán pl. az egyik hozzászóló ezt írta:
well now 2 years later I can tell you guys that this is the best cam I have, best performer and superb lens. I'm not at all into event photography, I do mostly editorial and advertising work and I'm used to medium format, phaseones, Nikon 850 and dozens of lenses and I still say this Sony overall taking everything into consideration etc, is the best cam I have!
Biztos, hogy sokan egyetértenek vele, és legalább annyian, akik nem. UFF!
Az 1 colos szenzor egyáltalán nem rossz a Sony optikájával párosítva. És mivel itt nem cserélhető az objektív, így nem is tudsz rosszabbat rakni rá. Nem rossz vétel annak aki bridge gépet szeretne.
Bár ott van még a Panasonic FZ2000 ami szintén hasonló kategória.
Viszont a Sony árában már össze lehet rakni egy jó m4/3-os szettet. Pl Panasonic G80 egy Leica objektívvel.
Ez mind igaz, de azért azt is érdemes megjegyezni, hogy a dpreview az m4/3-os gépek tesztelésénél (Studio scene) ritka kivételtől eltekintve, alapvetően fényerős objektíveket használ: Olympus 50mm f2, m.zuiko 45mm f1.8, Panasonic 42.5mm f1.7
Ha van elég fény akkor nemigen van különbség 1/2.3 és fokozatosan felfelé a full frame-ig lévő szenzorok képei között akkor ha az optika azonos fényerősségű.
A Sony RX10/4-es egycolos szenzora kapott egy jó optikát ami még kinyújtva is F4-es.
Az m4/3-as szenzor egy jó objektívvel már tud hibátlan képeket.
Az viszont nem jó ha az ISO növelésével próbálsz fotóminőséget javítani.
Pl hiába van full frame szenzoros géped ha rátekersz egy F3.5-ről induló zoom objektívet.
Jobb eredményt kapsz egy m4/3-as géppel ha F2.8-as fix obival csinálod a képet.
Az 1 colos szenzorhoz F2 alatti fényerősségű obik jók.
Pl a Panasonic LX15-ös kompaktja ahol 1 coll a szenzor és 1.4-ről indul a Leica optika.
A Sony RX10/4 nagyon jó képességű gép, főleg ha van elég fény.
A full frame előnye akkor jön ki ha minőségi F2 fényerő alatti optikákat használsz.
És igen...a Sony RX10 képes lépést tartani a 4/3-as géppel...de csak abban az esetben ha a 4/3-as gép egy alap obival van felszerelve.
Ha a 4/3-asra egy jó obit tekersz akkor már lesz különbség.
És arra figyelj...az ISO szoftveres segédlet, az objektív fényereje pedig hardveres. Minél fényerősebb objektívet használsz annál kevésbé kell feltolni az ISO-t és annál zajmentesebb képet kapsz.
Hello,az lehetséges szerintetek,hogy egy colos szenzoros bridge(sony rx 10m4) egy m4/3 os szenzorral kb iso 1800-ig lépést tartson?Én kb onnan kezdve kezdtem el látni az eltérést.Most csak a jpg képekről beszélek.A dpreview-en van a mintafotóknál az öreg, szakállas ürge,na ott nem nagyon volt addig semmi egetverő különbség.
Majd megpróbálom. De manuálban tekergetve is fennáll a hiba. Az élességskála már végtelent, vagy távolabbat mutat, de a valódi élesség az orrom előtt van.
Nem tudom, az a ténylegesen leköveti-e az optikát. De ha már itt tartunk. Van Miskolcon, vagy a közelben E-M1 tulaj adapterrel? Egy teszt erejéig?
M.ZUIKO ED 300mm 1:4 IS PRO objektív LENSCOAT® burkolattal429 ezer Ft
Mintaboltban 2016.02.04-én vásárolt. (Gysz.: ACA201025) Minden kiegészítője megvan. Lencse karcmentes, mikor lejárt a garancia ki lett tisztítva. Fényellenző 1,5+1,5 cm-en sérült, mert leesett, állványtalp kopott a használattól.
A csomag tartalma (eredeti dobozban): Objektívvédő sapka (LC‑77B); Mikro‑NégyHarmad szabványos hátsó objektívvédő sapka (LR‑2); Dekorgyűrű (DR‑79); Objektív tok (LSC‑1127); Jótállási jegy
+1 db. 77 mm M.Zuiko PRF-ZD77 PRO védő szűrő.
Olympus MC-14 1.4 telekonverter előtét 67 ezer Ft
Mintaboltban 2015.02.04-én vásárolt. (Gysz.: AC6216704) Minden kiegészítője megvan. Lencse karcmentes. A csomag tartalma: Mikro-NégyHarmad szabványos hátsó objektívvédő sapka (LR-2); LSC‑0603 Objektív tok; Jótállási jegy (40-150-nel együtt vettem)