Keresés

Részletes keresés

Csuklósbusz Creative Commons License 2024.01.28 0 0 110065

Ceglédi 280-as, az utolsók közül nem maradt meg valamilyen módon, múzeumi jármű, sufni stb?

CDC, CTF, DUD ?

D 20 Creative Commons License 2024.01.26 0 1 110064
D 20 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 110063

Több, Ik'-t is ábrázoló videoja is van az user-nek.

2001, 2002-ből is... Új 412, stb...

Előzmény: Komlósfecskés (110061)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.25 0 2 110062

Hát nem tűntek ki a festésükkel a szovjet mindennapokból :) A BX 67-50 ráadásul itthon maradt 256.54-es.

Előzmény: Komlósfecskés (110061)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.01.25 0 2 110061

Akciójelenet a BU 53-22-vel és a BX 67-50-nel :)

 

20:34-nél egy Szabolcs Volános 256-os is feltűnik, Kárpátalján.

riezaK Creative Commons License 2024.01.22 0 2 110060

Ritka állatfaj vezethette ...

 

Gondolj bele, nem szívesen látott vendég vagy, bármelyik tetőn lehetnek mesterlövészek, bármelyik előtted lévő autóból potenciálisan tüzet nyithatnak rád.... 

 

Előzmény: triplaharom (110055)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.22 0 0 110059

*tűnnek

Előzmény: Alexander Pistoletov (110058)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.22 0 0 110058

Én csak ötöt, de az egyiket talán nem láttam jól.

Mindenesetre ezek inkább 555-ösöknek tűnnik, illetve szembe jön egy 552-es is.

Előzmény: BP-16-63 (110057)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.01.22 0 0 110057

6 Példányt véltem felfedezni az 554-esekből.

Előzmény: Alexander Pistoletov (110052)
reszelozsir Creative Commons License 2024.01.22 0 0 110056

Az élhajlított típusok lebegjenek a szemeid előtt, amikor a videót nézed.

Előzmény: D 20 (110054)
triplaharom Creative Commons License 2024.01.22 0 1 110055

Ritka állatfaj vezethette ...

Előzmény: D 20 (110054)
D 20 Creative Commons License 2024.01.22 0 1 110054

Lemássza a katonai Humvee vagy mi a civil autókat...

Erősen néztem, hogy hol a zIkarus...

Előzmény: Alexander Pistoletov (110052)
gracza Creative Commons License 2024.01.21 0 6 110053

Lehet voltmár, de A BKV buszai forumon történt beszélgetés kapcsán találtam a fájljaim közt egy E91 jellegrajzot. Hátha érdekel valakit. Én nagyon szeretem az ilyen rajzokat nézegetni. :-)

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.21 0 1 110052
Vaskerekű Creative Commons License 2024.01.21 0 1 110051

Ebben a remek kiadványban találni néhány felvételt: https://www.bkv.hu/hu/web_shop/termekeink/513

Előzmény: BP-16-63 (110050)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.01.20 0 1 110050

Ezekről a járművekről, esetleg van még felvétel, fotó valamilyen formában?

Előzmény: Vaskerekű (110048)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.20 0 2 110049

kösz

Előzmény: Vaskerekű (110048)
Vaskerekű Creative Commons License 2024.01.20 0 12 110048

Tegyük rendbe a dolgokat, mert itt keveredik ez-az.


Az MKV nem festett át semmilyen kocsit pirosra azért, hogy azt gyorsjáratként közlekedtesse. Mivel eleinte kicsit döcögött a 200-asok sorozatgyártása, az Ikarus esetenként exportból visszamaradt kocsikkal szolgálta ki a megrendelői igényt. Miskolcra 260-as és 280-as is érkezett "tanácsi kék"-től eltérő színezésben. Ezek nem csak festésükben különböztek társaiktól, hanem altípusukban is, tehár nem a Miskolcon szokásos 260.03, vagy 280.15-ösök voltak:

 

  • 1975-ben érkezett négy 260.01-es, SZU városi kivitel, sárga színben (GC 69-37 - GC 69-40)
  • 1975-ben vettek állományba öt, 1974-es gyártású piros csehszlovák 280.08-ast (GC 69-32 - GC 69-36)
  • 1977-ben jött a két 280.07-es bordó csíkkal (GC 82-70 és 82-71)
  • Szintén 1977-ben jött négy mezei 280.06-os volánsárgában (GF 15-07 - GF 15-10)
  • Végül 1981-ban érkezett egy szem 1980-as évjáratú 280.08-as, kék-fehérben (GF 40-15)

 

Volt olyan kósza elképzelés a GC 69-esek érkezésekor, hogy azok (ha már úgyis pirosak) gyorsjáratban közlekednek majd, de természetesen ebből nem lett rendszer. Az összes eltérő színű járművet az első vázjavítás alkalmával kékre fényezték át.


A kezdeti időkben az ezek mellett beszerzett 260.00-ás és 280.00-ások természetesen mindenben, így színezésükben is megegyeztek a BKV-s járművekkel. Viszont az 1973-ban, 1976-ban és 1977-ben beszerzett 260.03-as és 280.15-ösök egy része elöl-hátul kék lökhárítóval érkezett szürke helyett.

Előzmény: trizs77 (110035)
D 20 Creative Commons License 2024.01.19 0 4 110047

Legyen valami havas is, ha már in trútájm is sznófólin' van...

D 20 Creative Commons License 2024.01.19 0 3 110046

Gondolván azokra, akik nem járnak exAlbásba...

1998-ban leadott, de annál valószínűsítem, három évvel korábbi képanyag a dújv-i tv-archívumból.

CCP-393, AOA-447, a két szélsőt nem tudom.

AOA-457

AOA-406, AOA-455

 

(Ilyen, amikor talál valamit a kutató közléskényszer és utána is unatkozik...)

 

😁

trizs77 Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110045

Ha van ismerősöd a TV filmtárban előkeríthető róla a TV Híradós Miskolci riport.

 

Valamiért nem értem rá és főnököm csak egy hónap múlva küldött le, hogy nézzek rá az ügyre.

Egy hónap elég volt arra, hogy a piros 280-k már ne csak Diósgyőr felé, hanem a (ha jól emléxem ??) a 4-14-es Repülőtérről induló vonalra is elkerüljenek.

Sőt a Tapolcára járó 2-es vonalon is feltűntek.

 

Azzal jöttem vissza, hogy az ötlet jó, de ahhoz a magyar szervezettségi szint kevés.

 

 

Előzmény: HBweb hu (110036)
bi-02 Creative Commons License 2024.01.18 0 1 110044

Igen. Annyi a különbség a korabeli 280.15-höz képest, hogy körben feles ablakai vannak, nincs rajta teleablak, meg oldalsó relációdoboz, meg ködlámpa. Gyárilag volt benne kalauzülés hátul. Szerintem a képen egy 280.07 van. Egyenes műszerfalú, nincs ködlámpája, nagyablakos és nincs hátul teleablakos vészkijárat. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (110043)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.18 0 0 110043

Kösz!

Már csak egyvalamit mondj meg nekem: kinézetre is stimmel hozzá a lentebb belinkelt példány?

Előzmény: bi-02 (110042)
bi-02 Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110042

A 280.07 tunéziai altípus :)

Előzmény: Alexander Pistoletov (110041)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.18 0 0 110041

Annyit hozzátennék még, hogy a 82-70 és a 82-71 nem 280.08-asok voltak tudomásom szerint, sem 280.15-ösök, hanem 280.07-esek (amik eredeti rendeltetési helyéről viszont halvány fogalmam sincs).

Előzmény: HBweb hu (110036)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110040

A gyorsjárati festésről itt.

A csehszlovák festés pedig ugyebár így nézett ki.

Előzmény: torqmatic (110039)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.18 0 0 110039

Ezekről vannak esetleg képek valahol?

Előzmény: HBweb hu (110036)
valya con dios Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110038

Ez talán egy csehszlovák busz, piros a vezető feje feletti függöny, nem hiszem, hogy az átfestésüknél ezzel is bajlódtak volna.

Előzmény: Csak egy Volános (110034)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110037

Nem ismeretlen.

Még színes képfelvétel is van valahol egy piros-fehér csuklós bal oldaláról - ami viszont a csehszlovák kivitellel ellentétben nem teljesen piros alul, hanem csak középen, a két díszléc között, alul és felül pedig fehér.

Előzmény: HBweb hu (110036)
HBweb hu Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110036

Ez egy eddig ismeretlen legenda. 

 

Ezzel szemben: 

A GC 69-32...69-36, 82-70, 82-71-es rendszámú Ikarus 280-asok voltak pirosak és Ikarus 280.08-as altípusúak, tehát csehszlovák kivitelűek és exportból visszamaradt járművek. Később természetesen bekékültek.

Előzmény: trizs77 (110035)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!