Évek ota olvasom a forumot. 3 éve van egy Ascona C 87-es, első tulajtol, kevés kilométerrel, a kasznit rendbe hoztam (póliészter technikával), vizsgán megdicsérték.
Támadt egy problémám, elszakadt a vezérmű szíjam. 1,6 -os 16SV motor,Warajet karburátorral.
A főtengely ékszíjtárcsáját csak flexxel tudtam levenni, ezért keresek egy ékszíjtárcsát alátéttel és csavarral.
Az osztofejet is sikerűlt elrontanom, ezért keresek egyet.
Sziasztok újra :) Nem tudjátok esetleg a benzines H astra önindítója egyezhet a dízel asconájéval? Tudom nem sok esély van, de hálistennek Opelnél elég nagy a kompatibilitás, hátha bejön :)
Sajnos eljutott oda a bal oldal, hogy mindkét külső kilincs eltört. Tudnátok segíteni jól lehetne beszerezni? Elég kellemetlen mindig jobbról nyitogatni.
az ascona rúd végén van egy bilincs ami egy ricnis csapot szorít. a ricnis csap végén van egy szilent egy furattal. a váltó tetején lévő villába ez megy bele. A villa furata és a szilent furata kell egybe essen, ezen keresztül kell egy csapot dugni, és biztosítani.
A legfontosabb, hogy legyen a váltóház öntvényén fölül három M10-es menet! Ha maga a furat meg a menet nincs, de legalább az öntvény olyan legyen hogy lehessen bele menetet fúrni. A féltengellyel nem lesz semmi gond. A rudazatból csak a toronyból kinyúló tengely és a végén lévő villára van szükség, az ascona rúd végén meg a ricnis ellendarabra.
Eljutottam szép lassan a váltócsere kérdésig, sikerült egy 155 ezret futott calibrából szerezni egy hosszú váltót (c20ne motorkódos autóból). Jövő héten tervezem a beépítését, autóban ki lehetett még próbálni hibátlan állapotú. Két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban, a féltengelyek meg fognak egyezni vajon, illetve a váltókulisszán kell valamit módosítani, mennyire plug and play a dolog?
Ha a ascona club bármely tagja <kizárólag csak rájuk vonatkozik> igényt tartana erre az autóra, akkor a saját nevére íratásával megválnék az autótól <ingyen, csak írassa a saját nevére>. További részleteket emailben.
Peti251-hez szólnék. Van egy Ascona 1.6-os diesel autóm, amelyet felajánlanék az Ascona clubnak. Ha érdekli a clubot, akkor privátban, esetleg telefonon tudnánk a továbbiakat megbeszélni. Várom válaszát.
Jó kárpitos simán megcsinálja. Régebbi F-astra belső világítása is megegyezik. Nálatok sincs lehetőség kézzel kapcsolni a belső viláígást, csak ajtónyitásra működik?
Illetve egy vízhőfokkal kapcsolatos kérdés, mióta megvettem az autót a ízhőfok az alsó negyed tetejéig ment fel. Új hűtő, új termosztát, a vezetéket a hőgombáig leellenőriztem, tapintásra a csövek normál hőmérsékletűek, télen is volt fűtés, így biztos vagyok benne, hogy a hőfokjelző ver át. Mostanában elkezdett feljebb csúszni a hőmérséklet össze- vissza, és kezd idegesíteni a dolog, nehogy egyszer valami baj legyen. Van esetleg tapasztalata ilyesmiben valakinek? Attól félek a műszerfalamban lesz a hiba, de azért csak kimérném a hőgombát is hátha.
Ilyen az asconám. A kor már a műanyag rèszein látszik ,frissen műszakizott úly kuplungszerkeuettel a karburátort is sikerült helyre hozni,igaz azt nem èn csináltam egy profi motorkerèkpár felujîtó ismerősöm hozta rendbe. Sajnos a kárpitok belül nem a legsuebbek,a menyezeti bőrözès 2 helyen 1cm hoszúságban ki szakadva. Az olaj teknőnèl szivárog az olaj,ès a bal oldali fèltengely kanyarokban kattog. Ettől fügetlen motorja szèpen jár ,ès megbîzható hangja van. 1.3sbenzines.