Sziasztok, Ugyan nem Jawa hanem Cezett 125-össel kapcsolatban lenne kérdésem.
Kinek melyik ma is kapható benzincsap vált be?
Az a bajom, hogy maga a tank belső menetes, a régebben kapott MZ-s csaphoz esztergáltattam közcsavart, de maga a csap az tragédia. Vettem bele 4 lyukas gumi tömítést, de mint ha majdnem 1 mm-rel kijjebb lennének a lyukak rajta mint a régin (maga a tömítés kicsit nagyobb), így aztán nem is tudom beletenni normálisan. Hiába szárom el a csapot szivárog a benzin.
Szervusz én is kezdő vagyok én gumikalapáccsal ütögettem (finoman) + wd 40. Biztos vagyok benne, hogy van kíméletesebb megoldás de igazából így sem esett kár benne, természetesen nem izomból püföltem hanem finoman kocogtattam. (Gondolom csapágy-lehúzóval is le lehetne szedni)
Üdv mindenkinek. Kezdő Jawa-s vagyok, van egy 350 354 - és gépem '59-ből. A gyújtás forgórész levételével vagyok bajban. Létezik valami célszerszám, amivel lehúzható? Vagy csak egy hosszabb menetű 7-es csavar segítségével lejön?
Jaaa, világos, elektronikus indexrelé meg ledek :) Vizsgán azért félnék ettől, harapni szoktak minden nem "E"jeles dologra, az index is ilyen. Plusz nem tudom él e még az a dolog, hogy az indexrelének gyorsuló villogással jeleznie kell, ha nem működik valamelyik index (kiégett pl.)
Jogos - bocsánat a részinfóért. Pozitív testelésű a Panelkám, illetve a villogót is LED kompatibilisnek szeretném alakítani - ezért kell a relé, ami a hagyományos izzók terhelése nélkül is működik és nem szaporázza a villogást.
Hmm, most így hirtelen nem értem, ez egy sima hőszálas bimetálos indexrelé lenne? Elsőre azt gondolnám, hogy tök mindegy neki, hogy plusz vagy minusz, simán sorba van kötve az izzóval...
Elkészül lassan az index is a mocira - már megvannak a villogók, kapcsoló is - egy dologgal nem boldogulok: - nem találok pozitív testelésű 6 voltos háromlábú relét.
Van egy negatív testűm - működik is az áramkör amit a mocin kívül kipróbáltam a szobába a szőnyegen - de kevesebbet kellene vezetékeznem a pozi testűvel. Van valakinek titkos jó forrása? - elég sokat túrtam a netet, de nem sikerült lelnem sehol, ami egyértelműen alkalmas volna.
Innen is köszönöm szépen a segítséget Jánosa Károlynak, segített megoldani az "ukrán vape" gyújtási rendszer hiányosságát (a töltés visszajelzést). Nagyon köszönöm!
Gépműhely munkát Tábori Ferenc bácsinál csináltatnám. Azaz az enyémet ő csinálta és igencsak jól sikerült. Alkatrészt itthon a www.motoralkatresz24.hu webshopból tudsz keríteni, már ami van hozzá. Csehországból én a www.fichtlktramek.cz webshopból szoktam rendelni, de most egy ideig üzemszünet lesz. Ajánlom még a www.ceskemotocykly.eu oldalt is.
Hozzám került egy Jawa 638 TS elégé leharcolt állapotban. Az eszem azt súgja, felejtsem el, de a szívem nem engedi.
A rajta lévő kipufogó sehogyan sem illeszkedik. Első kérdésem az lenne, hogy csak a könyök nem rá való, vagy a dob sem? A dob 102cm. Ha hátul illesztem a vázhoz, akkor elől, a blokk végénél lévő furatnál kb. 2 cm difi van vagy onnan hiányzik valami közdarab? A könyök íve sem engedi, hogy a dob jó pozícióban álljon.A könyök túlságosan belóg a dobba és az íve sem engedi, hogy a gyári helyzetében felszereljem
Az én motorom is igy nézett ki 1979-be,megvan még most is csak sajnos átlett festve a bordó Jawa színre, kellene a tank közepére a kockás matrica, a cz embléma és a tank oldalára az a fekete matrica ahol a térdünk van ha ülünk rajta! Vajon hol lehet ilyet beszerezni, és még valami, hol lehetne az eredeti sárga színű festéket beszerezni?
Szia! CZ 350 472.4 típus nekem is ez van. Debreceni céget tudok, bár nem látom a listájukon de néhány éve én adtam mintát nekik. Egy telefont biztosan megér.