"annyi problémánk van csak, hogy nem mindig mutatja a sebességet."a km jeladót nézd meg , ki szokták lazítani ,hogy ne mérje (ne szaporodjon a kilóméter az autóba )a km-t így a sebességet sem mutatja . Esetleg elromlott a jeladó , kb 10 ezer ft , az ebayon olcsóbb .
Páromnak ma vettünk egy gyönyörű 2000-es 1.2 base Twingo-t, manuál váltós, benzines. Az autó korának megfelelő állapotú, annyi problémánk van csak, hogy nem mindig mutatja a sebességet. :) Mivel Ő még tanuló vezető jó lenne ha látná, ha már fordulatszám mérő nincs az autóban. Tudnátok ötleteket adni, hogy hol lehet a baj? Köszönöm szépen előre is!
Szervusztok!Segítséget szeretnék kérni!1999-es Twingónk van, injektoros.Ha olyan kedve van indul, ha olyan nem indul, csak ha befújok neki egy pici hidegindítót.Renault szervízben feltették műszerre és minden érték jó.Injektorsor kitakarítva, benzinszűrő cserélve, felsőholtponti jeladó jó.Gyertyák szinte újak. Motortéri biztosítéktáblát átnéztem, igazából az is tiszta volt. Kb. október óta ilyen rapszódikus, cseréltem benne fhp. jeladót és utána sokáig jó volt, egy hete csak hidegindítóval indul.
Nagy segitseg kellene . 1999 twingo 1.2 motorral . Beindítás után pörög a motor maj kiesik nem szabájozza le a fordulatot . Már az alapjárati motort kicsereltem a klapni jeladót is , mi dent ki tisztitottam . De mégsem jó , alapjárat magas és kicsit ingadozik . SOS valaki találkozott már ezzel a hibával .???
Szia! A 2002 es Twingo robotizált automata. Ez egyszerűsítve azt jelenti, hogy a mechanikus váltóra rá van építve egy "robot kéz és láb" ami helyettünk kapcsol és kuplungozik. Természetesen az egészet elektronika vezérli. Ez elég lassú kapcsolást és némi "bólogatós" érzést ad. Sokkal jobb volt azt ezt megelőző klasszikus (hidrodinamikus) automata váltó. A robotizált váltót egy alapos próbakörrel kell tesztelni. Aki még nem vezetett ilyen autót annak furcsa lesz tehát jobb olyannak kipróbálni aki ismeri ezt a fajta váltót. A kuplung hamarabb elhasználódik ezeknél így az indulásnál tapasztalható felpörgés, rángatás gyanús jel. A kuplung csere viszont nem veszélyes összeg. A kocsi egyéb állapotára is érdemes odafigyelni. Olajfolyás, korrózió.
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni egy 2002es automata váltós renault twingo vásárlásával kapcsolatban.110ezer van benne , még nem néztem meg az autót nem tudom mirre kell oda figyelnem, hogy ne esek olyan problémába hogy például nem jó a váltó vagy ilyesmi ami zsebbe nyúlós lehet. Sokat vezetek ,de automata váltós kocsiról lövésem sincs. Nem is magamnak vásárolnám , a feleségemnek sajnos a bal térde nem jól mozog ezért gondolkozom egy automata kocsiban . Az érdekelne hogy milyen problémák lehetnek a kocsival használtan vásárolva ?
Sziasztok adott egy 99es Twingo nincsen se tompitott se ködlámpa vilagitás a biztositékon sincsen áram a kapcsoló kapcsol hol veszhet el a kapcsolt jel?
Van még egy-két jó buli". A kormánymű gumi harmonika csere sem rossz az odabiggyesztett ABS kocka tartó miatt. Ehhez célszerszámot kellett gyártanom. A legelső C motoros Twingo egy egyszerű masina. Aztán jöttek az extrák és belelapátolták mindegy csak bent legyen jelige". Egyébként a robotváltó nagy visszalépés a Matik Twingo hidrodinamikus váltójához képest. A 16V motor sem volt jó ötlet mert kibírhatatlanul zajos a 8 szelepesekhez képest.
Hát az fogjon gázpedálpoti cseréjébe 16 szelepes autón akinek sivár, unalmas élete van és keresi a kihívásokat.
2 napig tartott mire a poti a tenyeremben landolt. Közel van a benzinkút , sokszor eszembe jutott ,hogy lehet kéne rá 1-2 liter és had égjen.
Na meg aki kitalálta a renaultnál ezeket a megoldásokat, azokkal ezt csináltatnám minden nap.
Ennél a verziónál nem férsz hozzá felülről a potihoz. Alulról is csak nőgyógyász módszerekkel - könyökig túrkálsz valahol.
Közben felülről is leépitettem mert a folytószelep is kellett.
Gázpedál bowden , kis fehér műanyag ki és vissza akasztása? Na az se egy 5 perces feladat.
Majd jött a méricskélés a potin. egyik irányba lineáris , forditva parabolikus. Neten semmit nem találtam ,hogy mit kellene mérnem.
De ha már úgyis kiszedtem kipucolom, rendbe kapom.
visszaszerelés után amikor már mindent összeraktam, nézem , hogy fityeg egy csati. ez mi?
Hát éjszaka letört az 1. henger injektoráról az elektromos csati.
Elég rideg lehetett már, a kábelek is ki vannak olvadozva. és az a gumiba öntött kábelköteg meg feszült.
Megint csak a benzinkút jutott elsőre eszembe.
Mindegy , beinditottam igy. persze hibakódok tömkelege. Viszont most a kódkiolvasó már jól mutatja a folytószelep állást. Igaz baromi lassan veszi észre magát. lenyomom a pedált jó 2-4 sec mire reagál a computer.
Viszont a gázt jól adagolja, szóval azzal a résszel nem lehet baj.
Na mondom akkor próba merthogy valszeg ezért csúsztatta a kuplungot indulásnál mert nem érezte a gázpedált helyesen.
De a hibakódok miatt letilt az automata váltó. igy sehova.
Most próbálok szerezni egy injektor sort. hátha ugy könnyebb cserélni. ezt még kipróbálom, utána ha ez se segit lesz egy bontandó Twingo .
Azt már megtaláltam egy kódkiolvasóval, hogy a gázpedál poti hülyeséget csinál. Egy kódkiolvasóval néztem 12% -tól jobban nem nyit a fojtószelep szerinte.
leszabályzáson orditott a motor letaposott pedálnál. Igaz állóhelyben de ennek sztem semmi köze ehhez.
Mivel úgy érzékeli hogy szinte alapjáraton van a motor és a pedál sincs lenyomva nagyon ezért csak a kúszást imitálja.
Viszont ha padlózom az autónak akkor már észreveszi magát és felengedi a kuplungot.
Már csak egy csodás kérdés maradt. Hol a gázpedál poti?
A pedáltól egy bowden megy kifelé , aminek a motor felőli részét nem találom.
Elvileg kilehet. Csinálj egy épet a motorról, de szerintem a gyujtástrafónál van a szívósor bal hátsó sarkánál, 3 eres vezeték megy hozzá. Ha ilyen, le kell húzni a surut és fölfelé ki kelll húzni. Az érzékelő részét tisztító spray-vel be kell fújni. Nekem a szerelő anno féktisztítót használt.
Nics kiolvasva, sajnos a környéken levő szerelők már nem dolgoznak a héten sem. Így meg vagyok lőve, kocsi nem lesz egy darabig... Arra gondoltam, házilag ki lehet e takarítani a légtömeg mérőt, hátha... Ha megtalálom, hol van..
Sziasztok! Nincs tippije valakinek, a villogó chek engine lámpa mit jelent? Gyertyát, gyújtó trafót cseréltem, nem lett jobb. Mintha három henger menne.. Max sebesség 50. ,2001 ,1.2
A műszerfal felső részét kell levenned. három csavar fogja. Leemeled és szabaddá válik a sebesség kijelző. Ezt két csavar fogja. Leveszed és a hátulján megtalálod az ampullaizzók foglalatait.
Itt jellemzően csak kérdések vannak, válaszok ritkán. De pont tudom a választ a kérdésedre: ha szembe állsz az autóval, bal oldalon, a motor alján. leginkább a jobb kerékjárat felől lehet hozzáférni.