Ha lesz időm, utánajárok annak az amőbának, aki a cikket elkövette. Giro. Ennek kapcsán sikerült billentyűzni a zsidókról, a női indulóról, a Budapest-Bécs versenyről.
Oké, hogy a cikket elkövető szar nem vállalja a nevét, de akkor is, ez minimum meggyalázása az olasz körversenynek.
"többniyre azok is inkább a városon mennek át, akik pl. északról (M2, M3) mennének mondjuk dél felé (M5 irányába). Merthogy az M0 kerülő."
Azért szerintem aki az M3-ról jön és az M5 felé megy, az nem megy be a városba. Az M31-en le is lehet vágni. Az M2 felől is csak kilométerben kevesebb a városon keresztül, időben több. De én még a 11-es felé is inkább körbemegyek, sokkal kényelmesebb az autóúton beállítani a tempomatot és haladni, mint a Hungárián piros lámpáknál ácsorogni... Az M2/M3-M6 már határeset, ott már időben alig rövidebb körbemenni, M1/M7 felé meg egyértelműen a városon keresztül a nyerő.
Amilyen kicsi a Lánchíd átbocsátóképessége (beleértve a Clark Ádám tér lehetőségeit is) túl sokat nem vesztene az autósforgalom a híd hiányával. Budapest kikerülésére nem (csak) a lehetőség hiányzik, hanem az akarat sem. Mindenki jön a körgyűrű nyugati részének hiányával, de többniyre azok is inkább a városon mennek át, akik pl. északról (M2, M3) mennének mondjuk dél felé (M5 irányába). Merthogy az M0 kerülő. És valóban, egy körív mentén hosszabb az út, mint az átmérő mentén.
Amíg nem lehet kikerülni Budapestet autóval, addig a dugó meg is fog maradni. Ha lenne rá akarat, rég építhettek volna hidat pl. Soroksár, Nagytétény, Gubacs, Albertfalva, Megyer, Római part, stb. környékére, abból is lehetne lopni gazdagon, de nem építenek. Sajnos olyan a város felépítése, hogy sokaknak be kell menniük a belvárosba akkor is, ha nem akarnak.
És nincs annyi bringás, hogy csak ők használjanak egy hídat a BKV-n kívül.
A Lánchídon tényleg érdekes lenne, ott elfér két bringasáv, de akkor más nem. Mindenesetre megfontolandó lenne rajta a busz+kerékpárközlekedés autók nélkül. Sajnos attól tartok, ettől még az Alagút nem lenne lényegesen jobb levegőjű, így - legalábbis számomra - nem igazán lenne alternatíva mondjuk a Déli felé.
Az Üllői úton viszont vígan elférhetne a kerékpársáv, és értelme is lenne.
Örömmel látom, hogy nem pusztult ki a baromság a nagyfaluban tekergőző biciklistásokból.
"A Lánchídon bringázható buszsávokat kérünk, hogy dugómentes, vagyis átjárható legyen a város legszebb jelképe. Az Üllői úton és az évente 1.000.000. kerékpározó által használt Astorián alakítsák kerékpársávvá a metrópótlás után feleslegessé váló buszsávokat, hogy levegőt kapjon a forgalmas út, ahol Ferencvárosnak is lehetne belvárosi kapcsolatahídra"
Aki közlekedik Budapesten, az tudja, hogy mekkora faszságot sikerült megint kinyilatkoztatni valami svájcisapkás, tanyabájkemelgető pedálrugdosó liberális hibbantnak:(((
Bár nekem nem széles a lábfejem, de mostanra kiderült, hogy ez a modell (számomra) csak nyári zoknival megfelelő. Ha egy picivel vastagabb zoknit veszek föl, mint a nyári, akkor olyan "lábfejösszenyomós" érzésem van, ami nem ideális kerékpározás közben sem.
Bár egyelőre csak görgőn próbáltam ki, de mivel bővan van összehasonlítási alapom, ezért bátran merem ajánlani olyanoknak, akik viszonylag olcsón (28-34000.- körül lehet megkapni) akarnak országúti cipőt. A leglényegesebb, hogy végre emberi méretben sikerült gyártani, nekem 44-45-ös a lábam sportcipőim vannak, ennek a mérete 45-ös, és teljesen megfelel. Nem szűk, hegyes orrú fazon, inkább picit kerekebb az eddigieknél. Nekem eddig még a szélesebb fazonú montiscipőből is 47-es kellett, a "hegyes" fazon miatt. Az egy darab tekerő jól fogja a lábat, olyan körbeölelős érzés, pedig ránézésre kissé elöl van, gyakorlatilag a középső tépőzár helyére került. A sarok merevsége ennyiért megfelelő, a talpé szintén, amit 3D rácsos műanyaggal oldottak meg. Elöl a talpon szellőzés is van, SPD-SL/Kéo stoplit fogad és van a stoplibeállítást megkönnyítő sávozás is. A megszokott fekete és fehér színen kívül piros és kék is létezik.
Tubeless setup ügyben szeretnék tanácsot kérni. Adott egy tubeless-ready felni (vittoria elusion), amire tubeless-ready abroncsot szereltem (gp5000), decathlonos szeleppel, (ezt tudtam épp szerezni) megtöltve zefal folyadékkal. Működik a dolog, azonban kb. 1-2 nap alatt leereszt 4 bar körüli értékre. Ezt utána tartja elég sokáig. Kérdésem, hogy ez normális -e országúti tubeless setupnál? Arra gyanakszom, hogy ez a dekás szelep lesz a szűk keresztmetszet.
Tegnap néztem én is, de a tárcsafék az nemgyerebe. Csúnya, nekem fölösleges, másik váz kell hozzá, stb. szóval marad a 9100. Illetve nem nekem gyártják, ráadásul 4300 euro környékére sikerült matekolni az árát, ami azért bőven fájdalomküszöb fölött van.
Én most vettem 2 új kevlár peremes Cst Cito gumit 622-25 méretben. Az előző,ami rajt volt,az egy drótperemes Conti volt,ugyanilyen méretben. Ugye használtan került hozzám a bicó,az első gumi már kockásra kopott volt akkor is,a hátsó csak simán kopottnak tűnt. 600kilómétert még azzal használtam,minden gond nélkül,aztán a hét elején két egymás utáni alkalommal 2 hátsó defekt😒. Először kivágta valami,másodszor egy hangyányi üvegszilánk állt ki a külsőből. Javítás után meg arra lettem figyelmes,hogy "úszik" a hátulja. Átnézés után,olyan mintha szálszakadásos lett volna. Úgyhogy rendeltem gyorsan 2 új gumit,úgyis akartam már rá. A Cst-vel idáig meg voltam elégedve a trekking bicajomon. Ez meg ráadásul rendelkezik egy valamiféle(eps) defektvédelemmel is. Felrakni szerszám nélkül fel lehetett. Remélem bírja egy darabig👍!
No. Idei continentalt csak az vegyen, akinek van saját szervize!
Négy szervizt, köztük a boltot, ahol megvettem, hívtam fel, hogy tudnak-e így távolról segíteni a gumik felrakásában, van-e valami trükkje vagy tényleg kuka?
Gyakorlatilag mindenhol megerősítették, az idei ultra- és supersport biztosan olyan, hogy nem megy fel simán.
Két ember, spéci szerszám, faszsetudja, mi kell hozzá.
Ha útközben defektet kapok, akkor baszhatom.
Ennyit a continentalról, meg azokról, akiknek van pofájuk ilyet rásózni a gyanútlan vevőkre.
Miután nincs többre pénzem, számomra vége a bringaszezonnak is.
Úgyhogy tessék Újpesten nyitott szemmel járni, most szétkapom a biciklim és alkatrészenként szétszorom a környék szemeteseibe.
Én is évente cserélem a láncot, és a két-három leggyakrabban használt "kisfogast". Van úgy, hogy csak a legkisebbet kell. A nagyobbak már tizenévesek. Persze ehhez kell egy szervizes sporttárs, akit rá tudsz venni a pepecselésre.