hááát, nem is tudom...nekem sima 101le 1,6 2006 benya 7.0 körül (+/- 0,3) fogyasztást produkál igaz zömmel országút/pálya kb 30% város. Igaz, pályán is 120 az átlag..ilyen árak mellett már erre is figyelni kell :D Bár én még ezt is sokallom, így februárban kap egy LPG szettet (még csak 44eKm van benne, szerintem meg fog térülni :) )
Board computer szerint számolt fogyasztás, vagy csurig tankolással megtett km és tankolt liter hányadossal számolod?
Városi menetek hideg motorral több vagy ugyanannyi mint korábban volt?
Gumikban a nyomás megfelelő (2,4-2,5 bar)? Picit túlfújható, én hidegen 2,6-al jártam anno, hogy ha több személy vagy csomagok vannak akkor ne legyen gond.
Ha bemelegszik a gumi az általában + 0,2 bart szokott jelenteni.
én nem paráznék, ha jól értem akkor kb 9ról felment 10re ez 11%os emelkedés...
lehet hogy tavalyhoz képest változott az üzemanyagösszetétel, nagyobb surlodással küzködsz, ne adj isten nagyobb ellenszélben vezetsz, esetlet több súlyt cipelsz, gumik nincsenek megfelelő üzemi nyomáson üzemeltetve..
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, háta tud valaki hasznos infóval szolgáltatni.
Van egy 2010-es évjáratú Ford Focus Mk2-esem, 1.6 benzines. Az utóbbi 3 hónapban gyanúsan megnőtt az üzemanyagfogyasztásom. Korábban a téli átlagom volt 8,7-9,3 liter 100km-en városban közlekedve, viszont most ez felment 9,8-10 liter környékére. Hétköznaponként kb 20km-t autókázom, plusz az apró, vásárlás stb. A gyertyák illetve a gyújtókábelek cserélve lettek tavaly májusban, az üzemanyagszivattyú tavaly októberben adta meg magát, így az is cserélve lett, a motorolajjal és a többi szűrökkel együttvéve, (egyébként 10.000 km-ént szoktam cserélni olajat és szűrőket). A hibakódokat is kiolvastattam, hátha ott lehet valami gubanc, de semmit sem találtunk.
A kérdésem az, hogy ez a megnövekedett fogyasztás normális, vagy valahol máshol keresendő a hiba?
Tesómnak van egy 2002es ford focus. Tegnap menet közben beindult a riasztó. Majd az autó is gyengélkedett. Levette a sarut az aksiról. Majd amikor vissza akarta tenni ismét megszólalt a riasztó. Az autó indulni nem akar. Tud valaki segíteni mi lehet a hiba??? Előre is köszönöm.
Adott egy 2002-es Ford Focus 1.8 TDCI, amely beínditás után rögtön le is áll, mintha valami elektronika letiltaná, de hiba kód, sincs OBD-n, hiba lámpa sincs.
Sajna nem az enyém az, így nem tudom pontosan miket cseréltek benne, de a hiba akkor jelentkezett, amikor kábel köteget cseréltek benne egy másik hiba miatt, de elvileg volt főtengely jeladó csere is.
Vizet már láttam ott, de nem gondoltam, hogy gondot jelenthet.
Most már figyelni fogok erre is. Igazából tökre elhanyagoltam, mert tette a dolgát és nem volt különösebb baja.
A klímát megnézetem valami klímás szakemberrel.
Lehet sokan megvettek ezért, de imádom a focusom, de nem vigyázom rá úgy mint mások akik folyton bíbelődnek vele. Körbe horpadt már minden eleme, de megy. Lehet elbasztam, hogy elhanyagoltam, de ez már így alakult. Most megnézetem szetelővel, hogy motorikusan milyen állapotbam van. Vegyek-e neki nyári gumit vagy már ne.
3éve van nekem is meg az mk2 focus, vetel elott olvasgattam en is cikkeket errol a beazasrol de nekem nem azik be. sztem volt egy 1-2 ilyen eset a jajveszekelo autos ujsagirok leirtak azt keltik a panikot... nem csereltem soha ablakmoso csovet, ahogy nezem enyem meg gyari szoval nem ertem ezt a beazas parat... vagy ne adj isten volt 1-2 user aki megsertette a csovet es azutan persze hogy beazik..
"- 16 év után most először hallottam erről a motor tetején történő vízfelszaporodásról és beázásról. Van aki használ ilyet mi a tapasztalata? Rögzítéshez milyen csavarok kellenek?"
+
"- Indításkor olykor nem indul. Mintha valami elektromos gikszer lenne, mert el se jut a motor pörgetéséig. Azután pár másodperc múlva már indul gond nélkül. Akksi terén voltak gondjaim. Egy szerelő 12V 44Ah 440A akksit rakott bele. Én nem értek hozzá, de hétfőn nem indult az autó és gondoltam meghalt
ezért vettem egy 12V 61Ah 600A akksit. Az indítási hiba most is felbukkan."
1. A víz a motortérbe az ablakmosó fúvókánál folyik be mivel - szemből nézve - a bal oldali pont a gyertyafészek felett van. Ott összegyűlik a víz, ami pont a gyújtásnak ad jónéhány pofot, mivel a négy gyertya van ott.
1/a Elsőként 2-3 évente érdemes a fúvókát kicserélni így alatta a szigetelés nem fog nagyon öregedni.
1/b Másrészt nagyobb esőzésekkor gyakori ellenőrzéssel kell ott a vizet felitatni, hogy száraz legyen.
(1/c Van régi Volvo S40 motorburkolat, aminek a csavarhelyei megegyeznek a benzin Forcus motor csavarhelyeivel, azzal a probléma "úgy oldódik meg" hogy a víz továbbra is be fog folyni, csak szétfolyik rajta és a motor egyéb dolgain.) Én ilyet nem használtam meg kell nézni melyik 1.6-os motorhoz jó.
Ezután átnézni gyertyákat/gyertyakábeleket, gyertyáknak 3 év / 60 ezer km a javallott csereperiódus,gyertyakábelek nem sérültek-e, nem repedezettek-e véletlenül. Ha igen csere.
Akksi simán elég neki a 43Ah, nekem 14 évig csak az volt a 2006-os Ti-VcT 115 LE-s benzinesembe. Az első kettő 6-6 évig bírta, nem volt baj velük. De mindenki olyat tesz bele amit akar. A nehéz indítás oka akksin kívül más is lehet.
"- a klíma hol működik hol nem. Ősszel kezdte el csinálni, hogy egyszer csak meleg levegő jött a rostélyok közül. Aztán ki is kapcsoltam
a klímát, mert fűteni nem akartam 35 fokban. Később pár hétre rá próbáltam újra és akkor működött a hűtés, de egy-két nap múlva ismét elment.
Azóta nem volt alkalmam próbálni mert nem volt olyan meleg, inkább kikapcsoltuk. Ilyen hiba esetén mi lehet a gond?"
Klímaszerelőhöz elvinni, feltölti, kiderül hol szivárog, mennyi nafta van benne, kell-e cserélni klímakompresszort vagy bármit, kivezető cső nincs-e eldugulva. Nekem az a furcsa, hogy ez 16 év után úgy jön elő, hogy nem tudjátok, hogy ezt időszakosan érdemes megcsinálni plusz egy ózonos fertőtlenítést is.
Van egy 2007-es 1,6-os 115 lóerős Focusom és szegény kocsi már sok sebből vérzik érdekelne tanács vagy tapasztalat.
- 16 év után most először hallottam erről a motor tetején történő vízfelszaporodásról és beázásról. Van aki használ ilyet mi a tapasztalata? Rögzítéshez milyen csavarok kellenek?
- a klíma hol működik hol nem. Ősszel kezdte el csinálni, hogy egyszer csak meleg levegő jött a rostélyok közül. Aztán ki is kapcsoltam
a klímát, mert fűteni nem akartam 35 fokban. Később pár hétre rá próbáltam újra és akkor működött a hűtés, de egy-két nap múlva ismét elment.
Azóta nem volt alkalmam próbálni mert nem volt olyan meleg, inkább kikapcsoltuk. Ilyen hiba esetén mi lehet a gond?
- Indításkor olykor nem indul. Mintha valami elektromos gikszer lenne, mert el se jut a motor pörgetéséig. Azután pár másodperc múlva már indul gond nélkül. Akksi terén voltak gondjaim. Egy szerelő 12V 44Ah 440A akksit rakott bele. Én nem értek hozzá, de hétfőn nem indult az autó és gondoltam meghalt
ezért vettem egy 12V 61Ah 600A akksit. Az indítási hiba most is felbukkan.
- Van gyárilag a hátsó ablakba épített árnyékoló roló. Ennek a kis füle letört és nem tudom hogy milyen módon lehet erre hivatkozni és hogy található meg
Bocs a sok kérdésért, de az autón most mintha minden megadná magát. Jövő héten viszem szerelőhöz általános átnézésre és ott is felvetem a gondjaim, csak nem feltétlen
szeretnék hülyének tűnni és kicsit kiművelném magam a problémák terén.
Szia! Küld el ide a próblémádat, ott talán kapsz rá értékelhető választ. Kocsi adatai legyen feltüntetve!
AUTÓSZERELŐ MŰHELY - Index Fórum30 bejegyzés ˇ 11 szerzőforum.index.hu. Magyarország első és legnagyobb fórum szolgáltatása. A web kettő pre-bétája, amit 1997 óta töltenek meg tartalommal a fórumlakók. Fórumok ...Felkereste már ezt az oldalt, ekkor: 20.22.01.31.
Focus III. (2017, 1.6. szívó, benzines, 5 seb. manuális váltó) külföldre mentünk hosszú autópályázással. Odaérve a városba, észleltem, hogy váltáskor a fokozatokban történő váltás nehezen/nehezebben megy, akadozik. A kocsi újraindítása után ez a probléma nem jelentkezett városi használat mellett. Hazafelé, megint hosszú autópályázás után, az első megálláskor egy kereszteződésben semmelyik fokozatot nem akarta bevenni. Ekkor autó leállít, kicsit vár, fokozatok kipróbálása, majd hoppá, megint működik minden. Azóta ezt többször is produkálta, ha megyek valahova, akár pár percig is pályán, ötödikben. Valamilyen gondolattol vezérelve a legutolsó alkalommal, amikor vissza akartam váltani lassításkor, tehát pályáról történő lejövetelkor, és ismételten éreztem, hogy akadna, ha vissza akarnám tenni négyesbe, párszor megpumpáltam a kuplungot és ezután simán bevette a negyediket, majd a többit is. Normális, városi használat során nem észlelem ezt a hibát. Az még észrevettem, hogy amikor felemeltem a váltószoknyát, láttam, hogy a váltókar alsó végén, ott ahol egy fehér gömbszerű vég van, a körülötte levő fehér, szintén műanyagnak látszó gyűrű, vagy ház több helyen el van repedve. Nem értek a váltóhoz (sem), de van bármiféle hidraulikus rásegítés a kuplungra, vagy a váltásra amely esetleg tönkre mehetett, és ha jól észleltem, akkor emiatt kellene rápumpálnom a kuplungra? De ez csak érzet, lehet, hogy "félreéreztem". Mi/mik lehetnek a gondok a fenti leírás alapján?
Tud segíteni abban valaki, hogy a 2007-es focus vezetőülés felőli első ajtaja belülről, miért csak a harmadszori fogantyú meghúzása után nyitja ki az ajtót?
Ennek köze lehet a távirányító programozásához? Nagyon zavaró tud lenni és szeretném ezt a funkciót kiiktatni már, ha ez egy funkció és nem a zár mechanikai hibája. Előre is köszönöm a válaszokat. 2007 Focus 1,4 kombi
ha én lennék a tervező, oda raknám a szintjelzőt/riasztót, mikor az átlag szinthez képest 1 liter víz már hiányzik, ez gyakorlatilag ott van mikor a tartályba már alig lötyög valami, de a motor fontos részei még mindig tele van vízzel
fontosabb lenne, mint pl, hogy állítható legyen az utastér dizájn fény színe, ereje (most nem emlékszem ez focus vagy golf, de hasonló kategória), vagy hogy pl a legújabb focusos járó appal ki tudom nyitni/zárni távolról az ajtókat
mondjuk ha már szintjelző, akkor inkább a hűtővíz, mint az ablakmosó....pl a KIA Ceed (még a 2007-es) és még sok másik tipus is kijelzi ha kevés ablakmosód van, de azt nem ha kevés a hűtőfolyadék ;)
"egy 6 éves modern autó, hogy a francba nem jelzi ki, hogy nagyon kevés benne már a víz, a mai világban ezt már annyira alapnak érezném "
Kijelezte, csak nem a műszerfalra,hanem azzal, hogy a kiegyenlítő tartályban egy deka víz nem volt már gondolom.
Érzékelő beépítése? Milyen szintre állítsák be, amikor a kiegyenlítő MAX és MIN jelzése között kb. fél liter szokott lenni.
Ha meg érzékelő beépítése/nem beépítés, az meg a gyártónak pénzébe kerül, és azzal is tud spórolni. Mint ahogy anyagvastagságokon, festékvastagságon, szigetelés vastagságokon, anyaghasználaton, extrákon, mindenen.
Időnként fel kell nyitni a motorháztetőt és a kötelező dolgokat hetente/két hetente érdemes átnézni, hogy okés, rendben van-e minden. Ilyen ez a popszakma :)
úgy néz ki (kopp-kopp) hogy megúszta a hengerfej az alacsony vízszintet (3 liter, kb fele elment mire észre lett véve)
egy tömítés adta meg magát a vízrendszerben, pontosan nem tudom melyik részén, szmben állva a motor jobb oldalán
szóval meg lehet ezt úszni, de nagy szerencsém lehetett, hogy 1) télen történt 2) pont városban volt ebben az időszakban használva viszonylag rövid utakon
amit nem értek
egy 6 éves modern autó, hogy a francba nem jelzi ki, hogy nagyon kevés benne már a víz, a mai világban ezt már annyira alapnak érezném
köszi a tippeket, megcsináltam, de nem azt ami a lenti leírásban volt és megint van start/ stop
én ezt csináltam:
- tompitott bekapcsol
- nyomogomb gyújtás
- 5ször reflektro villantás
- 3szor féklámpa villantás
- kb 5 mp múva jött is az akksi visszajelző 3szori villogása
más
mentem vele próbautat és azt vettem észre, hogy csak áll helyzetben nem enged 4000 fölé, menetközben ki lehet jobban húzatni
azért természetesen szerelőhöz megy, hogy kiderüljön, hogy a viz miért fogyott ki, mert lelazult egy bilincs/elöregedett egy cső vagy - ne adj isten - hengerfej, mondjuk szerencsére az olaj fekete és gázfröccsöknél nincs fehér pamacs, de azért természetesen cidrizek
illetve még egy kérdés, kb 1 éve egyszer csak megállt a start/stop rendszere, gondoltam gyengül az akksi, úgy is volt nem sokára megadta magát. kapott új akksit, de a start/stop nem jött vissza.
van valami spec dolog amivel újra be kell kapcsolni a szart/stop rendszert?
Ti-VcT megfelelő karbantartással kimegy a világból. Nem erőgép - 116 LE - de teszi a dolgát, pályázva a 130 már ötödikben 3800 1/min fordulaton pörög. 8 évig volt Mk2-es Focusom ami Ti-VcT motoros volt, szerettem.
Az utolsó szériákban már 125 LE volt a teljesítményük. Érdemes őket nézni, még ha magasabb is az áruk.