Keresés

Részletes keresés

Corler Creative Commons License 2012.03.18 0 0 892

Valaki tud segíteni abban, hol tudnék venni AlMgSi csövet?

55x2 és 51x2es méretben. 51x2 est nem találok.

Vagy bontott RGT Trike?

WooDoo Creative Commons License 2012.03.16 0 0 891

Én is szerettem a hegyeket, de a sárkányt macerás felvinni. A klubtagok csak a hétvégeken értek rá repülni, a jó idő meg persze gyakran hétköznap volt. Az apám Ladáját szétgincsoltuk a földúton, ezért építettem egy 3 kerekű járgányt MZ motorral, Trabant váltóval, amit az egri borgazdaságnál tároltunk. Utánaakasztottunk egy 6 m-es utánfutót, ha nem volt Uaz, azzal vittük fel a repcsiket a Nagyegedre. De aztán nem volt idő hegyre járni, a vontatás meg kezdett elterjedni. Piszok kényelmes volt a MIG hangárban nyitva tárolt gépeket kivinni a starthelyre, és rákapaszkodni a vontatógépre. Tuti termikre húztak, jókat lehetett itt is repkedni. De már évek óta nincs vontatógép a klubban, a kétdobos Trabant motoros csörlőmet is kölcsönadtam a nyíregyházi klubnak, ott még van néhány aktív gyalogsárkányos. A debreceni klubban már csak nekem van gyalog gépem, igaz már az is félig motoros..:)

Előzmény: Corler (890)
Corler Creative Commons License 2012.03.16 0 0 890

Köszönöm a segítséged!

Már írtam is a cégnek, éppen ezt a céget hagytam ki, hajtástechnikabolt,

powerbelt, stb vagy tíz helyre írtam már, de mindig nagyon megbonyolították

a dolgom.

Én Berettyóújfaluban születtem, de az alföld nem jött be, jobban szeretek

a hegyoldalból startolni, bár mostanában a motoros sárkánynak nem szükséges.

Debrecenhez sok élményem fűződik, talán ha a közelben leszek, megnézem a géped!

Előzmény: WooDoo (888)
WooDoo Creative Commons License 2012.03.16 0 0 889

Gondolom cége válogatja, nekem ugyan annyiért adják a szíjakat és a tárcsákat, ha sárkányrepcsibe építem, vagy elektromos autóba, vagy fagylaltos quadba...

 

Műbizonylaton mit értesz? A szíjakat és a tárcsákat auditált cégek gyártják, tuti hogy pl. egy Optibelt Omega HP szíj rendelkezik mindenféle ISO, TÜV, meg hasonló minősítésekkel. A gyártó és a forgalmazó nyilván nem vállal garanciát arra, hogy egy harmadik fél által tervezett hajtásban nem fog szétmenni a szíj. Ezt a gépész tervezőnek kell bevállalni, aki ismeri a szíj tehergírását, és az alapján úgy tervezi meg az áttételt, hogy megfelelő biztonsági tényezővel elbírja a terhelést. 

 

Amikor házakat terveztem, pl. nekem kellett kiszámolni mennyi vasat tegyenek a betonba. Tudjuk milyen az alapanyagok teherbírása, belekalkuláljuk a megfelelő biztonsági tényezőket, aztán kijön, hogy mennyi a teherbírás. Amit pedig kiszámoltam, azért felelőséget is kellett vállalni. A tüzépes "műbizonylata" a cementről vagy a betonacélról csak a számítás alapját képezheti, a felelősség a tervezőé...

Előzmény: gibbontyuk (887)
WooDoo Creative Commons License 2012.03.16 0 0 888

Az első sárkányrepcsi áttételemet egy hajtástechnikával foglalozó gépészmérnökkel számoltattam ki. Nekem 1:3,6-os áttétel kellett, mivel 10e körül forgott a motor. A nagy áttételi arány miatt 20-as fogszámú tárcsa került a motorra, de a rövid tengelytáv miatt max. 4-5 fog tudott kapaszkodni, annyira kicsi volt a szíj átfogási szöge. Ennek ellenére a betervezett 35 mm széles HTD 8M szíj tökéletesen bevált, a kis 125-ös blokk 700N feletti tolóerőt tudott. Ha azt nézem, hogy az 5x nehezebb ezres szuzuki blokkból csak kb. a dupláját hozzák ki, szerintem nagyon jó kis motort építettem anno. 

 

Egy 1:1,5-ös áttételnél a kisebb tárcsán is elég sok fog tud kapaszkodni, szerintem egy 32-8M tárcsa bőven elég a motorra, a légcsavartengelyre pedig 48-8M tárcsa kellene. HP (high power) szíjból szerintem az 50 mm széles elég lenne, de ha biztosra akarsz menni, választhatsz 85 mm széles szíjat és tárcsákat.

 

Az utóbbi időben a Bánki-Sós cégtől szoktam vásárolni, postával, számlásan is olcsóbban kapom meg az alkatrészeket, mint itt Debrecenben számla nélkül. Ha kéred, a megadott teljesítmény alapján ki is számolják milyen méretű tárcsákra és szíjra van szükséged, és a pontos tengelytávot is megadják.  http://banki-sos.hu/

 

gibbontyuk Creative Commons License 2012.03.15 0 0 887

"Sajnos tapasztaltam, hogy a sárkányrepülő szó az valami varázsige

mikor kimondod, rögtön kétszeres szorzóval számolnak, és ha kiléptél az ajtón

már ott sem voltál soha."

Ez igaz, de ismerős alapon minden kivitelezhető, megoldható!! Viszont műbizonylat akkor sincs!! 

Előzmény: Corler (886)
Corler Creative Commons License 2012.03.15 0 0 886

Én egy SV650-es blokkot alakítok át, a kuplung helyén van egy felezett

kihajtásom, ide kellene még egy áttételt tennem, hogy harmadoljam,

de lehet, hogy még azt is feleznem kell majd, ugy számoltam, hogy 8100 as

fordulaton forog a légcsavar 2700 at. 

Sajnos tapasztaltam, hogy a sárkányrepülő szó az valami varázsige

mikor kimondod, rögtön kétszeres szorzóval számolnak, és ha kiléptél az ajtón

már ott sem voltál soha. De ennek ellenére mi barkácsolunk, és legfőképp repülünk!!

 

Előzmény: Beer-ci (884)
Beer-ci Creative Commons License 2012.03.15 0 0 885

Amit láttam az H jelű íves fogalakú.

Még 40 mm-es szélességben is rendelhető a korábbi értesüléseim szerint. Állítólag 600 Le teljesítményre is tudnak

produkálni áttételt.

Ami viszont Fontos: Sárkányrepülőbe való beépítéshez nem tudnak műbizonylatot adni, így azt mindenki a saját felelősségére teheti meg.

Előzmény: WooDoo (882)
Beer-ci Creative Commons License 2012.03.15 0 0 884

A Repülőstomi videóján is látható hogy az 1:3 osztás tökéletes.

A nagy fordulatszám kevesebb nyomatékkal bír.

A hajóknál az 1:2.75-öt alkalmazzuk.

 

Előzmény: Corler (883)
Corler Creative Commons License 2012.03.15 0 0 883

Engem érdekel az elérhetőség. 75 lóerőt kellene átvinnem, ha egy kicsit felé tervezek az 60Kw

és 1:1,5 körüli átté kellene, nem akarok kis tárcsát, hogy jobban fogjon.

Te mekkorát tennél rá?

 

Előzmény: Beer-ci (881)
WooDoo Creative Commons License 2012.03.14 0 0 882

Milyen osztású szíj ez? HTD tárcsákból nem lehet kapni 25-öst, a 26-os 8M-es szíj pedig csak 65 mm átmérőjű. Erőátviteli célra íves fogalakú szíjat javasolnak, a 8 mm osztású HTD tökéletes választás a sárkányhoz. Trapéz fogazatú szíjat én nem mernék az áttételhez használni...

Előzmény: Beer-ci (881)
Beer-ci Creative Commons License 2012.03.14 0 0 881

Ma voltam a fogazott szjí és tárcsa forgalmazójánál.

Döbbenetesen leestek az árak!!

Egy 12-25 osztású meg van 10 ezerből, és 25 mm-es szíjjal a 13:40 sem kerül sokkal többe.

A 25 fogas tárcsa átmérője 100mm volt . A 40-es kb 130 mm. Kb 50 kw-ot tud.

Minden estere olcsóbb mint egy derékszög hajtás 2-300 ezerért.

Ha valakit érdekel, megadom az elérhetőségüket.

Előzmény: Corler (851)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.14 0 0 880

Nekem már a motorossárkány is fordított volt a láb is, meg a kéz is, de a levegőben is, nem csak a földön!

Amíg nyugodt manőverek voltak,egyszer sem rontottam el, viszont egyszer felszállás közben leállt a motor,és én reflexből koppig előre nyomtam a kormányrudat, mert kötélszakadásnál előre kell nyomni a botkormányt....

De mire megijedt az oktató mögöttem, már hason volt a kormányrúd, és mivel szépen sarkosan szálltunk fel, elég volt a plussz sebesség is. Hogy ilyen rövid idő alatt be lehet e tojni, azt már dicső oktatóm tudná csak megmondani, vagy aki kimosta a gatyáját :)

Előzmény: WooDoo (879)
WooDoo Creative Commons License 2012.03.14 0 0 879

CSináltam néhány gépet, de mindenkit a frász kerülgetett, amikor a földön pont az ellenkező irányba ment a gép, mint ahogy akarták. Meg lehetett tanulni idővel a fordított kormányzást, de még én is szálltam fel kanyarodva párszor. Nagy gond nem volt amúgy beéőle, mert ne tudott felborulni a gép, csak esetleeg leért a szárnyvég. A többi kerékről induló minimált gép sem vezethettő jól a földön, a Shwarze minimumot is érdekesen kormányozható, pedig abból elég sok van. Az új gépemet elvileg már korrektül lehet majd a földön is irányítani, csak most nincs időm befejezni. Talán a nyáron elkészül, és ha jó lesz, akkor publikussá fogom tenni a terveket.

Előzmény: elpazarolt tehetség (878)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.14 0 0 878

Amin viszont már régebben is csodálkoztam hogy miért nem terjed el a te motoros verziód?

Végülis egy egyszemélyes motoros sárkányhoz képest rengeteg előnye van, és ennyi elég szokott lenni hogy tért hódítson, és valamiért mégsem. Neked van tipped?

Előzmény: WooDoo (876)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.14 0 0 877

Ha sokáig meséled, még a végén a kelleténél nagyobb vágyat fogok érezni :)

Rengetegszer lejátszottam már ezeknek a szempontoknak az ütköztetését, és ha valamit kifelejtettem (pl. hogy hol lakom) azonnal belelkesedtem valamire. Még az autogirora is, mert azt is lehet faragni, a lapátot meg 1M alatt használtan venni, egyszemélyesben elérhető... Aztán mindíg emlékeztettem magam hogy tavaj, amikor a két törzsgárdatag ideiglenesen kiesett a csapatból, összesen vagy 3 órát repültem motoros ernyővel, pedíg ott csak tíz perc míg berakom a kocsiba,se hangár,se reptér.Lehet hogy társaságfüggő vagyok, de többször volt hogy tipikus motorozáshoz való időjárásban elmentem gyalogozni, a társaság miatt. Képzeld el, milyen egyedül lennék, ha a környéken nekem lenne az egyetlen ilyen repcsim. Szerintem ha szomszédok lennénk már lenne is :)

De így is túl sok lovat akarok megülni. Szeretek motor nélkül repülni,lábról startolva bárhol elkirándulni,ahol én, és nem a termikek szabják meg az irányt,magasságot, és szeretek utasokat vinni... No ez mindjárt háromféle eszközt igényel! Csoda hogy idén eljutok idáig, nemhogy mégegy repcsit beújítsak :)

Azért a 60 km/h elérhető ernyővel, a hári jánosok 70-80-ról is mesélnek, a gyakorlatban azonban az a 40 körüli sebesség a kényelmes,és gazdaságos,45-el a lassabbak is tudnak repülni, 50-el lábgyorsító nélkül csak a csúcsgépek, de azok is zabálnak már ilyen tempónál, szerintem meg az hogy folyamatosan nyomjál egy lábgyorsítót, elég kényelmetlen.

Mondjuk trike esetén meg lehet oldani hogy 60-al repülj kényelmesen egy túlterhelt szárnnyal, de valahogy nem érdemes egy műfajt kivetkőztetni magából, ha sárkány sebességgel akar valaki repülni, sárkányozzon.

Egyébként az én ernyőm, amíg nem esett áldozatul a trike projektnek, 45-el repült alapon, és 50-el kiengedett trimmel. De sosem engedtem ki a trimmet, mert extrém módon megnőtt a merülés, a sebesség meg alíg. Amúgy szerintem, akár 150m-en, már nem sok különbség van fílingre a 40 és a 60 között. Persze ha nem fúj 40-es szembeszél :) Akkor meg nem repkedek úgysem motoros ernyővel.

Előzmény: WooDoo (876)
WooDoo Creative Commons License 2012.03.13 0 0 876

Nekem egy régi, lassú szárnyam van, 60 km/h körül van a max sebesség, ahol még nem merül nagyon. Az újabb, árbócnélküli szárnyak 100 fölött hasítanak, és 15 körüli a siklószámuk. A hátimotoros ernyőktől viszont lényegesen gyorsabb a repcsim...

 

Tavaly árultak egy Atost Miskolcon, de sajna nem volt 750e Ft-om rá, pedig azzal szuperül lehetne repülni egy segédmotorral...

120 felett van a max sebessége, de ha az ívelőlapot lehajtják, piszok lassan is tud repülni. 18 körül siklik, 50 cm-t merül...

Előzmény: elpazarolt tehetség (875)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.13 0 0 875

Emlékszem erre a jópofa szerkentyűdre :) Ha lett volna HHH-en legalább még valaki hogy ne egyedül repkedjek, talán le is koppintottam volna. Végülis a tereptűrő képessége miatt - meg mert még egyben van a gerincem - a Pepi féle verzióba reménykedtem, de sajnos nem fért bele a pénzügyi keretembe, aztán jött az ernyőzés, és elterelődött a figyelmem, pedíg valószínűleg a tiéd a legolcsóbb motoros repülési lehetőség. Idővel  annyira megszerettem hogy a gyalogernyővel bárhova le lehet szállni, ahol egy kis kerék elakadna hogy már előre edzem a lelkem hogy sajnos a trike, is gyengén bírja a terepreszállást.

Ami a sebességet illeti, abból sosem elég :)  Te mennyivel utazol? És mi a vége?

Sajnos eszembe jutott a kegyelemdöfés, lakótelepen lakom, és nem nagyon találtam kényelmes hangármegoldást. Egy ideig reménykedtem hogy HHH-en megépül az a hangár, amit társadalmi munkában dontottunk le, egy hatalmas ponyvás hangár...de nem lett belőle semmi, pedíg sok lelkes ember pénze állt benne. A hátimoci meg jól tárolható. Kár hogy ilyen szempontokat is figyelembe kénytelen venni az ember.

Mostanában, ha megszállna a tettvágy, és pénzem is lenne, ezt építeném meg szívesen, mert nem tűnik bonyolultnak, és a botkormány azért hatékony egy holmi...

Előzmény: WooDoo (874)
WooDoo Creative Commons License 2012.03.13 0 0 874

Ez a Rakett motoros változat:

 

WooDoo Creative Commons License 2012.03.13 0 0 873

Én építettem egy segédmotoros gyalogsárkányt, de nem a Moszkitó félét, hanem kerékről indulót. Volt egy gerincműtétem, így egy 35 kg-os szárnnyal a hátamon rohangálni nem opció számomra. Kicsit szokatlan megoldású a gépem, de működik. Rövid úton le és felszáll, a 118 cm3-is Rakettel majdnem 2 m/s-al tud emelkedni, és csak 2-2,5 literbenzint fogyaszt óránként. Korábban egy Honda NS 125 blokk volt a gépben, azzal szinte helyből felszállt, és 4-5 m/s-al tudott emelkedni. Termikelni is lehet vele leállított motorral, a hátsó futó behúzható, a légcsavar becsuklik, így 1 m/s alatt van a merülése. Sajnos a földön nehézkes a kormányzása, de már átterveztem, csak sajnos nincs időm befejezni az új gépet.

http://www.slippy.hu/gallery/woodoo

 

A gyalogsárkányosok sajnos elég kevesen maradtak, amíg volt vontatógép a klubban rendszeresen repültünk, de aztán szép lassan eltűnt mindenki. Az ernyő azért sok szempontból praktikusabb mint a sárkány de én megszoktam hogy nem csuklik össze a szárny a fejem felett, és ha fúj a szél, akkor is haza tudok repülni. Igaz az ernyősök meg haza tudnak menni stoppal..:)

Előzmény: vakrepulo2 (871)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.13 0 0 872

A gyalogsárkányban nekem az tetszett a legjobban hogy mivel testsúllyal kormányzod, a legjobban hasonlít arra, mintha te magad repülnél, mint egy madár.

Azonban ki kell ábrándítsalak, a sárkány is olyan gyengén viseli a turbulenciát, mint az ernyő. Ugyan nem csuk, hanem beleáll a hegyoldalba. Engem jópárszor fordított el derékszögben az iránytól, amerre repülni szerettem volna. A szembeszelet ugyan jobban tűri, mint az ernyő, de mégis sokkal kevesebbszer repültek a sárkányok, a mi kis hegynek nevezett dombocskáinkról,mint az ernyők. Ki is koptak. Manapság a vontatás jelent megoldást, de csak akinek sokezer forintja van vontatni, és aki megbékél a TMA alatt kavirnyálással...

Zümi 20 7779964

Előzmény: vakrepulo2 (871)
vakrepulo2 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 871

Szia köszi az infót

„Zümi”-hez tudsz valami elérhetőséget adni, vagy mikor kimegyek a HHH-re biztosan ott fog állni a tetején? J

köszi

vakrep

 

lentebb olvastam, hogy te is próbáltad más a vitorlát, sárkányt és az ernyőt is, meg azt is írtad, hogy mindegyik fajtában megvan a saját szépsége

 

te melyikből mit emelnél ki?

 

Én a vitorlából a sebességet és a távolságokat, de ellene szól, hogy egy egész csapat kell a mozgatásához és manapság elég pénzesnek tűnik

Az ernyőből – ha már megvan a cuccos- a szinte költségmentességét és a hihetetlen önálló szabadságát, ellene van, hogy soha nem tudtam megszokni, hogy nem merev a szárnya, még egy tucat sikeresen visszanyitott csukás után sem

 

Ezért most azt gondolom, hogy az ideális köztes megoldás, egy segédmotoros gyalogsárkány (olyan moszkitó féle), főleg ezért akarom kipróbálni a gyalogsárkányozást élesben

Előzmény: elpazarolt tehetség (870)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.13 0 0 870

Tudtommal Zümi csinált efféle mutatványt, pár éve, és lehet hogy meg is van még a gépe hozzá HHH-en, de nagyon ne éld bele magad.

A gyalogsárkányos tandemrepülés koránt sem olyan evidencia, mint az ernyőnél, nem is nagyon hallottam róla, látni meg sose láttam, csak mesélték, mint bátor kalandot.

A sárkányozást kevésbé lehet félvállról venni, és ellentétben az ernyővel, nem repül magától, sok rohangászással eltöltött nap kell hozzá, mire biztonságban vagy.

Ha ritkán, vagy összevissza érsz csak rá, maradj az ernyőnél.

Előzmény: vakrepulo2 (869)
vakrepulo2 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 869

Hali

 

Kerestem a neten, de egyszerűen nem találtam élő gyalogsárkányos fórumot. Ez a sport már teljesen kihalt?

 

Hátha ti tudtok segíteni:

Egy jó pár órát vitorlázórepültem, egy pár órát siklóernyőztem, de több mint 5 éve már nem voltam 1,5 méternél magasabban. Most, hogy jön a tavasz és kezdenek csírázni a termikek, belém vágott a felismerés, hogy sosem próbáltam ki a sárkányrepülést.

Szóval keresek olyan embert aki egy gyalogsárkánnyal elvinne egy bő 15 perces körre, ahol 1-2 percre át is adná a kormányrudat.

Kössz ha van infó

Vakrep

 

(technikai részek: jó lenne bp-től max 100 km-re és kb 90 kg vagyok)

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.13 0 0 868

Mókás az élet, amíg motoros sárkányban gondolkodtam, a rotaxot túl drágának tartottam.

Nem is az 503-asokat de a nagyok, a több milliójukkal... inkább egy motorkerékpár blokkot tudtam volna elképzelni, még erősebbek is mint a 912-es. Aztán most hogy a hátimotorok felől közelítek, amiknél még kínosabb a súly, még drágábban adják őket fajlagosan, most meg egy 503-as rotaxot raktam a trike-omba... igaz,ezeknek kicsit lenyomta az árát hogy sokan cserélik nagyobbra pont a mai gyorsabb szárnyak miatt. Szerencsére az ernyők kevesebb pacival is beérik.

Előzmény: Szofista (867)
Szofista Creative Commons License 2012.03.13 0 0 867

Új 912-est vennék féláron! :-)

Előzmény: elpazarolt tehetség (865)
gibbontyuk Creative Commons License 2012.03.13 0 0 866

Helló! Valaki tudna segíteni abban-képekkel- hogy van felfogatva Apolló RGt-re egy trabi üzemanyagtartály?? Köszi!!

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.13 0 0 865

Nehéz lesz erre vonatkozó adatot gyűjteni, azt hiszem. Én egyszer próbálhattam ki a sexit Pamacs hondamotoros cuccával, de az nem segít rajtunk...Nehezebb a trike-ja is, ki tudja mennyi lóerőt adott az le 3000 fordulaton, 90-100 között utazva.

Előzmény: Szofista (864)
Szofista Creative Commons License 2012.03.13 0 0 864

Azért nem lenne rossz tudni, hogy utazóban az 503-RGT konstelláció mekkora fordulaton megy utassal sexi vagy AXP esetén. Mindkettő volt javaslat. A felszállási úthossz állítólag csak kicsit lenne nagyobb. Egy időben az oktatóm Bogdola 16 nm-essel repült utassal – Molsonnal.

Előzmény: elpazarolt tehetség (863)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.03.13 0 0 863

Lehet hogy okoskodásnak tűnik, de egy véleménynek elmegy, mivel én is végigjártam ezeket a döntési helyzeteket, és hallottam hasonló ellentmondásos véleményekket tapasztalt emberektől, igaz ernyős trike ügyben. Azért sárkányos tapasztalataim is vannak.

Nekem úgy tűnik, mintha már mélyen magadban tudnád is a választ, csak reménykedsz hogy majd valaki megcsillant egy csodamegoldást. De  csodák nincsenek. Vagy nyúzol egy 503-ast, és kicsit is szar körülmények között szívod a fogad felszállásnál, vagy le kell nyelni a keserű pirulát. Csak nézd meg hogy azok közül akik sokat reptetnek utast, és sokkal fontosabb nekik a gazdaságosság, mint egy hobbirepülőnek, hányan repülnek gyors szárnnyal, és 503-al....

Nekem is megvolt a trike-om motorja, repültem is vele utassal, el is vitte, de nem volt szimpatikus a határeset megoldás, és úgy érzem bejött a döntés.

Még ha létezne is egy virgonc szárny,ami annyival jobban siklik hogy elbírja az 503-as, előbb utóbb útálatos egy ladamotoros Lótuszt vezetni...

Előzmény: Szofista (859)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!