Keresés

Részletes keresés

alexand2 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219951

Üdv. Köszönöm a tippeket mindenkinek.

Előzmény: TLB Józsi. (219942)
ibituba Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219950

Üdvözlöm a fórum tagokat. 

Egy olyan kérdésem lenne, hogy van olyan pannónia, aminek 20 mm. vastag a berúgó tengelye? Egy bal oldali behajtható berúgókart keresek, ami 20-as tengelyre való. 

kéthengeres Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219949

Az enyémen a kétrugós, kisebb hátsó ülés is RM-es. A T-sek gyártásának vége felé már Pagusával jöttek ki a motorok.

Előzmény: moci60 (219948)
moci60 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219948

Mi a vaz ill motorszama? Pl: 3/4 XXXX  akkor 1953 4.havi

A T Csepeleken nem pagusa nyereg volt tudtommal. Az enyemen is kicsi kemeny nyereg van de RM feliratos. Es ez tuti gyari.

Az RM feliratios es a felirat nelkuli ules alakja es vaza sem egyforma, a nem feliratos kissebb az a ketrugos hatso ules volt kivetel nelkul.

A tiednek.milyen az ulesvaza az sokmindent elarul?

Ha egy kicsit is kokanyolt akkor nem gyari a lap sem,.ha tok mas mint a D Csepel akkor sem. 

 

Előzmény: Zoli_t5H (219947)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219947

Köszi neked is és Józsinak is a válaszokat.

Sokkal okosabban nem lettünk, mindenesetre én egyre inkább 1953 környékére tippelek az eddigi infók alapján.

 

Előzmény: LacoP21 (219944)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219946

Ez csak alakra olyan, mint a DCsepel ülés, de nem az, azt ismerem. Az enyémen is ilyen széles nyereg van, igaz nem Pagusa, mint ezen a képen, hanem Drilastic, ami tudtommal korban megfelel, több nyugati motoron is olyan volt (BMW, Zündapp, stb.).

 

 

Előzmény: sasspali (219945)
sasspali Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219945

Érdekes ez a kép! Valószínűnek tartom, hogy nem egy gyári fénykép! Ezen az ezüsttankos "T" Csepelen még a kisebb ülés kellene legyen. Az a fajta amiből már kitörölték az RM feliratot. A képen látható szélesebb ülés már a "D" Csepeleken volt. Az énnálam lévő motor, az 1953-ban készült

Előzmény: Zoli_t5H (219941)
LacoP21 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219944

Konkrétan a kép mellett:

 

Pagusa típusú nyereggel szerelt 125-ös. A sárvédők és a tank fehér csíkozást kaptak, az ezüst tankbetét belső vonalazása piros volt, itt a kerékabroncsok nem betétesre festettek.

 

A másik oldalról készült kép felirata:

 

Általában az exportkivitelek esetében használták a krómozott kerékabroncsot. Itt már a kevésbé csúszós, kényelmesebb úgynevezett Pagusa típusú nyerget alkalmazták, amelyet 1953 második félévében vezettek be.

Előzmény: Zoli_t5H (219941)
TLB Józsi. Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219943

Szia Zoli!

A könyv címe Csepeli történet. Ebben konkrét dátumot a 125T típus sorozatgyártásának kezdetéről nem láttam. Több vonatkozásban megemlítődött 1951- 52 es dátum.

Viszont egy másik könyvben Dr. Kováts Miklós Magyar motorkerékpárok c. művében 1951 augusztus vége  szerepel a 125T Csepel sorozatgyártásának kezdeteként.  

Van aki vázszám alapján megtudja mondani a gyártás időpontját. Ha olvas, talán jelentkezik.

Előzmény: Zoli_t5H (219940)
TLB Józsi. Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219942

Motoros boltban! MZ vagy JÁVA küllőanya jó. M4 -es a menete. A cseh gyártmány jobb, mint a gyári. A Csatáriék is gyártanak, de nem rézből, hanem  vasból. Az egyszer használatos.

Előzmény: alexand2 (219936)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219941

Na bazzzzmeg, a kép meg lemaradt. :-)

 

Ehun-e :

 

 

Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219940

Sziasztok,

 

ide irok, mert itt talán nagyobb az élet, mint a Csepeles topicban: elvileg az alábbi kép - amit a neten találtam - a Csepeli motorkerékpárok c. könyvbôl származik, csak kíváncsiságképpen érdekelne, hogy ha valakinél kéznél van a könyv, meg tudná-e esetleg nézni nekem, hogy a képhez tartozik-e valamilyen magyarázó felirat. Leginkább az izgatna, hogy esetleg van-e évjárat megadva, mert a 2017-es évet sikerült úgy zárnom, hogy az ölembe hullott - majdnem szó szerint, mert egy padláson vészelte át az elmúlt 30 évet - egy pontosan ugyanilyen kis vas és érdekelne az évjárata. Annyit tudok, hogy mindenképpen 1955 elôtti, de hátha sikerülne valahogy közelebb jutni az igazsághoz - márcsak azért is, hogy a megfelelô alkatrészekkel tudjam pótolni a hiányokat.

 

Köszi!

Z.

 

 

 

 

triplaharom Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219939
Előzmény: alexand2 (219936)
1zsakkrumpli Creative Commons License 2018.01.04 0 0 219938

Nagyon ötletes!!!

Előzmény: Zsolt-01 (219927)
abes Creative Commons License 2018.01.03 0 0 219937

http://ccmmotors.boltaneten.hu/

 

Egy a sok közül...

Előzmény: alexand2 (219936)
alexand2 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 219936

Üdv mindenkinek ! Küllőanyát honnan, vagy kitől lehetne venni, így télen. Börzén szokott lenni tudom, de az még soká lesz.

tomit1 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 219935

Sehol , lesz belölük bili vagy lavor!

Előzmény: Zsolt-01 (219933)
R100 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 219934

Hűvös, szeles nyár volt...

Előzmény: cbx (219932)
Zsolt-01 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 219933

Ha jól emlékszem, azt mondta, hogy 2. fokozatban volt a váltó, és az alapjáraton egy picit felcsavarta, és úgy pöfögött napi 8-10 órát. Nem volt semmi extra hűtése. Majd levette a kardántengelyt, visszatette a deklit, és hazament a motorral.

De holnap megkérdezem tőle.

Egyébként a mai napig megvan a betonkeverő, 10 éve is építettünk vele egy házat, és idén is fogunk. Persze már villanymotor hajtja.

Nagyon durva, hogy mindig is kint állt a kert végében, soha nem volt letakarva. Rozsdás, de nincs elrohadva. Régen tudtak vasat csinálni...  A mai betonkeverők hol lesznek 55 év múlva? :)

Előzmény: cbx (219932)
cbx Creative Commons License 2018.01.02 0 0 219932

Mesterien össze lett hozva a két gép közös működése.Édesapád ügyes ember volt.A blokk hűtés hogyan lett megoldva,szerinted ?

Előzmény: Zsolt-01 (219927)
tomit1 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 219931

Nem semmi a hajtás lánc , ezt megtervezni sem lehetett volna jobban :-) !  A motorra csak irigykedem, a MÁZLISTA :-(((

Előzmény: Zsolt-01 (219927)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.02 0 0 219930

Apukám, ez nagyon komoly! :-)

Nekem a mániám a gyári fényezés. Ha ez a szépség jó állapotban megmaradt, akkor nagy kincs, főleg, hogy érzelmi kötődésed is van hozzá. Őrizd meg továbbra is, főleg ha vannak gyerköceid, egyszer hálásak lesznek érte.

 

Előzmény: Zsolt-01 (219927)
Zsolt-01 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 219929

Igen, stimmel, valóban ágyvégek. Ami éppen volt... :) 

Így épült fel a ház. 1964.

Édesapám műve a betonkeverő, és a hajtás is.

Előzmény: triplaharom (219928)
triplaharom Creative Commons License 2018.01.02 -1 0 219928

Hmmm... Jó ez a keverőgép, mintha csak "Kincstári" sodronyos ágyvégekböl lönne a fő váza.

Érdekös a hajtáslánc is, ilyet még nem láttam. Igazi ezörmestör lehetött a gazdája.

Előzmény: Zsolt-01 (219927)
Zsolt-01 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 219927

Igen tokozott. Biztos, hogy TLT.

 

Előzmény: moci60 (219923)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.02 0 0 219926

Megyünk majd, nyugi, rajtam ne múljon. ;-)

 

Előzmény: jogepek (219924)
triplaharom Creative Commons License 2018.01.02 0 0 219925

Mert most jól esik... (:-)))

Előzmény: jogepek (219924)
jogepek Creative Commons License 2018.01.02 0 0 219924

kellene menni motorozni

Előzmény: Zoli_t5H (219907)
moci60 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 219923

Tokozott a lancvedoje?

Előzmény: Zsolt-01 (219922)
Zsolt-01 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 219922

Akkor a típushoz csak véletlen írtak TL-t a forgalmiba?

 

Mikor én megszülettem (78) akkor már a padláson volt. 74-ben lett végleg kivonva. Mikor 12-14 évesen elkezdtem motorozni, riga, simson, stb. akkor apám féltett, nem engedte még gondolati szinten sem hogy a lekerüljön a padlásról. Mindig azt mondta, ha lesz rá jogsid összerakjuk. Aztán lett jogsim, jöttek az egyre nagyobb erősebb japán motorok, autók, és feledésbe merült a Pannónia.

Valahol mindig tudtam, hogy más mint a többi, mert ilyen zöldet, ilyen buzogány dobbal nem láttam az utcán, csak feketét.

Egy-két évvel ezelőtt néztem utána, akkor tudatosult, hogy milyen gyöngyszem van a padláson.

Sokat gondolok rá, hogy le kellene hozni, összerakni. Nem nagy történet, a kerekek, és a blokk van kivéve belőle, minden megvan. Ma nézegettem egy kicsit jobban, nem könnyű odaférni hozzá. Amit láttam, hogy teljesen hibátlan a festése, ülése, gumik. A markolatok lefonnyadtak, de például a tank belül fém színű, nem rozsdás, a kipufogó könyök kályhaezüsttel van lefújva. Motor könnyen átforog. A tankban lévő szerszámtartóban még sütős gumijavítókat találtam. Szóval lehet hogy túloztam a gyári állapottal, de egy nagyon jó állapotú használt motor.

Azért gondolkodom a lehozatalán, mert attól félek hogy a garázs nem olyan száraz, és az is elkerülhetetlen, hogy valami nekidőljön, ráessen. Szívesen használnám, de nagyon féltem, félek, hogy összetörik, vagy ellopják. 

 

Rengeteg történetet tudok a motorról, anyumat ezzel vitte randizni, vicces kollégák cukrot tettek a tankba és szereléssel telt a randi, stb. Van egy régi fénykép amin a Pannónia hajtja a betonkeverőt. Sztenderen állt, hátsókerék kivéve, lánccal összekötve a betonkeverővel, alapjáraton pöfögött egész nap. Így épült fel a házunk. 1964. Nem volt még áram az utcában. 

Édesapám első motorja volt, nagyon vigyázott rá. Autószerelő volt a Vegyesjavító KKT-nál. :)

Szóval nekem ez a TLT több mint egy motor.

Karácsonyra kaptam egy szép grafikát a motorról, nagyon szeretem. (Pannónia project, biztos ismeritek)

 

Röviden ennyi.

 

Azt esetleg tudjátok, hogy hogyan lehet visszahelyezni a forgalomba? Csak el kell vinni műszakira? 

Előzmény: moci60 (219918)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!