Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

claas patrol Creative Commons License 2020.07.22 -2 1 86659

Ja , még egyszer kitalálták MB 100 néven .

 

Előzmény: claas patrol (86658)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.22 -2 1 86658

,-))  

aztán ez :  Na meg ez : a vége :

Előzmény: trizs77 (86655)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.22 -2 1 86657

Nem kell "cirkuszolni" kérem . A Bremen-i ...pontosabban Hemelingen -i Borgward gyárba beköltözött a Hanomag ....(most fejből ?) ,úgy még talán 10 év sem telt el ,és Merci AG. a mai napig is így aztán . Ennyi . (ügyesen csinálták) . Az ok-okozat meg köztudott a szakmán belül szerintem .

Másik ,

Azt írtam csupán , hogy nem jellemző a dugó törés . (más szokott ott a gond lenni) .

..."- Élj boldogan a világodban olajos kézzel! "

 

-Lécci ne kiabálj , mert attól még nem biztos , hogy igazad van . Ha tévednék ,akkor meg elnézést fogok kérni . (hiszti nélkül)

Előzmény: Katana750 (86652)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.21 0 0 86656

Én többet is láttam de lehet, hogy azok Európa szerencsésebben fejlődő részén voltak. Még lakóautóként is. Persze nem a 70es években.

Előzmény: trizs77 (86655)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.21 0 0 86655

Az 1970-es évek elején 1 db Hanomag-Henschel busz állt állandóan a Budapest XII.ker Tanács előtti parkolóban.

 

Nem a Tanácsé volt, de ott parkolt.

Tudtommal az egyetlen db ami magyar rendszámot kapott.

Egy ilyen volt csak fehérben:

 

 

Vagy GB xx-xx vagy GD xx-xx rendszáma volt.

Előzmény: Katana750 (86652)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.21 -1 1 86654

Kicsit lassan jöttem rá.

Előzmény: napoli008 (86653)
napoli008 Creative Commons License 2020.07.21 -1 1 86653

akartam szólni, ne etesd már, mert soha nem szabadulunk!

Előzmény: Katana750 (86652)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.21 0 1 86652

Na ezt aztán visszautasítom! Nagyképú és tiszteletlen a médiára és az RTL-re hivatkoznod burkoltan az én szavaim esetén. Magasról leszarom őket. Nem gugliztam és pont a Hanomag-Henschel volt az akiről azt írtam, hogy lenyelte a Daimler. A Borgwardot és a Büssinget nem. Érted? Ne magyarázd el nekem amit tudok! Azért örülök, hogy mentségemre szolgál az, hogy nem vagyok autószerelő. Annak még jobban, hogy te tudod(látatlanul) a dugótöréssel szétszedett motornak nem is az volt a baja. Ilyen távgyógyászokra nagy szüksége van a szakmának. Hogy melyiknek azt nem tudom:-) Elképesztő ahogy félremagyarázod a szerencsétlen cirkuszosok kocsiját! Úgy érzem lovat próbálok megtanítani imádkozni. Be is fejezem, értelmetlen. Élj boldogan a világodban olajos kézzel! 

Előzmény: claas patrol (86650)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.20 -1 1 86651

Csak tedd fel pl. a kérdést magadnak , hogy ezt a "Lift" = mankós ...Axe megoldást , pl. mikor fejlesztette ki a 'megvásárló' ... nagy cég (?) . 

 :-)) A gumi füldugók , már nincsenek meg , ... de nagyon sok km-et lenyomtam rajtuk ... ez nem vicc ! 

 

Előzmény: claas patrol (86650)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.20 -1 1 86650

Ok-ok ... Szóljon mentségedre , hogy sok dolgot nem a szerelő aknából nézed ,és inkább hagyatkozol a médiumokra , meg sok mende-mondákra . Én a pilótákat nézem és a gondjaikat .Ez a kontaktus direkt mivolta .Szóval ők panaszolják el a tényleges gondjaikat , nem az rtl . bemondója ... Aztán , hogy mit mond be az időjárás jelentés ?? ... az más , mert ha süt pl. a nap akkor nem veszek fel viharkabátot , és sz@rok a jósokra . Próféciákba én sem szeretnék bele mélyedni , ... jó a service hálózat a csillagosnál , de azt is hozzá tettem ugye ??... , hogy mit alkalmaznék pl. ma és t.h.g. kategóriában a soros hathengeres S 500 -ból . (Svéd vasban) ...

- Ha most egy kolléga pl. erre azt válaszolja , hogy ez a nevezett típus a "legganébb a többi között" ??...

-Akkor megbeszélem vele a miérteket . Remélem érted , hogy mire gondoltam . (?)

 

Ezt a "dugó töréses izét ..." szerintem ne erőltessük itt , mert ...olyan lesz ,mint a cirkuszos kocsi több milliós futamai . Kollegiálisan , a Volvo-k , hát kérem ... nem dugó törésekkel szoktak bejönni az aknára (!)

Más ott a gond ...,de nem ez a lényeg , hiszen elmondtad , hogy nem "koszolnád" a kis mancsaidat össze ...   xDD  :-))

Kérlek tisztelettel , ...hogy ezt humorosan vedd ,és ne kínai 'szakagymeg szervezetisen' ...  xDD  ,-))  :-))

 

Kedves Fórum társam , én sz.szerint nagyon-nagyon sok kilométereket nyomtam le mint sofőr pl. a HHF t.h.g ... motoros kocsinkon . (ezt léccí fogad el ,itt és most) ... De úgy is , hogy ismerem minden porcikáit . Úgy...de úgy benyelte a a *dáájmler* , hogy ahogy ...csak bírta ... :-))  A többi meg engem nem is érdekel a jövőben . Meddő és értelmetlen vita ,izé ...lenne számomra . És...,ezért előre is elnézést kérek . Nem civakodni szoktam ide beirkálni (!)

Kicsit sokat írtam , de nem a vita fokozása végett . 

Ne ,gúglizz a : HHF ,az a benyelt szintén csillagos =  Hanomag-Henschel - Fahrzeug - werke amit csak úgy farzsebből meg megvettek anno . De nem én mondtam ...psszt !    ,-)) 

Előzmény: Katana750 (86649)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.20 0 0 86649

Látom, igen. Leírom még egyszer igazad van, a Daimler AG. a legnagyobb tehergépjármű gyártó a világon. A többi? Ugye érted, hogy a Borgward saját magát tette tönkre a személyautó üzletágával. Semmi köze nem volt ehhez a Daimlernek. Büssing nem is az övé.  A kegyetlen jó kocsiknak van egy átka. Amerikában a Packard járt így. Sosem mentek tönkre a kocsijaik és nem kellett másikat venni helyettük. Túl jók voltak a maguk idejében. Az egész ugye az alternatív hajtással kezdődött, hogy ehhez lesz szava a Daimleréknek is. Igen lesz és van. Idomulnak az igényekhez. Harcolnak Amerikában a lepkefing piaci részesedéssel bíró Teslával, Nikolával, hogy ne maradjanak le a versenyben. Ők is nagyban agyalnak mi legyen. Hidrogén, Litium akksi, tovább is van nem tudom?! Szóval én biztos vagyok benne, hogy legnagyobbként sem tudnak mást csinálni mint idomulni az igényekhez. Ha a dízeltechnikának vége akkor vége. Én nem írok időpontot csak azt mondom, hogy ők magukban kevesek ha a piac nem veszi meg a gyártmányaikat. A mai új Volvo egyébként már koránt sem biztos, hogy olyan minőségű mint a 20 évvel ezelőtt gyártott. Több haver is járt már úgy, hogy szégyenszemre dugótörés és más súlyos gondok 5-600 ezer km. lefutása után. Ott is rájöttek ,hogy nem kell olyan motor amihez nem kell nyúlni 2,5 millió km.-en keresztül? Vagy csak simán az E5-6 norma nem teszi lehetővé az ilyen számokat? Nem vagyok mérnök, nem tudom. 

Előzmény: claas patrol (86648)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.20 -2 1 86648

Látod ,látod ? ... ha és amennyiben én mondom ,akkor meg ...(na nem is az a lényeg) .

A felsoroltak esetében (egyszerűen nem kaptak vasat) ... tetszik érteni ?... így a verseny hátrány már meg is volt a piacon és eladták magukat .(Ez is benne volt a suttogó propagandában anno) .

A Borgward teherautók kegyetlen jó kocsik voltak , 'fogalom kategória' . Egy jó lépéssel kullogtak mögötte a nagy nevek csak . De ez maradjon ,akkor és így a saját vélemény . Gyorsak voltak és elnyűhetetlenek , szóval túl jók a korukban . De ez a szem.kocsikra is vonatkozik . Az is fogalom kategóriába ment . 

 

 

Előzmény: Katana750 (86647)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.20 0 0 86647

Akkor maradt első a Daimler. Az 5. helyezett Volvónál ott a Dongfeng is de külön is megvan a Dongfeng. Ez vajon hogy?

Előzmény: Törölt nick (86646)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.20 0 0 86646
Előzmény: Katana750 (86645)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.20 0 1 86645

Annyit módosítanom kell, hogy a Daimler csoport gyártja(gyártotta 2017-es statisztikák szerint) a legtöbb tehergépjárművet a világon. De ugye a Mercedes-Sprintert, Ategót, stb. ami nagyban hozzájárul az elsőséghez nem ide számoljuk? Amerikában csak 20 évvel ezelőtti adatokat találtam. Freightiner(Daimler AG.) 40%! A legnagyobb az amerikai piacon 2000 ben. Ma nem tudom mi a helyzet. Gondolom ebben az értékben is benne van minden amit "Truck"-nak hívnak odaát! 

Katana750 Creative Commons License 2020.07.20 0 1 86644

Akkor haladok sorjában! A kínai a "szakszervezeti zéé" nem a Hanomag meg a Borgward és a Büssing. Csak, hogy ne hidd, hogy jól tudod Patrol Papa! A Borgward a személyautós üzletágban elkövetett hibái miatt tűnt el a piacról és nem a "deimlerék" darálták be. Büssing 1974-ben lett a M.A.N. tulajdona, a Hanomag és a Henschel lett a "deimlerék" áldozata. Lehet, hogy felvet szakmai hiányosságokat a W124 idehozása de én szerettem volna jelezni, hogy pozitívan elfogult vagyok a márka irányába. Tehát félre értetted. A cirkuszosokat én nem nézem le. Keveset mennek de akkor olyan hosszú szerelvényekkel amilyenekkel te meg én csak az észak-amerikai vagy ausztrál filmeken találkozunk de főleg nem vezetünk ilyeneket. A másik meg, ha egyszer tényleg nekik adtam el a Volvót akkor miért tegyek :-)) ilyen jelet? Ez azt jelenti ne vegyél komolyan mert viccelek! Nem vicceltem, ez az igazság. Szerelőaknában egy percet sem töltenék el ha lehet! Utálom ha koszos leszek és hagyom érvényesülni a szakembereket, ha autószerelésről van szó. Fiatal koromban épp eleget szívtam Ifával, Liazzal, Zillel, hogy most amikor megtehetem, nem bújok alájuk. Vér nem folyt ez marad is így. Száz szónak is egy a vége, a nehéz teherkocsik piacán a M.A.N. a Volvo és a Scania elhódították  a korábban megingathatatlannak hitt piaci pozícióit a "deimleréknek". Ez nem hit hanem statisztika kérdése.  Maradok tisztelettel, stb. .. ...  

Előzmény: claas patrol (86642)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.20 -2 1 86643

Tök jó ... szerintem fiatalabb vagy nálam (??) ,már nagyon hatvan-kódom  ...  xDD . Így csípem a ránk növekvőket .  :-)) 

Mondjuk egy liter vizet bontogat az olvtárs (?) bár ne tenné   ,-)) , 'oszt' a hydrogén nem vicces és nem nagyon tárolható izé ,ugye ?Na most , kb.... 2000 úgy fejbe számolva , köbméterben elosztva ,...nem okozna ebben az esetben ez a mennyiség pl.  túlnyomást , az az ennyi bontott része .  ??? Onnan meg bumm ! ...vagy megszökik ... vagy ? ..vagy ? Jönnek a kérdések . 

A többit meg el is hiszem én ,maszkban és gumikesztyűben a tus alatt , a saját  vélemény nélkül értendően persze . 

Nem rossz *teknyiíka* , csak nem éppen a köz utakra képzelem el mondjuk pl. t.h.g. eseteiben .

Csak ennyi .  

Előzmény: somytomy (86640)
claas patrol Creative Commons License 2020.07.20 -2 1 86642

Ne ész osztás és nincs kínai .(az sem baj , hogy nem tudod ill. nincs ismereted a Hanomag , vagy Borgward ...valamint a Büssing) milyen ,és mikori "eltüntetéseiről", módszereiről . De ,hogy ide hozni ,kamion szinten a DM 124-est ,az már szakmailag pl. ?-jeleket tehet fel . A sz.g.k ...azért nem t.h.g. kérem .   ,-)) Ne reszeljük a fingokat ráspolyal szerelői szinten szerintem . De értem én a viccet is , ...és nem veszem gézengúz kondásnak .  :-))

A service hálózata a piacon nem kérdőjelezhető meg . (pont)... és nem több .

Ha , és amennyiben most vennék ,akkor én is egy Scania S 500 ast vennék le a piac polcáról ,és nem csak pilóta szemmel nézve ... ,hanem ismerve a típusokat , macerás oldalait és a javíthatóságok lehetőségeit nézve . Cirkuszos ótot se hozz ide , mert kamionozunk és nem cirkuszolunk ...léccí . (ha meg igen)?? ... , akkor tegyél utána kacsintós szmájlit .

A párbeszéd a lényeg ,és nem a *ciccizés* szerintem ... Azért veled is eltöltenék egy napot a szerelő aknában ...de ez legyen csak az én egyéni (előítéletem) ... 'oszt' pl. jöhet a sajtó infó .    ,-))

Vér azzé nem folyt ! ... csak vélemények .

Előzmény: Katana750 (86632)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86641

Jó észrevétel, és érdekes a link, amit küldtél.
Ott azt irják, hogy a tank üvegszálas műanyag lesz, és 3oo mérföldet egy kis teherautó 5 -13 kg tárolt hidrogénnel tesz majd meg. Nem nagy súly, még ha triplája is lesz. 
Az akku súlya és helye viszont fejtorés marad ...

Előzmény: somytomy (86640)
somytomy Creative Commons License 2020.07.18 0 1 86640

Az energiasűrűség számításakor azért figyelembe kell venni, hogy 1 kg hidrogén légköri nyomáson úgy 11 m3 térfogatú. Emiatt vagy cseppfolyós állapotra hűtve vagy nagy nyomáson kell tárolni és szállítani, (egyéb műszki nehézségek mellett) mind a kettő plusz tömeget jelent egy dízelhajtású járműhöz képest. Az akkumulátor tömegét tehát kicsit alma-körte dolog az egyéb üzemanyagok nettó tömegével összehasonlítani, célszerűbb a "feltöltött" energiatároló egység energiasűrűségét nézni. A gázolaj esetében ez nyilván nem okoz nagy változást (100 kiló üzemanyaghoz hozzáadtunk 20 kiló fémlemezt, na bumm), gázok esetében már elég komoly tényező. Most így egy gyors kereséssel nem találtam ilyen összehasonlítást, majd este lehet utánaszámolok magamtól. Ez a grafikon mondjuk olyan szempontból érdekes, hogy még cseppfolyós hidrogénnel is jóval nagyobb térfogat kell adott mennyiségű energia tárolásához:

(forrás: https://www.energy.gov/eere/fuelcells/hydrogen-storage)

Az akkumulátor nem tudom, hova kerülne rajta, de még a legelső elektromos autókról írta valaki, hogy jelenleg egy ilyen autó csak azt érzékelteti, hogy mekkora irdatlan mennyiségű energia van egy kanna benzinben.

Előzmény: Törölt nick (86630)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86639

NIT Hungary. Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Egyesülete, FUVOSZ fuvarozó vállalkozók országos szövetsége, és a helyi kamara ahol kötelező tagság van, 5000ft/év a tagdíj:-)). Hirtelen ezek jutottak eszembe. A gépkocsi vezetőknek szakszervezete vagy külön érdek képviseleti szerve tudtommal nincs. 

Előzmény: Törölt nick (86638)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86638

Mi a nevük ...?

Előzmény: Katana750 (86636)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86637

Az Iveco-Nikola kapcsolatról nem tudtam, most utánanéztem kicsit, s látom az Iveco 7,11 százalékban tulajonosa a Nicola részvényeknek.  Valami, de igazán nem sok. 
És olvasom, hogy európai piacra bemutatták Torinoban az első Iveco-Nicola kamiont, ami szintén valami, de igazábol csak technikai a jelentősége mindaddig, amig válasz nincs a három nagy kérdésre:  kitermelés, szállitás, elosztás. 
A Tesla nagyon úgy néz ki, megoldotta mindhármat:
1. kitermelés napelem farmokon ÉS háztetó cserepeken lakossági használatra (én is feliratkoztam, várólistán
    vagyok)
2. szállitás: a meglévő grid-et használják
3. elosztás: franchise rendszerben töltőállomások már mindenütt az országban
Egyetlen gond maradt, a hatótávolság.  Az nem nagy, s ezért nincs a Tesla kamionban normális hálófülke, sajnos.
Habár, ha teljesen önjáró lesz, nem is lesz, aki aludjon benne ... :))

Előzmény: Katana750 (86634)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86636

Van, de tényleges befolyásuk nincs semmire. Sóhivatal.

Előzmény: Törölt nick (86635)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86635

Nincsen érdekképviseleti szervezete a kamionosoknak?

Előzmény: Katana750 (86627)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86634

Régebben pont a ezek miatt kérdeztem tőled, hogy mi a helyzet a CNG. meg hasonló gáznemű üzemanyagokkal az USA.ban. Ezekkel működik a dízelmotor és ha nem is 0 de jelentősen kevesebb a káros anyag kibocsátás. Az észak-amerikai tulajdonviszonyokat már nem követem naprakészen de régről olyanokra emlékszem, hogy van tulajdonuk odaát bőven. Mercedes-Benz=Freightliner, MACK=Renault ami azóta már a Volvóé. A Scaniának nem tudom van e érdekeltsége nálatok. Az Iveco együttműködik a Nikolával Amerikában. 

Előzmény: Törölt nick (86630)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86633

"A hasznos tömeg, a hatótáv, a töltési sebesség, beszerzési ár nagyban befolyásolják a gazdaságosságot."

Ez mind igaz, és normális körülmények között valóban  csak a fosszilis meghajtásnak van esélye.
De már nincsenek normális körülmények, átmenetben élünk.
Pontosan nem látjuk még, hogy hogyan, de a régitől szabadulni kell, mert muszáj. 
Aztán, hogy mi lesz az új, azt csak annyira ismerjük, mint szülés előtt az édesanya a gyermekét. 
Jön, a fájások már itt vannak, megszületik, nem is sokára, de hogy milyen lesz, ha felnő ...?
Azt tudjuk csak, hogy mi mit szeretnénk, milyen legyen a gyerek, s aztán hogy úgy lesz-e ...?

A részvénypiac az emberi felismerés szerint hullámzik. 
A Tesla részvényei a jövő zenéjét muzsikálják a vájt fülüeknek már most. :)
115 százalék a hozam a 3 évvel ezelőtti szinthez képest. 
Az olaj ára pedig negativba ment át egy hónapja ...
Szóval, lehet fogadni ... ;)

Előzmény: TraguAre (86631)
Katana750 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86632

Semmi előítélet nincs bennem irántad és nem felszólítalak csak kérlek gondold át, de ha nem az se baj. A MB. felé sincs semmi rossz gondolatom, ha veszed a fáradtságot és megnézed a W124 topikot meg is látod a saját szemeddel. Viszont a szakszervezeti zéé az megint kínai ha nem haragszol! A másik dolog: Milyen szavahihetőségi problémát vet fel amit régen írtam? Volvo FH12/380, 1999. Aknára már nem tudok vele állni mert eladtam Alsónémedire cirkuszosoknak ahová saját kerekein gurult el 15 hónapnyi állás után. Motorikusan bontatlan volt a lefutott 2,5m. km. ellenére. Ezt természetesen nem kell elhinned. A világ járványosságát nem tudom, hogy sikerült idehoznod. A "deimlerék" melyik konkurenciát darálták be anno? Mert van bőven manapság. Az egy dolog, hogy mi az elgondolásod, kiadja e a világon betöltött vezető szerepét a "deimler". Évtizedekig a GMC meg a Toyota versengett a leg leg legért az autóiparban, aztán jött egy gazdasági válság meg a VW csoport. A kapitalizmusban nem bebetonozott az, hogy ki a legnagyobb.(szerintem)

Előzmény: claas patrol (86628)
TraguAre Creative Commons License 2020.07.18 0 0 86631

"100 %, hogy a diesel meghajtású kamionoknak vége. 
Kb 1o-15 év, és nincs többé."

 

Erre jelenleg még nem fogadnék nagy tételben. A hasznos tömeg, a hatótáv, a töltési sebesség, beszerzési ár nagyban befolyásolják a gazdaságosságot. Kérdés, hogy ezt tudja-e ellensúlyozni a üzemanyag valamint a karbantartási költségekkel, valamint az esetleges állami kedvezményekkel. 

Előzmény: Törölt nick (86630)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.18 -1 1 86630

100 %, hogy a diesel meghajtású kamionoknak vége. 
Kb 1o-15 év, és nincs többé.
Legnyomósabb ok természetesen a klimaváltozás, ami miatt az országok betiltják a benzin-diesel meghajtású motorokat, s ilyennel füstölni az utakon nemcsak illetlenség lesz, de büntetéssel is jár majd.

Több országban már most megszabták a határidőt, amikortól a benzin és diesel üzemű gépek eladása tilos lesz:
Nagy Britannia
2o4o, 2050 után pedig kizárólag zéro emissziós kocsik közlekedhetnek náluk.
Franciaország
2o4o, mint az angolok
India
2o3o után benzin vagy diesel nem árusitható.
Norvégia
2o25 után nincs se benzines, se dizeles új gépjármű árusitás
Németország, "hamarosan", mondta Merkel.
Ausztria, Dánia, Irország, Japán, Hollandia, Portugália, Korea, Spanyolország, és több állam az USA-ban törvénybe iktatta, hogy minden évben ennyi és ennyi százalékkal kell növelni az eladott elektomos meghajtásúak számát. 

Úgy indul el a változás, mint a lavina.

Hogy aztán elektromos vagy hidrogén lesz-e, azt a jó ég se tudja.
Én a Teslára fogadok.

Scania, Iveco, Renault, ezeket senki nem ismeri itt Amerikaban. 
A Volvo nagy menő a kamionok között itt is, a Mercedes csak mint személykocsi, esetleg mint minivan ismert.
Freightliner, Kenvorth, Peterbilt, és International. Ezek az itteni márkák, és mindegyik érzi a vesztét, kétfrontos harccal küzdenek a fennmaradásért, egyrészt próbálják az idő kerekét megállitani és lobbiznak rettenetesen, másrészt észtvesztve újítanak és rohannak a Tesla vagy a Nikola után, de nyomukba se érnek, elkéstek.

A Tesla kamion nagyon szép, futurisztikus dizájn. 
A Nikola szintén gyönyörű, konzervativabb megjelenésű.
Fontos a megjelenés, de a lényeg a motor és a fenntartási költség. 
Minden eddigi becslés szerint a higrogén meghajtású Nikola kamion drágább üzemeltetésű, mint tisztán elektromos Tesla, 7oo ezer mérföldes futásnál összehasonlítva a Nikola 95 cent per mérföld, a Tesla pedig 6o cent per mérföld, lsd a linket lentebb.
A Tesla az egyértelmű nyertes, annak ellenére, hogy a hidrogén az egész világegyetem legkozonségesebb, legelterjedtebb, leggyakrabban fellelhető eleme, és az energiatartalma minden mást felülmúl !

Itt egy pár szám, könnyű az összehasonlítás :
1 kg hidrogén energiatartalma 12o MJ, azaz megajoule.
1 kg dizel energitartalma 45 MJ.
1 kg benzin energiatartalma 44 MJ.
1 kb Tesla lithium-ion akkumulator energiatartalma 3, azaz három MJ !

Ez az elektromos kamionok legnagyobb problémája, az "üzemanyag".
A Tesla esetében ez az akkumulátor, ami egyszerűen nagyon nehéz ahhoz, hogy a géppel hosszú távot lehessen megtenni.
Igy tehát ez alapján a hidrogen meghajtás lenne a győztes, lásd fentebb 12o MJ per kg, versus 3 MJ per kg.
És mégis, nem megy a dolog.

Három millió kamion közlekedik az USA-ban, s a szállitáshoz, mozgáshoz szükséges 3 legfontosabb tényező mind megoldott és, száz év volt rá, jól bejáratott:
1. az energia kinyerése, rengeteg az olajkút, és száz éve bevált módszer szerint megy a kitermelés
2. az energia szállítása, tanker hajók, csővezetékek a finomitókhoz, és tartálykocsik garmada a benzinkutakhoz
3. az energia elosztása, az USA-ban 1 millió 2oo ezer tankoló pumpa van jelenleg

E háromból a hidrogén nem áll sehol egyben sem. 
A legnagyobb baj, hogy nincs honnan gazdaságosan előállítani hidrogént.  Nincs!
Tervek vannak rá, és szerzódéseket is irtak alá, akit érdekel, kérdezzen és irok róla többet, de egyelőre ennyi van, tervek és szerződés és pár száz teszt jármű.


A Tesla megoldotta az árambeszerzést, óriási napelem farmokat üzemeltet, végeláthatatlan mennyiségben állitott fel hatalmas napelemeket Kaliforniában, Arizónaban, én is szállitottam oda napeelem táblákat, fantasztikus látvány volt és nagyon jól fizettek ! 

Hidrogént pedig egyelőre nincs honnan kinyerni olcsón, bár van rá sok vállalat, akik mint régen az aranyásók, úgy rohannak a gigaszi nagy üzleti lehetőséget kiaknázni, legismertebb közülük a norvégok büszkesége, a Nel ASA, akik a tervek szerint 448 hidrogént előállító készüléket állit fel ez évben nálunk, lsd link lent, főleg az Amhauser-Busch sört szállító kamionoknak, 8oo-at rendelt belőlük a Nikolától, dehát ez csöpp a tengerben ...

Szóval, változások lesznek, egyelőre csak a jeleket látjuk, a politikai akarat és a túlélési ösztönünk is újat akar, s fosszilis energia úgy eltűnik az utakról, mint annak idején a gőzgép, s lesz helyette valami más, talán hidrogéncellás, talán akkumulátoros, de minden esetben elektromos meghajtás, még a mi életünkben.

Történelmi időket élünk, csak győzzük felfogni a sok újat ... !

https://cleantechnica.com/2020/07/11/head-to-head-nikolas-hydrogen-fuel-cell-trucks-vs-the-tesla-semi/
https://www.truckinginfo.com/143059/nikola-partners-with-nel-asa-to-supply-hydrogen-stations




Előzmény: Katana750 (86625)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!