Ha nem 1-2 évre tervezel, akkor csak AGM rendszerűt vegyél, mert az 5-8 évig is üzembiztosan elketyeg. A sima ólomakksi nem bírja a nagyobb töltőáramot sokáig. Zsuffa Bélához éppen tegnap érkeztek 2017-es gyártású gyári akksik, ha érdekel, ha jól emlékezem 25E-ért méri.
Vásárolt valaki mostanában 12v aksit Prius 3-ba? Nem találok se Yuasa-t, se Optimat. Meg nyilván olcsóbb alternatíva is érdekelne, csak nem tudom mi. Marad a márkaszervíz?
Kedves Cartársak! Techstream-mel a vízpumpa állapotot (fordulatszámot) hogyan tudom ellenőrizni?
Válasz:
Talán az engine ecu alatt megnézed az aktuális és a target fordulatot, közben rányítod az active test-et és beállítasz neki egy célfordulatot. Ha a cél és a valós között 30% körüli különbség van, akkor már lehet gondolkodni a megelőző cserén.
P2-nél eresztett kifelé, akkor cseréltettem szíjjal együtt.
P3-nál most néztem TechStreammel, (P3 230000 km), a terheléses próbánál a target és tényleges fordulatszám eltérése kb. 10%-on belül volt, 30%-ig O.K., akkor esetleg cserélhető. De van inverter köri vízszivattyú is, az még ritkábban romlik el.
Elküldtem a magyar kezelési és az eredeti javítási kézikönyvek letöltő linkjeit.
Semmi sem biztos, a km futás meg főleg. Megérné azt a 3-4000 Ft-ot lekérdezni, pl. itt: https://www.autodna.com/ De van direkt holland lekérdező is.
A Toyota szerviz ingyenes, kb. pár perc, nincs a közelben? Az a 2-4 km és dátum megerősíti, hogy volt-e manipuláció.
A másfél év sok, hacsak nem állt, de akkor is évente illik cserélni a motorolajat.
A hollandok soha nem cserélik a váltó olajat, pedig 90000 km-nél kell cserélni. Egyszerűbb művelet, mint a motorolaj csere.
Én 10 éves autót nem hordok márkaszervízbe (2011, Prius 3, most kb. 230000 km).
Jó szerviz pl. a monori Toyota Kovács (na ez lehet, hogy márkaszerviz), a Toy Car Pomázon, stb.
Amit lehet, magam csinálom. Van a III. ker. Szőlőfürt u. környékén egy bérelhető műhely profi emelőkkel és teljes szerszámkészlettel, fűtött, 3-4000 Ft/óra.
A beszerzések meg főleg lényegesek, pl. Bárdi, kauffer, alkatreszek.hu, alkatreszonline.24 stb. Sokat lehet spórolni. Főleg olaj (Szakál Metál és viszonteladói ENEOS motor és váltó olajat forgalmaznak), szűrők, féktárcsák, fékbetétek, stb. beszerzés során. A hűtőfolyadék csere 160000 km után, nálad esedékes mert lehet, hogy nem cserélték, 2 hűtő kör, na azt eredetit vettem, Toyota SLLC, csak ezzel 160000 km. Jó drága.
Az indító akkuval nem kell parázni, ha van az ülés alatt egy li-ion bikázó, feltétlenül vegyél, ha még nincs. emag-nál 4800 Ft-ért csíptem el egy hete, amúgy 12-30000 Ft. Minden családtagomnak adtam már. Az indító akkut nem kell sietni cserélni, és kivenni-tölteni sem. Akár 10 évet is elfut, ha eredeti.
Ha gond van, akkor a gyári TechStream diagnosztikai szoftverrel, egy olcsó interfész kábellel lekérdezhető minden, sok cartársnak van, nekem is. Koowee tud segíteni a priusclub letöltésekkel, ha akarsz berendezkedni erre.
Nagyon köszönöm a segítséget! Közben publikussá tettem magam (nem is tudtam, hogy nem vagyok az :) ).
A autót egyébként a héten vettük, most minden infót összegyűjtök és decemberben megy szervizbe. Egyébként az utolsó regisztrált szervíz kb másfél éve volt, következő szervizt 203 ezer km-nél írja a Toyota szerviz kártya (holland), most 199 ezernél járunk. Ezek alapján valószínű a valós km.
Én fenn tartom a magyar nyelvű P3 kezelési könyvet egy fájlszerveren, már küldtem volna de nem vagy publikus. Ide meg nem teszem fel a linket. Nem szeretem a nem publikus cartársakat.
Itt szinte minden elérhető információt összeszedett a gazdi, Kowee.
Ha a VIN számot elküldöd a magyar Toyota központnak, ingyenesen elküldik a kezelési könyvet.
Lehet, hogy az autódban van IPA (Intelligent Parking Assistance), annak szokott elől lenni 2 szenzora, nekem is ilyen van, hátul meg tolatókamera, és tolatáskor a nagy navi képernyőjén a hátsó látkép szép színes rajzzal kiegészítve látszik. Meg van egy IPA gomb is elől, még soha nem próbáltam ki.
A FB Prius csoportban a helyed, ott a legelképesztőbb hülyeségeket is meg lehet kérdezni, teszik is a felhasználók.
Úgy tűnik, hogy a Prius egészen más hozzáállást igényel, mint a hagyományos autók. Ez a tapasztalt autó használóknak gyors átállással sikerülni szokott, sokaknak azonban nehéz.
Itt ezen a fórumon kevesebb segítőkész szaki válaszol, bár vannak azért.
A FB csoportban gyorsan reagálnak, és sokan.
A holland szerviz múltat le lehet kérdezni (fizetős) honlapról. A VIN alapján magad is bemehetsz magyar Toyota szervizbe, ahol felolvassák a regisztrált múltat, ami főként visszahívások időpontja és km értéke.
Úgy kell tekinteni az autót, mint bizonytalan futásút, ezért a következőket kel feltétlenül elvégezni azonnal:
Motor és váltó olaj csere, olajszűrő és 2 papír szűrő cseréje, gyertya csere, 2 hűtőköri folyadék csere, fékek állapot szerint, klíma ha nem hűt akkor kondenzátor csere újratöltéssel (típushiba), stb.
Egyébként a priusclub honlapon van fent karbantartási táblázat, azt kell követni
Sok szerviz ezzel nincs tisztában. Olajnak 0W20 való.
a családunk bővült egy 2010 es III-as prius sol-al.:) eddig sajnos nem volt még hasonló autónk sem, úgyhogy totál láma vagyok a témában. Mivel az autó Hollandiából van, nem sokat érek a holland nyelvű kezelési utasítással, így valahol szeretnék egy magyar nyelvűt beszerezni. Tudtok ebben segiteni esetleg?
a másik, hogy az első parkoló radart fogalmam sincs hogyan lehet működésre bírni, vagy rossz, vagy csak nem tudom kezelni. Egyébként létezik, hogy elől csak két oldalt van a lökhárítón szenzor?
2; Egy vékony kesztyű nem árt a cserénél, mert a sok sz@r szétvagdossa a kezed mire kicseréled. (asszem pont a balt nehéz kiszedni, a jobbnál van hely)
A 2. két darabos verziónál azon gondolkodom, hogy kicserélem long life-ra mindkettő tompított izzót, hogy egyformán világítsanak és a mostani még működő lehetne vésztartalék. Vagy felesleges túllihegni és cseréljem csak a rosszat?
Minden motorba olyan olajat kell tenni, ami belevaló. Nekem Auris HSD van, ami ugyanaz a motor mint a P3ban. 0-20 való bele, esetenként mehet bele 5-30, de utána feltétlenül az előbbi kell bele. Ha egy motor eszi az olajat, akkor nem vastagabb olaj kell bele, hanem fel kell újítani. Azt kell belerakni, amit a gépkönyv ír (persze ha eladod majd hamar, akkor nyilván máshogy törődsz vele, mintha sokáig megtartanád).
A harmadik totalcar-os (ne vedd meg motorok) videóban szépen elmagyarázzák hogy az arra érzékeny toyota motorok hogyan mennek tönkre ha 0-20 helyett 5-30-al vannak használva huzamosabb ideig.
Ahogy írod, 0-20w. És ha eszi az olajat picit akkor is 0-20w ameddig normális határon belül van, utána meg felújítás. A vastagabb olajjal csak gyorsul a folyamat, a lelki békének tesz egyedül jót, mert látszólag azt már nem eszi annyira.
Sziasztok prius3 2011 olajcsere elött áll. A kérdésem milyen specifikációjú olajat tehetek bele. Márkaszervízben mondtak 0w-20, de azt modták 380000km után inkább mehetne bele az 5w-30. Mit tanácsoltok jó az 5w-30?