Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

CrepOne Creative Commons License 2020.10.26 0 0 16792

Szerszámok vannak. Persze, vettem szilenteket, csapágyat, porvédőt, szóval a komplett " szett " meg van, ami kelleni fog, csupán érdekelt, hogy bizonyos nyomatékkal kell-e meghúzni, vagy sem. 

Inkább megkérdeztem, így a biztos.

A mostanival sincs különösebb gond, de már csere érett. Porvédők, illetve a jobbos toronyszilent már eléggé a végét járja..de ha már cserélem, akkor egyben az egészet, mind2 oldalon, és így az legalább rendbe van.

Köszönöm.

Előzmény: almaata66 (16791)
almaata66 Creative Commons License 2020.10.26 0 0 16791

Nem kell hozzá nyomatékkulcs szerintem./én legalábbis nem használtam/ rugó összehúzó viszont igen. gólyalábastul ki aztán vissza. Cseréld a toronycsapágyat, meg a gumipogácsát is ha már szét van szedve. Műtét előtt pár órával fújd be csavarlazítóval a rozsdás csavarokat.

Előzmény: CrepOne (16790)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.26 0 0 16790

Cserélnem kell a 2 első lengéscsillapítót. 

Kérdés: Ezeknek is van egy a gyártó által előírt meghúzási nyomatéka? Neten keresve nem találtam semmit ezzel kapcsolatban.

Könyvébe sajnos nincs benne, még a kerekeké sem.

Nincs esetleg valakinek egy táblázat, avagy dokumentum? 

Ha mási alkatrészhez is van, amit bizonyos nyomatékkal kell meghúzni, az még jobb lenne. 

Köszönöm. 

DelSonar Creative Commons License 2020.10.23 0 0 16789

Vagy ha valaki nem akar szerelni másfél évente megküldi egy ilyennel és le van tudva: https://zsu.hu/termeklap/wyn29879_l

Előzmény: phillipo654 (16783)
DelSonar Creative Commons License 2020.10.23 0 0 16788

Használtautón 150 ezret futott 2004-es kiadású Kalosok mennek 300 ezerért, szemre kifogástalan állapotban.

Előzmény: geri_don (16785)
almaata66 Creative Commons License 2020.10.21 0 0 16787

Kéne kép a rozsdáról, motortérről. Az enyém új korától megvan, a kipufogón kívül csak a kaszni rozsdásodik itt-ott. Télen- nyáron nyúzom munkába járni. 330000 km. Bár azt tudjuk,hogy a külföldről behozott autók jobban rozsdásodnak az intenzívebb sózás miatt. pl Ausztria. Látatlanban nem lehet beárazni. 700 az röhej 

Előzmény: geri_don (16785)
phillipo654 Creative Commons License 2020.10.21 0 0 16786

Szia!

 

Nekem a p0420 katalizátor ugrik be egyből, azt a kódot ha törlöd 30-40 kilométer városi út alatt előjön újra.

De persze bármi más is lehet.

 

Az ár "relatív" az én 1.4esem 2 éve 500 és 600 között volt, most már több.

Sok kereskedés érdeklődik "kisautók" iránt.

Előzmény: geri_don (16785)
geri_don Creative Commons License 2020.10.21 0 0 16785

Sziasztok! 

 

Családom birtokába került nemrég egy Kalos 1.2-es motorral. Külföldről lett behozva, véleményem szerint a rokonok át lettek ejtve. A vétel után megmutatták nekem a kocsit, és ami szembeötlő volt, hogy a kora ellenére egy karc sincs az oldalán, tökéletes a fényezése, viszont minden fém része rozsdás (a motortérben minden barna, aminek szép szürkének kéne lenni, a kipufogó erősen korrodált, a futóművön elől is hátul is nagy kiterjedésű rozsda van). A vétel utáni napon egyből kivillant a sárga check engine lámpa, és annyira megijedtek, hogy hozzám fordultak, vajon mi lehet a probléma. Mivel nem vagyok orákulum, ezért elküldtem őket szervizbe, majd elmennek... 

 

A kérdés, hogy ti egy ilyen állapotban lévő autót mennyiért vennétek meg (ha egyáltalán megvennétek, mert én biztos nem)?  Ugyanis ezért a járgányért nagyon sokallom a 700ezer forintot.

phillipo654 Creative Commons License 2020.10.19 0 1 16784

Fék tisztítót nah

Előzmény: phillipo654 (16783)
phillipo654 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 16783

Sziasztok!

 

Nah akkor az IAC-kész, én nem mondanám ,hogy annyira piszkos volt.

 

Visszaszerelésnél elsőre jobban rázza a kasznit, aztán szépen abbamarad.

 

MAP szenzor is kapott fékfolyadékot , illetve a karter megint eléggé össze köpte fojtószelepet, így az is.

 

Tehát ha alapjáratin, melegen ráz néha a kasztni akkor ezekkel érdemes foglalkozni.

 

 

 

 

Előzmény: phillipo654 (16779)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.12 0 1 16782

Ez esetben cserélem azt is, úgy is tervben volt.

Korábban már volt vez.tengely jeladóval kapcsolatos hibakód is, de akkor kiszedtem, áttöröltem, majd vissza. Hibakódot töröltem, azóta nem jött vissza. De mivel nem nagy összeg, illetve a csere is kb 2 perces művelet, ártani nem árthat.

Ha csak ez a baja, akkor megnyugodtam, meglátjuk.

Nem tudom most miért EGR hibakódot dob, mikor korábban konkrétan jeladó hiba volt. Ki érti ezt. :D

Előzmény: cipic (16780)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.12 0 0 16781

Azt sajnos nem tudom, nincs tapasztalatom az 1.4-es verzióval, hülyeséget pedig nem szeretnék mondani.


Előzmény: phillipo654 (16779)
cipic Creative Commons License 2020.10.12 0 0 16780

Akkor mégis a vezérműtengely jeladó lehet a hibás ezért dobja az egr hibát.Egyébként lefalazott egrnél is ez a jelenség,meg néha a fogyasztás változása.

Ez pl. olyan, mintha este, defektes kerékkel autózva azt mondanánk,hogy a lámpa a rossz mert "ferde" a világítás.

Az,hogy van egy hibakód még nem biztos a diagnózis.

Előzmény: CrepOne (16778)
phillipo654 Creative Commons License 2020.10.12 0 0 16779

Sziasztok!

 

 

Az alapjárati beremegés is akkor PCV ? 1.4-es.

A karter csövet pucoltam kb egy éve, gyújtáskábelt is cseréltem de gondolhattam volna h nem ez, mert húz az autó és csak álló helyzetben csinálja.

Én IAC-re gondolok/tam, hogy az alapjárati már piszkos és nem megfelelően tud mozogni.

 

Köszönöm!

Előzmény: CrepOne (16775)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.10 0 0 16778

Néztem pár napig. 14.2 - 14.3-4 között váltakozik az érték( világítást ráadva, levegőt keringetve 14.2 ), ha leveszem 14.3-4 ami szerintem jónak mondható, így sajnos továbbra sem tudom a hiba okát.

Teljesen új EGR van.. létezik, hogy valami mégsem okés vele?

Leszedtem, egyáltalán nem látszik rajta használat nyoma, még csak nem is feketedik, szinte még csillog.

Hogyan tudnám kideríteni, hogy maga az EGR működik-e?

Torque app-ban van valamilyen opció erre? Kerestem a különböző kijelzők között, amiket ki lehet pakolni, de sajnos totál hülye vagyok ezekhez.

Előzmény: cipic (16772)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.10 0 0 16777

Nálam a kartercső is elég sz*r állapotban volt. Gondolom még a gyári, mert ezen volt valami hőálló szövet bevonat is, ami miatt magának a gumi csőnek az állapotát nehéz volt megállapítani. A szelep ránézésre jó volt, kiszerelve, megmozgatva eléggé lötyögött a belső részében valami. Rákérdeztem, azt mondták, hogy az nem gond.. de szerintem annak nem kell lötyögnie. Az újban is egy hangyányit mozog, de fényévekkel kevesebbet, mint a régi volt, ezért inkább cseréltem a csővel együtt. Azt az infót kaptam, hogy kb 40-50k km után cserélni kellene magát a szelepet. Mostanság én is eléggé kis távokat megyek vele, mióta "home office" van.. sőt.. sokszor a csillagos márkával közlekedek, igaz az lényegesen újabb technika.
EGR-t is cseréltem, ha már lámpázott. Összességében nálam a PCV szelep / a kartercső - az állapota miatt - cseréje megoldotta az alapjárati problémámat. Most stabilan hozza ezt a 830-880 közötti állapotot, illetve üresbe téve, avagy lámpánál állva is egész gyorsan vissza áll a normál alapjáratra, nem marad 1200-1500 környékén, mint korábban.

A lehörgés nálam is meglévő gond, bár mondhatni ritkán fordul elő. havi 1x -2x max. Volt, mikor p0213 kódot kaptam ( Cold Start Injector 1 ), de ez nem dobott lámpát, kiolvasáskor vettem csak észre. Gondolom ez lehet a "hiba" oka.. viszont fura, mert nem minden "lehörgés" után dobja a kódot. 2. indításra már tökéletes volt. Illetve csak is az első hidegindításnál volt ez. Majd megnézetem, nem akarom emiatt szétbontani megint, majd vezérléscserénél ráér szvsz. :D



Előzmény: cs_gaborka (16776)
cs_gaborka Creative Commons License 2020.10.09 0 0 16776

Szia, nagyon szépen köszönöm az infót, ezek alapján lehet én is teszek még egy próbát, nekem is 1.2-es az autóm és szintén problémás az alapjárat... Egy levegőjárat tisztítást követően lényegesen jobb lett, de mivel azóta is rövid távokon használom többnyire, ismét jelentkezett a probléma. Illetve annyival fűszerezve, hogy az első indítózásra mindig "lehörög" a motor, másodikra indul pöccre, de ekkor is kell a gázpedállal játszani pár másodpercet, hogy ne ejtse le a fordulatot. Azt követően még egyszer csinál egy fordulat leejtést, mivel dombos helyen parkolok, gurulva indulok ki az útra, ezt gondolom érzékeli az autó és ekkor valamiért valamit korrigál, gondolom lejjebb akarja venni az alapjáratot, aminek majdnem lefulladás az eredménye, de 100-ból 1-szer, ha tényleg le is fullad. Ezután már az általad említett magasabb fordulat probléma jelentkezik pl. lámpánál álláskor...

Előzmény: CrepOne (16775)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.09 0 0 16775

Hali.

1.2-nél itt: https://autotechnika.hu/cikkek/diagnosztika/10063/a-pcv-sztori   ( A képen épp fordítva van beszerelve, épp azért a cikk )

A kartercsőben van egész pontosan.

94580183 a cikkszáma a szelepnek.

Nekem alapjárati gondjaim voltak.

Célszerű előtte a csatlakozásokat megnézni, illetve van egy 3 ágú elosztó is beiktatva, azt is csekkolni, illetve a csövet is átnézni, nem-e szakadt, repedezett.

Én vettem hozzá gyári csövet, szelepet. Bár a csövet szerintem lehet olcsóbb alternatívával is helyettesíteni. 

A gyári szelep ~5600 volt ( 94580183 cikkszám ) a kartergázcső pedig 6900.- ( ennek pedig ez a 96566252 cikkszáma ) Én innen rendeltem őket: http://daewoo-bolt.hu/ Viszont cikkszám alapján talán kaphatóak máshol is, le kell csekkolni.

1.4-nél tudtommal más megoldás van, más maga a szelep is, illetve ott a szelepfedélbe van becsavarva, ettől többet sajnos nem tudok róla, 1.2-m van.

Előzmény: cs_gaborka (16774)
cs_gaborka Creative Commons License 2020.10.09 0 0 16774

"PCV szelep csere"

Megkérdezhetem, ez pontosan hol található?
Köszönöm

Előzmény: CrepOne (16771)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.08 0 0 16773

Köszönöm, ezt elmentem.

Torque app-ban gondolom ez megfigyelhető.

2-3 napig nézem, gondolom az már egy egész jó támpont lehet, bár eddig ezzel sosem volt gond. Világítás sem marad rajta, vagy ha mégis, akkor viszonylag hamar 10-15 perc alatt észre veszem.

A legjobb lenne, ha a kulcs kivételével minden lekapcsolna. :D

Előzmény: cipic (16772)
cipic Creative Commons License 2020.10.07 0 0 16772

A hengeres,96325867.

Élőadatot kell nézni az akkuról,hogy mindig megfelelő-e a töltő fesz.

Előzmény: CrepOne (16771)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.07 0 0 16771

Ez fura.

Hétvégén akkor ennek is utánanézek.

Vez,tengely érzékelő gondolom 2 van, hisz 2 félét találtam a webshopokban. Van egy lapos, illetve egy " bütykös" amin egy henger alakú rész van. Melyik kellene nekem? Még csak hasonlót sem láttam a motortérben.

2003. 1.2 van. ( külsőleg nincs semmi gond , nincsenek szakadt, sérült kábelek, ezeket már átnéztem kb 2 hete. )

valamilyen érintkezési gond lehet, avagy ezek inkább cserés alkatrészek? Esetleg kiszedni, tisztítani, majd vissza.. hátha?!

Akku , generátort nem hiszem, hisz nem fullad, azonnal indul. PCV szelep csere előtt rakoncátlankodott az alapjárat is, de már az is tökéletes.

Ezeket gondolom otthoni körülmények között nem igazán lehet diagnosztizálni, speckó kütyük nélkül.


Előzmény: cipic (16770)
cipic Creative Commons License 2020.10.07 0 0 16770

Általában nem egr.

Vezérműtengely poz.érzékelő vagy akku,töltés/generátor/ szokott a hiba forrása lenni.

Előzmény: CrepOne (16769)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.07 0 0 16769

Nos.. Kb 2 hét után ismét p1403 kódot kaptam. EGR.. Most lett cserélve.. bármi ötlet?

CrepOne Creative Commons License 2020.10.05 0 0 16768

Köszönöm. Hétvégén megpróbálom.:)

Előzmény: cipic (16767)
cipic Creative Commons License 2020.10.05 0 0 16767
Előzmény: CrepOne (16766)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.04 0 0 16766

Nos, ez nekem új.

Ezek szerint csak húzzam ki ameddig lehet, "súroljam át" , majd mehet is vissza?

Másképp nem tudom hogyan lehetne kivitelezhető amennyiben szerelés nélkül is megoldható.

Van valami speciális szer amivel át kellene dörzsölni, avagy bármilyen tisztítószeres ( szappanos / zsíroldós ) folyadék megteszi?

Illetve van egy Karcher SC 1 EasyFix gőzgépem is, igaz nem épp erre való, de a forró gőz csak nem árt neki.:D

Előzmény: cipic (16765)
cipic Creative Commons License 2020.10.03 0 0 16765

Ki kell mosni az övet ,az biztos siker szokott lenni.Nem szükséges kiszerelni sem,legalább kétszer áztatni ,kicsavarni és szárítani.

Előzmény: CrepOne (16764)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.03 0 0 16764

Mindenképp. Addig még keresgélek a közelben lévő bontókban. 2-t néztem, sajnos nem sok Kalos / Aveo volt.. ami pedig igen, azokban már nem volt vez.oldali őv.

Ezek szerint "általános" probléma ez. :D

Előzmény: cs_gaborka (16763)
cs_gaborka Creative Commons License 2020.09.30 0 0 16763

Igen, elképzelhető, sajnos a rugók egy idő után elfáradnak :-( Régi autóknál ez gyakori jelenség, márkától függetlenül. Ha nem bontható, vagy nem akarsz vele (feleslegesen) foglalkozni, akkor csere lesz gondolom mindenképpen. Esetleg utána szánhatsz egy kis időt rá, kíváncsiságból...

Előzmény: CrepOne (16762)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!