Ha még csak itthon lennének sík hülyék, akkor azt mondom rendben, de egész európában ez a jelenség.
De ez kb olyan szinten megy, hogy nyáron volt amikor megnéztem, hogy másnap 30 fok napsütés 0 felhő, ez az egész országra, igy aztán elakartam menni a Balatonra strandolni, és végig eset, egész nap, az egész országban azért ha már 8 órával előre sem képesek megmondani, hogy 0 felhő és 30 fok helyet, esni fog egész nap, akkor, hogy egy klasszikust idézek " le kell tenni a lantot".
Tudod, amikor a tavalyi sorozatos károsításuk után (éves csapadékígéret alapján nagyságrendileg minimum óceáni klíma lenne idehaza) itt a topicon történt egy csörte, úgyhogy minden súlyos tévedésüket igyekszem dokumentálni, csakhogy nehgy az a vád érjen, hogy vissza se lehet keresni.
Az, hogy emberileg, szakmailag minek tartom őket, az nem ide tartozik, de én se adnék nekik fizetést.
Az utolsó használható meteorológus kb. Horváth Szilárd volt:
Holnap meg újra 40 mm esőt fognak ígérni, hogy aztán holnapután 0 ra vigyék le.
Nézel még előrejelzést 😅😅, azt sem tudják, hogy ma este mi lesz, a legnagyobb humbug szakma, sajnos nemcsak nálunk, folyamatosan Európát járó ember, látom egész Európában ez van, halvány fogalmuk nincs ezeknek semmiről. Nem tudom mire kapnak pl fizetést? Kb ha nem lennének akkor sem érne veszteség senkit.
A tavalyi alacsonyabb víz sok helyen jót tett a nádnak.
Nagyon nagy szükség lenne idén jégre, és jégről való nádaratásra, a télre optimális 80 valahány centi mellett.
Azt tudjuk, hogy 2017-2018 tavaszán volt utoljára érdemi tél, és egyre ritkábban van. De előbb utóbb biztos lesz ismét, hátha most lesz.
A Balatont most nem a vízhiány, hanem a nádasok pusztulása és a beépítés fenyegeti. Utóbbi oka és okozata is az előbbinek: az irtással lehet pusztítani a nádat, aztán ahol már pusztul magától is, azzal lesznek szabad (beépíthető) partszakaszok.
És így tovább...
Úgyhogy én most vízállás csökkenésnek, szélnek drukkolok - bár szárazság is van sajnos, de ezt végre téli csapadékból kellene pótolni.
Mondom úgy, hogy magánemberként gyűlölöm a hideget, ahogy öregszem, egyre jobban...
Nem tudom, hogy melyik képre gondolsz, de ha a hajózsilipre, akkor igen az a gyaloghíd úgy van ráépítve az elzáró szegmens táblára, hogy zárt állapotban, azaz leengedett táblánál át lehessen kelni a műtárgy felett. Amikor felnyílik a szegmens, akkor ez a ráépített gyaloghíd is vele együtt mozog.
A másik képen, ahol a narancssárga tgk és a kisteher állnak, az az íves híd a BAHART telep felé vezető út a Krúdy sétány felől. Ez a felvízi oldala a leeresztőnek. A pillérek között uszadék és jégfogó rácsok. A leeresztőnek saját szervizútja lesz.
Már hogy ne érdekelne, kösz. Felmerült a másik topicon, meddig bírja a szádfal a víznyomást a háttöltés bontása közben. Így a kiálló rész alapján úgy érzem, van még tartalék. Én arra tippeltem, hogy előbb-utóbb úgyis be kell majd engedni mögé a vizet, legkésőbb a felszedés előtt. Azt azonban meglepve látom, hogy még a régi szádolásokból is van szép számmal a földben a középső képen...
Délután 6 van az időkép szerint ma 23 mm eső lesz az OMSZ szerint csak 15, és szokás szerint égetik magukat mint a rongy, azzal, hogy ezt a baromságot kint hagyák, legalább néznének ki az ablakon, hogy jé, szokás szerint hülyeséget jelez a Readingi intézet nekünk, vegyük le. De nem nem, ha Reading ezt jelzi akkor juszt is özönvíz lesz. Vagy talán el kellene végre kezdeni normálisan dolgozni, és nem elhinni, amit Reading mond 1500 km távolból.