Én is inkább egy csacsit javaslok. Nekem volt 2 is.: az első egy 5gangos 5ajtós volt, a másik 3 jtós 4 sebességes( mindkettő 1.3-as), de egyik se fogyasztott többet 7-nél. Bár a könyv szerint az 5-ös váltó hosszabb az 5-össel(a többi fokozat ugyanaz), valójában én másképp érzékeltem. a 3 ajtósom fürgébb volt és 6-6,5-el beérte. egy a lényeg: nem kell kitaposni a lelkét. Ja és "doboz" legyen mindíg nálad tartalék( doboz alatt azt a modult, vagy vezérlőelektronikát- ki minek mondja- hívom, ami váratlanul el tud szállni.( legalább is én így jártam)
Ettől függetlenül jó kis gép.
A másik tippem( ha mindenképp igazi orosz vasat szeretnél), hahu-n láttam egy 1500-as moszkvát 100e-forintért, most lejárt müszivel, horoggal.
Az egyik dolog, hogy szomorúan konsttáltam a tényt, hogy eltűntek az Izs kisteherautók( és ha lelni, akkor is csillagászati áron).
A másik kicsit egyszerűbb: Mennyire megbízhatóak a moszkvics- mocis aleko-k? Mennyi lehet egy ilyen fogyasztása? S ha arra szánnám magam, hogy vegyek, mire kell odafigyelni(persze az apapvető dolgokon kívül)?
Ja, még valami:
A hahu-n láttam egy sárga zapit(a kopoltyús típus) erősen feújításr szoruló állapotban. Az ember azt mondta, hogy nem sokáig árulgatja, mert útban van neki. Ha senkinek sem kell, leadja vasba( ezt azért írtam, hátha valaki érez affinitást hozzá)
Kedves Bajtársak! Mint értesültetek április 15-17 közt rendezik meg a budapesti Vasúttörténeti Parkban, az V. Oldtimer Expo-t, melyen mi is kiállítóként szerepelünk!Sajnos a napokban az egyik kiállítandó jármű, szerencsétlen balesetet szenvedett! A helyreállítás folyamata gőzerővel ment, de sajnos a kiállítás magnyitójára nem készül el!Amennyiben valamelyik kartárs úgy érzi, hogy szívesen megmutatná járművét az OT Expo látogatóinak, annak jelentkezését szívesen vesszük. Mivel a fő kiállító a Veterán Zsiguli Klub és a területükön szép számmal szerepelnek Ladák és Zsigulik és a járműveink közt már van Zaporozsec, így ami szóba jöhet: Moszkvics, Gaz, Volga, Latvia, stb!A járművet legkésőbb csütörtök 18 óráig a területre be kell állítani!Aki úgy gondolja, hogy van tulajdonában olyan Szovjet jármű, ami a kiállításon megállja a helyét, az keressen SOS az alábbi számon: 30/23-33-193! Előre is köszönöm! Üdvözlettel:Alföldi Veterán Börze Kulturális Bizottsága
Az idei évi (2011) Szovjet Járműves programtervezetünk, egy kiállítás, egy túratalálkozó és egy kirándulás:
Április 15-17. OT Expo kiállítás
Itt külön standdal jelenünk meg, mint Szovjet Járművek Találkozója, a "75 Éves Szovjet Járműgyártás" tiszteletére (első önálló fejlesztés: GAZ M2 teherautó, 1936). Minden előzetes jelentkezőnek engedményes belépőt (-30%) biztosítunk a kiállításra és még egy ajándék találkozómatrica a gyűjteménybe. ď04A És ne felejtsük el, hogy â01EA Zsiguli 40 éve Magyarországon!â01D, a Veterán Zsiguli Egyesület rendezésében, ugyanitt az OT Expo-n.
Augusztus 5-7. 2. Szovjet Jármű Találkozó és Túra!
Programtervezet. Péntek: Ismét levéltári látogatás (I. világháborús kiállítás) Szombat: A békésszentandrási duzzasztó megtekintése most már közelről és belülről is!, egy nem mindennapi meglepetéssel; Szarvasi látogatások (arborétum, KM Nemzeti park, szárazmalom) és "Légoltalomtól a katasztrófavédelemig" című kiállítás. Vasárnap: érdekes "tájékozódási verseny" Szovjet Járművek részére :-). Mivel nyár lesz, mert lesz, az biztos (és árvíz nem), strandolási lehetőség is! És már a tavalyról ismert jó kis társaság, kiegészülve az új érdeklődőkkel. (Részvételi, szállás és étkezési díjaink a tavalyi árakon!)
November 6. Nagy Októberi Szovjet Járműves Kirándulás
Mivel 7-e hétfői napra esik, így az azt megelőző vasárnap tartjuk kulturális összejövetelünket (délelőtt Terror Háza múzeum látogatás, majd a további program) valószínűleg a Volga klubbal közösen!
Bajtársi üdvözlettel! :-) Az Alföldi Veterán Börze Kulturális Bizottsága - Szolnok
Sikerült beindítani. 1el odébb voltak a vezetékek az elosztóban. Látod, romlik a memóriám. Azért hanyagoltam, mert rosszul lett összerakva a motorja. Olyan hangja van, hogy max 1 órát jósolnék neki. Erre pár hónap után már nem emlékeztem. Több mint 100ezret költöttem rá. Ráadásul a vízpumpa talptömítésénél a fagyálló is folyik belőle. Háború esetét kivéve evvel se fogok már járni.
Gondoltam beszólok, hogy a honlapomra (www.oldtimer-info.fw.hu) nem régen töltöttem fel egy Moszkvics 412 felújítási fotósorozatát néhány régi képpel, korhű Autó-Motor cikkekkel! :)
Takács Zoltán - Taxxi www.oldtimer-info.fw.hu taxxi@citromail.hu
Még1: 1,1-es szamara tudtommal M.o.-n nem került kereskedő által forgalomba. Ha van is magyar, az is magánimportból jött. De sok ukránt láttam 1,1-es szamarával. Én továbbra is azt mondom, hogy az első swiftjeink olcsók és olcsó a fenntartásuk. Esetleg egy kockalada is szóba jöhetne. De tavriát csak akkor éri meg, ha tudod magad bütykölni.
Nah, azt hiszem meggyőztetek. Tény, hogy ilyen biztos, megbízható forrásból nem igen tudok autót venni, mint ez a tavria lenne, de ha egyszer maga a gép nem olyan... Ez az 1,1-es szamara is jól hangzik, lehet abból kéne valami első tulajost, megkíméltet keresni... A suzukit, sajnos nem sokba nézem, mégha karbis is, pedig tudom, hogy az végképp olyan autó, amibe csak benzin kell és megy, de valahogy nekem az egy "eldobható" autónak tűnik. Az régebbi kocsik, valahogy javíthatóbbnak tűnnek, aminél megoldható az, hogy esetleg a gyárilag tervezett élettartamot meghosszabbítsd, párszázezerből újjávarázsolható. Na, mindegy a lényeg, hogy akkor átgondolom, hogy tényleg szükségem van-e most erre a tavriára, vagy kibírom még kocsi nélkül és keresek valami értelmesebbet.:)
A vízcsöveket tényleg könnyű cserélni. A motor vezérlését szíj hajtja. A vízpumpát is ugyanaz a bordás szíj (vezérműszíj ) hajtja. A motor 1100 ccm-es, hasonlít a kis szamara motorhoz(A hengerfej kivételével ugyanaz) . Samara elosztója, vastagréteg áramköre, trafója jó hozzá. A vezérműszíj valamelyik japán kocsinak a szíjhosszával egyezik meg. Karburátora ugyanaz a solex karbi, mint a szamaráé, csak át kell a fúvókákat tenni. Motorikusulag én megbízhatónak tartom. GOndolom az ára sem eget verő <100 KHuf, szerintem megéri. De ha tovább gondolkodsz, 250KHuf környékén 1000-es Suzuki swiftet (1994-es)veszel, mely keihin karbis. Az városban 5,5-6 literrel beéri, viszont nem olyan magas, mint a tavria, tehát, ha horgászni mész vele, könnyen felkoppan a buckákon.
Jól beállított tavria 5 liter alatt eszik városon kívül 90-nél (4,2-4,9 liter között) Suzuki 1000-es 4-4,5 között eszik.
Én 90-ért adtam el a megbízható alekómat. Sajnos olyan embernek aki nem iratta át. Innentől kezdve tudjátok a sorsát. Az 8,5-el elboldogult pesten télen (nyáron ez 8-on belül volt), országúton 6 liter alatt evett. Ja és 1,6-os NIVA motoros volt.
Nem nagyon akarok belekotyogni, de egy tévhitet szeretnék eloszlatni. Amit írtál nagy badarság a mai új alkatrészekkel kapcsolatban. Pont fordítva vagyon igazság az egészben. Jobban megéri gyári alkatrészt bontani (már ha találsz), mint minőség nélküli ruppótlan utángyártó cégtől venni is bármit. Tapasztalatok szerint töredékét mennek el a mai alkatrészek, jószerivel félévente cserélni kell azt, ami korábban elfutott 20 évig!
Nem akarok rosszindulatú lenni és kicsit hülyén is hangzik a saját fórumán, de soha nem vennék Tavriát. Ha figyelembe szeretném venni az irányelveidet, inkább valami jó állapotú szamarát vennék, ha az aleko nagy neked. Jó az alkatrész ellátottsága és sokat is ismerik. Az aleko és netán tavria szó hallatán mindenki hanyatt homlok menekül. Nem ért hozzájuk senki, csak szakbarbárkodnak velük a szerelők. Szamarából van kisebb ccm is, asszem 1300, vagy 1100 is. Mégis nagyobb, jobb, stb, mint egy Tavria.
Köszi a választ! Én igazából az hogy autóvásárlá előtt állok, azt úgy értettem, hogy nincs még autóm, de egetverő szükségem sincs rá. Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy ha már adódott ez a lehetőségem, érdemes-e kihasználni. Ezt a kocsit világ életében kis távokon használták (<100 km), tehát ideje sem nagyon volt lerobbanni. Még annyit mondott a tulaj (illetve a hozzátartozója, akit ismerek), hogy annyi gond van vele mostanában, hogy váratlanul a legkülönbözőbb helyeken durran ki egy-egy vízcső. Ilyesmi gondoktól pl nem félek, mert ezt szerintem viszonylag olcsón megjavítható. De pl olyat olvastam a totalcar népitéletek között, hogy ugyanaz a szíj hajtja a vízpumpát, a generátort, meg a vezérlést is?? Ez nem hangzik szerencsés megoldásnak:( Vagy nincs azzal gond, ha odafigyel az ember a csapágyak kenésére? A kasztni az nyílván minden régi kocsinál figyelmet érdemel. Az alekóval kapcsolatban. Ha ennyi pénzért ilyen állapotú, mint ez a tavria akkor biztos azt választanám, de ennyiért csak lestrapáltat lehet kapni:( Meghát azért csak 1,6-os ha jól tudom, biztos 2-3 literrel többet kortyól mint egy tavria, meghát drágább adó, drágább biztosítás, vagy mindezek mellett kifizetődőbb? Azért is gondolkodok egy olcsó kisfogyasztású autóban, mert már egy egész árú menetjegy is ottvan, mintha egy 5-6 literes fogyasztással járnád meg azt az utat ezzel a drága benzinnel, és azért mégis csak autóval. Szerintem egy jó állapotú 1100-as motor jól beállítva nemhajszolva országúton produkálja ezt a fogyasztást, mégha tavria is, vagy nem?