Sziasztok remélem valaki tud nekem érdemben segíteni. A probléma a következő, tipo 1,7d roto adagoló, és porlasztó csúcsokkal, amikor a víz hőfok eléri a 70 fokot felpörög a motor van hogy 1500- 2000-es fordulatra is elszalad, és ez nagyon nem tud vicces lenni pláne városban nagy forgalomban, én az adagoló hibájára gondolok mást nem tudok elképzelni, de hátha találkozott már valaki hasonló problémával, és ami még érdekes, csak akkor csinálja, ha erőteljesen kell gyorsítani, szötymörgős tempónál nem nagyon csinálta még, és még egy kérdés az 1,7d kinek mennyit eszik? nekem 6-7l között, a legjobb 6,3 volt még az ősszel.
Egy kis segtségre lenne szükségem. Nemrég vettem egy 97-es 318tds-t. egy hónapja jött elő a problémám, mégpedig, ha kb 10 órán keresztül ál az autó, akkor vagy 1-2 percet kell tekertetni hogy elindúljon, sürrü fehér füst keretében. de ha már elindult utána már csont nélkül indtható mg nem áll az autó 10 órát. Az adagolónál folyik valahol a gázolaj. ez látható a bal oldali injektor alatt lévő fém bemélyedésben a karter és a blokk találkozásában. na itt áll keményen az üzemanyag. Résolajcső most lett cserélve, igazából nem is volt rossz. valamint izztógyertyát is cseréltem, de azok is hibátlanok voltak. Fogyasztásom most 7,5 vegyesen, De volt 10 is. Most esős időben látom, hogy szines tócsákat hagyok magam után, tehát folyamatosan folyat. Megnézte egy szaki, ő azt mondta, hogy le kell venni az adagolót, kicserélni az összes tömtést, valamint padra rakni, és beszabályozni, utána semmi gond nem lesz. Mondom okés.....csak a mütét árával nem vagyok kibékülve.
Valakinek volt már ehez hasonló hibálya, könnyen orvosolható. Megérzésem alapján valami egyszerü olcsó tömtés lenne a megoldás. Mivel üzem közben tökéletesen produkál a motor, rendesen üzemel.
Valamint Honnan tudnék adagoló-tömtésgarnitúrát rendelni?
Golfklubból hallgatok át, ha szabad! És kérdéssel lennék hozzátok.
Adott egy Góf2 szívódízel. Felfújja a hűtőrendszer csöveit, és eszi a hűtőfolyadékot. Mi lehet a hiba? A hengerfej tökéletes, megnyomattuk, lesíkoltuk, a blokk sík. új hengerfejtömítést, új hengerfejcsavarokat tettünk fel.
Mi lehet a hiba? Ha lehet olyanok is írjanak, akik konkrétan találkoztak a jelenséggel.
:-) Megint felreertes szaga terjeng. Persze megint en hallgattam el reszleteket. Nos a nyomasnoveles nem teljesitmenynoveles celjabol tortent. A nyaron autoztam, es az egyik gazelvetelnel az auto leallt. Azt hittem, bena voltam, es keson tettem uresbe a cuccot. Kesobb egyre gyakrabban ismetlodott meg a jelenseg. Ekkor emeltem az alapjaraton, de nem nyugodtam meg. Fokozatosan a motor eros kopogasba kezdett. Mutattam dieseles autoszereloknek, de mindenki csak talalgatott. A befecskendezesi nyomas latszolag rendben volt, a porlasztocsucsok is. Nagyobb fordulatszam utan a motor sokaig dadogott. Egy okos ember megallapitotta, hogy az elotoltesem el van maszva. Beallitotta. Az auto tokeletes lett. Huzott mint az allat, de tovabbra is dadogott, es nagyon nehezen indult. Ekkor villant be, hogy valoszinuleg az uzemanyagszivattyu nem csinal elegendo nyomast. Ekkor emeltem a haznyomason. Dadogas elmult, auto indult szepen, de rettenetes kopogasba kezdett. Az elotoltesen visszavettem. Eleg drasztikusan, mert kb. 5mm-t kellett allitani az adagolon. Azota tokeletesen mukodik, de nem vagyok nyugodt, mert nem tudom mit cseszhettem el. A Lucast nem ismerem, a Boscht egy kicsit. Ott szivatott meg ilyen dolog, de ott rendbe tudtam tenni a szivattyujat. A tomiteseket most csereltem rajta, es duplan tettem bele a biztonsag kedveert. ;-)
A befecskendezési nyomásért a fejszelepek a felelősek a régebbi dieseleknél, a nyomás emelése egyébként sem jelent automatikusan nagyobb teljesítményt, sőt. A nagyobb nyomás elvben tökéletesebb porlasztást jelent ami viszont gyorsabb égést. Igen ám de ha a motor többi része nem lett utánaállítva a gyorsabb égésnek (tehetetlenségi tömegek, égéstér, előkamra furata) akkor a gyorsabb égés kevésbé tudja átadni energiáját a motornak és csökken a teljesítmény. Ez kb a benzinmotorok kopogásos égésének felel meg. Közvetlen befecskendezéses rendszernél ennek kisebb a jelentősége bár ott meg koppgós lesz nagyon (lásd fosvágen) de az előkamrások nem szeretik. A teljesítményt a mennyiség növelésével érheted el de ennek megint korlátot szab a beszívott levegő mennyisége. Végső soron ha többet adsz a kelleténél akkor a végén lesz egy füstölős és gyenge autód, mivel az égés tökéletlen lesz. Egészen enyhe növelés növeli a teljesítményt de rontja az emissziós értékeket.
Hát szvsz az előtöltés sem nagyon változik meg , mivel a nem hdi rendszernél a befecskendezés időpontja mechanikusan van szabályozva. Hamarabb el kezdenek folyni a tömítéseid, más előny nem nagyon lesz. A túlnyomásnak alapvetően hármas szerepe van: biztosítja a levegőmentes üzemanyagellátást, légteleníti a rendszert, meggátolja a szennyeződések bejutását.
Azt hiszem nem igazan erttuk meg egymast. Vagy en fogalmaztam hulyen... ;-) Az adagolonak a haznyomasat emeltem meg. Ez nem befolyasolja a befecskendezes nyomasat, kizarolag az adagolon beluli nyomast. Ahogy eszrevettem, ezzel csak az idozites valtozott meg. A kimeno nyomas tovabbra is 110 bar.
Szerintem ehhez csak jozan paraszti ész kell nem?:) Adott egy 110 Le auto. Felhúzod az nyomást mingyárt jóval nagyobb lesz az autó teljesitménye ami nem egészséges (szerintem).Van aza diesel kispolák. Abban is evvel probálkoznak és általában mindig szétesik a moci a versenyek után. Az igaz hogy drasztikusan emelték.Nemtom te mennyire emelnéd. Ha szolidan akkor valoszinű nem lesz baj:)
Azt hiszem, eddig erintetlen temat feszegetek. Atturtam az egesz autos-motoros topikot, de adagolokrol nem sok szo esett. Valami azt sugja, hogy ezen a teruleten eleg nagy sotetseg uralkodik. Letezik olyan ember, aki meg tudna mondani nekem, mi tortenik, ha az adagolomon a haznyomast a gyari erteknel magasabbra veszem? Az elotoltes elmaszik, az kb. tiszta. Ezen kivul? Az adagolo egyebkent egy Lucas peldany.