Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.11 0 0 4520

Eltűnt a légzsákok hibakódom sitty_sutty... Nem gondolom hogy örökre.  Az ABS viszont megmaradt,  ha bárki tud valamit a villogtatásról,  azt megköszönném. A szívócsövet megrendeltem a héten szerintem. Köszi a segítséget! 

Előzmény: -Almos- (4511)
SzaboZE Creative Commons License 2015.11.11 0 0 4519

Ahogy jakuza80 írta, meg kell festeni. Az viszont érdekes, hogy ez a klímásnak eszébe se jutott ha már ennyi idős autóra nem vállal garanciát... Nekem a hűtőm eresztett, cserélni kellett.

Előzmény: s_abel (4516)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.10 0 0 4518

Köszönöm,  tökéletes segítőkészség holnap keresgélek.... 

Előzmény: -Almos- (4515)
jakuza80 Creative Commons License 2015.11.10 0 0 4517

Ha többször is elmegy valahol a gáz, akkor színes gázzal szokták feltölteni, és akkor megmutatja magát, hogy hol ereszt!

Előzmény: s_abel (4516)
s_abel Creative Commons License 2015.11.10 0 0 4516

Valaki járt már így? vagy tudja a megoldást?

Adott az 1999 évjáratú 323 1.5 autóm. Már 2 alkalommal töltötték fel a klímát, de kb. 3 hét után csökken a klíma teljesítménye. Kevésbé hideg levegő jön. 4-5 hét után pedig semmit nem hűt. Most nyáron visszavittem a szervízbe, reklamáltam. Azzal hajtott el a főnök, hogy egy ilyen korú autónál csak a teljes rendszer cseréje után garantálják a tartós működést. Ugyanakkor a szerelő azt mondta, hogy töltés előtt a gép leellenőrzi a rendszer tömítettségét, s ha valahol"szelel"  nem engedi feltölteni gázzal a klímát. Szóval így jártam. Járt már így valaki?

-Almos- Creative Commons License 2015.11.10 0 1 4515

Nekem egy 1324 ccm-es, Magyarországon 1,4-esként ismert 323F BJ-m van, az ehhez tartozó alkatrész cikkszáma B33G13220, ezt nem igazán találtam meg a neten utángyártottban.

Miután ezt a változatot inkább 1,3-asnak kellene hívni, eddig azt gondoltam, hogy az 1,6-osnál is hasonló a helyzet, és valójában az 1.5 és az 1.6 ugyanazt a motort takarja. De most kicsit alaposabban nézegetve a katalógusokat, úgy tűnik valóban létezik egy 1498 és egy 1598 ccm-es motor is a BJ szériánál..

 

Amiből sokat lehet találni a neten, az a ZM0113220 cikkszámú alkatrész, viszonylag jó áron (amazonról rendelve elvileg 20$ budapesti szállítással). Mazda epc katalógusa szerint ez pedig az 1.6-os motorhoz való. Az 1.5-öshöz a katalógus a ZL0113220 kódot hozza, ez kicsit drágább, amazonon 25$ ;)

 

Igazság szerint nem tudom mi az eltérés az egyes alkatrészek között, de ha eltér a cikkszám, akkor gondolom van különbség ;)

Előzmény: Bak Laczkó (4513)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.10 0 0 4514

Ha lesz lelki erőm megbontani a vezetőülést megírom mit láttam,  szerintem decemberben. 

Előzmény: -kayaman- (4510)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.09 0 0 4513

1,5-re gondoltál? 

Előzmény: -Almos- (4512)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.09 0 0 4512

Amennyiben nem 1.4-es-ről lenne szó, hanem mondjuk 1.6-os motor, akkor 25-30$-ért lehetne netről utángyártottat rendelni, de az 1.4-eshez sajnos még nem találtam emberi áron...

 

Amit ajánlotta a mazdaklub.hu fórumon, az a gyantás zsugorcső. Így valószínűleg most ezt fogom megpróbálni, már csak egy helyet kell találnom, ahol kapható normál áron 100-as zsugorcső :)

Előzmény: Bak Laczkó (4508)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.09 0 1 4511

Az ABS hibakódját ki lehet valahogy villogtatni, ha megtalálom, akkor megírom hogyan - korábban már én is csináltam, így derült ki, hogy az egyik keréknél a jeladó volt a hibás, ha jól emlékszem.

 

Sajnos a légzsák hiba is elég gyakori, számold meg, hogy pontosan hányat villog a piros és a sárga ikon, ez adja meg a hibakódot, ami alapján már el lehet indulni pontosabban behatárolni a hibát. Az egyik leggyakoribb hiba, hogy az üléslapban található súly érzékelő döglik meg. Ennek egyik oka az is lehet, ha pl. rendszeresen beletérdelnek az ülőlapba. A javítása elég macerás, gyakorlatilag az egész ülést szét kell hozzá borítani... Így én jelenleg megpróbálok ezzel a hibával együtt élni (anyós ülésnél nem működik az érzékelő)... Ha szét van esve a vezető oldali ülésed, akkor esélyes, hogy ott lesz valami probléma nálad is.

Előzmény: Bak Laczkó (4506)
-kayaman- Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4510

Nekem is ez a gondom az üléssel, de nem tudom miként álljak neki megjavítani.

Ha sikerült megtudnod valami hasznos infot, kérlek írd majd be ide!

Előzmény: Bak Laczkó (4506)
petikeT20 Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4509

Sziasztok!

1996-os1.5benzin 323f -hez milyen kuplung készletet ajánlanátok?három fajtát is dob a gép ehhez de én csak az àtmérőben làtok különbséget! 

Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4508

Ja bocsi,  hogy ne csak kérdezzek nekem is ez a szitu.  Egyenlőre kénytelen vagyok ragasztani, mert 15 az új cső. Én a széles  szürke szálerősítéses Loctite szalagot használtam,  a bordákba behúztam kábelkotegelovel így 2 évet kibírt. 

Előzmény: -Almos- (4503)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4507

Nekem is ugyan ez a szitu,  sikerült vhogy megoldanod az alkatrész beszerzést? 

Előzmény: -Almos- (4503)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4506

Sziasztok!

 

Most 16 éves a Mazda 323f BJ-m és kezdenek támadni az elektromos problémák.

Az ABS és a kipörgésgátló visszajelzője folyamatosan világít. A műszerfal jobb és a bal oldalán lévő légzsák ikonok világítanak, villognak. Na most ott tartok, hogy kicserélném amúgy is a kormányt egy kevésbé kopott 3 küllős bőrre, és ha már itt járunk szerintem a kormány légzsák összekötő szalagot is.
Ehhez már csak egy 3 küllős kormány meg egy kormány légzsák összekötő szalagot kell szerezzek...

 

Az ABS egy ideig néha kialudt most már folyamatosan világít. Biztos valamelyik jeladó (remélem csak annyi).

És ha mindez nem lenne elég még valahogy rendbe kellene tenni a vezetőoldali ülőlap hátsó tekerőjét, mert be van esve az ülőlap, egy fél fordulatot tudom mozgatni és meg sem mozdítja az ülőlapot.

 

Van valami tapasztalat részetekről? bármilyen segítség jól jönne...

Laci

a8d2 Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4505

Keress meg egy gumist (akik gyártanak ilyesmiket), töredék áron meg tudod majd venni.

Előzmény: -Almos- (4503)
a8d2 Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4504

Minap találtam. Hátha érdekel vkit (gépkönyv is van). A készítőjének meg NAGY köszönet!

 

http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php?pg=12643168&gid=2621824

-Almos- Creative Commons License 2015.11.07 0 0 4503

Közben sikerült megtalálni a hiba okát:

 

Most ideiglenesen újra megragasztottam, de láthatóan nem egy hosszútávú megoldás... Ennek a csőnek van valami hivatalos neve, cikkszáma? Vagy csak bontóban lehet beszerezni?

 

Ettől függetlenül továbbra is érdekelne, hogy merre található a légtömegmérő :)

Előzmény: -Almos- (4500)
SzaboZE Creative Commons License 2015.11.06 0 0 4502

Hát ha egy évet bírt a lakatolás, az szerintem nem az autó hibája... 

Előzmény: -Almos- (4501)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.06 0 0 4501

Nekem nem lett új ív betéve, mert még alapvetôen jó állapotban voltak az ívek (nem voltak lyukasak pl.). Ennek ellenére jött ki újra a rozsda - aztán az is lehet, hogy nekem sikerült kétszer is kókler karosszériást kifogni...

Előzmény: jakuza80 (4499)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.06 0 0 4500

Hol találom, és fôbb lépésekben hogyan, mivel kell takarítani? 

Előzmény: SzaboZE (4498)
jakuza80 Creative Commons License 2015.11.06 0 0 4499

Én nyár végén csináltattam a bal hátsót. Rendeltem hozzá egy új ívet 7000 ft-ért, az lett betéve. Nem hinném, hogy 1 év múlva rozsdás lesz!

Előzmény: -Almos- (4497)
SzaboZE Creative Commons License 2015.11.06 0 0 4498

Tisztitsd ki a légtömegmérőt, azzal kárt nem okozol, max elmúlik a hiba :) Ettől még lehet az más probléma is.

Előzmény: -Almos- (4496)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.05 0 0 4497

Nekem már 2x voltak javítva a sárvédőívek, de egy évnél tovább egyik alkalommal se bírta, újból megjelent a rozsda... Szerintem felesleges költeni rá... Persze ha valaki tud olyan karosszériást, aki megcsinálja, és vállal rá garanciát is, akkor talán érdemes vele foglalkozni.

Előzmény: Zaciii (4484)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.05 0 0 4496

Ez a légtömegmérő koszolódás engem igencsak érdekelne!

 

Adott egy 2003-as, 1.4-es 323F 240ezer km-rel, ami egy ideje azt csinálja, hogy normál vagy intenzívebb gyorsításnál rángat a motor, sajnos elég rendesen... Amennyiben nagyon-nagyon finoman gyorsítok, akkor nem (annyira) érzékelhető a rángatás. Közben volt egy gyertya csere, akkor mintha eltűnt volna ez a rángatás, de sajnos csak ideiglenesen, mert azóta ismét csinálja. Nem sikerült fordulatszám tartományt behatárolni, kb 1500 és 5000-es fordulatszám között végig csinálja. A legelején nekem úgy tűnt, hogy hideg motornál erőteljesebben jelentkezik ez a hiba.

 

Ha esetleg ezt is a légtömeg mérő koszolódása okozná, akkor erről hogyan lehet a legkönnyebben megbizonyosodni? Ha mégsem ez, akkor esetleg van más tipp, hogy mi okozhatja?

Előzmény: SzaboZE (4494)
jakuza80 Creative Commons License 2015.11.05 0 0 4495

Nekem is jobban tetszik a linkelt évjárat, de régebbi, szóva l több az esélye, hogy elhasználtabb (vannak persze kivételek).

F astrát nem tudom, de sok mai kompaktnál nagyobb, vagy használhatóbb a csomagtartója, pont a fura (meredek) segge miatt.

Előzmény: SzaboZE (4494)
SzaboZE Creative Commons License 2015.11.05 0 0 4494

A 99-től gyártott tipus sajnos jobban rohad és pár igényes dolog eltűnt, érződik az olcsósítás. Azért azt nem mondanám, hogy hatalmas a csomagtér, kategóriaátlag (F astra is kb ennyi). Az ABS érzékelő tipushiba, de ez legyen a legnagyobb gond. A másik gyakori hiba a légtömegmérő elkoszosodása (rángat, fogyasztási anomáliák).

Előzmény: jakuza80 (4492)
petikeT20 Creative Commons License 2015.11.05 0 0 4493

Köszi

 

Tudom milyen ami neked van haveromnak ilyen volt meg nekem is csak DITD!

Csak a régebbi és szerintem is szebb tipusokkal nincs tapasztalatom!a nepperek meg sajna tudom milyenek,már futottam egy-két kört autóügyben de mindig valami foshatárt akartak rámsózi ami persze képeken ígéretesnek tűnt meg a telefonban is istenitették de a valóság eléggé kiábrándító volt így eddig mindig autó nélkül jöttem haza.

Am épp most szólt ismerősöm,hogy tudna egy 2001-es 323 szedánt 1.3-as!de potom pénzért!de félek az meg gyenge és lepukkant lesz!

Előzmény: jakuza80 (4492)
jakuza80 Creative Commons License 2015.11.05 0 0 4492

Szia!

Grat  picihez! :)

Először is, mivel rendelkezel a vásárolni kívánt autó árával(tehát nem akarsz cserélni, beszámíttatni, stb), el kellene felejteni a nepperautókat. Háznál keress, tulajtól, és ne a km-t nézd! Persze magánember is át tud verni, de amit az elmúlt években nepperekkel kapcsolatban tapasztalok( minden lehető móson átvernek, még az akksit is kicserélik gombelemre...), olyanokat ritkán csinál egy tulajdonos.

Mi 1 éve vettünk egy 99-es 323F 1,5 Safetyt. 220.000 km(végig vezetett szervizkönyv, rengeteg számla, 2 magyar tulajdonos), újszerű téligumik, alufelni, tolatóradar, klíma, 4 lufi, stb. Előtte volt vezérléscsere, olajcsere, akksicsere, fékcsere. Így volt 470.000 FT!

Azóta volt 1 olajcsere, meg most az ABS szarakodik, de más semmi! Csak megy, és megy.

Elég sok autóm volt előtte. Az nagyon érződik rajt, hogy minőségi anyagokból van összerakva, és minden részlet átgondolt. A legnagyobb meglepetés a belső mérete, egyszerűen hatalmas. Hátsó lábtér jóval nagyobb kategóriában is megállná a helyét, és a belmagasság is nagy. Csomagtartó ugyancsak hatalmas. Babnakocsi simán bemegy(persze más nem nagyon, ahhoz kombi kell)

Futómű elég kemény(ezért persze stabil nagyon). Motor nálam 10-ből csak 5, mert nem túl nyomatékos, és felül is harmatos, igazából csak egy nagyon szűk fordulatszámsávban erős. Fogyasztás sajna nekem 7,3-7,5 körül van, és ebben nincs város, sem pálya, csak tartós 100, meg kis falusi futkozás.

Mindenképp ajánlanám!

(tudom, Te a régebbi F-t linkelted, ami szebb, de azért ez kicsit talán modernebb, biztonságosabb)

Előzmény: petikeT20 (4490)
SzaboZE Creative Commons License 2015.11.04 0 0 4491

153k km, persze! Kereskedésből... Szerinted megéri egy ennyi idős autót behozni ennyi km-el és még haszonnal eladni? :) Én 650 körül kínáltam az enyémet valós 200k-val fullextrásan (97-es faceliftes, digit konzol, el. napfénytető, klíma, 4 el ablak stb) és nem akarták venni, versenyezni meg nem kívántam a lelakott lomokkal, rozsdakupac árban inkább megtartottam :) Ahhoz képest ez drága.

 

Családi autó részről annyit, hogy nekem 15 éve van ilyen autóm, a gyerekeim ebben utaztak és elfértek. A csomagtér átlagos a kompakt kategóriában, persze nem egy thalia 500L, de az autó többi része sem az :) Én a babakocsi korszakban a nyári utakra tetőboxot használtam. Ha már nem kell babafelszerelés, akkor jobban elfér benne a család. 2 éve 2 gyerekkel 10 napos horvát utazást bonyolítottunk le vele úgy hogy az utastérbe nem volt csomag, tetőbox sem kellett. Pakolás kérdése. A megbízhatósága pedig példás.

Előzmény: petikeT20 (4490)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!