Guminyomással kapcsolatos kérdésem lenne. Az ajtónál lévő matrica szerint elől 23 PSI (1,6 Bar), hátul kis terhelés esetén 26 PSI (1,8 Bar), nagyobb terhelés esetén 29 PSI (2 Bar) az előírt keréknyomás. Mi gyári gumival (Bridgestone Dueler), 2 személlyel, aszfaltos úton használjuk, 2 Bar nyomással. Egyszer fújattuk 2,4 Bar-ra, akkor már érezhetően pattogott. Előre nem kevés az 1,6 Bar nyomás? Illetve ki mekkora guminyomást használ?
Tényleg érdemes megnézni a kipufogó környéki részeket. Csináltunk egy alvázvédelmet a múlt héten, és bár az én autóm csak 28000-et futott már látszik rajta ott a kezdődő korrozió. Egyébként ezen a kocsin alvázvédelmet csinálni eléggé harcos.
MEgnéztünk mindent amit mondtál, a csomagtartóban lehet látni jelét a rozsdának, de a többi stimmel. A szerelőnk azt mondta gyertya, olajcsere ami kell a többi f sza. Próbálgattuk már a gépet, jól megy valóban nem bántuk meg a vételt, de még hozzá kell szokni hogy magasabb mint az eddigi autóink.
Hello Szóval ma megvettük az arany Jimnyt Maksiéktól. Rozsdát egy szemet sem találtunk rajta, olajat sem, egyszerűen nem tudtunk belekötni. Hátra van még egy vizit a szerelőnknél, aztán lehet hátradülni. Garázsban tartott, hölgytulajdonostól, vezettett szervízkönyv, a belseje olyan kifogástalan, hogy meglepett. NEm kopott, nem karcolt, a kárpit újszerű. A kereskedés hozzáállására egy rossz szót sem lehet ejteni. NAgyon kedvesek voltak.
Az előző (arany színű) egészen jónak tűnt. 7-9 éves autó ritkán lehet kifogástalan. Ha megfogadod a "fogódzókat", amit Matiz leírt jól alkudhatsz. Ez az utóbbi még lehet,hogy nem is hard top.
Pár dolog amit tudni érdemes: a km óra csak jelzés értékű (kereskedőnél van, mindegy, melyiknél). A kasznit nézd át, mert a lámpák körül szeret rozsdállni meg hátul ha a hátsó ajtót kinyitod, hajtsd fel a szőnyeget, lennie kell ott egy fa lapnak, az alatt az emelő és a kerékkulcs. Fut végig egy illesztés, az is szeret rohadni nagyon, mert alatta van a kipufi, bejut a víz, hideg, meleg, pára.
A motor alá nézz be, elöl és hátul a szimmeringek szeretnek csöpögni. Nem nagy kaland a dolog, pár ezer Ftból megvan a javítás, nem kell megijedni, csak ha _nagyon_ olajos.
Az első kereket érdemes még megnézni, a csapágyak az utaknak hála lógni kezdenek, ez sem vészes összeg, csak bosszantó ha rögtön szervízzel kezditek az ismerkedést. Az "ökölfej" körül van egy gumitömítés, ha el van öregedve, kijön az olaj, zsír, és annyi a kenésnek, az már nem annyira jó. Ha ránézel, meglátod miről van szó. Az első keréken belülről egy csepp zsírnak vagy olajnak sem szabad lennie, ha rossz a tömítés, akkor látni fogod a nyomát, oda "veri ki".
Ezen kívül kipufi el tud fogyni, de kapható hozzá többféle dob, csak mondom, hogy jó alkualap (nézzemámeg, tisztarozsda).
Maksiéknál jó autók szoktak lenni, Vitarákat néztünk ott, az ár miatt nem nyertek csak. Hozzáállásból viszont ötös - van olyan kereskedés, nem egy, amiről ezt nem tudom elmondani :)
Jimnyt szeretnénk venni. A fórumot olvasva valahogy úgy érzem nem sok lehet az országban. Esetleg ezt is ismeri valaki, és tud valamit az előéletéről:) http://www.expressz.hu/auto/szemelygepjarmu/showAdvert,6570770,48,1.html esetleg más eladót?
Létezik hozzá ARB lökhárító, de szerintem kurva ronda, nagyon nem illik az autóra. Nekem egyedi van, amit szerintem sokkal ízlésesebbre sikerült kitalálni, de mondjuk nem is lett olcsóbb, mint egy ARB. Más kérdés, hogy a fő védelmet ezen is a görgősablak adja, a fényezése sérülékenyebb, mint a műanyagnak, minthogy ez egyáltalán nem rugalmas.
Fák ellen király dolog a fém lökhárító, mert azok össze is törik a gyárit, de az ilyen meghúzásos dolog ellen nem véd a fém alapanyag...
De különben meg a bokrok úgyis összekarcolják az autót, szóval ilyennel hülyeség foglalkozni :))))
hello mindenki. szoval ki gyartja,mibol,mennyiert,hatulra is van e...bp-en nem tanitjak a parkolast nagy autoval kis helyre vagy ilyesmi lehet az oka de lezuzomafesteketaterepjarodrol tekocsi a divat. majd a talalkozon megmutatom. es ugye felelmetesen kozel van a hatsolampa a sarkahoz...
szasztok. Lehetseges lenne, hogy nyuszi kollega irjon valamit a fem lokosokrol mert unom mar h allandoan belem parkolnak a t autosok es kopik a plezur a kocsimrol...
Jelen esetben érzékelhető mértékben rontotta a levél megérkezésének statisztikai valószínűségét, hogy a mailcímbe @freemai.hu -t írtál :o) Kijavítottam, levelet már ne várj, viszont be tudsz lépni.
Kedves Gábor, lécci tedd meg a többiek kedvéért, hogy átalakítod a lámpádat (vagy legalább azt a fekete matricát felragasztod, amit az ide látogató angolok szoktak).
Amúgy Nyuszy oldalán nemrég valakinek összejött pár Jimny-vel esetleg foglalkozó emberke elérhetősége.
Vagy kérj meg egy itteni tulajt, hogy adja kölcsön.
Nincs ötletetek hogy honnan szerezzek egy foncsort a lámpába a majdani vizsgára legalább? Az enyém ugyanis "balra asszimetrikus". A külső búra az itt már sima üveg, na jó műanyag:-) Csak a belső foncsort elég átdobnom, meg a fordított kanalas izzókat. A neten egy srác, aki ilyeneket bont, örült volna hogy elviszem a sérült lámpát, de sajna a foncsor is megrepedt benne :-( A németeknél 177 Euro. Azt nem kéne ennyiért. Bontott meg nincs még, legalábbis nekem nem volt.
Végszükség estén beállítok egy komlett H4-es Trabant foncsort a műanyag mögé, üvegével együtt. A külső műa burkolat már csak "szúnyogprotection" lesz:---)