Keresés

Részletes keresés

BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 44438

Nem szívesen írock negatívan erről, mert nem kéne, de én is igazat adok az olvtársnak. Az nem menetrendi vezérlő, amibe bele kell Nyuszi, ha késik a vonat. 

Csillaghegyről Békás felé akkor jön meg a jelző, amikor már majdnem előtte vagy. Jöhetnek nekem rálátási háromszöggel stb, de mitől olyan marha biztonságos, hogy tiszta stresszben érsz oda, hogy megjön a szabad fény, vagy megléped vörösre? 

Előzmény: _Nyuszi (44437)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.30 0 2 44437

Miért feltételezed, hogy nem áll meg a megállóban a HÉV mondjuk fékhiba miatt? (Áthaladó vonat esetén is a peron elejénél lévő főjelzőt Szabadra kell állítani, ahhoz pedig a fénysorompónak le kell csukódnia, ki kell ürülnie, tehát csak a jármű műszaki hibája játszhat.)

Ha egy fékhibás HÉV a járművezető szándéka ellenére mégsem tudna megállni az átjáró előtt, az áthaladni szándékozókra vonatkozó körülnézési kötelezettség szvsz ugyanúgy fennáll. Szóval én nem érzem azt a biztonsági kockázatot, ami miatt ehhez hozzá kéne _Nyúlni.

Előzmény: Zahnrad (44434)
fszt. Creative Commons License 2018.04.30 0 0 44436

Majd' minden megállóban 20" van adva utascserére, eddigre jelenik meg a Szabad-jelzés a főjelzőn. Ha a másik két pályahálózatüzemeltető hozzáállását vennénk alapul sorompó ügyében, akkor nagyon ritkán jutna át bárki is a vasút túloldalára a folyamatosan zárva tartó fénysorompók miatt. (A filatorigáti sorompó jelzéseinek betartása pedig külön is megérne egy misét...)

Előzmény: Zahnrad (44434)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.30 0 1 44435

Egyetértek. 

Előzmény: Zahnrad (44434)
Zahnrad Creative Commons License 2018.04.30 0 1 44434

Az mennyire egészséges, hogy a Filatorigát megállóhelyhez érkezve Békásmegyer felől, a megáll közepén elhelyezett fénysorompó csak a HÉV szerelvény megállása után, néha csak jóval a megállása után vált pirosba? Nekem eléggé nem tetszik. Ami miatt felfigyeltem rá, hogy sokat várakozik a HÉV a megállóban, miközben az utascsere ugye közel sem itt tart a legtovább.

batar1987 Creative Commons License 2018.04.29 -2 4 44433

Lehet, de föld alá vinni mindenhol a HÉV-síneket drága lenne. Az meg nem igazi megoldás, hogy akkor legyen villamos. 

Előzmény: denfa (44432)
denfa Creative Commons License 2018.04.29 -2 1 44432

Vagyis lényegében mindenhol mindent kettévág a hév. Ahol jelenleg még nem, az a Szabadkikötő, ahova viszont hatalmas logisztikai központot álmodtak. Mielőtt megköveznek, egyáltalán nem vagyok a hév mint regionális gyorsvasút ellen úgy általában, régen Csepelre tökéletes volt, amíg körbe nem nőtte a városszövet. De ma már ez a zárt világ ilyen formában tényleg szinte csak akadály, sajnos.

Előzmény: batar1987 (44430)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.29 0 0 44431

Ott még csak törekvést sem látni, hogy akarnának rajta változtatni. Inkább totyogjon a HÉV 25-30-cal, minthogy a föld alá vigyék ott, ahol valóban fontos lenne.

Előzmény: batar1987 (44430)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.29 -1 2 44430

Ha nincs se alul-, se felüljáró, és az elválasztó kerítés is rendesen meg van csinálva, akkor igen. De amúgy tényleg olyan fontos ez? A síneken túl mi olyan szép ott a csepeli HÉV-nél? 

Nekem még nem sikerült felfedezni. Hacsak nem a szanaszét firkált, "művészi" betonfal. A Dunához egyébként sem lehet lemenni.

Aki pedig sétálni szeretne pont ott, az most is megteheti, sétálhat a kevés átkelési pont valamelyikéig is.

Szerintem kicsit túl van fújva ez az egész. Persze csak azért, mert HÉV-ről van szó, ha ott történetesen egy forgalmas út menne, az magától értetődő lenne, hogy ott van. 
Arról nem is beszélve, mennyi plusz költséget jelent majd az a +1 km alagút. Azt a pénzt értelmesebben is el lehetne költeni, mert Csepel belvárosát akkor már sokkal inkább kettévágja a HÉV. De az senkit nem érdekel.

Előzmény: NAR (44429)
NAR Creative Commons License 2018.04.29 -1 1 44429

Történetesen a Petőfi és a Lágymányosi hidak között a Soroksári úton 3 helyen lehet szabályosan átkelni, a HÉV-en meg 0 helyen... De pl. a 11-es úton Békásmegyer és Rómaifürdő között is eggyel több helyen lehet átkelni, mint a Szentendrei HÉV-en. Szóval elég durva szétválasztó hatása van.

Előzmény: batar1987 (44428)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.29 0 1 44428

Azért ezen lehetne segíteni. Eleve volt ott egy aluljáró is, amit sikeresen betemettek idővel, és semmivel nem helyettesítettek. 

De amúgy én általában inkább egy forgalmas úton próbálva átkelni érzem azt, hogy a másik oldalra születni kellene, nem pedig a HÉV-sínek esetén. A HÉV csúcsidőben irányonként 5-6 percenként jön, a forgalmas úton az autók kicsivel gyakrabban. Persze azokról az esetekről beszélek, mikor nincs legális átkelési pont, és az ember úgy csalja át magát a másik oldalra. :)

Előzmény: denfa (44427)
denfa Creative Commons License 2018.04.29 -1 1 44427

Puszta megjegyzés: a közutat és a villamost kicsivel több helyen lehet keresztezni gyalogosan, mint jelenleg a csepeli hévet a 9. kerületben (most ugye csak a két hídnál lehet). Elvágás és elvágás között is lehetnek óriási különbségek.

Előzmény: batar1987 (44423)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.28 0 0 44426

Pontosítás: majd 20 éve robog el ott úgy, hogy van ott valami "érdemleges".

Előzmény: batar1987 (44425)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.28 0 0 44425

Teljesen mindegy, ki miatt tüntetnék el. Bár a turisták pénzt hoznak.
De nem nagyon hiszem, hogy ez tényleg szempont. Lassan 20 éve robog el ott a HÉV. Először az atlétikai stadion miatt volt róla szó, hogy amiatt tüntetnék el a HÉV-et. De meglepő módon egy olyan terv nyert, ami szépen ott hagyja a HÉV-et, ahol van. Ha tényleg olyan erős az ingatlanlobbi, ez hogy történhetett meg? 

Előzmény: Fradista Utazó (44424)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.28 0 0 44424

Az mindegy, hogy te mit érzel. 

A turisták az ügyben nem érdekelnek senkit. 

Előzmény: batar1987 (44423)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.28 0 1 44423

Végre a MÁV-HÉV-es javaslat is a Kálvin térig megy.
Mondjuk én a HÉV-ek esetén reálisan egy teljes felújítással számolok az elkövetkezendő évtizedekben, bővítéssel, föld alá vitellel nem.
Értem én, hogy a csepeli HÉV az ott megy a Duna-parton, de ha a budai alsó rakpart, meg a túloldalon a 2-es villamos + a pesti alsó rakpart elvághatja a rengeteg turistát a Dunától, akkor a HÉV egy turisták által kevésbé látogatott helyen miért ne tehetné, ugye? Szóval nem érzem én azt sem olyan erős késztető erőnek. 

Előzmény: rm40 (44422)
rm40 Creative Commons License 2018.04.28 0 0 44422

A MÁV-HÉV Zrt. infrastruktúra fejlesztési elképzelései, elővárosi és városi vasúti jövőkép
Előadó: Dr. Bokori Balázs

http://www.ktenet.hu/download.php?edid=1870

fszt. Creative Commons License 2018.04.27 0 0 44421

Mi az akadálya, hogy ráhordó járatként közlekedjen Budapest-Battyhány tér - Óbuda között? Nem szükséges mindenhol megállnia, elég lenne Szentlélek téren.

Előzmény: _Nyuszi (44418)
oregbeatsuhanc Creative Commons License 2018.04.27 0 0 44420

A 60-as években katasztrofális volt a közlekedés. A Flórián-téri kereszteződés, Árpád-Híd, Váci Út/ Róbert Károly-körút kereszteződésekben állandó dugók voltak csúcsidőben.

(A felüljárók építése, Árpád-Híd szélesítése, még csak távlati tervekben létezett.)

Ezt lehetett elkerülni, úgy, hogy Aquincumnál átszálltunk az akkor még gőzös esztergomi vonatra, ami átvitt az Északi Összekötő-Hídon. Ha sokat késett, vagy nem jött. akkor gyalogtúra volt.-:)

Előzmény: _Nyuszi (44418)
A-dani Creative Commons License 2018.04.27 0 0 44419
Előzmény: _Nyuszi (44418)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.27 0 0 44418

És kicsit később is (2008 nyarán), amikor a Desiro motorvonatok Margit híd felszínig jártak. Az MX/A motorvonatok között.

Előzmény: oregbeatsuhanc (44417)
oregbeatsuhanc Creative Commons License 2018.04.27 0 0 44417

Volt már rá példa a közelmúltban, hogy az esztergomi vonatok a szentendrei HÉV-vel közös pályán mentek.

 

Tényleg az Aquincum állomásnál az óbudai elágazástól jöttek, ahol még gyerekkoromban az Óbuda járatok közlekedtek. Igaz akkor még posta vagon is volt a HÉVen, meg volt turista járat, meg sebes.

Ja, meg volt reggel 8 kor, vagy 9 kor ? Szentendréről egy motorkocsiból álló "expressz".

Előzmény: batar1987 (44411)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.26 0 0 44416

Pontosabban már most jóval nagyobb lenne itt (is) az igény a P+R-re, ezt felesleges a HÉV-fejlesztéshez kötni, ami ki tudja, mikor valósul meg.

Előzmény: batar1987 (44415)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.26 0 0 44415

Egyébként év elejéről volt szó, hogy addigra mondanak valamit a csepeli, ráckevei HÉV-ek fejlesztéséről, itt van mindjárt május, és semmi. Annyit olvastam mostanában erről, hogy a további P+R-eket ekkor alakítanák ki, mikor ezeket fejlesztik. Csak a valóság az, hogy a csepeli végállomásnál rendszerint "telt ház" van, sőt a plaza parkolóját is használják már egy ideje.

BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.26 0 1 44414

Semmi újat nem tudtam + belőle. 

Eszerint csak az Elővárosi 4-es nem számít nagynak. 

Előzmény: batar1987 (44413)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.25 -2 3 44413

Nyilván tudod, hogy nem minden nagyvasút, ami síneken gurul. Tájékozódás gyanánt:

Vasúti közlekedési módok

Előzmény: BaGira-79 (44412)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.25 -13 3 44412

Másodszor kérlek arra, hogy ne a nemeket sorold, hanem a hanemet. 😑

Mitől lenne nagyvasúti? Késsen 40 percet?? 

Előzmény: batar1987 (44411)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.25 -1 4 44411

Volt már rá példa a közelmúltban, hogy az esztergomi vonatok a szentendrei HÉV-vel közös pályán mentek. Attól még nem lett a HÉV nagyvasúti jellegű, az égvilágon semmi nem változott tőle.

Előzmény: BaGira-79 (44410)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.25 -2 2 44410

Jó. 

Hanem? 

Előzmény: batar1987 (44409)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.24 0 1 44409

Számomra az nem a HÉV nagyvasútba integrálása.

Előzmény: NAR (44407)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!