Keresés

Részletes keresés

nézek Creative Commons License 2014.06.03 0 0 3986

mint rémült vásárló... kezdjek átszokni a teszkóba?

DöglöttmadárSlave Creative Commons License 2014.06.02 0 0 3985

500?Hahahaha...

Több mint 700...Mindegyik zseni és a munkája pedig nélkülözhetetlen.A hülyék csak az áruházakban dolgoznak ők azok,akik kitermelik a sok zseni bérét.Az,hogy lassan három áruháznyi nyilván nem korrupt és hozzáértő embert tart el a három-négy kvázi "jól" menő áruház és az,hogy az ÖSSZES ex Cora csak a pénzt viszi,mert a saját költségét messze sem termeli ki,az senkit nem érdekel.

Köszönjük továbbá a hozzáértő és géniuszi magasságokban létező Dominique Ducoux úrnak,hogy a céget "Corásította",végülis az átvett nagyon hozzáértő és zseni vezetők eddig csak egy céget vittek csődbe.Kell egy második lehetőség is,hogy bizonyíthassanak...

 

Három év?

 

Korántsem olyan sok.

Előzmény: Törölt nick (3983)
nézek Creative Commons License 2014.05.30 0 0 3984

Miért is?..

Előzmény: Törölt nick (3983)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.29 0 0 3983

Hali! Amíg  a központba több mint 500 főnek kell megkeresni a pénzét, meg elnézik  a havi 1,5 millás hiányt tej osztály Savoya és még tapsolnak is hozzá, addig itt nem lehet csodára várni. Max 2-3 éve van itt az Auchannak....

apoofis Creative Commons License 2014.04.28 0 0 3982

Megtörtént!

Köszönöm a tippet!

Előzmény: nézek (3981)
nézek Creative Commons License 2014.04.28 0 0 3981

ide nem hiszem, hogy bárki is kiírná..    tedd  az emiledet publikussá...

 

szerintem.

Előzmény: apoofis (3980)
apoofis Creative Commons License 2014.04.28 0 0 3980

Sziasztok.

 

Egy olyan kérdésem lenne, -mert láttam, hogy van itt aki vágja a témát- hogy hamarosan kezdek egy vidéki auchan áruházban mint diszpécser. Tudtok adni valami felvilágosítást, hogy hogy megy az auchannál a diszpécserek sorsa, mennyi keresetre lehet számítani.

 

Válaszotokat előre is köszönöm!

 

Üdv: Apoofis

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.30 0 0 3979

valamit újítani kell a kevésbé forgalmasaknak ha fenn akarnak maradni.. de mit??

úgy látom a t*sco csinálja jól a kis expresszeinek megjelenésével..

 

 

Előzmény: serano (3978)
serano Creative Commons License 2014.03.30 0 0 3978

Nézek, a Diszkontpontonról írtam, nem az Auchanról. Mondjuk az is érdekes kérdés, hogy hogyan változnak majd a vásárlási szokások a jövőben - azaz lesz-e létjogosultsága a város szélére kitelepült áruházaknak vagy sem.

Előzmény: nézek (3977)
nézek Creative Commons License 2014.03.30 0 0 3977

...."Hogy ebbe hogyan fér bele a gyorsbevásárlás, nem tudom, belvárosi áruházakban van ennek értelme, de a külvárosiakban nincs. "....

 

lehet, hogy máshol így van, de mégsem szabad ennyire sarkosan általánosítani. példul Budaörsön...a busz az osan bejáratánál billenti a kedves vásárolni szándékozókat hosszú tömött sorokban...(most a teszkót nem említem, amelynek külön busza van.)

..aztán ott van Csepel is... esetleg Óbuda...(jó, ez nem külváros.)

valahogy úgy képzelem az áruház létét, hogy azt szakemberek irányítják...alaposan tanulmányozzák a forgalmat, talán még közvéleményt is kutatgatnak, aztán döntenek..valószínű, hogy nem fej, vagy írás alapon, hanem alapos tanulmány(ok) értékelése után...

 

ugyanis ilyen helyken (már)nem babra megy a játék.

az ide írogatók velem együtt soha nem tudják meg az igazi forgalmi adatokat... de nem is kell..a töretlen fejlődés magáért beszél. mielőtt le lennék köpve, szabadjon bátorkodnom megjegyezni, hogy mondjuk húsz évvel ezelőtt még a skála volt a csúcs...esetleg a kondorosi úti alfa...hol is vannak ezek?

aztán egyszercsak átadták a budaörsi osant(előtte tiltakoztak rendesen),majd két év múlva bővítették...

akkorezmosthogyisvanez?

 

 

 

 

 

serano Creative Commons License 2014.03.28 0 0 3976

http://www.penzcentrum.hu/vasarlas/megszolalt_az_auchan-vezer_mire_keszulnek_magyarorszagon.1039780.html

 

Az ömlesztett termékek koncepcióját is tovább fejlesztették, és Diszkont pont néven az áruházakon belül külön területet hoztak létre a legolcsóbb termékeknek - ezzel a diszkontláncok árait támadják.

 

Na. Naaaaaa! Ezt a hülyeséget Dominique mondta, vagy az újságíró találta ki? A Diszkontpont nem a legolcsóbb termékek gyűjtőhelye, hanem terület a gyorsbevásárláshoz, azaz aki gyorsan be akar vásárolni, bolyongás nélkül, az ott megteheti. Én úgy fogalmaznék, hogy a diszkontpontonon viszonylag elviselhető minőségű termékeket lehet kapni nem rossz áron; de a legolcsóbb termékeket a vásárló a többi osztályon találja meg, "Tuti Tipp" márkanév alatt.

 

Más kérdés, hogy ez a gyorsbevásárlásos koncepció mennyire volt életképes; pont a fenti cikkben olvasható, hogy az áruházak többsége a város szélén, autóval megközelíthető helyen van - ott meg ki akar gyorsan bevásárolni a mai benzinárak és az utazási idő mellett? Pont ellenkezőleg, az emberek azért mennek ki a város szélére az Auchanba, hogy a belvárosinál nagyobb választékot találjanak a legjobb áron - ez utóbbi sajnos kezd hanyagolódni. Hogy ebbe hogyan fér bele a gyorsbevásárlás, nem tudom, belvárosi áruházakban van ennek értelme, de a külvárosiakban nincs. Ilyen helyeken a diszkontpont zavaró tényező, hiszen a vásárló nem érti, miért van itt is csoki meg az édesen is, miért van itt is tészta, meg a sóson is... Hosszú távon szerintem a diszkontpontont vagy át kellene alakítani Tuti Tippes gyűjtőhellyé, vagy pedig nagy kiszerelésű termékeket kellene árulni itt, pl. sör, olaj, liszt, cukor, Wc papír nagy kiszerelésben. 

 

A diszkontpont másik része az ömlesztett rész meg hát... nem az Aldi árait támadja, hanem a helyi búcsúsét :-) Ja, bocs, annak alighanem több forgalma van, mint ennek a kimért izének. Elnézve sós-diszkont managerünk állandó harcát a higiénikussal, én a kimérős részt (hivatalosan: vrak) úgy definiálnám, hogy ez egy olyan rész, amit azért tartunk, hogy a sós-fűszer menedzser nehogy már jól érezze magát :-)

nézek Creative Commons License 2014.03.07 0 0 3975

mint kedves vásárló/vevő megnéztem/átlapoztam ezeket az újságokat(amiket komoly mennyiségben tömnek a postaládába)...

 

a budaörsi áruházak újságjaival nincs semmi baj...egyszerűen csökkentik a kiadási költségeket, mint bárki-bárhol....  (na jó, az ikea nem)  látszik, hogy egyforma a méret, a színhasználat, a papír, és a nyomda is...hogy mi  van az újságokban?    amire épp sor került...vagy aktuális lenne...úgy, ahogy...

 

emléxem tizenöt-tinhét évvel ezelőtt még tüntettek a budaörsi osan megépítése/ megnyitása ellen...

...furcsa mód  óriási tömeg volt a megnyitón...szabályosan kifosztották...(persze a tiltakozók is vadul vásároltak, találkoztam velük)...

 

mekkora is a forgalmuk?      és akkor az újság?  az csak játékszer a homokozóban.

 

a franc sem érti...bármikor megyek az osanba(is) rengeteg az autó a parkolóban.(a gyenge újság ellenére)

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.05 0 0 3974

egy multinacionális cégnek nem lehetnek hullámvölgyei, nehezebb időszakai? túl leszünk ezen is..

Előzmény: serano (3973)
serano Creative Commons License 2014.03.02 0 0 3973

Mindenkinek megvan a Profession.hu tündéri kisfiús-kislányos reklámja, ahol a kislány HR-est játszik, és megkérdezi a kisfiútól, hogy mennyi kakaószünetet tart egy nap? Nos, én rájöttem, hogy ez az állásinterjú valós eseményeken alapul, valahogy így választhatták ki az Auchan marketingeseit. A másik tippem az, hogy pályaelhagyó széplelkű magyar-könyvtár szakos nénikékkel erősített a cég marketing terén.

 

Másképp nem tudom megmagyarázni a mostani akciós újságot. Az elhadart, összehasonlító áras TV reklámot azt hagyjuk, azt már körberöhögtük páran, amivel nagy baj nem lenne, de a vásárlószám erőteljes csökkenését elnézve a vásárlók is ezt tették...  A hetente cserélt bejárat is nagy sikert aratott, hallom, van olyan áruház, ahol a leltárt is el kellett halasztani, akkora mennyiségű raktárkészlet halmozódott fel - pont mint leírtam egy hónapja.

 

De ez az új újság olyan, mintha valami vírus megfertőzte volna a rendszert, és összehányta egymásra a képeket és a szöveget.

 

Valaki talál valami logikát a Tuti tippes és az Auchanos termékek elhelyezése között? Mert itt egy kis Tuti Tipp, ott egy kis Auchan márka, nem, nem osztály szerint csoportosítva, de van némi traffic is közte, mert... mert. Értem én, hogy újabban témák szerint megy az újság, de miért nem mehetnek a témák együtt, pl. elöl tésztavásár, utána Tuti Tipp, majd Auchan márka, a végén meg az általános akciók? Habár ezzel a "témázgatással" is gondjaim vannak, mert erőltetett témák ezek (prémium áras" világok konyhája" február közepén - köztudomásúlag ilyenkor erre van pénze az embereknek; "Tej ünnepe" február végén - miért pont február végén?; és miért pont most ünnepeljük a tésztát?) , nem valós vásárlói szezonszükségletet fednek le, inkább csak mi erőltetjük, de mindegy.

 

Na és figyeltétek az újság elején a feliratot, hogy aki farsangi jelmezben jön be, az 10% kedvezményt kap? Mi ez, kocsma vagy diszkó? Vagy a riói karnevál a hátlapon? Hol élnek a marketingeseink, valami burokban? Gyerekek, az emberek vásárolni jönnek az Auchanba, főleg a jó árakért, nem szórakozni meg közösségi életet élni, arra vannak lényegesen jobb helyek! Csinálhatunk plázát is a boltból, de az egy más műfaj!

 

És ha már itt vagyunk: mi van az árakkal? Miért van az, hogy akcióváltáskor sok újságos termék ára felfelé megy, nem lefelé? Nem ritkán tapasztaljuk, hogy kifejezetten drága árakkal megy az újság, semmi vonzó nincs benne, és újabban már a helyi Coopok is vernek minket árban, pedig azok lenézett kisboltok! Nem a riói karneválra fog kiautózni a vásárló a városszéli Auchanba, hanem a bomba árú kenyérért, tejért, lisztért, cukorért, olajért és még sorolhatnám! Na, ezek elmaradnak, és - mint jeleztem az elején - tessék megnézni a vásárlószámot, hogy mi a véleménye a vásárlónak erről!

 

Az a bajom, hogy kezdjük újra azt az utat járni, mint a Cora tönkremenetele előtt. Életértést akarunk adni a vásárlónak, nem olcsó árakat, és mintha szántszándékkal el akarnánk veszíteni a kispénzű vásárlói réteget. Pedig sokan vannak, és rengeteget költenek összesen! Kíváncsi vagyok, mikor jönnek olyan újságok, ahol a címlapon mosolygó család van, a következő oldalon receptek meg zenei programok, és ahol az akciós termék függelék csupán. Nem kéne. Nagyon nem. És ideje lenne elkezdeni vizsgálni a vásárlószám csökkenését, és a megfelelő embereknek levonni a megfelelő konzekvenciát.  

nimuzmatika Creative Commons License 2014.02.09 0 0 3972

Azt hozzátenném, hogy lehet még az is, hogy észrevette, csak üresen a tartó, vagy dekor nélkül a termék nem maradhat alapon betette. Mialatt rendelt egy normális dekort, a kettő közt eltelt fél-egy órában jött a szemfüles vásárló akit nem lehet átverni. A homár meg nem egy színvonalas oldal, oda már minden gyenge cuccot beraknak. Ez is, most mi a lényeg? Az ár egyezett a kaszával és az újsággal? Valószínűleg. Akkor meg mi is történt itt, ami olyan égbekiáltó?  

Előzmény: serano (3971)
serano Creative Commons License 2014.02.08 0 0 3971

Látod, én meg azokon röhögök, akik minden ilyen sárga táblás akcióra rárobbannak, mert az "ócsóbb". Pedig sokszor nem is. Ennek hátterére próbáltam rávilágítani a teleírt A/4-essel. 

 

(Egyébként vannak még ilyen tévhitek, pl. hogy nagyobb kiszerelésben olcsóbb ugyanaz a termék. Pedig sokszor nem.)

 

Az meg hogy a "négyelemis plakátfelfüggesztő" (aki amúgy nagy valószínűséggel osztályos alkalmazott volt, magyarul árufeltöltő) miért nem vette észre a hibát, van egy pár tippem: gondolom, kapott még egy kiló hasonló dekort meg pár száz címkét, hogy akkor ezt rakja ki minél hamarabb (pénteken sűrűn előfordul). Ha szerencséje volt, egyedül is volt, mert a munkabéren ugyebár spórolnak a multik. Semmi csoda nincs abban, ha nem volt ideje "lemeózni" az összes akciós táblát, hanem rakta ezeket, mint a gép, hogy idejében végezzen, és ne kapjon lebaszást. Sajnos az Auchanok alacsony létszámmal mennek, így nagyobb a sietség-kapkodás, és sűrűn becsúszik egy-két hiba. De hát ez az ára az "ócsó" termékeknek. 

Előzmény: újmóni (3970)
újmóni Creative Commons License 2014.02.08 0 0 3970

B.sszus, honnan veszed, hogy bárki meg akarja reformálni....???

Lefotóztak egy kapitális baklövést - és ezen röhög a HOmár közönség.

 

Ez egy multinacionális vállalat....... Nem Józsi bácsi kisközértje.

 

LOL

 

Amúgy röhejes, hogy egy poénfotó kapcsán képes vagy egy A/4 oldalt teleírni..... :-DDDDD

Qrvára nem érdekli a vásárlót a belső harc, a hierarchia, vagy bármi más.

 

Egy a lényeg: annyi legyen kiírva, amennyiről a reklám szól. A képhez hasonló marhaságokat meg akár a négyelemis plakátfelfüggesztő is észrevehetné........

 

 

Előzmény: serano (3969)
serano Creative Commons License 2014.02.08 0 0 3969

Már látom a hirdetést: táblakihelyező meg kirakatrendező pozícióra keres munkatársakat az Auchan. Az. :-)

Meg akciósplakát generátor :-)

 

Szeretem, mikor valakinek fingja nincs, hogy működnek a dolgok egy hipermarketben, de véleménye az van, meg ötlete is, hogyan kellene megreformálni azt, amiről lövése sincs, hogy működik. De hát az atomerőműhöz is ért mindenki, miért pont az Auchanhoz ne értene? (Bocs, Móni, ez nem feltétlenül neked szólt, inkább úgy általánosságban.)

 

Mindenesetre lerántom a leplet a nagy TITOKRÓL, ami ezeket a hibákat okozhatja (ez csak egy tényező, de a legtöbb ilyen problémát ez okozza):

 

Egy új betegség kezdte felütni a fejét az Auchanokban: minden olyan terméken, mely extra kihelyezést kap: értsd gondolavég, bejárat, stb, legyen áthúzott áras dekor. Mert az extra kihelyezést kapott termék minden bizonnyal akciós is egyben - gondolja a legfelsőbb vezetés, ahol ugyebár elméletben nagyon szépen és logikusan működnek a dolgok. Úgyhogy amit írok, számukra is újdonságot jelenthetnek.

 

Szóval van ez a nagyon szép program, amit úgy hivnak, hogy LPP, azaz konkurenciakövetés. Az Auchan árpolitikája az, hogy minden összehasonlítható termékben legyünk olcsóbbak, mint a versenytársak. És van egy másik szabály is, amit én vásárlói szemmel rohadtul nem értek, de már megkaptam írásban, hogy a versenytárs akciós termékeit nem követjük le. (Bizony, le kellene követni, mert a vásárlót meg ezen termékek is érdeklik, és arra is lenne ötletem, hogyan lehetne az ebből adódó árrésvesztést kompenzálni, de ez egy hosszabb téma, messzire vezet.) Szóval ott az a program, melyben ott vannak a versenytársak árai, és a manager úgy állítja az Auchan árait, hogy mindenben olcsóbb legyen, kivéve akciós termékek. Elméletben.

 

Mert bizony az árfelméréseket is emberek készítik, és bizony vannak benne hibák. Például a versenytárs akciós árát nem akciósként rakják a felmérésbe. Aki emiatt elkezdené szidni az árfelmérőket, hogy lusták/figyelmetlenek/stb, annak ajánlom, hogy próbálja ki eme csodaszép munkakört, aminek monotonitását a szalagmunkához tudnám hasonlítani.

 

Szóval benne marad a felmérésben egy akciós ár, ami nem akciósként van feltüntetve, és a manager leköveti. Mert egyrészt nincs ideje minden egyes ilyen anomáliával átrohangálni a konkurenciához, hogy tényleg annyi-e az annyi, másrészt ha nem követi le, akkor lekúrják, hogy hogyan (nem) csinálja az LPP-t, és hát jobb a békesség. Mi ennek a következménye? Az Auchan olcsóbban árulja a terméket, mint annak "általános akciós ára" - mert ne legyenek kétségeitek, ma legtöbb terméknek van ilyen, ami alá nem mennek a beszerzők és a marketingesek, mert a szállító rossz szemmel nézi, meg ha egyszer ennyiért is viszik, mint a cukrot... Ezeket az árakat könnyen megtalálhatjátok, csak nyissatok ki Tesco meg Auchan újságokat, és nézzétek a hasonló termékek árait, igen sokszor megegyeznek. Egy régi manager pl. fejből vágja, hogy mennyiért lesz hirdetve két hónap múlva az adott termék, anélkül, hogy a beszerző még egy szót is tárgyalt volna a szállítóval.

 

És itt jön be a probléma: X termék ilyen általános újságos ára 999 Ft, de előtte volt a Tescoban is akcióban ugyanez, ott fellőtték nem akciósként, a manager meg lekövette, és ez most az Auchanban 995 Ft - nem akciósan. És kijön az akciós újság 999-ért. És jön az igazgató, aki követeli, hogy legyen áthúzott áras dekor a termékeken. Mit tehet ilyenkor egy manager?

 

- szabályszerűen nem tud eljárni, 995 Ft helyett 999 Ft elég hülyén mutat - homárérett

- bekamuzik valami nem akciós árat, pl. az egy hónappal ezelőttit, és hirdeti, hogy 1299 Ft helyett 999 Ft, - nemtudoménhány % - erre jön a vevő, előszedi a régi blokkot, fotóz, és már írja is a posztot a homárra, hogy hazudik az Auchan - homárérett

- sima dekort kér le, azaz áthúzott ár nélkülit, ebben az esetben az igazgató fogja minden nap lebaszni, hogy miért nem áthúzott áras a dekor - akkor inkább már a 2. megoldás, hátha nem veszik észre

- nem kér le akciós dekort, mert ezt az árat nehezen lehet akciósnak minősíteni az előzmények ismeretében -  ekkor minden nap el fogja kapni az igazgató, és lebassza szegény managerünket, hogy miért nem mutatja meg az akciót a vásárlónak.

 

Na, itt légy okos :-)

 

(A poén az, hogy a konkrét posztban szerintem semmi ilyen nem történt, valószínűleg szegény manager egyszerűen félregépelte az áthúzott árat, mert a sokadik dekornál, főleg ha közben basztatják ezer másik hülyeséggel, előfordul már az ilyen. Mutassatok olyan embert, aki dolgozik, és nem hibázik.)

Előzmény: újmóni (3968)
újmóni Creative Commons License 2014.02.07 0 0 3968

http://homar.blog.hu/2014/02/07/ujra_lecsapott_a_tudattalan_kirakatrendezo_az_auchanban

 

Ez valami esélyegyenlőségi projekt lehet...? Vak táblakihelyezőket alkalmaznak? :-DDDDD

 

 

Cilindrián Creative Commons License 2014.02.02 0 0 3967

Köszönöm! :)

Előzmény: dulifuli72 (3966)
dulifuli72 Creative Commons License 2014.02.02 0 0 3966

Csak az élelmiszer előállításnál, feldolgozásnál kell. A többi osztályon nem. De sem darabolást sem csomagolást nem lehet kis könyv nélkül!

Előzmény: Cilindrián (3965)
Cilindrián Creative Commons License 2014.02.02 0 0 3965

Valami konkrétra lennék kíváncsi. Elvileg a termelő részlegeknél dolgozóknak szükséges, mert ők közvetlen kapcsolatban vannak az élelmiszerrel (pék, cukrász, hentes, grill). A csomagolt élelmiszerekhez pedig elvileg nem kell. De én pont erre vagyok kíváncsi, hogy globálisan kell-e a frissre, vagy csak bizonyos osztályokra.

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.02 0 0 3964

tuti hogy kell xd

Előzmény: Cilindrián (3963)
Cilindrián Creative Commons License 2014.02.01 0 0 3963

Üdv mindenkinek!

Nem tudja véletlenül valaki, hogy a friss szektorban szükséges-e valamelyik osztályon az egészségügyi kiskönyv? A választ előre is köszönöm!

nimuzmatika Creative Commons License 2014.01.28 0 0 3962

Nagyon drukkolok nektek! Remélem lesz erőtök végig vinni és végre magyar bíróság mondaná ki, azt amit mi jól tudunk. Az osan08 félék demagóg szövege végérvényesen érvényét vesztené! Segíteni is szeretnék nektek, amint van valami konkrét indulás jelezzétek, mert nekem is vannak jó kis anyagaim! Csak azokkal vagyok hajlandó megosztani, akik már a pereskedési fázisban vannak!

Előzmény: dulifuli72 (3961)
dulifuli72 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 3961

Igen Pest körzetében. Már rengeteg mail, fotó és klf dokumentumok igazolnak sok-sok mindent. Akkor várok rád. Mégis mit jelent az idő? Folyamatban van valami???

Előzmény: jolijolan (3950)
jolijolan Creative Commons License 2014.01.26 0 0 3950

Dulifuli72! Ha jól értelmezem manager vagy valamelyik boltban. Mi is ugyan abban a helyzetben vagyunk. Van egy kapcsolatunk hátha alakul valami de erre még várni kell. Mi majd utána tudunk pontot tenni a problémára. Lesz ügyvéd is és sikerdíjas megoldással tehát nem lesz gáz! Addig is gyűjteni minden bizonyítékot és majd ha lezárult a dolog akkor megkereslek ezen a fórumon és egyeztetünk egy mail címet.

Kitartás és ne áruld el magad!!! Vigyázz mert figyelnek mindent és mindenkit!!! Benti mailt ésszel használd!!!

 

Előzmény: dulifuli72 (3924)
osan08 Creative Commons License 2014.01.25 0 0 3949

"Szerinted ha  dulifuli bemenne az általad említett személyek bármelyikéhez és elpanaszolná lenti problémáját, kb. hány másodperc múlva rúgnák ki kerülne át az ország másik felén lévő Auchan áruházba (mert erre most már lehetőség van)?"

Tudunk erre példát (lehet, hogy van)? Szerintem nem így lenne, nem látom, hogy ez miért lenne jó bárkinek is. Áruházigazgatói / hr vezetői oldalról ha nézzük, ha jól teljesít a manager, jól működik az osztálya, hozza az eredményeket, akkor miért akarnék megszabadulni tőle csak azért mert hozzám jön egy problémájával? Inkább megpróbálnám vele megoldani. Még akkor is, ha a manager nem teljesít jól, akkor is az lenne az érdekem, hogy valamiféle megoldást találjak. Lehet, hogy korábban volt ilyen, de jelenleg tilos átpasszolni problémás embert másik áruháznak. Ettől függetlenül elmérgesedhet annyira a helyzet, hogy helyben nem sikerül megoldani, ekkor lehet bevonni az országos hr-t. De tény, hogy annál könnyebb megoldást találni, minél jobban teljesít az adott osztály.

 

És itt jön a második, amit írtál. Egyetértek veled abban, hogy elsősorban az eredmény kell, hogy számítson. Ezt sajnos nem egyszerű mérni. Mert lehet, hogy a forgalmi terved megvan, de közben a készleted elszállt, vagy megvan ugyan az árrés terv, de közben lecserélődött a csapatod. Ennek ellenére persze lehet tudni, hogy kik teljesítenek jobban és kik nem. A jól teljesítőknél talán bejönne amit javasolsz (adjuk meg a célokat és aztán hagyjuk békén), de nem azok vannak többségben, akik hozzák a terveket. Ez lehet például  azért mert még nincsenek azon a szakmai szinten, és nekik szükségük van a képzésre, "felesleges értekezletekre" és kontrollra ahhoz, hogy az elvárásoknak megfeleljenek és fejlődjenek. Teljesen természetes, hogy ilyen managerek vannak, hiszen sok managerünket tapasztalat nélkül vesszük fel, ez az első munkahelyük. Persze olyanok is vannak akiket hiba volt felvenni, mert nem a kereskedelem a szakmájuk. Szóval általános szabályként nem megy, viszont ha áruházigazgató fejével gondolkodunk, a legésszerűbb az, ha békén hagyja az "aranytojást tojó tyúkokat" azaz a jól teljesítő managereket. És végül a seniori kinevezésekről. Nem biztos, hogy a jól teljesítő managerből jól teljesítő senior válik, nem ugyanaz a tudás kell hozzá. Előfordul viszont hogy egy közepesen teljesítő managerből válik kiváló senior (ehhez azért minimum közepesen kell teljesíteni managerként). És itt kellenek ezek az emlegetett kompetencia "hókuszpókuszok". És persze igazad van, becsúsznak, becsúszhatnak hibák a kinevezéseknél, de ha megfigyeled ezeket a hibákat egy ideje megpróbálja a vállalat korrigálni (mostanában láttunk már olyan seniorokat, akik ismét managerek lettek).

o08

Előzmény: serano (3947)
serano Creative Commons License 2014.01.25 0 0 3948

Előbb utóbb keresni fogják, hogy ki mikor ír esetleg munkaidőben van e vagy szabadnapos.

 

Elég nagy technikai tájékozatlanságra vall, ha valaki az okostelefonok-tabletek korában azt hiszi, hogy ide csak szabadnapon lehet beírni. Habár ha jobban belegondolok, tudnék ilyen személyt mondani :-)

Előzmény: dulifuli72 (3945)
serano Creative Commons License 2014.01.25 0 0 3947

Én sokszor egyetértek veled, de most nagyon nem. Szerinted ha  dulifuli bemenne az általad említett személyek bármelyikéhez és elpanaszolná lenti problémáját, kb. hány másodperc múlva rúgnák ki kerülne át az ország másik felén lévő Auchan áruházba (mert erre most már lehetőség van)?

 

Hozzáteszem, magam annyira nem a munkaidőn problémázom. A kereskedelem sajnos tényleg ilyen - nemcsak az Auchan, körül lehet nézni a konurenciánál-beszállítóknál, hol dolgoznak napi 8 órát, ritka, mint a fehér holló -, és ez ellen nehéz mit tenni (talán hatóságilag, iparágra vonatkozóan lehetne, de hát a munka törvénykönyve sem ilyen irányba változott legutóbb). Én sokkal inkább azt sérelmezem, hogy nem hagyják az embert dolgozni, hanem különböző pótcselekvésekkel, értelmetlen értekezletekkel rabolják az időt. Pedig egyszerű lenne a dolog: a vállalat kiadja a tervet, forgalom, nettó árrés, stb, stb, komám, ezt kell elérni; ha eléred, békén hagyunk, ha meg nem, akkor megnézzük, min lehetne javítani, hogy elérd. Ezt hívják úgy, hogy eredményszemlélet. Ehelyett inkább pofára mennek a dolgok, ki kinek nyal... És itt kanyarodnék vissza a munkaidőre, hogy aki képes eredményesen elvégezni munkáját 8 óra alatt, miért ne mehetne haza?

 

Ezt az eredményességet amúgy még egyszer kihangsúlyoznám, mert lehet itt különböző hókuszpókuszokat csinálni, ilyen kompetencia meg ki hogy adja magát elő, ki milyen kemény vezető, de a francia tulaj a számokat fogja látni, hogy kérem, ennyit fejlődött a forgalom, és annyi tiszta zsetont csinált a magyar cég, és rohadtul nem fogja érdekelni, hogy például XY-t azért nevezték ki seniorrá, mert istenien le tudja baszni emberkéjét és mindenki utálja, miközben osztálya laza 20%-ot fejlődött vissza előző évhez képest (megtörtént eset).   

Előzmény: osan08 (3946)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!