Én elhiszem a 6,5-öt is. Én itt a fővárosban eljártam a Punto II Sportingommal hat liter alatt. Igaz, dugót szinte sosem láttam (kertvárosból jöttem be a Nagyvárad térig), a hatos váltóval pedig 1.500-nél mindig elváltottam. Persze ha néha tiportam, az meglátszott a fogyasztáson.
Így igaz, nagyon nem a dugóban araszolásra van hangolva a vezérlése, de az autópályatempót sem szereti a dobozformából adódó elég nagy légellenállás miatt. Highway cruisernek ott van valamelyik nagyobb német szedán, városi szaladgálósnak meg simán jó egy régi Swift is akár, bár elég elavult a technika már alatta. Ha több rá a zsé, akkor vmi start/stopos hibrid egész jó lehet.
A 6.5-es fogyasztással nem fér össze az, hogy "Elég sokszor kószál 3000 felett a fordulatszámmérő", kivéve, ha máshogy értelmezzük az "elég sokszor"-t :P
Dugóban valóban ritkán állok, ez így igaz. Igyekszem kikerülni. Úgy vagyok vele, hogy lehet, hogy kis utcákban, szökőn hosszabb valamivel km-ben, de legalább az érzés megvan, hogy haladok :)
Hogy ne nyomnám neki? Direktszűrővel meg jó kis érces hangú versenydobbal? Az lehetetlen volna :) Elég sokszor kószál 3000 felett a fordulatszámmérő, időnként 4000 felett is. Alapvetően dinamikusan vezetek, de nem úgy, hogy egyenesben padlógáz, oszt jóvan, hanem inkább lendületből autózva. Viszonylag hamar gyorsítok ki lámpáktól és lehetőleg minél kevesebbet használom a középső pedált.
Ha elfogadja az ember, hogy nem egy szökkenő szarvas és úgy megy vele, akkor lehet jó, alacsony fogyit elérni. Ha tiprod neki, ugyanúgy beszipkázza a benzint, mint minden más autó, cserébe nem megy.
Igazi tapló-kókány... Egy dolog, hogy turbósítani akar, de minek ezért szétverni a fél autót? Egy ilyen Lada motorterében egy másik motor is elférne, kár volt szétlyuggatni a géptetőt. Ráadásul ennyire igénytelen módon...