Keresés

Részletes keresés

D.pistabá Creative Commons License 2015.07.19 0 0 21660

Van egy gyűjteményem, melynek címe:

 

„C” vizsgások betűrendes névsora 1945. I. 1-től 1959. XII. 31-ig.

 

Ebből  kigyűjtöttem a békéscsabaiakat. Remélem találunk közöttük olyanokat, akik eljönnének veterán találkozónkra, de eddig nem értesültek Párzsa Laci kezdeményezéséről. Keressük Őket közösen.   

 

           Név                                                     szül hely                  szül év

   

  1. Bakó Katalin                                           Zagyvapálfalva           ’35
  2. Balogh József                                          Gádoros                      ’38
  3. Bánszki Pál                                              Bcsaba                                    ’35
  4. Baranyai József                                       Pusztaföldvár              ’32
  5. Belanka Éva                                            Bcsaba                                    ’33
  6. Berta Klára                                              Szeged                                   ’31
  7. Branner Andor                                        Bp                               ’30
  8. Csepregi József                                       Bgyarmat                    ’31
  9. Dankovszky Ákos                                   Ambrózfalva              ’31
  10. Dénesi Miklós                                          Bcsaba                                    ’37
  11. Dézsi Gábor                                             Bp.                              ’28
  12. Domonkos Gergely                                 Békés                          ’40
  13. Egyedi Dezső                                          Bp                               ’35
  14. Fejes József                                             Bp                               ’36
  15. Forgács Béla                                            Békés                          ’32
  16. Frankó Mária                                           Bcsaba                                    ’39
  17. Gaál Aranka                                            Hatvan                                   ’34
  18. Gergely András                                       Bcsaba                                   ’42
  19. Gorcsa György                                        Szeged                                   ’26
  20. Gretsnvik Mihály                                     Bcsaba                                    ’38
  21. Harai Imre                                                           Tokaj                          ’29
  22. Hegedűs Béla                                          Szeged                                   ’35
  23. Hényel János                                           Bp                               ’34
  24. Hídvégi Imre                                           ?                                  ’37
  25. Jakab László                                            Kaposvár                    ’33
  26. Karacs Róza                                            Földes                         ’32
  27. Karácsonyi József                                               Bcsaba                         ’37
  28. Kardos Károly                                        Lipót                           ’34
  29. Kenderesi Antal                                      Tatabánya                    ’28
  30. Kenéz Katalin                                          Szerep                         ’30
  31. Kerekes Adrienne                                               Debrecen                     ’31
  32. Kiss József                                               Felsőgalla                   ’30
  33. Kláder János                                            Sopron                                    ’33
  34. Kolarovszki Pál                                        Bcsaba                                   ’30
  35. Komáromi László                                    Békés                          ’34
  36. Kovács F. Pál                                          Bcsaba                                    ’31
  37. Kovács Gábor                                          Bp                               ’33
  38. Kovács József                                          Jászladány                  ’32
  39. Kovács Magda                                         Abaújszántó               ’30
  40. Kövér László                                           Bp                               ’32
  41. Kulik István                                             Bcsaba                                    ’31
  42. Kupkai Árpád                                          Bcsaba                                    ’40
  43. Lázár László                                            Békés                          ’35
  44. Leidinger Miklós                                     Orosháza                    ’32
  45. Majernyik János                                       Bcsaba                                   ’38
  46. Mallinger Tibor                                        Bcsaba                                   ’37
  47. Megyasszai Sándor                                  Bp                               ’33
  48. Ménesi György                                        Rpalota                       ’33
  49. Mérei István                                            Lakihegy                    ’29
  50. Mester György                                         Gyula                         ’28
  51. Mészáros József                                       Gyoma                       ’35
  52. Mocsár István                                          Feled                          ’30
  53. Nadobán György                                    Bcsaba                         ’35
  54. Nagy Lajos                                              Orosháza                    ’22
  55. Nagy Lajosné                                          Orosháza                    ’28
  56. Nagy Ottó                                                          Bcsaba                         ’35
  57. Nagy Sándor Pál                                     Püspökladány              ’26
  58. Okos Mátyás                                           Elek                            ’36
  59. Oláh György                                            Kisújszállás                 ’35
  60. Pallagi András                                        Ózd                             ’29
  61. Paulik Pál                                                Bcsaba                         ’39
  62. Polgári Imre                                             Bp                               ’31
  63. Párzsa László                                           Bcsaba                                    ’40
  64. Pusztai János                                           Szentes                       ’34
  65. Püski István                                             Békés                          ’37
  66. Ratai József                                             Bcsaba                                    ’30
  67. Suhajda János                                          Bcsaba                                    ’32
  68. Szabó Lajos                                             Szolnok                      ’32
  69. Szalai György                                          Bp                               ’29
  70. Szappanos József                                    Orosháza                     ’30
  71. Szilágyi Béla                                            Bcsaba                                    ’35
  72. Tamássy Lajos                                         Bp                              ’32
  73. Tóth István                                              Bp                               ’27
  74. Tömő Mihály                                           Bcsaba                                    ’35
  75. Urbán Anna                                             Kondoros                   ’32
  76. Vándor György                                       Bcsaba                                   ’38
  77. Vank István                                             Pilismarót                   ’32
  78. Varga András                                          Bcsaba                                    ’35
  79. Varga Olga                                              Békés                          ’34
  80. Várszegi Béla                                          Vecsés                        ’38
  81. Wágner Ferenc                                         Tata                            ’35
  82. Wágner Károly                                        Tata                            ’36

 Mi kimaradtunk:83. Dúzs István                          Békés                         '35

                         84.  Vincze Lajos                         Békés                         '36

 

 

darojanos Creative Commons License 2015.07.17 0 0 21659

A C vizsgák sorszámozásáról nem tudok, 1958 óta biztos nincs ilyen! A D vizsgák (Ezüstkoszorú, Silber C) sorszámozva naprakészen (tegnapra, mert naponta jönnek újak!)) fenn vannak a Magyar Vitorlázórepülő Szövetség honlapján, a leadott papíralapú dokumentumok meg  nálam otthon, az irodában! (Már ami nem veszett el az idők viharában!)

 

Üdv

darojanos

Előzmény: Maccogó (21658)
Maccogó Creative Commons License 2015.07.17 0 0 21658

Keresek magyarországi "c" vizsga nyilvántartást akár a háború előttről vagy akár utántól is.

(Azt hiszem talán újrakezdték a sorszámozást?)

Tud esetleg valaki segíteni?

 

Köszönettel:

Maccogó

maccogo@gmail.com

D.pistabá Creative Commons License 2015.07.15 0 0 21657

A repülőterünkről.  

2014. 08. 29. 12:52

 

SPORTREPÜLÉS HELYETT INGATLANBIZNISZ?

 

 

Több mint 2000 aláírás gyűlt már össze a Hármashatárhegyi repülőtér további üzemeltetésének az érdekében, s bár az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő nagyon szeretné, bírósági végzés híján egyelőre nem teheti rá a kezét az értékes területre. Környezetvédelem vagy ingatlanbiznisz áll a háttérben?


A többi itt:
Read more: http://harmashatarhegy.hupont.hu/73#ixzz3fvKJe9MM

ViktorMike Creative Commons License 2015.07.14 0 0 21656

Igen

Előzmény: Shleet-yoo (21655)
Shleet-yoo Creative Commons License 2015.07.13 0 0 21655

Sziasztok! A "vitorlázó növendék szakszó" létezik még?

Rekorder Creative Commons License 2015.07.07 0 0 21654

Nekem van, de most nem vagyok otthon, csak szeptemberre ígérhetem, hogy előbányászom. 20-3880791.

Előzmény: rcbedrock (21652)
D.pistabá Creative Commons License 2015.07.05 0 0 21653

Besenyei idei legjobbjával hatodik a budapesti Air Race-en -KG-KÖVETÉS2015.07.05. 14:33

Read more: http://harmashatarhegy.hupont.hu/37#ixzz3f2wXVMPO

rcbedrock Creative Commons License 2015.07.05 0 0 21652

Üdv, 

 

A SZD-24 Fóka 4 ről keresek leírást, üzemeltetésit, de hiába túrom a netet.

 

Tud segíteni valaki?

darojanos Creative Commons License 2015.07.05 0 0 21651

ÚJ EURÓPA REKORD!

 

Hegedűs Laci július 4.-én 750 km-es háromszögpályán 129,46 km/órás átlagsebességgel új Eutópa csúcsot repült, ez egyúttal új országos sebességi rekord 500 km-es és 750 km-es háromszögpályán!

darojanos
VTSB

D.pistabá Creative Commons License 2015.07.04 0 0 21650

Besenyei Péter körről körre gyorsul 

ORIGO2015.07.04. 20:192

 

Nézők tízezrei nézték végig a Duna két partján, ahogyan Besenyei Péter és riválisai a tizedmásodpercekért küzdöttek Budapest felett. A magyar világbajnok a 10. helyen végzett a Red Bull Air Race időmérőjén, amelyen a hétvégét eddig uraló Matt Hall volt a leggyorsabb: az ausztrálnak mindössze 58.323 másodpercre volt szüksége, hogy teljesítse a távot. Joshihide Muroja végzett a második helyen, míg az osztrák Hannes Arch - az előző futam győztese - harmadik lett. Bár a pálya egyszerűnek tűnik, minden hibáért súlyos árat kell fizetni, így a vasárnapi verseny is teljesen nyitott.

„Néhány napja kaptam meg az új repülőgépet, kevés időm volt gyakorolni, de az érezhető, hogy minden repülés után egy kicsit gyorsabbá válok. Úgy terveztem, hogy az időmérő első körében nem kockáztatok, majd a második körben mindent beleadok. Sajnos az elején begyűjtöttem egy büntetést, így végül a második körömből biztonsági repülés lett” – értékelt a magyar világbajnok.

Össze kell rázódni a géppel

Hozzátette, akadnak apró problémái az Edge 540-essel, az ülés rendkívül szűk, a botkormányra is a kelleténél nagyobb erők hatnak, ám ezeket a finomhangolásokat belátható időn belül el tudják végezni a repülőn. „Érzem a közönség szeretetét, ami plusz erőt ad. Köszönöm, hogy eljöttek megnézni az időmérőt, és remélem, hogy ott lesznek a versenyen is, és szorítanak nekem” – mondta Besenyei, aki szerint a versenyen bármi megtörténhet. A magyar pilótának az amerikai Kirby Chamblisszel kell megküzdenie a továbbjutásért.

Besenyei Péter egyre jobban összeszokik a gépével

Forrás: MTI/Lakatos Péter


„Ha valaki azt mondja hat évvel ezelőtt, hogy itt ülhetek Besenyei Péter mellett, talán el sem hiszem. Komoly eredmény ez, és remélem, hogy holnap is egy hatalmas mosollyal repülhetek át a Lánchíd alatt. Most első vagyok ugyan, de aki hibázik, az kiesik a versenyből” – nyilatkozta Matt Hall.

A budapesti futam különlegessége, hogy itt még a szokásosnál is alacsonyabban repülnek a gépek, a Lánchíd alatt mindössze 8-10 méter választja el a repülőket a folyótól.

 

Az időmérő edzés eredménye:

1. Matt Hall (AUS), 2. Yoshihide Muroya (JPN), 3. Hannes Arch (AUT), 4. Pete McLeod (CAN), 5. Kirby Chambliss (USA), 6. Nigel Lamb (GBR), 7. Martin Sonka (CZE), 8. Paul Bonhomme (GBR), 9. Nicolas Ivanoff (FRA), 10. Peter Besenyei (HUN), 11. Francois Le Vot (FRA), 12. Juan Velarde (Spanyolország), 13. Matthias Dolderer (Németország), 14. Michael Goulian (USA)



Read more: http://harmashatarhegy.hupont.hu/37#ixzz3exPXOhB4

darojanos Creative Commons License 2015.07.04 0 0 21649

REKORDHÍREK

 

A Laurinyecz/Borkuti páros július 3.-án 300 km-es hurokpályán 131,09 km/órás átlagsebességgel új országos, kétüléses sebességi rekordot repült.


FAI-IGC majd másféléves lemaradását pótolva hitelesített néhány Világ- és Kontinens rekordot, köztük Bagoly 100 km-es háromszögpályán elért 192,95 km/órás átlagsebességgel repült Afrika rekordját. A hitelesítés hosszú folyamata alatt a rekordok egy részét - köztük Bagoly rekordját - már meg is döntötték!


A frissített rekordtáblázat a Magyar Vitorlázórepülő Szövetség honlapján megtekionthető!

darojanos
VTSB

D.pistabá Creative Commons License 2015.07.02 0 0 21648

Szatymazi sikerek

Befejeződött a 60. magyar vitorlázórepülő nemzeti bajnokság és nemzetközi vitorlázórepülő kupa. 

MUNKATÁRSUNKTÓL - DÉLMAGYARORSZÁG NAPILAP - 2015.07.02. 11:08

              

A bajnokságon az Alföldi Repülőklub ismét remekelt, hiszen minden géposztályban a klub tagjai nyertek – volt, ahol a dobogó mindhárom fokán szatymazi versenyző állhatott.

Az összpontozású szuper géposztályban, amelyben a magyarokon kívül szlovén, japán, német és román versenyzők, összesen 27-en vettek részt, a bajnok Szabó Péter klubtársát, Koré Zoltánt előzte meg, míg a harmadik a szegedi klubból Tamás Ferenc lett.

Eredmények, 15 m géposztály: 1. Koré Zoltán (Alföldi Repülőklub Szatymaz), 2. Tamás Ferenc (Dél-alföldi Aero Club Szeged). Standard +15 m géposztály: 1. Koré Z., 2. Tamás F. 18 m géposztály: 1. Szabó Péter, 2. Verebelyi Zoltán, 3. Bartolf Richárd, 4. Halsz László, 5. Basa Richárd (mind Alföldi Repülőklub). 18+ Open géposztály: 1. Szabó P., 2. Verebélyi Z., 3. Hegedűs László, 4. Bartolf R., 6. Basa R. Összpontozású géposztály, szuper géposztály: 1. Szabó P., 2. Koré Z., 3. Tamás F.

 

darojanos Creative Commons License 2015.06.28 0 0 21647

Kérjük segítségeteket!

 

"Ellopták június 23-án a 3. Kerületből este 8 óra körül Hamar Zoli gépkocsiját (Audi Allroad, LOV-606)! Nyomravezetői díj 1 millió forint! Sajnálatos módon 2 db ejtőernyő, repülő akksik, szakszolgálati engedély, orvosi, flarm és egyéb vitorlázó repülő műszerek is a kocsiban voltak. Ha valaki rendelkezik információval az a +36202548307 vagy a +36203555136-os telefonszámon kérnénk, hogy jelezze felénk! Minden megosztást külön köszönünk!
 Különleges ismertető jele, hogy a jobb első ködlámpa hiányzik, mivel vasárnap egy kamionos a fekete sárvédőjét az M6-os autópályán felejtette..."

 

D.pistabá Creative Commons License 2015.06.24 0 0 21646
akosbitto Creative Commons License 2015.06.21 0 0 21645

Köszi a gyors valaszt! 

Előzmény: adam_g007 (21644)
adam_g007 Creative Commons License 2015.06.21 0 0 21644

Hello,

Orvosi nem eszeveszettül komoly, a vitorla nem ürsikló :) Kontaktlencse nem szokott gondot okozni, orvosiba max annyi kerül be, hogy tartalékszemüveg magadnál tartása kötelezö. Sérvmütét és gyógyszer nélkül kezelhetö vérnyomás szintúgy nem szokott galibát okozni. Persze nyílván minden mértéktöl függ, a legtutibb infót meg egyébként is orvostól kapsz. Itt elég kézségesek szoktak lenni, hívd fel öket bátran: http://www.reporvos.hu/fo_kapcs.php. Aztán meg irány egy reptér :)

Előzmény: akosbitto (21643)
akosbitto Creative Commons License 2015.06.21 0 0 21643

Sziasztok!

egy ideje foglalkoztat, hogy kitanulom a vitorlazorepulest, szerencsére sok helyen oktatják, ahogy látom. A kérdés az, hogy mennyire komoly az orvosi alkalmassági? Ha így összeszámolom, elég sok bajom van: kontaktlencset viselek, volt két servmutetem es kicsit a vérnyomásom is magas, gyógyszert mondjuk nem szedek rá. Kizáró ok lehet ezek közül valamelyik?

D.pistabá Creative Commons License 2015.06.20 0 0 21642

Vitorlázórepülő ranglista:

 

 

http://repokt.org/ranglista/ranglista.php?EV=2015

D.pistabá Creative Commons License 2015.06.20 0 0 21641

XXIII. SZLOVÉN VITORLÁZÓREPÜLŐ NEMZETI BAJNOKSÁG, SZATYMAZ

 

A többi itt:

http://harmashatarhegy.hupont.hu/2A

 

D.pistabá Creative Commons License 2015.06.09 0 0 21640

Rózsaszín repülés, magyar siker Ferrarában!

Ugrósdy Márton    http://iho.hu/hir/rozsaszin-repules-magyar-siker-ferraraban-150609

2015.6.9 08:45   Fly Pink bajnokság: labilis volt az idő, sok volt a terepre szállás, de ez sem csökkentette a hölgyek

esélyeit.

 


 

D.pistabá Creative Commons License 2015.06.05 0 0 21639

Egy repülés, kilenc rekord!

iho     http://iho.hu/hir/egy-repules-kilenc-rekord-150605#

2015.6.5 16:15   770 kilométeres hurokrepülés, átlag 69-es siklószámmal, hat és fél óra alatt! Laurinyecz Sándor beszámolója.

Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 21638

Annyira hozták rendbe (2008-ban még a romos állapotban volt), hogy megkapta a HA-YACT "végleges" lajstromjelet. Most szép kék festéssel a Közlekedési Múzeumban várja, hogy otthonát lebontva "mék sarkára ennek a nagy világnak" fog kerülni.

Előzmény: Vgyuri1946 (21637)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 21637
Én ott voltam Pusztacsaládon a Dino utolsó normálisnak indult repülésénél. Ez már nincs benne a linkelt siertörténetben, aminek egy álnok fűcsomó vetett véget. A Dínó orra bukott, ki is gyulladt egy kicsit, Matuz Pista és Deák Miklós kimászott és miután megszámolták végtagjaikat, igen csúnyán néztek.

Állitólag rendbehozták a gépet, de nem tudom, repült-e még. Az biztos, hogy a Ganz Avia, aminek üzleti terve amúgy is vékony madzagon lógott, szép csendben kimult. A javított második példányra a rossz kezdés miatt senki sem adott pénzt. Emlékeim szerint.
Előzmény: D.pistabá (21636)
D.pistabá Creative Commons License 2015.06.02 0 0 21636

DINO-GAK 22

 

 

 

 

 

 

Műszaki jellemzői

Szokatlan aerodinamikai kialakítású, fémépítésű repülőgép. A törzs hegesztett acélcsövekből készített rácsszerkezet, melyet dural borítás fed. A motorburkolat műanyagból készült. Negatív lépcsőzöttségű kétfedelű szárnyelrendezésű. A felső szárny az alsó szárnyhoz viszonyítva vízszintes irányban jelentősen, 1,09 m-el el van tolva hátrafelé, ezzel átmenetet képez a tandemszárnyú gépek irányába. A felső szárny nem rendelkezik szárnymechanizációval, a csűrők és az ívelőlapok az alsó szárnyon vannak elhelyezve. Mindkét szárny egydarabos kivitelű, átmenő főtartóval. Jellegzetessége a kombinált magassági kormányzás, melyben az alsó szárnyak is részt vesznek az kitérített ívelőlapokkal. Az alsó szárnyon így kialakuló felhajtóerő-változás a magassági kormányon keletkező erőkkel együtt biztosítja a kereszttengely körüli elforduláshoz szükséges nyomatékot.

A törzsben kialakított két fős kabinban az ülések egymás mellett helyezkednek el, az ülések mögött csomagtartó található. A kabintető plexiből készült, egy darabban előre nyitható.

A gépbe egy 86 kW maximális teljesítményt leadó léghűtéses Lycoming O–235 H2C négyhengeres boxermotort építettek, amely Mühlbauer gyártmányú, 1,8 m átmérőjű légcsavart hajtott.

A gép korlátozottan műrepülhető is. Az üzemanyagrendszere nem alkalmas negatív repülési módokban a motor üzemanyag-ellátására.

Futóműve nem behúzható, orrfutós, tricikli elrendezésű. Az orrfutó kormányozható. A főfutók könnyűfémből készült laprugó futószáron helyezkednek el. A főfutó kerekeit mechanikus (bowdenes) működtetésű fékekkel látták el. A főfutó nyomtávja 2,5 m

 

A többi itt:

Read more: http://harmashatarhegy.hupont.hu/83/gak22-dino#ixzz3btsCHVF6

 

 

 

D.pistabá Creative Commons License 2015.05.12 0 0 21635

A pilótahölgyek, akik elsőként ismerik meg, hogy milyen a vitorlázó műrepülés.

 

 

http://mutat.net/?http://holgypilota.blog.hu/2012/09/13/murepules_utaskent_orulve-feszengve

 

 

Vgyuri Creative Commons License 2015.04.28 0 0 21634

Ez a dolog régebbi M. A.-nál. 1968 óta szó volt a felparcellázásról, 1986-ban A. még sehol sem volt, amikor a helyi nagyjaink a reptérfejlesztés mellett döntöttek. Mire A. labdába rughatott, a természetvédelmi terület érvényben volt. Ártani persze sohasem ártott egy kis politikai hátszél :-) 

Előzmény: D.pistabá (21632)
D.pistabá Creative Commons License 2015.04.28 0 0 21633

Csodamadár hatalmas szárnyakkal, az első rekordok

 

2015.4.28 16:15   Végsiklás 66 kilométerről! Sebességi és távolsági csúcs a legjobb vitorlázógéppel, ami ma Magyarországon repül.

Read more: http://harmashatarhegy.hupont.hu/81/28-mes-vitorla#ixzz3YdDvErL4

D.pistabá Creative Commons License 2015.04.28 0 0 21632

Az is benne van a pakliban, hogy M. Attila orsz. képviselő ott klubtag és ott repülget-

 

Előzmény: Vgyuri (21631)
Vgyuri Creative Commons License 2015.04.23 0 0 21631
Hajdúszoboszló szerencséje, hogy a Natura 2000 miatt a területét nem nagyon lehet másra használni. Enélkül már régen felparcellázták volna legalabb a fürdőhöz közelebbi részt.
Előzmény: D.pistabá (21629)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!