Gyertya nem kell, hogy Irridiumos legyen, de én mindig azt rakok bele a Densotól. 80ezrenként cserélem, sosem volt eddig a gyertyákkal baj. Ha nincs baj, nem kell most cserélni, ráérsz kicsit később.
De ha szeretnéd hát legyen. A lényeg, hogy cserekor nehogy túlhúzd, elég neki 20-22Nm.
A K12 micránál a benzinszűrő a tankban van. Gondozásmentes, nem kell, nem tudod cserélni. Nekünk 188ezer van benne, még a gyári.
Fékfolyadék. Elvileg 2-3 évente kellene cserélni. Ez otthon ugye macera mert sokáig tartana lelégteleníteni a 4 féket, pláne egyedül. Szervíz az más, ott géppel viszonylag gyorsan megy. Amit viszont tilos, az a kuplung kinyomó géppel való légtelenítése. Ezt csak azért írom, mert a kinyomó is a fékfolyadékról működik.
Olaj. Én eddig mindig 5-30-at tettem bele. Szinte tök mindegy a márka, ki mire esküszik. Most nekem a Motul Syner....... akármi tetszik ami 10-40-es olaj. Ez a már belinkelt autós boltban most 6675Ft/4liter. A bárdinál olyan 8500 körül van. Most hogy kicsit utánna jártam az olajos témának én inkább olyat tennék bele aminek a másidik száma magasabb, tehát 10W50. Na nem tudom hogy ilyen van-e, de majd nézek. Ha sűrűn van a hidegindítás akkor az a lényeg, hogy az első szám kicsi legyen, tehát jó a 0W vagy 5W. Ha sokat megy az autó pályán, vagy sokat városozik az ember a dugóban akkor inkább a második szám legyen magasabb.
De inkább arra kell rászoktatni magunkat, hogy 10ezrenként cseréljünk olajat, vagy aki nem megy annyit az évente. Eddig én sem így csináltam.
Ismerősöm 1.4-es koreai autója évi 5ezret megy, csak városban és 95%-ban csak hidegen. Kb 5-8 perces az út amin használja. Neki 5-6 hónap után habzik az olaj mint állat. Fehér trutyi az egész. Próbáltunk már pár márkát, gyakorlatilag mindegyik így csinálja.
A gyári elvileg NGK LFR5AP-11, de a Denso KH16TT is teljesen jó. Az NGK kb 4000 Ft/db, a Denso kb 1000 Ft/db pl innen, ahogy sooty linkelte korábban https://alkatreszek.hu/kh16tt_den_jk )...
Sziasztok. Jövő héten veszem át a Micra-mat. 2005-ös 1,2 48kw.
Ilyenkor szokásos módon cserélek pár dolgot, viszont nem vagyok biztos a dolgomban. Nem tudom, hogy milyen viszkozítású olaj megy bele. Mindig 5w40-et használtam a német autókhoz. A másik kérdéses dolog a gyertya. 66000km van az autóban. Melyik gyertya a belevaló?
Nálunk ez úgy volt, hogy amikor megismerkedtem a feleségemmel 2006 környékén (nyilván akkor még nem volt az), neki micrája volt. Nekem nagyon tetszett, hogy akkor még kevesebb mint 8ezerből tele lehetett tankolni.
Ma már ez is 16 ezerből van tele. Újan vette, hiteles volt, nem volt semmi baja, igazi városi kisautó. Aztán a hitelek elszabadultak és úgy tudott/tudtunk belőle jól kiszállni, hogy visszavittük a kereskedésbe és beszámolták egy újba, immáron fix törlesztővel....
Szóval a kocsiról én mindig azt szoktam mondani, hogy egy igazi városi cirkáló, egy modern Polski Fiat. Mindegy hogy keresztben vagy hosszábban parkolsz, nem lóg ki. Van rajta 5 ajtó, hogy a csajok a táskát tudják hová tenni. Szerintem egyébként csak 2 személyes. Vagy elöl egymás mellett, vagy egy vezet, egy meg átlóban hátul ül. Mondjuk ma éppen 4-en volt vele nagyfaluban. Van csajos szatyor akasztó elöl, meg nagy tároló az első ülés alatt. Van mozgatható hátsó üléssor is, így akár egy nagybevásárlást is bele lehet pakolni. A 90 lóerővel és a kb 950kg-al a városban nagyon tud menni. Olyan érzése van az embernek mintha egy gokarttal menne, nem lehet felborítani. Minden kanyart bevesz. Ma is vagány a formája, bőr üléssel és nagy kerékkel meg különösen látványos. A miénk okos kulcsos, így simán beférkőzik a nagyvadak közé is. Pláne ha megszólal benne a gyári nagy zene is. Megy pályán 190-et is, mondjuk ezt most visszaadta az olajnyomás hibával...
2 évig én is jártam vele melóba, nagyon szerettem. Főleg, hogy a hátuljára rá van írva a feleségem neve. Ráadásul míg hosszú hajam volt, tényleg hihették is, hogy egy szöszi ül benne. Csak amkor meglátták, hogy ez a szöszi szakállas, hát lehalt a mosoly az arcukról.
A magam 182m centijével és 90 kilójával is elegendő hely van vezetni. Az anyós ülésnél már a tüsi hajam beleér a tetőkárpitba. Könnyű az ülést beállítani, mert koppra hátra kell tolni és kész. Ami nekem kellemetlen, hogy ha 90-100-al akorok menni akkor elzsibbad a lábfejem, olyan lehetetlen szögben kell tartani a gázpedált. Namost ezt nem tudom,hogy a kocsi zavara, vagy az én 47-es lában zavara...
Nálam egy kis autó választása volt a terv. Legyen nagyjából megbízható, ne rohadjon, legyen viszonylag kényelmes és kis köbcentis legyen. Egy 17 éves autón van mindig mit bütykölni, de legalább lehet javítani. Nem kell állandóan a "mágushoz" szaladgálni, hogy olvassa ki a hibát. -- Női autó? Talán akkor ha Nő vezeti. De én egy 56 éves, 180cm magas, 95kg -s pasi vagyok, aki nem éppen Női stílusban vezeti a városban és az agglomerációban. Eddig még bírja.
Én amikor vettem, még az exnek tetszett nagyon, aztán addig néztem, hogy nekem is megtetszett. Vettem 3 ajtóst, lassan 8 éve van nálam.
Utólagosan tudom igazolni a döntést pl a praktikus tologatható hátsó üléssorral (ezáltal pl egy 2 személyes IKEÁ-s kanapé belefér, úgy, hogy minden ajtó zárva van és még vezetni is lehet), vagy a kisautókhoz képest nagyon jó menetdinamikával, vagy a már említett hatalmas belső helykínálattal (bárki, aki eddig beült mellém, ledöbbent). A külső nagyság, igen, szerintem nagy, mert pl egy H Astránál 7 cm-rel magasabb, és ez belül is észrevehető. Furcsa módon kb azonos magasságú a Logan MCV-vel, de abban ha lehajtom a napellenzőt, karcolja a homlokomat, a Micrában majdnem nyújtózkdnom kell érte...
Anno nekem az is a Micra mellett szólt, hogy a Nissan Japán. Nem. Francia :D amit Angliában gyártanak... Előbb kellett volna szimatolni, aztán venni. Toyotát, amit most vettem játszani...
Köszönöm az üdvözlést! :) Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan esett a Micrára a választás? A régi Micrák olyan kis cuki drazsék hogy meg kell őket zabálni, mint valami cuki csajszit. :D Nekem fura hogy az ilyen pici cuki tütükbe férfiak beleülnek. Max olyan magyarázatokat tudok gyártani hogy családi kocsi és asszony bemondta az unalmast. :D Meg ehhez hasonló indokokat.
A K12-es Micra esetében lehetett ilyen szándéka a tervezőknek, ha megnézünk néhány gyári "extrát" : fedélzeti computeren beállítható 2 szülinap és egy házassági évforduló (ezeken a napokon, indításnál felköszönt az autó :D ), anyósülés előtt kis akasztó szatyornak, vezető oldalon is van "sminktükör", rövid ülőlap az üléseken (talán átlagban alacsonyabbak a hölgyek?...), hatalmas belmagasság a tetőablak nélküli modelleknél (elfér a frizura :D ), nem zavarja a vezetőt vízhőfokmérő műszer, csak piros/kék ikon stb...
Mindezek (a komolyan nem vehető női extrák) ellenére, én több férfi Micrást ismerek, magamat is beleértve :)
Érdeklődni szeretnék, hogy létezik e kifejezetten női autó.
Sok helyen mondják az ilyen pici autókra, hogy alapvetően nőket célzott meg vele a marketing. Szerintem van és ebben az esetben egy női autót javarészt nők vesznek. Ilyenek a régebbi Nissan Micrák is szerintem. Egy haverom szerint viszont nem létezik női autó. Sokszor vitáztunk ezen így kiötlöttük hogy egy autós fórumon tegyünk pontot az ügy végére. Kérlek tegyetek rendet.
A vezérlés cserére mondtak egyszer 400ezret. Ott 230ezer lett volna a gyári szett, vagyis 170ezer lett volna a munkadíj, 2nap 2 emberrel lett számolva és tartalmazott némi kedvezményt, de nem tartalmazott kiegészítő dolgokat amit szükség szerint cserélni kell a szerelés közben.
Nyilván egy jól felszerelt műhelyben ahol van a zsiráfon kívül csápos emelő is, és rutinosabbak a szakik, szerintem fele időből megcsinálták volna. Mondjuk úgy 25óra alatt ami kb. 200ezer Ft. Nem tudom, hogy ez az ár egy vagy két embert tartalmazott volna-e?
Az alkatrész árak majdnem a duplája lett volna, szerintem olyan 80-85ezer Ft.
Szerintem minimum 300ezret elkértek volna érte....
Készen lett az autó. Van nagyon jó olajnyomásom. Alapjáraton üzem melegen 0.8bar, 2000-nél 2,6bar, 3000-nél pedig 3.8bar.
Szigorúan nézve, csak az olajnyomás miatt vásárolt alkatrészek összessége 47450Ft.
Ebben benne vannak a csapágyak, szimmeringek, olaj, olajszűrő, fagyálló, kipufogó tömítés, tömítő paszta, féktisztító, olajszivattyú gépmunka.
Valamint ráment az életemből 56 munkaóra, de ebben nincs benne az, hogy többször voltam alkatrészért, illetve elmentem a gépműhelybe is.
Aztán mindezek mellett ha már szét lett szedve akkor kapott még:
új rendszámtábla keret előre, a vezérléshez egy láncvezető és a hidraulikus láncfeszítő patron, kinyomó csapágy, 1db kipufógó felfogató gumi, 2db új lengéscsillapító előre.
Egy párat igen. De igazából jeleket, vagy szétszedés előtti állapotokat, hogy késöbb az összerakásnál segítsen. Ma már kezdtem összepakolni. Az olajpumpán kicsit javítottak a gépműhelyben, és megy össze az új, de alapméretes csapágyakkal.
Nem vagyok autószerelő, csak lelkes ámátőőr.... Fénykoromban többször csináltam ilyet, de az utolsó is már szerintem 8 éve volt, és azok is öregebb motorokon. Igazából motorkerékpár szerelő vagyok, de azt sem űzöm.
Fejlemény az van. A probléma ugye, hogy meleg olajnál alapjáraton alkalmanként bevillan az olajlámpa. Ez 0,25bar alatt csinál ilyet. Órával én, nem teljesen üzemmeleg motornál 0,3bar-t mértem, tehát valós lehet a hiba.
Most szét van borítva a blokk és már egy egész napja csak mérek.
A főtengely méretei jók. Hozza az előírtat. A hajtókar és a főtengely csapágyainál már nagyok az olajrés hézagok. A gond azzal van, hogy a főtengelynél például az olajrés értéke 0,018-0,03mm között kell lennie, de maximum 0,05mm lehet a gépkönyv szerint. Itthoni körülmények között 100ados pontossággal tudok mérni....
A hajtókaroknál igazából megoldódik a problém amennyiben beleteszem az új, alapméretes csapágyakat. Az előírt olajrés keretein belül leszek 0,025-0,03mm között. Ez ok.
A főtengelynél vannak gondok. A tengely jó, a csapágyak jók, de a csapágyfészkek túl nagyok. Van bennük ovalitás is rendesen, ami itt 0,05mm-t jelent. Ha beleteszem az új alapméretes csapágyakat, akkor is a kapott hézag 0,05-0,07mm között lesz. A túlméretes csapágy viszont még nem fér bele....
Most azt mondom, hogy így lesz összerakva, hiszen az összesen 9db csapágyhelyből 5 esetében garantáltan tudom hozni az előírt értéket, 4-nél pedig 1-2századdal leszek nagyobb.
Holnap megyek egy gépműhelybe, konzultálok egy szakival, tegyen javaslatot. Ma már beszéltem vele azt mondta, hogy ezt a 0.03mm-t el kell felejteni, ez annyira kicsi, hogy ilyen már nincs is. Ők 0.05-0.07mm-el raknak össze mindent, és mindig jó.
Szerinte inkább olajpumpa. Azzal csak az a baj, hogy nem bírom szétszedni, illetve nem is lehet hozzá kapni sehol semmit, pedig a cikkszáma is megvan. (9310217)
Megkezdődött amicra olajnyomás vesztésének kielemzése. Ma kijött belőle a motor a váltóval együtt. 8órámba telt, de kijött. Eddig minden gond nélkül ment minden. Holnap vezérlés tanulmányozása lesz, majd folytatom a szétszedést.
Elvileg egy "rugós gyűrű" szerű valami tartja a helyén, ha jól értelmezem a képrészletet... Hasonló van kézi ablaktekerőknél, azokat elvileg egy szövetdfarabbal ki lehet piszkálni a helyükről...
Az ülés oldalán található műanyag takaróelem le lett szedve nekem (úgy kaptam), ahhoz, hogy visszategyem, le kéne szedni az a tárcsát, amivel az ülés támláját tudom dönteni. Na de vajon hogy kell? :)