Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

abacsi Creative Commons License 2015.11.13 0 0 4525

Üdv.

A nyáron jártam hasonló módon.  Még a nagy meleg előtt feltöltettem, tettek bele UV festéket hogy látható legyen ha szivárog. Minden rendben is volt  hűtött is vagy 3-4 napig .  Visszavittem hogy csinálják meg, de nem találták meg a hibát. Menjek el specialistához. OK. Nyomáspróba után tömítés csere, újabb festékes ellenőrzés minden OK. Megint eltelt 3-4 nap és ismét csak izzadtam az autóban. Vissza a specialistához, újabb ellenőrzés újabb tömítés csere. Aztán megint eltelt néhány nap és újból ott kötöttem ki nem kevéssé idegesen. Ekkor már a főnök nézte meg az autót és pillanatok alatt kiderítette, hogy a klímahűtő szivárog ki kell cserélni. Szerencsére volt az országban raktáron hűtő így egy nap alatt kicserélték és az újabb feltöltést sem kellett kifizetnem csak a hűtő cserét. Azóta minden rendben . Az egészet "megúsztam"  kicsivel több mint 80 ezerből.

Remélem Te megúszod olcsóbban.

                                              abacsi

Előzmény: s_abel (4516)
jakuza80 Creative Commons License 2015.11.12 0 0 4524

Na, jh abs jeladó kicserélve, most ok minden. 

Előzmény: jakuza80 (4523)
jakuza80 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 4523

Nėha eltűnik, aztán visszajön! ☺

Én ma vittem el villamosságishoz, és jh abs jeladót kell cserélni, az a rossz.

Előzmény: Bak Laczkó (4520)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.11 0 0 4522

1999 mazda 323f bj típusba milyen légzsákos 3 küllős kormány (természetesen mazda) építhető be? Mx5 vagy 323 é is jó volna csak ne kelljen semmi extra hozzá. 

Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.11 0 0 4521

Előtte állok a klímatöltésnek remélem nekem simább lesz!  😊

Előzmény: s_abel (4516)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.11 0 0 4520

Eltűnt a légzsákok hibakódom sitty_sutty... Nem gondolom hogy örökre.  Az ABS viszont megmaradt,  ha bárki tud valamit a villogtatásról,  azt megköszönném. A szívócsövet megrendeltem a héten szerintem. Köszi a segítséget! 

Előzmény: -Almos- (4511)
SzaboZE Creative Commons License 2015.11.11 0 0 4519

Ahogy jakuza80 írta, meg kell festeni. Az viszont érdekes, hogy ez a klímásnak eszébe se jutott ha már ennyi idős autóra nem vállal garanciát... Nekem a hűtőm eresztett, cserélni kellett.

Előzmény: s_abel (4516)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.10 0 0 4518

Köszönöm,  tökéletes segítőkészség holnap keresgélek.... 

Előzmény: -Almos- (4515)
jakuza80 Creative Commons License 2015.11.10 0 0 4517

Ha többször is elmegy valahol a gáz, akkor színes gázzal szokták feltölteni, és akkor megmutatja magát, hogy hol ereszt!

Előzmény: s_abel (4516)
s_abel Creative Commons License 2015.11.10 0 0 4516

Valaki járt már így? vagy tudja a megoldást?

Adott az 1999 évjáratú 323 1.5 autóm. Már 2 alkalommal töltötték fel a klímát, de kb. 3 hét után csökken a klíma teljesítménye. Kevésbé hideg levegő jön. 4-5 hét után pedig semmit nem hűt. Most nyáron visszavittem a szervízbe, reklamáltam. Azzal hajtott el a főnök, hogy egy ilyen korú autónál csak a teljes rendszer cseréje után garantálják a tartós működést. Ugyanakkor a szerelő azt mondta, hogy töltés előtt a gép leellenőrzi a rendszer tömítettségét, s ha valahol"szelel"  nem engedi feltölteni gázzal a klímát. Szóval így jártam. Járt már így valaki?

-Almos- Creative Commons License 2015.11.10 0 1 4515

Nekem egy 1324 ccm-es, Magyarországon 1,4-esként ismert 323F BJ-m van, az ehhez tartozó alkatrész cikkszáma B33G13220, ezt nem igazán találtam meg a neten utángyártottban.

Miután ezt a változatot inkább 1,3-asnak kellene hívni, eddig azt gondoltam, hogy az 1,6-osnál is hasonló a helyzet, és valójában az 1.5 és az 1.6 ugyanazt a motort takarja. De most kicsit alaposabban nézegetve a katalógusokat, úgy tűnik valóban létezik egy 1498 és egy 1598 ccm-es motor is a BJ szériánál..

 

Amiből sokat lehet találni a neten, az a ZM0113220 cikkszámú alkatrész, viszonylag jó áron (amazonról rendelve elvileg 20$ budapesti szállítással). Mazda epc katalógusa szerint ez pedig az 1.6-os motorhoz való. Az 1.5-öshöz a katalógus a ZL0113220 kódot hozza, ez kicsit drágább, amazonon 25$ ;)

 

Igazság szerint nem tudom mi az eltérés az egyes alkatrészek között, de ha eltér a cikkszám, akkor gondolom van különbség ;)

Előzmény: Bak Laczkó (4513)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.10 0 0 4514

Ha lesz lelki erőm megbontani a vezetőülést megírom mit láttam,  szerintem decemberben. 

Előzmény: -kayaman- (4510)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.09 0 0 4513

1,5-re gondoltál? 

Előzmény: -Almos- (4512)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.09 0 0 4512

Amennyiben nem 1.4-es-ről lenne szó, hanem mondjuk 1.6-os motor, akkor 25-30$-ért lehetne netről utángyártottat rendelni, de az 1.4-eshez sajnos még nem találtam emberi áron...

 

Amit ajánlotta a mazdaklub.hu fórumon, az a gyantás zsugorcső. Így valószínűleg most ezt fogom megpróbálni, már csak egy helyet kell találnom, ahol kapható normál áron 100-as zsugorcső :)

Előzmény: Bak Laczkó (4508)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.09 0 1 4511

Az ABS hibakódját ki lehet valahogy villogtatni, ha megtalálom, akkor megírom hogyan - korábban már én is csináltam, így derült ki, hogy az egyik keréknél a jeladó volt a hibás, ha jól emlékszem.

 

Sajnos a légzsák hiba is elég gyakori, számold meg, hogy pontosan hányat villog a piros és a sárga ikon, ez adja meg a hibakódot, ami alapján már el lehet indulni pontosabban behatárolni a hibát. Az egyik leggyakoribb hiba, hogy az üléslapban található súly érzékelő döglik meg. Ennek egyik oka az is lehet, ha pl. rendszeresen beletérdelnek az ülőlapba. A javítása elég macerás, gyakorlatilag az egész ülést szét kell hozzá borítani... Így én jelenleg megpróbálok ezzel a hibával együtt élni (anyós ülésnél nem működik az érzékelő)... Ha szét van esve a vezető oldali ülésed, akkor esélyes, hogy ott lesz valami probléma nálad is.

Előzmény: Bak Laczkó (4506)
-kayaman- Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4510

Nekem is ez a gondom az üléssel, de nem tudom miként álljak neki megjavítani.

Ha sikerült megtudnod valami hasznos infot, kérlek írd majd be ide!

Előzmény: Bak Laczkó (4506)
petikeT20 Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4509

Sziasztok!

1996-os1.5benzin 323f -hez milyen kuplung készletet ajánlanátok?három fajtát is dob a gép ehhez de én csak az àtmérőben làtok különbséget! 

Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4508

Ja bocsi,  hogy ne csak kérdezzek nekem is ez a szitu.  Egyenlőre kénytelen vagyok ragasztani, mert 15 az új cső. Én a széles  szürke szálerősítéses Loctite szalagot használtam,  a bordákba behúztam kábelkotegelovel így 2 évet kibírt. 

Előzmény: -Almos- (4503)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4507

Nekem is ugyan ez a szitu,  sikerült vhogy megoldanod az alkatrész beszerzést? 

Előzmény: -Almos- (4503)
Bak Laczkó Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4506

Sziasztok!

 

Most 16 éves a Mazda 323f BJ-m és kezdenek támadni az elektromos problémák.

Az ABS és a kipörgésgátló visszajelzője folyamatosan világít. A műszerfal jobb és a bal oldalán lévő légzsák ikonok világítanak, villognak. Na most ott tartok, hogy kicserélném amúgy is a kormányt egy kevésbé kopott 3 küllős bőrre, és ha már itt járunk szerintem a kormány légzsák összekötő szalagot is.
Ehhez már csak egy 3 küllős kormány meg egy kormány légzsák összekötő szalagot kell szerezzek...

 

Az ABS egy ideig néha kialudt most már folyamatosan világít. Biztos valamelyik jeladó (remélem csak annyi).

És ha mindez nem lenne elég még valahogy rendbe kellene tenni a vezetőoldali ülőlap hátsó tekerőjét, mert be van esve az ülőlap, egy fél fordulatot tudom mozgatni és meg sem mozdítja az ülőlapot.

 

Van valami tapasztalat részetekről? bármilyen segítség jól jönne...

Laci

a8d2 Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4505

Keress meg egy gumist (akik gyártanak ilyesmiket), töredék áron meg tudod majd venni.

Előzmény: -Almos- (4503)
a8d2 Creative Commons License 2015.11.08 0 0 4504

Minap találtam. Hátha érdekel vkit (gépkönyv is van). A készítőjének meg NAGY köszönet!

 

http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php?pg=12643168&gid=2621824

-Almos- Creative Commons License 2015.11.07 0 0 4503

Közben sikerült megtalálni a hiba okát:

 

Most ideiglenesen újra megragasztottam, de láthatóan nem egy hosszútávú megoldás... Ennek a csőnek van valami hivatalos neve, cikkszáma? Vagy csak bontóban lehet beszerezni?

 

Ettől függetlenül továbbra is érdekelne, hogy merre található a légtömegmérő :)

Előzmény: -Almos- (4500)
SzaboZE Creative Commons License 2015.11.06 0 0 4502

Hát ha egy évet bírt a lakatolás, az szerintem nem az autó hibája... 

Előzmény: -Almos- (4501)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.06 0 0 4501

Nekem nem lett új ív betéve, mert még alapvetôen jó állapotban voltak az ívek (nem voltak lyukasak pl.). Ennek ellenére jött ki újra a rozsda - aztán az is lehet, hogy nekem sikerült kétszer is kókler karosszériást kifogni...

Előzmény: jakuza80 (4499)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.06 0 0 4500

Hol találom, és fôbb lépésekben hogyan, mivel kell takarítani? 

Előzmény: SzaboZE (4498)
jakuza80 Creative Commons License 2015.11.06 0 0 4499

Én nyár végén csináltattam a bal hátsót. Rendeltem hozzá egy új ívet 7000 ft-ért, az lett betéve. Nem hinném, hogy 1 év múlva rozsdás lesz!

Előzmény: -Almos- (4497)
SzaboZE Creative Commons License 2015.11.06 0 0 4498

Tisztitsd ki a légtömegmérőt, azzal kárt nem okozol, max elmúlik a hiba :) Ettől még lehet az más probléma is.

Előzmény: -Almos- (4496)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.05 0 0 4497

Nekem már 2x voltak javítva a sárvédőívek, de egy évnél tovább egyik alkalommal se bírta, újból megjelent a rozsda... Szerintem felesleges költeni rá... Persze ha valaki tud olyan karosszériást, aki megcsinálja, és vállal rá garanciát is, akkor talán érdemes vele foglalkozni.

Előzmény: Zaciii (4484)
-Almos- Creative Commons License 2015.11.05 0 0 4496

Ez a légtömegmérő koszolódás engem igencsak érdekelne!

 

Adott egy 2003-as, 1.4-es 323F 240ezer km-rel, ami egy ideje azt csinálja, hogy normál vagy intenzívebb gyorsításnál rángat a motor, sajnos elég rendesen... Amennyiben nagyon-nagyon finoman gyorsítok, akkor nem (annyira) érzékelhető a rángatás. Közben volt egy gyertya csere, akkor mintha eltűnt volna ez a rángatás, de sajnos csak ideiglenesen, mert azóta ismét csinálja. Nem sikerült fordulatszám tartományt behatárolni, kb 1500 és 5000-es fordulatszám között végig csinálja. A legelején nekem úgy tűnt, hogy hideg motornál erőteljesebben jelentkezik ez a hiba.

 

Ha esetleg ezt is a légtömeg mérő koszolódása okozná, akkor erről hogyan lehet a legkönnyebben megbizonyosodni? Ha mégsem ez, akkor esetleg van más tipp, hogy mi okozhatja?

Előzmény: SzaboZE (4494)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!